Jump to content

Incalzire suplimentara (webasto, sirocol) - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

scuze daca gresesc dar nu gasesc nici unde o rezolvare la problema mea...am un golf 5 din 2004 .cu sirocol programabil din fabrica.azi iarna a mers perfect...dimineata a functionat lam lasat bun,..seara knd am vrut sal programez din nou surpriza...disparuse din bord ''aux heat'' am pus testerul si imi da asa:no signal/no communication. si nui dau de cap nici cum.nu stiti ce ar putea avea?scuze daca am postat gresit...stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai cumva o siguranta dedicata care s-a ars? Si la LT'u tatalui meu ii arde sigurantza si e practic mort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea e sub scaun langa bateria auziliara... la golf5 nu cred ca e asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut . sunt nou pe aici insa am si eu o problema un un webastro e cu afisaj digital montat pe un t5 din 2004 dar imi da de cap nu functioneaza . adica cand il setezi sa porneasca brusc dispare si imaginea de pe ecran si tot nu porneste iar pe vag com nu imi da nici o eroare . eu sunt din craiova daca stiti pe cineva care sar ocupa cu asa ceva ca ma disperat iarna nu imi ridica apa nici la 20 de grade avand in ea 9 l de antigel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e original din fabrica sau e montat ulterior ? nu incearca deloc sa porneasca ?

e posibil sa fie de la modulul electronic de comanda, si e mai nasol pentru ca e scump de obicei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crt24dj,anul trecut a functionat?Dupa ce dispare imaginea ,apare mai tarziu?Ce scrie pe afisaj cand apare?Cu contactul pus ce face?Daca ai baterie suplimentara cand da sa porneasca ia curent mare si se opreste inclusiv afisajul,asta inseamna acumulator mort.

Modificat de docris
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este de fabrica montat..... si are si baterie suplimentara este sub scaunul soferului nici anu trecut nu a mers iar acumulatoru are 2 luni de cand lam schimbat iar cel vechi este bun ca lam pus pe masina iar masina porneste foarte bine cu el .... deci sa va explic mai bine ce face .... ii dai sa porneasca din butoanele care le are el acolo sus iar dupa cateva secunde dispare tot scrisu de pe ecran dar iluminarea ramane aprinsa si in cateva secunde apare iar , ori de cate ori iai da sa porneasca sirocou dispare imaginea . nu stiu sigur daca dispare cand da el sa porneasca sau nu asa am dedus eu .... acelasi lucru face si cu contactu pus si cu masina pornita si oprita si tot timpu...... nu stiu ce ar putea fi problema este daca asi putea gasi pe cineva sa se ocupe de el sa il faca am fost la cateva persoane cu el si nu i dau de cap ce are .... am fost cu el si la reprezentanta la vw la serpico in craiova si mi`au tinuto degeaba 4 zile akolo ..... ei mi`au spus ca nu au testerul de de webastro si nu pot comunica cu el...... nu stiu c sa mai fac dar este o problema grava pt mine ca iarna pur si simplu deger in ea .... asta iarna in 100 de km nu sa ridicat apa deloc...... daca nu pot sa i dau de cap pana la urma il anulez si automat nu o sa mai intre atata antigel in masina ..... nu stiu ce sa zic datimi si mie un sfat ceva daca vati confruntat cu problema asta

Modificat de crt24dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat sigurantele si nu e arsa...lam dus la cineva si a descorerit k pompa nu functioneaza...si atunci o zis k sirocolul nu functioneaza deloc daca aceea cu e ok...akum sa incerc cu alta pompa de apa...sa vedem.daca cineva sa mai intalnit cu probleme mea..astept ceva pareri.stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crt24dj - la masina din 2006 nu ar trebui sa citeasca si webasto pe interfata de diagnoza? Acolo ce zice?

Cauta firul de alimentare de 12V care intra in Webasto si vezi daca atunci cand incearca sa porneasca tensiunea ramane 12V sau scade sub 10V (fire intrerupte, contacte oxidate) - in mod normal orice webasto decupleaza sub o tensiune de prag sa nu iti omoare bateria. Daca tensiunea e constanta... nasol, e din webasto, sau scurt pe bujia de aprindere, sau electronica, o iei pas cu pas...

