Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

eu zic ca nu are rost sa schimb pompa , nu as schimba nici distributia nu are nici 100.000 km si sunt sigur ca nu are crapaturi cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

producatorii de piese aftermarket nu recomanda asa ceva - respectiv 50.000 km.... Orice producator aftermarket va specifica sa se urmeze intervalele stabilite de producatorul masinii.

service_poster_wechsel_miles_en.pdf

intervalele de inlocuire sunt in mile.

Daca ar specifica intervale asa mici, producatorii aftermarket si-ar taia singuri creanga... de ce sa pui o distributie aftermaket, care sa o schimbi la jumatea intervalului fata de una OEM.

daca 2 x aftermaket = 1 x OEM, la ce bun sa o schimbi asa des ? Nu mai bine pui una originala si platesti aceeasi suma ca pe 2 aftermaket?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta vreau sa subliniez.... TACTICA DE MARKETING... mi se pare exagerat de putin.. dar din pacate este larg practicata. Ma refer strict la piesele pe producator si nu cele pe original.

Modificat de Alexandru2817
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi...intervale de schimbare de 50.000km..singura exceptie este AJM-ul fabricat pana in 2000 cu interval de schimbare de 60.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am specificat ca se aplica pentru masina din semnatura.. adica passat 2000 AJM... care ar trebui sa aiba interval la 60k km.. iar pe original la 90k km.

Nu sunt singurul cu intervalul asta de 50k km. Un coleg are un passat din 2003 si la fel i a fost recomandat, de catre alt mecanic.

Raman la ideea ca este pura strategie.. precum si binecunoscutul obicei de a jupui omul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti,pana la un anumit numar de motor se aplica intervalul de service de 60.000km(coincide cu anul 2000),apoi de numarul de motor urmator se aplica intervalul de service de 90.000km(dupa anul 2000).Si distributia este putin diferita una fata de cealalta:

*Coduri de INA la un model:531 0436 20 Rola intinzator,curea distributie Diametru exterior: 72 mm, Latime: 35 mm 532 0197 10 Rola ghidare/conducere, curea distributie Diametru exterior: 28,5 mm, Latime: 34 mm

533 0035 10 Amortizor vibratii, curea distributie Cantitate: 1

536 0262 10 Curea de distributie Cantitate: 1 dinti: 120, Latime: 30 mm

*Coduri de INA la modelul 2:531 0396 20 Rola intinzator,curea distributie Diametru exterior: 72 mm, Latime: 35 mm

532 0197 10 Rola ghidare/conducere, curea distributie Diametru exterior: 28,5 mm, Latime: 34 mm

533 0039 10 Amortizor vibratii, curea distributie Cantitate:

536 0262 10 Curea de distributie dinti: 120, Latime: 30 mm

post-64586-0-10955900-1359642623_thumb.j

post-64586-0-58657700-1359642627_thumb.j

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gresesc deloc... pe stickerul de aluminiu al masinii scrie clar ca se schimba cureaua la 90k km. Clar ca se refera la piesele pe original. Cum masina e fabricata dupa jumatatea anului 2000...

Dar ... in fine. Cu numarul de km pe care ii fac pe an... o sa optez pentru una pe original.

Modificat de Alexandru2817
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-ai inteles.Atunci de ce rost are postul tau:Am specificat ca se aplica pentru masina din semnatura.. adica passat 2000 AJM... care ar trebui sa aiba interval la 60k km.. iar pe original la 90k km.?

Termenul de schimbare a distributiei nu este dat de fabricantii de distributii:Conti,Dayco,Gates,Ina,ci de fabricantul autoturismului.

Curelele si subansamblele ce compun o distributie,nu sunt fabricate de vag ci de firmele enumerate de mine mai sus.

Nu exista diferente de calitate original/af cand vine vorba de marcile consacrate,deci poti merge cu un set de distributie Continental exact cati poti merge cu un set de distributie original.

Lucrurile stau altfel daca folosesti distributii ale unor firme mai putin celebre sau nerecunoscute gen Flenor,Optibelt...etc..etc.

Stikerul de care vorbesti tu nu are relevanta,este considerat piesa de schimb si atentionare.

Iti poti pune saptamanal un astfel de stiker(costa in jur de 10-15 lei),dar daca montezi o distributie proasta..te pacalesti singur.

post-64586-0-60489700-1359645176_thumb.j

post-64586-0-87230000-1359645178_thumb.j

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Fabricantul de automobile este cel care stabileste termenul de schimb al distributiei. Si corect el nu face distributii... dar acesti subcontractanti, fabricanti de curele si restul sunt cei care specifica numarul de km sau ani, dupa caz. Sa nu spui ca, Continental de ex, pune la dispozitia fabricantului doar piesele in cauza, urmand ca apoi numarul de km sa fie stabilitit dupa bunul plac de fabricant. Acum putem dezbate daca :

1. Subcontractantul pune la dispozitie in stadiul de ansamblare al motorului un anumit tip de piese ( curele, role samd) mult superioare celor pe care le fabrica si exporta ulterior in procesul de intretinere, ori

2. Pentru piesele ce mi le monteaza mecanicul meu, este necesar ca schimbul sa se faca ( luam de exemplu Continental curea, Hepu pompa apa, si INNA role), la 90 k km asa cum recomanda fabricantul sau, la 50k km asa cum recomanda importatorul pieselor mai sus mentionate?

