Jump to content

Incalzire suplimentara (webasto, sirocol) - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

stie careva unde se afla aeroterma la un volskwagen t5? ma refer la asta din fata nu aia pentru pasageri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu sub bord central usor spre partea dreapta daca vorbim despre aeroterma. Daca vorbim despre auxiliar heater ( webasto) este sub masina in dreptul scaunului de sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In partea unde se afla filtrul de polen ,dreapta fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru ajutor..as mai avea o intrebare..am sirocou instalat din fabrica pe masina..t5 din 2004...stiti cumva daca acesta incalzeste si lichidul de racire sau doar habitaclu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea care sunt montate in fabrica incalzesc lichidul de racire. iar cele cu aer, sunt mai putin folosite ca dotari.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Stiti unde as putea gasi o pompa dozatoare de motorina pentru Eberspacher D3WZ de T4 TDI? Am gasit noua la 700 RON dar mi se pare cam mult, de peste 3 ori peste ebay.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut prieteni.De cateva zile sunt fericitul posesor al unui vw multivan,cam vechiut [96]dar in stare buna.Am o problema cu incalzirea auxiliara,tin sa precizez ca am citit cam tot ce am gasit aici despre asa ceva,dar tot nelamurit sunt,cum functioneaza?Vanul meu are pt.pasagerii din spate o gura de ventilatie in spatele scaunului din dreapta fata si alte 6 in plafon.In bord am si un ceas programator pt eberspacher.Unde este amplasat acesta si cum lucreaza?multumesc,si scuze de lungimea textului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut docris. Este mult de explicat dar din cate stiu eu pe t4 ar trebui sa ai 2 incalzitoare auxiliare. 1 ete pe interior si cel de al 2-lea pe motor ( asta ar trebui sa porneasca singur cand temp ext este sub 4 grade, temp lichidului de racire sub 60 grade si nu face altceva decat sa ajute incalzirea lichidului intr-un timp cat mai scurt. ) referitor la primul este comandat de ceasul care-l ai in bord si nu face altceva decat incalzeste aerul din interiorul masini. Ca sa fi sigur ca il ai ar trebui sa verifici daca ai al 2-lea acumulator care de obicei sta sub scaunul soferului. Daca cumava i-a fost scos acumulatorul ar trebui sa gasesti macar bornele acestuia. Mai exista varianta ca masina ta sa nu aibe din fabrica dotarile astea si sa fi avut respectiv sa aibe unul aftermarker . In cazul asta uita tot ce ti-am scris mai sus. In schmb te pot ajuta sa-ti spun daca a avut din fabrica dotarile numai ca mi-ar trebui seria sasiu , tipul de caroserie, tipul motorului si anul de fabricatie al masini.oricum indiferent de situatie soba nu porneste daca nu ai baterie de peste 11 V . Pompa de motorina dezamorsata si in cazul in care este montat pe circuitul de apa trebuie sa-i functioneze si pompa de recirculare. Sper ca nu te-am bagat in ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc athanasie,bateria suplimentara este sub scaunul soferului,se incarca si este in stare perfecta,langa ea mai sunt 3 relee si 3 sigurante,bune si ele.Releele inchid sau deschid atunci cand pun contactul si imediat dupa ce a pornit motorul.Ventilatorul din podea din spatele pasag.dreapta fata trage aer din treapta usii laterale si arunca aer prin radiatorul mic prin care circula lichidul de racire.Cand incerc sa pornesc incalzirea supl.cu motorul oprit,din controlerul din bord,se aud ceva relee in spatele torpedoului,nimic altceva.Soba mea sau una din cele doua se afla aproximativ sub bateria din compartiment motor.Maine dau scutul jos sa vad daca mai exista si alta soba asa cum am citit pe forum ca au alte vw-uri.O seara placuta tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru incalzire pot fi mai multe sisteme, partial independente:

1. pe circuitul de apa al motorului sunt 2 aeroterme, una in bord ca la toate masinile si una sub podea, trage aer de la treapta usii laterale si il sufla cald pe gura din podea din spatele scaunului pasager fata

2. incalzitor pe aer (Eberspacher sau Webasto) - cel din fabrica sta sub podea si sufla aer cald printr-o gura in podea in spatele scaunului soferului, aftermarket poate fi oriunde (inclusiv in locul cricului la roata spate)

3. incalzitor de apa D3WZ numai cu motorul pornit - in compartimentul motor stanga - langa/sub baterie - incalzeste apa cand motorul functioneaza si incalzeste tot prin aerotermele de la punctul 1 - aftermarket se poate pune pompa si circuite de comanda sa functioneze si cu motorul oprit ca la punctul 4.

4. incalzitor de apa D4W stationar, are pompa de apa incorporata si incalzeste circuitul de apa al motorului si cu motorul oprit, iar pentru a incalzi inauntru foloseste aerotermele de la punctul 1.

Grilele de sus din tavan sunt folosite intotdeauna numai pentru ventilatie sau racire si nu pentru incalzire - depinde daca deasupra rotii dreapta spate este doar gura de aer proaspat din exterior sau este si vaporizator (radiator rece cu freon) de la aerul conditionat - numai daca masina are aer conditionat (compresor AC)

Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun,am inteles acum.Dar temporizatorul electronic din bord pentru ce mai este?Si am gasit o pompa de apa in spatele radiatorului(electrica pompa)

Modificat de docris
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu acela pornesti incalzirea pentru cabina. E vorba despre " soba" ta care o sa iti bage aer cald pe gura din spatele scaunului soferului. Ai rabdare abia dupa cateva minute o sa se porneasca ventilatia si dupa alte cateva minute o sa inceapa sa bage aer cald.

