Jump to content

Golf IV Special 1.6 16v 105cp


Muraru Dan

Postare recomandată

  • 4 weeks later...

Si cum am trecut de 6 ani de la data inlocuirii, cand da caldura am programata schimbarea distributiei.

 

Pana una alta, multumita lui Volksman, am achizitionat un kit INCO037 insa cu pompa Hepu in loc de Graf cum ar fi venit el initial. Cost: 645 ron.

Kit-ul contine Curele Conti, role Ina si pompa de apa Hepu.

 

 

post-14864-0-80716500-1422372390_thumb.j

post-14864-0-18765900-1422372417_thumb.j

post-14864-0-10038700-1422372429_thumb.j

post-14864-0-81857200-1422372444_thumb.j

post-14864-0-00637600-1422372483_thumb.j

post-14864-0-45862400-1422372493_thumb.j

Link către comentariu

Frumos .Imi poti spune de unde sa fac si eu o comanda la fel? Si manopera cat ajunge?

Modificat de hanesti
Link către comentariu

Simplu, de pe forum de aici: http://vwforum.ro/topic/9910-volksparts-magazin-piese-auto/

Manopera in mod normal ar fi 2-300 lei insa eu am un prieten, vecin cu mine, ce lucreaza la reprezentanta Dacia si are un garaj in spatele blocului unde mai face si lucrari. Acolo voi efectua operatia. Asadar, totul cred ca se va rezuma la ceva beri, chestii ca intre prieteni. Dar sa vina caldura, nu are incalzire in garaj si nu stau pe frigul asta sa o schimb.

Oricum, cea curenta nu da semne de oboseala, functioneaza inca in parametrii.

 

Ca idee, poti opta pt pompa de apa Graf, kit-ul INCO vine cu pompa de acest fel. Sunt f bune, nu am auzit nimic rau despre ele.

Oricum, eu acum am pompa Swag care e clar inferioara celor Graf nu mai spun Hepu insa uite ca dupa toti acesti ani nu mi-a facut pbme. Oricum, teoretic, o pompa de apa buna ar trebui sa reziste cam cat doua kit-uri de distributie.

Posibil ca cea gen Swag sa reziste doar unul.

Dar, unde doream sa ajung e faptul ca poti face o economie de 50-60 lei alegand o astfel de pompa, repet, care te va tine fara pbme pana la urmatorul schimb.

Nu e o mare economie insa tu stii cum stai cu banii.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

I-am facut si un rca pe un 1 an, la City, 515 lei, Bonus clasa 4. Daca stateam pe un varf de deal, era 333 lei.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Sarbatori pascale tuturor!

 

Prea multe nu am de povestit, timpul trece, km la fel, benzina sa fie.

Anul asta, dupa 5 ani in care am mers destul de ponderat, cred ca o sa depasesc bariera celor 10.000 Km anuali.

 

Pana in prezent, cu uleiul Motul xcess 5w40 am facuti 4450 Km, consum de ulei in acest interval: 200 ml.

 

Cum a venit si caldura, cand voii avea timp voi schimba si distributia, ieri am sesizat o usoara fasaiala in zona distributiei.

Se intampla doar daca merg mai mult si doar peste 17 grade temp exterioara.

La o examinare vizuala nu se observa nimic in neregula.

Eu banuiesc sa fie curelele, fie vreo rola incepe sa de-a simptome de imbatranire, desi teoretic daca erau rolele trebuie sa faca zgomot si cand era rece afara.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Dupa o saptamana de plimbat cu pneurile de vara in portbagaj, ieri am reusit sa prind un service liber si le-am inlocuit.

 

E ultimul an cand mai le pot folosi, mai au cca 2 mm pana la semnul de uzura insa se simte si varsta, nemai filtrand asa de bine rigurozitatile asfaltului.

Dar per total m-au multumit, e vorba de un set Dunlop SP01, luate de noi in iarna 2008 si montate prin Martie 2008 pe la 105-110.000 Km.

 

As incerca la anul sa trec pe Michelin Cross Climate, o anvelopa de vara insa certificata si pt conditii de iarna usoara.

La cum folosesc eu masina mi-ar fi ultrasuficiente si scap si de stresul inlocuirii anvelopelor.

 

O sa urmaresc testele acestei anvelope, ce abia a fost lansata si in primavara 2016, daca dupa iarna ce va urma feedback-urile imi vor confirma asteptarile, sigur voi trece la asa ceva.

 

Pana una alta, zilele trecute am trecut de 187.000 Km.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Publicat (modificat)

Cum ma apropii de 190.000 Km si am 6 luni cu uleiul actual (Motul Xcess 5w40), am decis sa-i fac o mica revizie, anume schimb ulei Mobil 1 esp 5w30 cu filtru ulei mahle, curatat clapeta si egr cu spray dedicat curatarii carburatoarelor.

Am ales Mobil pt ca nu am gasit Motul nicaieri pe stoc prin Bacau si prinzand un pret bun la Selgros (120 lei pt 4 litrii ) am zis hai sa vad cum merge cu 5w30. Daca nu-mi convine ceva il dau jos si pun inapoi 5w40.

