Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

Salut, 

Inca un tabel Conti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca este foarte solicitata, si cureaua este speciala. Niciun alt motor nu beneficiaza de o curea mai puternica. Si nu toate au pinion oval la arborele cotit, se descurca si cu el rotund.

Tocmai fiind ca nu este din cauciuc ca marea majoritate a celorlalte curele, nu este afectata de imbatranire, ci doar de solicitarile functionale. De asta se recomanda sa fie verificata de crapaturi.

 

fapt divers : hyundai  2.0 CRDi, 2001, 200.000 km. Schimbata acum, in 2013.  Curea originala. Nu avea urme de crapaturi, etc.  Deci rezista si curelele simple de cauciuc.

Celel mai multe rupturi de curea apar la motoarele exploatate "criminal". 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi distributia la masina din semnatura. Cost total 1500 lei, astfel:

 

- kit distributie Conti - made in Germany

- pompa apa Hepu - made in Germany

- curea transmisie Conti - made in Germany

- fulie alternator, descoperita cam gripata cu ocazia schimbarii curelei de transmisie de catre cei de la reprezentanta

- antigel

- "piese mici"

- manopera - service Skoda Metrotehnica

 

Concluzii: "Ochiometric" cureaua, rolele, pompa de apa demontate nu au urme de uzura dupa 5 ani jumate si 40.000 km. Fulia de la alternator trebuia neaparat sa o inlocuiesc.

Modificat de alecsutzu4u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum de ti-au schimbat si cureaua de transmisie la doar 40.000 km? Arata rau, avea crapaturi? Eu am inca cureaua de transmisie originala si masina are 8 ani si 81.000 km. Mecanicul la care merg eu a zis ca arata bine si nu e cazul sa o schimb. Distributia am schimbat-o si eu anul trecut la 7 ani si 74.000 km.

 

Inca ceva, aveai ceva zgomot suspect de la alternator, sau cum si-au dat seama ca fulia e cam gripata? Intreb pt ca si eu am un zgmotot ca un vuiet care vine din zona alternatorului sau compresorului de AC si se aude doar cand motorul e cald. Mecanicul a zis ca sa mai circul asa pana se mai accentueaza zgomotul, ca sa fie mai usor sa indetifice sursa lui, dar nu-mi place deloc atitudinea asta a mecanicilor :(

 

Merci.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa... si? crezi ca masinile sunt diferite?

 

Realitatea e ca vezi aceeasi cerinta peste tot - la Contitech de ex, spune clar 48 luni - PT VW. Pt Ford, e de 5/10 ani fct de motor - 5 la diesel, 10 la benzina.

Te-as putea intreba acelasi lucru, nu crezi? Crezi ca masinile sunt diferite intre UK si majoritatea tarilor europene, inclusiv Germania, unde nu exista recomandarea schimbarii distributiei in functie de timp?

 

Contitech se refera la acordarea garantiei cand vorbeste de 48 luni, nu de intervalul de schimb. Nu confunda lucrurile.

Mai mult, Contitech, Gates, etc respecta recomandarile producatorului pentru curelele OEM, ca altfel n-ar putea fi furnizor OEM.

In UK respecta recomandarile importatorului (vw.uk), in Germnaia si restul Europei, pe cele ale producatorului, adica VW.

Nu ma crezi: verifica aici pt UK unde exista limita de timp si aici pentru DE, unde nu exista limita de timp.

 

In plus, Contitech are un tip de curea pentru CR-urile VW care, potrivit lor (contitech), ar tine cat intreaga durata de viata a motorului. Dar nu a putut fi testata decat pana la 400.000 km la o temperatura de -32C. Mai multe pe saitul contitech sau aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere mai avizata astept si eu de la voi, nu dati cu pietre la cele ce urmeaza si nici sa nu ma trimiteti pe forum Ford: masina cealalta Ford Fiesta 1.2mpi an 2009 ...are 18000km :lol: si anul acesta se fac 4 ani. Intrebarea este daca trebuie schimbata toata distributia incluzand pompa, role etc si curea sau in acest caz mai deosebit avand in vedere nr de km (18000km) este de ajuns sa schimb numai cureaua?

