Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

m-am uitat si eu de curiozitate sub capota dupa stickerul de pe bara aceea si am gasit un sticker de la continental si scria pe el 133482 km la data de 18.10.2010 masina fiind incrisa pe cartea de identitate la 17.08.2010, eu fiind al doilea proprietar in RO, masina fiid din Germania. sper sa fie original stickerul , nu pus la misto. eu am luat masina la 158000 km.

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colantele Conti pt schimbarea distributiei se gasesc doar in cutia de distributie,asta nu inseamna ca nu se pot gasii..numai eu am 2 bucati la job :lol: .Mai bine faci o verificare a curelei demontand capacul distributiei sa fie treaba buna si sa stai linistit.

post-64586-0-70219300-1331796254_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colantele Conti pt schimbarea distributiei se gasesc doar in cutia de distributie,asta nu inseamna ca nu se pot gasii..numai eu am 2 bucati la job :lol: .Mai bine faci o verificare a curelei demontand capacul distributiei sa fie treaba buna si sa stai linistit.

merg pe incredere. nu e bine sa umbli la ceva ce merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Scuze de off topic eu am schimbat acum 2 luni la un golf 1.6 16v MY 2001 /45000km doar curelele fara pompa de apa Curelele aratau impecabil fara uzura.mai mult le-am schimbat de frica Parerea mea este ca o inspectie vizuala nu ar strica La octavia mea o sa schimb cureaua la 12 ani sau daca fac pina atunci cei 150k :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Eu am o skoda Octavia II 1.9 TDI din 2007 si 53.000 km si m-am gindit sa ii schimb distributia. Am vazut mailul primit de colegul codz si am spus sa trimit si eu un mail la cehi sa vada ce imi spun.

Va dau mai jos raspunsul :

Dear Mr. x,

We received your email, in which you ask for replace of timing belt and water pump. I would like to inform you, that we provide only kilometer limitation - for your car Octavia, m. r. 2007 - 150.000 km. There is no time limitation. We recommend visual control of timing belt and control of leaking of water pump. It isn´t necessary to replace these components without damage. More information about replace intervals and service controls you can find in Service Schedule. Thank you for your email.

Best regards,

Radka Mrázková | PST - Péče o zákazníka - Customer Care - Kundenbetreuung ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic sks.service@skoda-auto.cz| www.skoda-auto.cz | www.skoda-auto.com

timing belt Skoda Octavia II

Vlastník

Daniel

Vytvořeno

WASMAIL

Dne 09.07.2012 12:11:13

Hello,

I have a Skoda Octavia 2 2007 1.9 TDI ( TMBBS21Z782010584 engine code BXE).and I wonder if I need change the to pump water and the timing belt considering that the car has 5 years and have traveled only 53000 km. All Skoda dealers in Romania say that it has to be changed in four years.

What should I do?

Thanks,

Deci : inspectie vizuala si daca e cazul de abia atunici o schimbam.

Anul asta doar revizie.

Apropo : are cineva un plan de service cu ce ar trebui facut la fiecare interventie?

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Prieteni..ce credeti..ar trebui sa schimb distributia masinii din semnatura in conditiile in care a indeplinit norma de 5 ani dar are numai 68 000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mergi 1 an cu ea pana face 6 ani...ai km putini si iti garantez ca piesele componente arata impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti merge si pana la 8 ani. Sau pana faci 150000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu 8 ani vine pe o cale "oficiala"?