Deci? Cine are dreptate?

Cu privire la stickerul de mai sus, iti dau dreptate, dar mie intotdeauna mi a stampilat cartea masinii si a mentionat numarul de km, atat in carte cat si pe stickerul ce il gasesti in cutiile curelelor de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista diferenta de calitate OE/AM in ce priveste curelele de distributie.Perioada de schimbare a curelelor in cataloagele Continental este identica cu perioada data de fabricantii auto indiferent de marca Vag/Gm/Psa/Renault/Ford..etc.

https://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/kfz-ersatz/docs/PraxisTipps_ro.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... pana la urma se reduce la cel care monteaza piesele. Cum imi ofera garantie doar pentru 50k km ... trebuie sa ma conformez si sa o schimb. Am vazut si eu cateva curele date jos ( erau de la Conti) si dupa 50k km arata de parca mai duceau pe atat, dar ce sa i faci, decat sa mi vad motorul praf si sa stiu ca scot din buzunar :tuktuk: ... mai bine ii dau mecanicului. C est la vie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se puna in felul urmator : piesele in sine au garantie 2 ani. Nu sunt foarte multi cei care fac 50.000 km in 2 ani.

Deci pentru ei , din start nu se mai une problema garantiei.

pentru cei care fac mai mult de 50.000 km in 2 ani, - trebuie sa stie ca nu mecanicul/service-ul ofera garantia, ci producatorul curelei. Insa, pentru aceasta, trebuie sa fie respectate toate conditiile legale si tehnice de catre service-ul respectiv : autorizatie pe marca respectiva, scule si documentatie tehnica, inlocuirea tuturor pieselor specificate de producatorul masinii pentru acea interventie, etc.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista diferente de calitate original/af cand vine vorba de marcile consacrate...

Ba exista, unele sunt mici, infime, nici nu iti dai seama de ele (in service ma refer), de exemplu cote cu tolerante mai mici sau mai mari (cele mai mici cerute de producatorul auto, cele mai mari in general acceptabile pentru piata auto, altele vizibile (de exemplu o curea de distributie taiata stramb). Dar marog, am apasat pe cuvantul acceptabile.

In orice caz, am intervenit pentru ca am vazut intervale de inlocuire curele dintate de 50k, 70k. O.o ... de unde-ati scos intervalele astea, sunt foarte mici? Curelele de PD azi au intervale de 120-150k, CR-urile pana-n MY2010 180k, si dupa 2010 210K.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din propria experienta iti garantez (fac referire numai la marcile premium)ca nu exista diferenta de calitate.Am avut ocazia sa compar curele de original Continental/Gates cu curele venite pe relatia af..erau identice si fara diferente.Doar pe curelele OE apar siglele fabricantilor auto.

Nu mai pomenesc nimic despre faptul ca scoti o curea Continental OE de pe masina si primesti in setul de distributie original o curea Dayco sau Gates OE.

Sunt colegi de forum care au patit lucrul asta si eu personal am vazut curele Dayco in setul de distributie OE.wink.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau in setul OE, curea Contitech Made in Romania.

Din ce am vazut , in seturile OE pentru 1.9tdi generatia veche (101 cp, de exemplu atd, axr ) este curea Dayco Isoran cu interior alb.

Pe seturile OE pentru 1.9tdi si 2.0 tdi (105 cp, 140 cp) cureaua este Contitech, de multe ori made in romania.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

E vreo diferenta intre ele, ca eu nu-mi dau seama(dar poate asta doreai sa vedem)?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferente... teoretic doar ambalajul... practic nu stie nimeni (exista legendele cu control al calitatii mai riguros pt OE, materiale diferite, etc) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Schimbat ieri distributie la Octavia 2 1.9 TDI BXE din 2007 144000 km. Producatorul cere schimbarea distributiei la 150 000 km fara a impune insa si o limita de ani pentru aceasta. Sa va dau feedback-ul operatiei. Cureaua de distributie era alungita tensorul fiind aproape de maximum semn ca nu cred ca ar mai fi prins cei 150 000 de km "garantati" de producator, pe langa asta, plasticul curelei era atat de intarit incat daca ii dadeai drumul pe podea se auzea ca un lemn si nu ca un cauciuc. Totusi, am incercat sa ii "zbor" dintii cu o ranga si nu am reusit ceea ce m'a mirat destul de mult avand in vedere cat de mult isi schimbase proprietatile plasticul curelei si cat de tare si casant (cel putin asa credeam eu) devenise. Rolele nu prezentau urme de uzura dar faceau ceva zgomot. La fel de uimitor este ca pompa de apa (dupa cum arata cred ca a fost Valeo) nu avea deloc pierderi, insa si ea facea destul zgomot.

