Jump to content

Golf IV Special 1.6 16v 105cp


Muraru Dan

Postare recomandată

Tot respectul pentru faptul ca inca te ocupi de ea si apreciezi ca te-a dus in siguranta pana la acesti km. Si multi km fara probleme cu viitoarea masina!

Totusi zic sa fim putin realisti, la 287k km, un tdi din generatia asta abia isi termina rodajul :P...Cat despre benzinarele din aceeasi generatie, sunt o bataie de cap continua cu probleme nenumarate cu senzori, care cauzeaza consum nesimtit de mare de carburant in oras, relanti neregulat, consum de ulei foarte mare (pe care de altfel l-ai avut si tu) care in ultima instanta necesita desfacerea motorului si altele. Iar o masina la care trebuie sa umbli in motor, nu prea o poti cataloga ca fiind fiabila. Desigur, nu ai turbina si volant care sa cedeze, insa macar astea sunt usor de diagnosticat si sensibil mai ieftin de schimbat/reconditionat comparativ cu o segmentare (la care stai cu emotii daca e facuta bine sau nu).

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu

ce sa zic, ai dreptate si nu prea.

Nu vreau sa pornesc o polemica benzina vs diesel insa am prieteni cu diesel si la nr asta de Km au cheltuit mult mai mult pt reparatii decat mine. turbine, volante, injectoare, senzori, chiulase cu pbme sa zic mai mult? Fereascai pe cei care la 150.000-200.000 au avut pbme cu minunata tija ce nu a mai actionat pompa de ulei. Poate da, un motor clasic diesel isi facea rodajul la km astia, dar nu un turbo diesel modern in nici un caz.

Da, am desfacut motorul insa puteam sa-l repar cu max 2000 lei. Cam atat costa o manopera + segmentare la benzina. Si doar atat, consuma ulei, nu exagerat de mult insa mergea bine, nu scotea fum, nu se manifesta in nici un fel sa iti de-a seama ca ar necesita reparatii. Un samsar o vindea ca noua, abia iesita din rodaj.  ?

Insa curatind clapeta si egr-ul anual am observat depuneri ceva mai mari pe ele cat si pe filtru de aer unde este furtunul gazelor de carter . Asta a fost motivul reparatiei.

Faptul ca am apelat la Eexcalade a fost pentru ca in primul rand eu sunt pretentios si tin la masina, fapt pt care am schimbat tot ce un mecanic bun ar schimba . Si acum stau si imi amintesc cand mi-a spus ca imi recomanda sa schimb semeringurile din motor ce erau pe traseul de ulei si nu-mi venea sa cred ca pe o pungulita cat un format A4 nici pe jumatate plina am dat mai mult de 500 lei. Dar pe original ca na, obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Fapt demonstrat ca dupa mai bine de 40.000 Km de la reparatie, motorul nu consuma gram de ulei, cel putin nu se vede pe joja la schimb. 

Dar sa-ti raspund la intrebari

Senzori cu pbme? Daca stau si ma gandesc am schimbat senzorul de temperatura si termostatul la 150.000 Km si sonda lambda 1 la 260.000 Km ( sonda doar ca am eu pitici pe creier si asa e recomandat de NGK). Atat. in rest absolut toti senzorii sunt originali. Porneste indifernet de vreme la 'sfert'.

Ralanti cu pbme? Niciodata daca ai grija sa schimbi bujiile la timp, si sa cureti o data sau hai la doi ani clapeta de acceleratie cu un spray ce costa 15 lei. Si folosesti bujii recomandate de vw, cu dubla platina, desi, nu am experimentat pbme nici cu bujiile clasice ce le schimbam pana in 30.000 Km. Cu cele recomandate mergi 60.000 Km fara teama.

Consumul de ueli da, e greseala VW ca nu a ales segmentii raclori potriviti dar un TDI nu consuma ulei? 

Per total, comparativ cu masinile de generatie noua , pot spune ca la varsta ei de 17 ani e o masina fiabila.

Daca cei de la VW alegeau segmentii raclori mai bine, era deja un motor ce nu avea moarte.

Consum mare de benzina? 5.5 in exterior la mers normal, viteza medie de 60 Km/h sau 6.3-6.5l ceva mai repejor in deosebi cu depasiri cu viteza medie de 70-75 e mult? Eu zic ca nu.

In oras 7,5 - 9 vara si 9-10 iarna in oras e mult? Eu zic ca nu.

Nu e o masina de raliu, nu e o masina cu care sa tractezi, e o masina insa potrivita pt drumurile noastre actuale, 

Consumul dupa reparatie a scazut cu foarte putin, insa ce s-a schimbat a fost raspunsul care s-a imbunatatit la turatii mici.

Un ultim aspect e schimbul lichidelor ce prelungeste viata oricarei componente din motor.

Personal schimb toate lichidele ( uleiuri + antigel ) la 3 ani, cu exceptia uleiului din motor ce il schimb la 10.000 Km si la nr de km ce il fac anual il schimb la 6 luni.

In vara asta, acum 2000 Km am schimbat ulei cutie viteza, ulei hidraulic , ulei motor, antigel.

Oi fi paranoic sau nu, dar cred ca asta a tinut maisna asta pe roti fara prea mare batai de cap 17 ani.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

Benzinarele au probleme cu consumul de ulei incepand de la 200.000, nu numai VW. Am avut un ford focus 1 tot de 1.6, i-am segmentat motorul la curte din cauza ca sugea 1 litru la 300 km :), cost segmentare 800 lei piese,ulei,....manopera 0.

Si eu prefer benzinarele fiindca au mai putine probleme decat cele diesel iara costul de reparatie e mai mic la benzinare. Majoritatea interventiilor le fac singur, m-am cam saturat de stat pe sub masina in conditiile in care nu am canal sau elevator :), asa ca partea de suspensie ,bucse..etc prefer sa o duc in service.

Golf 4 astea is de pe vremea cand inca se faceau masini si nu drujbele din ziua de azi :). 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!