Eu am aproape 5 ani si 90.000 km. Pana pe la 130.000 nici nu ma gandeam sa o schimb (stiind ca nu se specifica decat in service-uri ca trebuie schimbata la 5 ani) dar am vazut ca perioada de 5 ani e specificata si in Autodata 3.38 mai nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare prea mult 8 ani.Eu acum 4 zile an schimbat distributia la trompeta mea,dupa un interval de 6 ani si 100000 km.Fosta distributie fusese montata in DE cu piese originale la o reprezentanta mare volkswagen,la fix 6 ani si 106000 km.Cureaua mare avea o crestatura la imbinare si mai mult de 10000 nu mai mergea,rolele erau ok cu uzura minima si pompa de apa era de prim montaj si deja se simte la mana ca se invarte greu.Eu personal lucrand in domeniu de atata vreme nu as avea curajul sa tin mai mult de 6 ani o curea de distributie de o masina din gama vag.Datele de service din anumite surse se bat cap in cap si lasa loc de interpretari pt ca anumite service si reprezentante sa poata da termene de serviceare pt distributie mai devreme decat este necesar si corect.In romania la reprezentantele vag majoritatea iti pomenesc de 4 ani sau maxim 5 ani cu indulgenta.Un lucru de luat in seama:Continental care este lider mondial in producerea curelelor de distributie iti specifica negru pe alb pe cutia noua de distriutie....a se monta inainte de....si iti da un termen de 5 ani de la producerea ei.Cand am fost la traing la Continental,reprezentantul lor ne-a spus ca este bine sa se tina cont si de aspectul asta pt k este destul de important.Cand sa pus problema despre intervale de schimbare a curelelor,ne-a spus urmatorul lucru;acolo unde producatorul autovehiculului da un termen de ani sau numar de km este simplu si se respecta,unde producatorul da doar un numar de km atentie mare la perioada de timp pt ca nu este bine sa se tina cont numai de nr de km ci si de o perioada de ani.A pomenit si de masini care sunt utilizate in conditii mai grele de trafic si de o inspectie vizuala a curelei.Din cate stiu cel mai longeviv termen de schimbare a curelei este la Peugeot anumite motorizari HDI cu 240000km sau 10 ani termen dat de Peugeot negru pe alb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat distributia la o Octavia 2 din iunie 2006 cu 75.000 km. Totul arata f bine inside insa trebuie schimbata ca altfel am aflat ca un motor nou costa intre 15.000 si 20.000 lei in functie de echiparea lui. Asa ca ... mai bine va ganditi de 2 ori inainte de a merge peste 6 ani cu ea, indiferent daca aveti km sau nu. Bafta si ganditi-va bine pt ca masina de 1,9 tdi 105 cp este mult prea buna ca sa ne riscam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat kit-ul de distributie , recent , la 70 000 km . Masina avea exact 5 ani . La prima vedere piesele nu pareau chiar atat de uzate pe cat ma asteptam , ba chiar rolele aratau destul de bine. Inclusiv cureaua nu parea sa aibe vreun defect , nu avea dintii sariti , mancati etc . Ce-i drept am avut si putini km. Sincer , sunt convins ca m-ar mai fi dus cel putin un an , lejer , fara nicio problema ! Personal , consider predictiile mult prea pesimiste celor care spun ca trebuie schimbata la 4 sau 5 ani (in limita nr de 120 000 km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dude_01 : Am si eu o problema ... :) Cat ai avansul/timingul la distributie ,in grade, acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi oricum... :)) Nu tin neaparat, plus ca si daca ar fi fost asa, tot ne-ar fi despartit niste sute de km.

Am crezut ca stii, dar nu-i bai !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Azi am fost sunat de cei de la Compexit sa imi spuna ca masina face in curand 5 ani si ca imi recomanda sa schimb cureaua de distributie care trebuia schimbata la 4 ani . Cica au o oferta "speciala pentru mine" la 930 de ron (curea+ rola + intinzator , fara POMPA DE APA care au zis ca nu trebuie schimbata) cu manopera inclusa . Ce ziceti , merita ?? Am 93.000 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca oferta e ok. Insa daca vrei sa schimbi si pompa de apa ei iti dau una reconditionata la schimb cu cea veche. Pretul la pompa asta este in jur de 350 ron. Insa daca vrei una noua complet e peste 600 ron. Eu am schimbat distributia in alt loc si a trebuit sa merg ulterior sa reglez avansul. Am intrebat si la Compexit despre reglajul avansului dupa schimbul distributiei si consilierul de service a zis ca ei nu regleaza avansul niciodata ca nu este nevoie, ca ei folosesc blocatoare originale la schimbul distributiei si nu se deregleaza avansul. Acuma nu stiu cat de reala este treaba asta. Recomandarea mea e ca oriunde ai face schimbul distributiei, inainte de schimb sa faci un test cu VCDS sa vezi valoarea avansului ca sa o poti regla inapoi la valoarea anterioara schimbului distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va recomand sa schimbati si pompa de apa, chiar daca este un pic mai scump.

