Jump to content

How to / DIY : Lumini marsarier stanga-dreapta & aprindere completa stop frana


im.guzu
 Share

Postare recomandată

pai tu citesti printre randuri ;) nu vezi ca asta facem, ne chinuim sa mearga? se pare ca celui care a initiat topicul ii merge fara probleme, mie imi da eroare...............

prea tare oricum....

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • im.guzu

    28

  • fanta

    21

  • tzacanel

    18

  • Cristian-Vn

    17

Citesc foarte fffffoarte repede si nu au timp datele sa se stocheze ;) glumesc

Eu intelesesem ca merge treaba chiar si daca da eroare, adica na alea se aprind in schimb se aprinde si ceva pe bord. Damn it !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da mai alea se aprind, ai inteles bine, insa noi ne intrebam ce cauzeaza acea eroare si daca nu riscam sa stricam ceva scump pe la masina si cum putem face ca aceasta modificare sa fie safe. cam asta ar fi rezumatul la ce am discutat pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate merge scoasa eroarea la service si nu mai apare. Eu mi-am spart un far de ceata am stat cu eroare de fog light rahat pe bord o luna mi-am pus bec si tot a ramas aia. Am sa merg in service sa scot dracii din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e si temerea mea... de aseara de cand am facut modificarea si am vazut erorile pe BC+ ma tot gandesc sa nu se buleasca ceva pana o readuc la normal... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai baieti..eu nu stiu ce s-ar putea strica pe la masina de la 2 becuri

pt ca plusul ala care intra becurile de pozitie creste cand apesi frana?

pai curentul ala se consuma prin aprindrea mai puternica a filamentului...unde sa se duca in alta parte?

si firul de la masa...e acelasi pt toate cele 3 becuri..

nu vad ce ar afecta (parerea mea)

oricum eu sunt linistit :P :P

fara erori... :)

Modificat de angel eye
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-nteleg ca becurile alea pozitie sunt de 21 watt si sunt alimentate la voltaj mai mic sa lumineze mai slab? Asta chiar ar fi culmea. Eu nu vad in nici o poza vreun bec cu 2 filamente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las ca vine ea masina si va invatza dodo cum se face ;). Sant pe meserie :D. Daca nu si nu si nu...facem pe led uri. Un cablaj rotund fruBos (sant infundat pe nas :lol:) si le dovedim. Prostim si BC ul fara probleme :P. De preferat e sa le lasam cum le a facut fabrica. Au niste calcule p acolo la baza si sa nu supraincarcam instalatia electrica din cauza asta.(Am reparat multe 'bord uri' de G4 din cauza asta. Cablajele exfoliate (arse scrum) de la partea electronica. Conductorul electric rezista la curentzi mai mari dar cablajul din BC nu prea. E calculat exact la fix. Nu cedeaza imediat dar se incalzeste in timp si trosc!!! Mai iei drq si foc! ) Si, da...Un rahat de bec poate cauza probleme pt ca BC -ul sau "centralina" cum mai zic unii, are la baza un (mai multe )microcontroler/e destul de sensibil/e la fluctuatiile de curentzi/tensiune din circuit. D-aia mai raman martorii din bord "prosti" si dupa ce s a remediat problema. Apoi reseteaza baietii la service si gata.Nu mai stie nimic. Dar se face. Nu i pbma. Si daca e nevoie mai inseriem si un montaj electronic sa protejam galvanic minunea, sa nu mai avem sanse sa prajim BC ul, daca nu are deja...dar n as prea crede vazandu-le arse la mai multi in acelasi loc :lol:

Dar sa vina saracia odata ca n am pe ce sa lucrez :D !

De atata asteptare, mi s a si luat de golf 5. Stiu forum ul pe de rost si tot la poze ma uit :D Inebunesc !!!!!!

P.S. Anul de fabricatie la masinile la care merge treaba cu becurile si la cele care nu ... este acelasi? La cele cu led uri este electronika schimbata mai mult ca sigur si cred ca sant aprinse si in frecventza, ca la Passat :D . Cine are, sa ne spuna si noua!

Modificat de dodoskoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai incercat si azi sa fac modificarea si tot asa da eroare. becurile sunt intr-adevar de 21w, cu un singur filament. de asemenea sunt alimentate la o tensiune mai mica pentru a se aprinde mai slab; astfel in stadiul pozitie aprinsa ele primesc (amandoua) o tensiune de aprox. 2,4 volti;la apasarea franei cel destinat din fabrica sa se aprinda pe frana primeste in sfarsit tensiunea cuvenita (12 volti si ceva cu motorul oprit in cazul meu). varianta la care ma mai gandisem eu, adica de a monta in locul becului ce nu se aprinde pe frana un bec cu 2 filamente(unul pt pozitie si celalalt pentru frana), folosind un fir de legatura care sa fure curent de la becul deja aprins pe frana, pica deoarece in stadiul pozitie aprinsa ambele filamente ar sta aprinse fiecare alimentat cu aprox 2,4 volti de aici rezultand o iluminare inegala a cercului de pozitie( a se citi mai intensa in partea dinspre centrul masinii).

Nu am incercat insa varianta cu dioda, care sa permita trecerea curentului numai intr-un singur sens acolo unde colegul angel eye a facut punte, insa logica mea ma face sa cred ca tot nu ar fi bine pentru ca s-ar intalni un plus de la un circuit de 2,4 volti cat este trimis de catre pozitie cu cel de 12 volti trimis de catre frana. Avand in vedere acestea eu nu voi risca nimic, numai pentru a aprinde o amarata de jumatate de stop de frana.