 

Ca prima impresie, totul e ca inainte, fara nici un fel de zgomote suspecte la pornirea la rece (azi au fost 10 grade) insa parca (sigur e efect placebo pt ca de fiecare data mi se pare asta) motorul e mai silentios, practic la ralati nu se aude deloc cum merge, linistea fiind intrerupta dor de tacanitul canistreti de carbon.

In astea 2 zile de la schimb am facut vreo 200 de Km si nivelul e la fel.

 

In aproape 7000 Km/6luni cu Motul, am avut un consum de ulei de cca 200 ml, insa necompletand niciodata, nefiind cazul.

 

Restul filtrelor sunt bune, au cca 1 an fiecare si putini km.

 

Zilele astea o programez pt un schimb de distributie si antigel, va primi incaltari noi de vara si un reglaj de directie, apoi benzina si talpa cat cuprinde.

Anvelope cred ca o sa merg tot pe Dunlop, acum am Dunlop sp 01 care m-au multumit in toti acesti 7 ani, o sa caut desigur ceva mai recent insa nici sa sar calul la pret, nefiind o masina ce sa aiba nevoie de anvelope extrem de performante.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

Aseara a inceput sa-si arate varsta.

La cald, ralantiul imi statea la 800-900 rpm si cand acceleram pe loc, dadea in nas la stabilizarea ralantiului.

Daca o lasam 10-15 minute totul era bine cateva miute pana cand iarasi o lua razna.

In mers nici un fel de simptome, doar la ralanti cand compresorul nu era cuplat.

 

Vinovat e senzorul de temperatura g2/g62 care iarna trecuta am observat ca imi facea ca ralantiul sa se stabilizeze la 700 rpm dupa ceva km, insa si daca faceam mai multi km dar mergeam sub 2500 rpm, nu ajungea sa stea fix la 700, urca usor spre 800.

 

Dar asta nu-i pbma, o sa-l inlcouiesc cand voi schimba si distributia.

 

Pana una alta, astazi la 188686Km a primit incaltari noi, Hankook kinergy eco k425.

Cu montat, echilibrat, efectuare verificare directie, 1020 ron.

 

Ca o prima impresie sunt mai silentioase decat fostele Dunlop sport sp01.

Teoretic, au fisa tehnica superioara Dunlop-ului si nu vad de ce sa nu duca si astea 8 ani in spate.

 

Vechile anvelope vor fi taiate si transformate in ghivece de flori.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Dupa ceva timp in care am fost f ocupat, am reusit sa fac o revizie generala masinii.

 

A beneficiat de: schimb distrubutie si antigel si am schimbat si egr-ul, prinzandu-l odata ca a facut sa-mi de-a masina in nas si nu inchidea complet (tensiunea minima undeva in jurul a 0.9V, insa asta la rece, dupa ce se incalzea inchidea bine).

 

Egr-ul a fost Pierburg, distrubutia curele Contitech, role Ina si pompa de apa Hepu.

Antigel G12+ in proportie 50-50% cu apa distilata.

 

Pbma la cucurele si rolele vechi nu am gasit, atat doar, semeringul pompei de apa incepuse sa piarda lichid si recunosc ca in ultimul an am fost nevoit sa completez cu cca 1 L de antigel.

Trebuie sa recunosc ca daca aveam o retinere asupra fiabilitatii distrubutiei, sincer la pompa de apa ma gandeam, care la vremea achizitie, eu habar neavand ce sa cumpar, am mers pe recomandarea vanzatorului, care, acum sa nu fiu nici rau, nu a fost chiar rea, facandu-si treaba cu brio in toti cei 7 ani de exploatare.

Dar, daca nu aveam pierderea asta de antigel, care imi facea ca la cald cand afara erau peste 20 de grade sa scoata un fasait usor, distrubutia mai tinea vreme buna.

 

Deci, o distrubutie buna calitativ tine garantat 90.000 Km fara nici un fel de pbma, eu am avut cu cea veche cca 75.000 si curelele erau in stare exceptional de buna.

Vechea distrubutia a fost: Curele Bosch, role Ina si pompa Swag.

 

Tot in perioada asta am aniversat 100.000 Km impreuna, trecand de bariera de 190.000 Km.

 

Din pct-ul meu de vedere, masina merge mai bine de acum 8 ani decand am cumparat-o si nu vad absolut nici un motiv pt care sa nu mai duca inca pe atat.

 

O sa revin si cu poze.

 

Multumesc volksparts pt piese.

Link către comentariu

Dane, ma bucur sa aud ca mai sunt masini OK si dupa 8 ani, daca este intretinuta cu grija, la timp si cu piese de calitate. Mai rar sa aud pe cineva sa spuna asa ceva, la masinile astea de 4-5 ani, oare se mai produc cu aceeasi calitate ?