Odata cu ea, se va schimba si antigelul, cel vechi, probabil, pierzandu-si in timp calitatile...(daca este cel din fabrica)

Al batran al meu nu a schimbat pompa la un Passat B5.5, a pierdut antigelul si a avut ulterior probleme cu chiulasa (nu se mai racea motorul).

Chiar daca vizual va arata OK, parerea mea pur personala este sa o schimbati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai recomandat este sa schimbi si fulia de la alternator (care este o fulie mai speciala), se poate desprinde pe de ax si chiar sparge radiatorul (chiar s-a intamplat asta). Eu cand am schimbat distributia la 120 000 de km am schimbat cele doua curele (distributie + accesorii) + toate rolele + pompa de apa + fulia de alternator. Acum mai devreme de 240 000 km evident ca nu o voi schimba ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia de la alternator presupun ca se poate schimba si ulterior schimbului de distributie, nu? E antrenata de cureaua de accesorii din cate stiu eu. In afara de rolele de la distributie si alternator ai mai schimbat si alte role?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de role (care sunt doua: una de ghidaj si intinzatoare) am mai schimbat intinzatorul de la cureaua de accesorii ... parca totul a costat vreo 17-18 mil la vreme aia (adica acum vreo 3 ani).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este Adrian, si accesoriile...

Nu stiam de rola aia...sa le zic sa o schimbe si pe aia...

E scumpa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer chiar nu mai stiu cat a fost, dar tin minte ca nu au fost asa scumpe, oricum toate piesele le-am vazut live si pot sa spun ca intinzatorul de cureaua de acesorii arata cel mai rau ... restul mai mergeau mult si bine.

PS: Oricum daca ti se rupe cureaua de accesorii (sau vreo anexa de la ea) motorul nu o sa aiba nimic, doar ca nu o sa mai poti merge mult cu masina pentru ca alternatorul nu va mai produce energie electrica ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Transpun cele discutate cu mecanicul meu (il cunosc de vreo 5 ani, lucreza numai in masini VAG). Cele mai jos mentionate se refera la masina din semnatura ( incident si altele). Il intreb de ce a scazut de la an la an numarul de km la care trebuie schimbata distributia. Raspunsul lui:

- Strategie de marketing. Daca la piesele pe producator, numarul de km era undeva mai mic cu vreo 20k decat pe original, acum a scazut la jumatate.

Pentru passatul meu este necesar schimbarea distributiei la 50k km sau 5 ani. Cu tot ceea ce include ea + pompa de apa.

Il intreb daca doar atat (50k km) poate rezista cureaua de distributie ( in speta Conti).

Imi raspunde:

- Poate rezista si 60 k sau chiar 70k km, dar nu recomand nimanui acest lucru ( atentie , in intervalul celor 5 ani si conditii de exploatare moderate). Problema este, ca eu ofer garantie pentru pentru piesele montate, in intervalul de timp si km specificati de producator, iar daca in acest interval cureaua se rupe si dovedesc ca s a datorat din cauza piesei, eu pot oferi reparatie ulterioara si banii mi i recuperez de la producator/importator.. Deci, chiar daca stiu ca , cureaua rezista si mai bine de 50k km, nu pot oferi garantie extinsa, sunt obligat sa informez despre numarul de km si intervalul de timp. Cine depaseste, o face pe propriul buzunar.

Ca factori determinanti ai uzurii precipitate a curelei de distributie mi a enumerat: pornirile si opririle dese, plecarile bruste de pe loc, frana violenta de motor( apanajul doamnelor si domnisoarelor) :D ...

Ca fapt divers mi a spus ca a montat o curea de la Continetal ce statuse pe raft aprox 1 an, dar termenul de 5 ani se refera din momentul montarii...( nu stiu daca a montat si curele ce stateau de 2, 3, 4 ani samd :lol: )

Eu fac cam 30k km pe an...

TInd sa cred si eu ca producatorii incep sa moara de foame.. de aici si preturile, dar si intervalul de timp pentru schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervalul de schimb pentru cele OEM a crescut de la an la an ... La motorul meu din 2004 se specifica intervalul de schimb ca fiind 120 000 km, la ultimele PD-uri stiu ca era 150 000 km, daca nu chiar mai mult ...

PS: Esti sigur ca la Passat-ul tau intervalul e de 50 000 km, mi se pare exagerat de putin ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!