Eu as schimba numai cureaua intrucat parca am vazut niste crapaturi pe ea...Vorbesc de cureaua care se vede in stanga cum te uiti la motor...Sau daca nu e cazul si mai merge un an asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia este cureaua de accesorii si daca are crapaturi deja poti sa o schimbi cea de distributie trebuie dat capacul jos si verificata vizual desi cred ca este "ca noua" daca nu pierzi antigel pe la pompa nici sa nu te gindesti sa o schimbi Eu am schimbat curelele ( ca are 2)la un golf 4 1.6 AZD la 9 ani si 45k km si arata impecabil  Eu nu as schimba distributia mai ales ca este benzina si cureaua nu este atit de solicitata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai carte service la Ford Fiesta? Acolo trebuie sa scrie despre schimbarea curelei de distributie, cand anume, ani sau km. Fabricantul stie cel mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa stai linistit, schimba doar cureaua, fara role.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am carte service dar nu e prea clar...masina are toate documentele. Am senzatia ca se schimba la 10 ani sau 150000km. Ma mai uit si va spun.Deocamdata nu e clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum de ti-au schimbat si cureaua de transmisie la doar 40.000 km? Arata rau, avea crapaturi? Eu am inca cureaua de transmisie originala si masina are 8 ani si 81.000 km. Mecanicul la care merg eu a zis ca arata bine si nu e cazul sa o schimb. Distributia am schimbat-o si eu anul trecut la 7 ani si 74.000 km.

 

Inca ceva, aveai ceva zgomot suspect de la alternator, sau cum si-au dat seama ca fulia e cam gripata? Intreb pt ca si eu am un zgmotot ca un vuiet care vine din zona alternatorului sau compresorului de AC si se aude doar cand motorul e cald. Mecanicul a zis ca sa mai circul asa pana se mai accentueaza zgomotul, ca sa fie mai usor sa indetifice sursa lui, dar nu-mi place deloc atitudinea asta a mecanicilor :(

 

Merci.

 

Masina implinise 40.000 km de cand i s-a schimbat ultima oara distributia, nu o am de noua. Niciuna dintre curele nu avea crapaturi.

Legat de fulie, scotea un scartait cand porneam aerul conditionat si motorul nu era in sarcina (se auzea doar la relanti).

Modificat de alecsutzu4u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit: cureaua de distributie la Ford Fiesta se schimba la 8ani  sau 100000mile adica la 150000km. Oricum va multumesc pentru pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Asa... si? crezi ca masinile sunt diferite?

 

Realitatea e ca vezi aceeasi cerinta peste tot - la Contitech de ex, spune clar 48 luni - PT VW. Pt Ford, e de 5/10 ani fct de motor - 5 la diesel, 10 la benzina.

Te-as putea intreba acelasi lucru, nu crezi? Crezi ca masinile sunt diferite intre UK si majoritatea tarilor europene, inclusiv Germania, unde nu exista recomandarea schimbarii distributiei in functie de timp?

 

Contitech se refera la acordarea garantiei cand vorbeste de 48 luni, nu de intervalul de schimb. Nu confunda lucrurile.

Mai mult, Contitech, Gates, etc respecta recomandarile producatorului pentru curelele OEM, ca altfel n-ar putea fi furnizor OEM.

In UK respecta recomandarile importatorului (vw.uk), in Germnaia si restul Europei, pe cele ale producatorului, adica VW.

Nu ma crezi: verifica aici pt UK unde exista limita de timp si aici pentru DE, unde nu exista limita de timp.

 

 

 

Nu e adevarat. Scrie interval de schimb deasupra, nu pomeneste nimic de garantie. Daca te uiti mai atent, la cel din HU caruia ii spui ca e DE, observi ca documentul de la Conti e datat 2009. Cel cu interval de timp e datat 2010.