Diagnoza webasto au unii la Sfera (Trafic Greu) - mie nu mi-a folosit ca am Eberspacher si e diferita

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am descoperit d c nu mergea webasto. deci s-a ars pompa de recirculare de la webasto si mi-a ars siguranta de la tablou d sub capota!!eu am verificat doar aceea din bord. mai are una tot de 20A . nu stiti d unde pot cumpara aceea pompa?si cam kt ar costa??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

am achizitionat si eu de vreo 2 zile un t 4 doka si am o problema.. nu mere esperbacher-ul. In ce sens: chiar daca reglez de la butonul ala rosu ( se regleaza de la 1 la 4) nu se intampla nimic.. care ar fi problema?

si inca ceva: azi am facut un pic de curatenie si am vazut 2 gauri sub bancheta din spate.. curios am dechis bancheta si era acolo o chestie probabil esperbacherul asta... poate sa ma ajute cineva?:D:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oxigen masina nu este din 2006 nu este cea de la profil pe langa caddy mai am si un t5 din 2003 si la asta nu i dau de cap . am fost la reprezentanta la vw in craiova si miau zis ca le trebuie exact tester de webastro ca nu pot cu vagul . nu stiu ce sa mai fac si unde sa ma mai duc e teroare ca se apropie iarna si iar va trebui sa stea in parcare :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am facut poze cu esperbacher-ul care-l am eu pe masina:D..

dar nu stiu cum sa incarc poza:D:( din pacate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal.nu stiti cum setez telecomada d la webasto?sau unde se afla modulul de la telecomanda d p golf 5.vechiul proprietar nu mi-a dat telecomanda...am facut rost d una exact la fel...de la alta masina....akum cum o adaptez?stie careva?sau unde se afla modulul?banuiesc k prin bord pe undeva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai prescurta atata limba romana, ca nu intelege nimeni nimic din ce scrii pe aici

si cauta un manual de golf5, aici e sectiunea pentru van-uri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos colegi forumisti .... are cineva un electrician pe Bucuresti priceput la webasto=urile chiar astea mai vechi dbw 46 caut sa il diagnostichez pe al meu si poate sa aiba si ceva piese de rezerva.....

astept sugestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni va intreb si eu ca un necunoscator.. am un t4 doka din '97 cu esperbacher de asta.. are ca un ceas cred ca acela e programatorul si un buton rotund care reglezi viteza aerului .. are de la 0 pana la 4.. (exact ca la ventilatie.) si nu merge..

adica el are o temperatura la care porneste? ca mie pe ecranul acela mic (de la programator) nu-mi arata nimic..:D

va multumesc pentru raspunsuri!! o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am inercat sa pornesc pe direct esperbacherul si mi-a pornit insa nu dadea caldura.. desi cred ca stiu care e problema :D : mufa de alimentare cred ca are 2 plusuri si doar un singur minus.. pt ca am pus la un pin si nu pornea.. apoi am schimbat pinul si a pornit.. deci cred ca un + era plusul bujiei:D.. acum nu stiu ce are de nu porneste de la programator..

desi firul de alimentare mere undeva de pe desubtul banchetelor in fata si mere undeva inainte.. in bord..:D

a mai patit cineva asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am rezolvat cu espebacher-ul meu.. nu avea un fir de +.. am reusit sa trag de la baterie si a pornit din buton.. insa as vrea sa pun si ceasul ala programator sa mearga.. dar nu stiu cum sa leg... firele care vin de la alimentare din espebacher sunt 3... la programator insa am 4 fire . stie cineva cum se leaga? am gasit o schema dar cine intelege de aici? mentionez ca ceasul programator (dupa cum scrie in schema pe care am -so atasez la urma) se cheama "mini-clock".. explica ceva pe la pagina 12-13 dar cine intelege schema aia? ma poate ajuta cineva?

http://www.eberspacher.com/downloads/technical-documents/airB1LC+D1LC_technical.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, dupa lupte seculare cu al meu Webasto DBW 46 (diesel) am reusit sa il fac sa mearga...

Avea probleme la pompa de recirculare antigel) era doar ars motorul de antrenare am facut-o din bucati pina la urma...si la pompa de dozaj care era si ea blocata (am reusit sa o recuperez)+ furtunele de 3 mm infundate!.