Link către comentariu

Te felicit si eu pentru grija cu care iti tratezi masina.Daca ai grija de ea, si ea are grija de tine.De 8 ani o are el, dar masina are 13 ani.Clar, masinile noi de 4-5 ani nu au fiabilitatea acestui Golf de 13 ani.Si sigur mai tine inca 10 ani daca are aceeasi grija.Daca vrei sa o schimbi la un moment dat, sper sa nu o vinzi.

Link către comentariu

Masina e fabricata in decembrie 2001 (model 2002). Deci acusi face 14 ani. Ca nu arata, e si normal, tabla e galvanizata si daca e intretinuta corespunzator rezista f mult timp fara discutie.

 

Legat de fiabilitate, pe vremea aceea (desi nici golful 4 nu e un model de referinta, masinile anilor 80 fiind si mai fiabile) alta era conceptia, alta era politica, acum totul e axat strict pe volum, cu consecintele de rigoare.

Adevarat ca a crescut si complexitatea, insa nu e un motiv sa consideri un produs mai putin fiabil doar ca e mai complex.

 

Dar e perfect adevarat ca masinile noi sufera de multe boli ale copilariei, au multe pbme specifice (defecte de proiectare sau executie) ce afecteaza per total fiabilitatea, neavand nici un fel de treaba cu regimul de exploatare.

Absolut toate marcile sunt afectate, nici producatori gen BMW si MB nu au scapat de asa ceva.

 

Per total, nu zic ca masinile noi sunt rele, insa probabilitatea de defect din pacate e mult mai mare decat la cele din generatia de aur a vw, cand deliberat au facut lucruri f bune calitativ, pt a acapara cota de piata cat mai mare. Odata castigata, doar au mentinut-o, insa nu e doar vina lor pt pbmele actuale, normele din ce in ce mai stricte de mediu impun solutii tehnice nu tocmai simple, lucru ce dau dureri de cap producatorilor pieselor componente (pt ca vw doar proiecteaza per ansamblu masina, nu si executa marea majoritate a subansamblelor) si afecteaza per total fiabilitatea. Presupun ca nu au timp sa testeze suficient de bine in faza de proiect astfel incat unele pbme se vor rezolva din mers pe nervii si nesatisfactia noastra.

Ca regula generala, eu nu recomand achizitia nici unui model nou mai devreme de 3 ani de la lansare, cu mentiunea sa se verifice temeinic problemele specifice ale motorizarii dorite, pt a nu avea surprize.

Din pacate aceste lucuri le imput si golfului 4, care a avut ceva pbme si el in primii ani de fabricatie, doar dupa 2001 putand spune ca a devenit matur.

 

Dar per total, de ce sa nu recunosc, e un tanc, ma surprinde placut sa constat ca nu e afectata de drumurile relativ proaste de la noi. Bine, nici nu-mi bat joc de ea.

Dar un merit il au si bucsele oe, care sunt mai bine facute decat cele ce au echipat masina din fabrica, aici la o scurta analizare fiind: bucsele de la bara stabilizatoare, cele de pe puntea spate, care clar dupa 70.000 Km de la schimb nu au absolut nici un fel de pbma, lucru care nu-l pot spune despre bucsele originale care la 89,000 cand am luat masina nu erau chiar in stare perfecta, asta desi masina rulase pana atunci doar pe drumuri nemtesti.

 

Cat legat de viitorul masinii, desi cochetez cu achizitia unei masini de familie mai mari, masina va fi pastrata in forma originala ca masina de duminica.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...
Silviu Ticau

Ma tot uit la poze si nu reusesc sa`mi dau seama ce e acea telecomanda de pe volan si care e rolul ei  :icon_bounce:

Link către comentariu

Precum a spus is Mulae, este telecomanda radio si cititorului de carduri Blaupunkt. Senzorul ir e lipit pe plasticul de sub volan.

Link către comentariu
Silviu Ticau

Un link unde as putea sa vad jucaria asta pe net? Mi se pare super tare..

Link către comentariu

Ohoho. Radio-ul asta cu cititor sd (Melbourne Sd27) l-am achizitionat in 2007.

Slabe sanse sa mai fie asa ceva. Din pacate nici distribuitori seriosi Blaupunkt nu am mai vazut, eu l-am cumparat de la Skin, care distribuia si in Altex.

Atunci se gaseau toate modelele si toate accesoriile, acum aduc doar asa si ei cate un model (Altex-ul).

 

Nu e cine stie ce ca performante/caracterisitic, insa imi intruneste dorintele si imi e suficient.

Link către comentariu
Silviu Ticau

Eu pe amea am casetofon si cdplayer`ul ei original dar incepe sa ma sacaie ca nu prinde bine semnalul si m`a gandesc sa`l dau jos sa pun ceva de prin altex sau o navigatie( am vazut pe OLX o pionner la vreo 600 lei).

Link către comentariu

Sa nu crezi ca daca-ti pui ceva aftermarket lucrurile se pto imbunatati. Sa nu ai pbme la antena.

Link către comentariu
Silviu Ticau

Adevarul ca prima oara cand am luat masina si am pus testerul pe ea, dadea o eroare la antena dar nu am dat importanta (am sters eroarea). Se schimba usor antena? Un cod pentru antena pe original?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!