 

Nu am nici un interes financiar din asta.. pur si simplu spun ce am gasit si eu; Am schimbat cureaua azi (a mea de origine e Dayco) - schimb tot cu Dayco. Vizual arata perfect cureaua, insa am zis c-o dau jos oricum. Ei bine, crapaturi la baza dintilor... Personal, imi pare bine c-am schimbat-o, la 5 ani/80K Km.

 

Pompa e cu impeller de plastic, nu avea probleme - dar avea un inceput de joc - a plecat si ea. In rest, intinzatorul Litens e ca nou, si rola de ghidare tot la fel.

 

O seara placuta.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai postat tu e varianta din 2009. Postul meu contine varianta 10.2010...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ce nu este adevarat? Tu cu mana ta ai scris ca cei de la Contitech recomanda schimbarea curelei la 4 ani. Am spus de garantie pentru ca la aritmetica mea de balta 48 luni mi-au dat 2 ani. Nu stiu cum am facut, dar am facut. :) Dea asta am adus in discutie garantia. Scuze pentru eroare...
 

Realitatea e ca vezi aceeasi cerinta peste tot - la Contitech de ex, spune clar 48 luni


2. Ti-am dat mai sus doua exemple de PDF-uri diferite, ambele emise de Contitech. Unul provenind din UK, in care exista intervalul in ani, asa cum recomanda si importatul VW de acolo si altul din DE, in care lipseste acest interval. Din HU este serverul care gazduia PDF-ul, nu informatia. Daca te uiti cu atentie in coltul din stanga jos vei vedea cine este emitenul: Contitech UK vs Contitech DE. Sa fim seriosi, doar nu-ti inchipui ca cei de la Contitech s-au prins dupa un an ca nu au pus in document intervalul de timp? 

cont1.jpg cont2.jpg

3. Probabil ti-au scapat anunturile oficiale Contitech ca, din punctul lor de vedere, noile curele pt CR-urile VW sunt garantate o gramada de km.
Uite alt exemplu de recomandare identica cu a VW in care lipseste limita de timp... (asta atata timp cat ea nu se adreseaza clientilor in UK).

 

4. Fiecare face ce vrea cu banii si motorul sau, dar asta nu inseamna ca putem scrie lucruri mai putin adevarate. Eu nu recomand nimanui nimic, pentru ca de platit n-am s-o fac in locul lui, insa daca stiu raspunsul la o intrebare, am sa-l dau... iar in cazul nostru, recomandarile producatorului sunt fara limita de timp

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta din 10.2010 nu are cod motor BFQ( SOT 1.6 mpi s-a fabricat pana in 2010 ). Da, am observat diferenta si nu pricep de ce s-a revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu de ce. E amuzant pt mine, pt ca la toate masinile cu curea se tot poarta discutia asta. Proprietarii doresc de obicei o asigurare gen  - las-o asa, ca merge. Producatorii - mai ales cei de piese de schimb - doresc cealalta asigurare - daune minime. Parerea mea e ca Ford de ex e mai serios ca Skoda/VW aici. Ford listeaza 5/10 ani pt diesel/benzina, atat in manual cat si in carte. VW incearca sa pacaleasca... 160k Km... ooops stiti, se schimba din cauza varstei. Normal ca proprietarii se simt pacaliti.

 

Renault are specificatie clara, la 4/5 ani (diesel/benzina)... sau avea, pe motoarele 1.6MPI si 1.5DCI. Nu stiu cum mai e acum, nici nu prea ma mai intereseaza...