 

Un alt punct despre care nu se vorbeste dar care cred ca este important este starea suportilor de motor (sunt doi .. unul pe partea distributiei si altul pe partea cutiei). La mine acei suporti erau deformati la maximum, cel din stanga un pic mai mult decat cel din dreapta, prin urmare motorul era un pic inclinat inspre partea stanga.

 

Mai precizez ca masina o am de noua si doar eu am circulat cu ea .. nu a vazut drumuri offroad sau prea denivelate si nici nu a fost exploatata necorespunzator. Singurul chin pentru ea au fost doi ani de Bucuresti cat am facut un master acolo (ceea ce a si dus la picarea volantei anul asta). Revizii la timp, in reprezentanta.

 

Prin urmare, mare grija cu distributiile si cu indicatiile producatorului caci curelele mele doar printr'o minune ar fi prins 150 000 de km. Chiar mi'a si spus mecanicul ca dupa cum aratau ar fi trebuit schimbate inca mai devreme.

 

O zi buna la toata lumea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cureaua noua este dura, nu e din cauciuc moale ca la alte motoare.  Intinzatorul se regleaza la montaj, el nu isi mai schimba pozitia dupa strangere, deci asa a fost reglat din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc si aici, poate am noroc:

Avand in vedere ca se incadreaza la consumabile, trebuie sa schimb distributia la masina mea, octavia 2 2005, 1.9tdi, motor bjb. Am cerut pret piese la volksman pentru ce am citit pe aici ca se recomanda (curea distributie contitech, role INA, pompa apa Hepu, curea accesorii) - 720 ron. Si am mai cerut si oferta de piese + manopera la brady trade. Aici intervine chestia ciudata: brady imi da "piese economice" + manopera la 1250 ron, sau doar manopera la 650 ron. Rezulta ca pretul pentru piese este asemanator intre brady si volksman (600 brady vs 720 volksman).intrebarea mea este: ce fel de piese sunt cele oferite de brady in "pachetul economic"? Sunt oare la fel de bune precum cele de la producatorii mentionati in oferta lui volksman? Adica compar mere cu pere sau sunt aceiasi producatori si la "pachetul economic"?

Sunt genul de om care se uita cu atentie la preturi, dar pun accent si pe calitate: adica prefer sa platesc mai mult pe piesele de la volksman daca sunt de o calitate mai buna si sa fac la brady doar manopera.

Multumesc celor care imi raspund la dilema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oficial nu exista PACHETE ECONOMICE pe original cand vine vorba de distributie.O distributie fara pompa de apa pt masina ta pe original este 480 lei.

Posibil ca sa ajunga la pretul ala reprezentanta amintita de tine foloseste piese de provenienta AF care intra sub titulatura de PACHET ECONOMIC.

Un set de distributie Dayco este in jur de 350+pompa de apa af 200 lei+cureaua auxiliare af 50 lei si atunci ajungi la suma amintita de tine de 600 lei fara manopera.

O pompa de apa pe original cu predarea pompei vechi provenite de pe masina este in jur de 250 lei.

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care e sfatul tau? Sa merg pe mana celor de la Brady si pentru piese? Sau sunt piesele de la volksman (curea distributie contitech, role ina, pompa apa hepu) mai bune? Asta e dilema mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti piesele de la colegul nostru Wolksman ai certitudinea ca iei piese bune:Conti/Hepu/Conti curea auxiliare...asta inseamna cele mai bune piese calitativ.

Daca iti iei piesele de la concesionarul respectiv...aici nu ma pot pronunta pt ca nu stiu ce insemna acest pachet economic si ce cuprinde...mai precis marcile de piese care intra in pachetul respectiv.Cum iti iei piesele de la ei banuiesc ca calitatea pieselor o sa fie premium pt ca nu fac rabat la calitate mai ales ca daca faci operatia de schimbare la ei o sa ai garantie la piese si manopera.Daca poti afla marcile de piese care compun pachetul(cu toate ca 600 lei imi pare un pret extrem de mic pt distributie/p apa/curea auxiliare)si totul este in regula,poti face treaba la ei.

 

In consecinta nu ma pot pronunta pt ca nu stiu toate datele problemei.

Repet pretul de 600 lei pt piese imi pare dubios pt ca vorbim de o reprezentanta mai ales ca si eu lucrez in domeniu si sunt ,,la zi'' cu preturile pieselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!