Incalzitorul de sub baterie e pentru circuitul de apa , pentru a grabi incalzirea motorului... daca nu iti merge iarna o sa faci 15 km si tot nu o sa ajunga la 90grade motorul. De mentionat ca acesta porneste automat daca afara este mai frig de 4 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc noobsound,dar la mine nu exista ;gura de ventilatie in spatele scaunului sofer;din temporizator pleaca firele catre 2 relee si o cutie de aluminiu cu multe mufe pe care scrie EBERSPACHER situata in spatele torpedoului si nu pare a fi after market.Mai fac sapaturi.O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa faci o poza cu temporizatorul? Poate ai unul montat ulterior ( nu de fabrica)si e facut in asa fel incat sa bage aer cald prin gura din spatele scaunului pasagerului. Original de fabrica e asa cum iti spun eu.

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2 posibilitati - sub baterie poate fi D3WZ si ai kit-ul de automatizare cu comanda pompa si clima - sau mai probabil D7W sau D4W care au in incalzitor inca o pompa.

Ce scrie pe incalzitor?

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc oxigen.Nu prea vad ce scrie pe el dar daca pun o poza crezi ca poti afla ce model este?Inca nu l-am demontat.Vreau sa il dau jos numai dupa ce inteleg exact cu ce am de munca.Sunt ceva furtune care pleaca din el,ajung la o pompa electrica,din care pleaca catre filtrul de ulei,se intorc intr-un T-eu.....m-a omorat.Parca e totul pe dos fara logica,sau m-am pierdut eu.Tin sa precizez ca vw-ul merge fara probleme.Am s-a pun ceva poze.O seara buna tuturor.

pun 2 poze cu ;soba; Scuze de calitate.

post-84697-0-77224500-1300906754_thumb.j

post-84697-0-43420800-1300906843_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea imi dau seama din poze dar cred ca este D7W - vezi aici link - cu timer pe 7 zile.

Pentru piese vezi aici

Daca nu porneste trebuie verificate pe rand: bujia, senzori, si ce mai scrie prin topic-uri.

Singura parte nasoala este ca e greu de demontat, se umbla la circuitul de racire al motorului.

Vezi ca pe display poate sa iti dea codul de eroare al incalzitorului.

Sanatate!

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pt.ajutor,acum am toata documentatia,teoretic stau bine,in wikend m-a apuc de practica.Daca cineva s-a mai lovit de aceeasi problema ca si mine ar fi binevenita ceva colaborare.Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am rezolvat problema cu incalzirea suplimentara.Functioneaza ireprosabil.Cam multa munca de dat jos de pe masina(eu am dat-o jos de 2 ori am uitat ceva)dar a meritat efortul.Soba mea este d7w.Daca aveti nevoie de ceva sfaturi va ajut cu cea mai mare placere.Numai bine la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care a fost problema pana la urma? :lol: bien ca merge desii nu o sa mai porneasca ca nu e suficient de frig. A mea pentru motor mi se pare ca arata diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu sa spun ce defect a avut,am demontat-o,curatat totul in cel mai mic detaliu.Curatat tot ce inseamna mufe si conectorii din spatele torpedoului,pus la loc si merge.E cald, nu porneste singura dar noaptea la pescuit are sa faca minuni cu programatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,ca orice roman vara sanie si iarna caruta,am cumparat un vw 1.9 tdi cu aceasta incalzire suplimentara+telecomanda,dar nu am folosito,ptr ca nu a fost nevoie din cauza temperaturii.La inceput pe displei aveam ora afisata dar de cateva zile imi apare F17,probabil un cod.

Modificat de danutz67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut

Am si eu urmatoarea problema.Am un T4 2.5 tdi 102 cai si nu am alimentare pe ceasul de comanda al Webasto din bord, cel pt cabina ,pe aer.Am alimentare doar pe pozitie ...se aprinde ...dar nu intra deloc curent in el sa arate ora si sa mearga eventual functiile.Are careva idee ce culoare are plusul permanent si eventual cel pe contact la mufa respectiva ?Asa macar as vedea daca functioneaza agregatul si am prbl doar cu alimentarea ceasului.Mentionez ca cele doua sigurante de sub scaunul soferului sant ok , bateria are curent suficient in ea...auxiliara ma refer...dar nu stiu sa verific cele 3 relee de sub scaun , din care doua sant identice iar cel de al 3 lea cred ca este cel pt circuitul de incarcare de la alternator catre bateria auxiliara.Ce fac celelalte 2 care sant identice?

Am mai verificat de asemenea si cele 4 sigurante de tabla de linga baterie precum si toate din panoul de sigurante din stg de sub bord.Mai are pe undeva altele?Eventual cum as putea pune si porni pe direct agregatul de sub podea , cel pe aer sa vad macar daca functioneaza?La cel de pe circuitul de apa cred ca o sa ai aplic o comanda interna pe buton strapind senzorul din bara...cum am citit pe aici pe forum, solutia parindu-mi mai practica ...sa ai dau drumul cand cred eu necesar.Deci aveti vreo idee ?

Modificat de bebe 944
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bebe,cum arata ceasul tau de webasto,sa stiu daca te pot ajuta.Este la fel ca al meu?Am pus ceva poze cu al meu ceva mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!