Anul de fabricatie la mine e '06 parca la angel e '05. Poate fi asta explicatia pentru care la el nu apare eroare de bec ars. Cum spui tu poate e ceva schimbat.

Oricum initiativele sunt de laudat, de aia suntem un forum sa venim fiecare cu argumente, experiente si pareri proprii.

Eu deocamdata astept cu nerabdare sa-mi vina xcarlink-ul sa-l montez :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o alta varianta ar mai fi urmatoarea: sa renuntam de tot la plusul de la becul ce se aprinde numai pe pozitie si sal inlocuim cu plusul de la becul ce se aprinde si pe pozitie si pe frana. nu stiu daca va da eroare pentru lipsa unuia dintre becurile de pozitie sau prin scaderea rezistentei interne a becurilor prin legarea lor in paralel. chiar si asa tot ar rezulta o suprasolicitare a circuitului. daca mai are cineva sugestii asteptam cu totii.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cele 2 modificari facute de @angel eye

1. la tripa stanga de ceata - nu este prinsa in 3 hodsuruburi, este lipita cu nituri de plastic (nu am riscat sa o deslipesc)

2. stop-frana cu cerc complet functioneaza aprox 3 sec fara sa dea eroare (am oprit motorul , pun contactul = eroarea a disparut pana la urmatoarea apasare a pedalei de farna mai mult de 3 secunde).

Pe viitor vreau sa incerc deschiderea haion din telecomanda dar nu gasesc arcuri.... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot sa cred ca nu exista o modalitate prin care sa mearga modificare pt frana fara erori :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi o solutie sa se "renunte" la firul pt pozitie si becul sa se lege la cablul de frana

si ca sa nu ai eroare..tragi firul de la pozitie in hayon si faci acolo pozitie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zis si eu asta, insa tot se risca o eroare,cred,prin legarea in paralel a 2 becuri,caci asta se face, pentru ca scade rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in concluzie un vis spulberat :D ma gandeam oare nu merge pacalita eroare la fel cum se pacaleste atunci cand iti montezi xenon? exista un "pacalici" la vreo 80 ron care il fraiereste bine pe calculator si nu-ti mai da nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine 2 sunt legate si nu am eroare

si se poate fara erori..setati din vag-com sa nu va mai verifice becurile respective si gata

doar ca trebuie sa va mai uitati voi daca aveti ceva ars...

nu ca ar fi o problema atunci..ca oricum aveti cate 2 becuri care fac aceeasi kestie

numa bine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare oameni bunii! idee buna a avut cel care a incercat asa ceva si multa stima ca a transmis ideea mai departe. Am un G5 din 2005 am incercat,(cam cu teama de ce sa fiu rau si sa nu recunosc),i-am facut si proba si nu da nici o avarie pe bord.Mentionez ca nu am calculator de bord :angry:! Din cate am citit pe topic,numai cele din 2006-2007-2008 au probleme k martorul la bord :blink: .cam nasol ,dar asta e!Mai am sa incerc chestia cu mansalierul... :lol: cu multa stima .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Aseara am vazut ceva ciudat la stopurile unui G5. Dar acum ca am citit acest topic,m-am luminat.

La masina tipului respectiv, avea pozitie doar pe jumatatile dinspre interior,spre emblema,iar cand punea frana,se aprindea tot cercul complet si intens.

Mie unul mi s-a parut aiurea pozitia doar pe jumate...

Avand in vedere ca am model din 2004,am sa incerc varianta lui angel eye pt stopuri pe frana cu speranta ca nu apar probleme...

Criminal ar fi sa am pozitii (tot cu becuri,nu LED) si pe ochii aia de pisica,iar pe frana sa se aprinda complet si intens doar cele mari...

OT: unde gasesc becuri pentru numarul de inmatriculare,cat mai albe,nu galbene,si cum se monteaza?

Modificat de Dragos Gh.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai k imi dati de lucru...la naiba cu ploaia asta ca acum dupa ce ieseam de la birou vroiam sa imi desfac masina...super tare ideea si m tenteaza dat fiind faptul k a mea este an 2004 posibil sa mearga...si fara eroare...dabia astept...cat despre arcuri pt haion si pe mine ma intereseaza de unde se pot achizitiona...ca tot vorbi cineva paici...stiu k e off topic...sorry...va tin la curent poate inceteaza ploaia sa m iau de ea:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut , imi merg fara nici un martor de bec ars(frana pe cerc) /model 2004 , se vad marfa . Salutari celui care a deschis topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

sper ca am postat unde trebuie..............am cumparat pentru un golf3 AAM, an fab 95' un stop adiotional care vreau sa-l pun sus pe pe tripla in interior.....unde se leaga + si - ????....la pedala sau la stopurile din spate si exact unde sa le leg......nu m-as duce doar pentru asta la electrician sa-mi mai ia si el vreo 20 RON..........multumesc!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai simplu legi la stop, la becul de frana :)

spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauti foarte frumos la una din lampile din spate care este firul + care alimenteaza becul pentru frana, trebuie sa te ajute cineva sa apese frana, cu contactul pus, si apoi o masa o gasesti pe la vreun surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mufa de la stop masa este firul maro si plusul este (parca) negru cu dunga rosie. daca nu e asta il identifici usor cu o lampa de control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci tuturor de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!