In concluzie sunt sisteme destul de enervante de depanat daca nu le stii buba si principiile de functionare- literatura te ajuta in sensul in care iti da o idee dar tot babeste le faci...

Oricum etapele de pornire sunt:

Conditii de pornire robinet de caldura deschis la maxim si ventilator principal pe treapta 1

1. se porneste buton flacara de la programator(se poate inlocui cu succes cu un simplu on/off daca stii putin schema electrica de la masina ta.

2.Automat se porneste pompa recirculare antigel(steugaratul verifica continuitate pe termofuzibila(siguranta termica de pe corp arzator) + sigurante,cablaje si sigurante- ai vreo problema intra in procedura de inchidere sau nu porneste deloc.

3. urmeaza 30 sec de verificare bujie si ventilatorul camerei de combustie

4.se porneste pompa de dozaj motorina 5 sec

5.urmeaza o perioada numita de siguranta 90 sec in care pompa de recirculare merge constant, se incinge bujia, pompa de dozaj injecteaza motorina si senzorul de flacara decide daca este prezenta combustia da sau nu.

6.daca toate acestea merg el porneste si incalzeste antigelul pina la o temperatura peste 70 de grade dupa care comuta pe incarcarea partiala reducand la 50 % debit pompa motorina, ventilator camera combustie precum si pompa recirculare antigel de asemenea verfica si ventilator principal habitaclu sa fie pornit,

7.daca senzorul PTF de pe corp arzator decide ca sunt peste 85 de grade atunci declaseaza procedura de inchidere si anume termina combustia (taie pompa de dozaj) si inchide camera de ardere cu un timp de inchidere de 60 de sec(ventilator camera de ardere merge la capacitate maxima precum si pompa antigel)

8.la o urmatoare pornire sau daca butonul este in continuare activat sau este programat el va respecta aceeasi pasi descrisi mai sus.

Nota bene: La al meu vw T3 am relee pentru pompa recirculare, pompa de dozaj,pentru ventilator habitaclu si mai ales am un releu de timp care lasa acest sistem auxiliar de incalzire sa mearga maximum 30 de minute

Sper ca am fost de ajutor si pentru altii!

S:Virgil

PS: feriti-va sa cumparati pompe de recirculare sau chiar sisteme sh numai daca le verificati prealabil mai ales pompele de recirculare in camp magnetic- sunt capsulate total si daca a intervenit coroziune/ a intrat mizerie intre cei doi magneti care genereza campul de rotire -se crapa magnetul exterior sau se rupe bucsa de pe axul motor care intra in el - am verificat eu doua pina acum! Pentru pompele de dozaj e simplu se conecteaza direct pe baterie cu intermitenta si daca vibreaza -merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

Cine ma poate lamuri si pe mine in legatura cu incalzirea stationara la un t4 caravelle 2.5 102 cp din 2003?

La mine se intampla in felul urmator: cu motorul pornit functioneaza, adica sufla aer cald dupa aprox 3 minute, dar daca opresc motorul si dau drumul la siroccol de la programator merge cam 3 minute si se opreste. Exista doua unitati de incalzire sau e doar una, si de ce nu functioneaza cea stationara?

Am citit acest topic de nu stiu cate ori dar nu reusesc sa ma lamuresc.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai bateria secundara la locul ei sub scaunul soferului? Daca da incearca sa o masori sa vezi cati Voltzi ai la borne. Daca bateria spre exemplu are 1 sau 2 elementzi terminatzi se poate intampla exact fenomenul pe care il descrii tu. Odata cu oprirea motorului circuitul care leaga bateriile in paralel se intrerupe printr-un releu si incalzirea auxiliara functioneaza doar de pe bateria de sub scaunul soferului. Daca bateria de sub scaunul soferului se intampla sa nu fie buna sau sa nu se incarce... tensiunea la borne o sa scada mult sub 12v destul de repede si sirocolul se va oprii.

Exista 2 unitatzi. O unitate care baga aer cald in cabina si inca o unitate legata la circuitul de racire al motorului. Aceasta din urma incalzeste motorul. Ambele au fost oferite ca si optionale.. poti sa ai 1 poti sa le ai pe amandoua. Daca te uiti sub arcul rotii din fatza la sofer si observi o teava subtire de esapament inseamna ca ai incalzire si pentru motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!