 

Mai nou, mai ales pt programe de flota, se minimizeaza operatiile scumpe - inclusiv distributia. E amuzant... programele "long-life" se refera la viata consumabilelor, nu a masinii/motorului. Totul vine din modul de exploatare - cand amortizez un echipament in 3-5 ani, e normal sa nu ma intereseze ce se intampla dupa cei 5 ani. Doar ca nu se aplica la fel pt o persoana privata care "spera" la min 8 ani de exploatare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa impartasesc si eu experienta mea personala, in special celor "speriati" de diversi mecanici (care vor sa le bage mana in buzunar) si ii indeamna sa schimbe cureaua la max. 60.000 km sau maxim 5 ani de zile: am lucrat aproape 3 ani de zile in reteaua Porsche Romania ( atat la dealerul VW-Audi, cat si la cel Skoda din C-ta). Lucrand in fata, la receptie service, mi-au "trecut prin mana" sute, chiar mii de masini. Nu am intalnit niciodata vreun caz de curea de distributie rupta prematur. Si au fost si clienti cu masini mai vechi de 10 ani care nu-si schimbasera niciodata distributia...

Deci faptul ca in tabelul celor de la Contitech nu exista recomandare pt. un anume interval de timp nu este deloc aberant, ci cat se poate de normal. Cine a pus mana pe o curea de distributie Contitech ( si nu numai ), a vazut ca aceasta nu este fabricata din cauciuc, ci din material compozit  care nu imbatraneste in 4-5 ani precum cauciucul.

Parerea mea ca decat sa schimbi mai devreme o curea OEM, montata din fabrica si sa pui ceva aftermarket si montata prost de vreun 'nea Ghita, e o mare greseala. Mai bine ii faci mai des un control vizual ( la 6 luni de ex.) si stai linistit.

Eu unul am masina fabricatie 2008 si am facut abia 40.000 de km si o sa mai merg asa linistit inca cel putin 5 ani ( daca nu schimb masina intre timp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu x-tremist, cureaua poti sa o verifici vizual de cate ori vrei (desfaci capacul de la distributie si vezi cum se prezinta cureaua). Eu am verificat-o ieri, si dupa 58000km arata foarte bine. Masina este din martie 2008. Nu din cauza banilor nu o schimb, ci din cauza ca respect ce spune cartea service. Mai am si teama, zic eu intemeiata, ca poti sa ai ghinionul sa dai peste un mecanic "meserias", sunt multi, care sa strice mai mult decat sa faca treaba buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Masina mea, O2 1.6 MPI , e fabricata in 2007 si are acum 94.000 km. Ma tot gandesc daca sa schimb distributia, sau sa mai astept. Sfaturi? Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a zis un prieten ca ar cam fi cazul sa schimb distributia. Manopera, dar si piesele e posibil (95%) sa se faca in Constanta, la el (am incredere 200% in ce spune, e un mecanic foarte bun). Am cautat dupa capul meu niste piese, sa imi fac o idee cam cat m-ar ajunge, postez poza.

Sunt ok piesele alese de mine? Mi-a zis ca la curele sa nu iau altceva decat Gates, iar de role- nu mai retin. Nu vreau nici ieftineala, nici ultra-all-inclusive, ceva bun, sa fie recomandat din experienta.

post-117502-0-58121900-1377703199_thumb.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curea contitech sau dayco (astea vin si pe original) .

role ina (idem)

pompa apa hepu (scumpa) sau graf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de info, salvez si trimit mai departe. Sa vad ca ma ajunge kit-ul cu tot ce ai scris aici...

 

 

Vad ca e aproape similar ca pret.

post-117502-0-49062100-1377706279_thumb.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta kit distributie CT1028K3 (reuneste cureaua si rolele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

am si eu o intrebare merita kitul de distributie de la contitech http://www.epiesa.ro/set-pompa-apa-curea-dintata-skoda-octavia-combi-1z5-1.9-tdi-contitech-ct1028wp3/18248/10191/art-1282498/

pe mine ma intereseaza ca set nu pretul de la site-ul pus de mine pentruca la fel vad ca fac si cei de la INNA si cei de la HEPU adica kit complet pentruca primul face curele bune al doilea rolele si ultimul cele mai bune pompe de apa de aici marea mea nedumerire s-au apuct sa faca tot astia trei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!