Jump to content

How to / DIY : Lumini marsarier stanga-dreapta & aprindere completa stop frana


im.guzu
 Share

Postare recomandată

Poate lui angel_eye nu ii apare eroare de bec ars pentru ca nu are BC+ ?

EDIT: atunci poate vreun coleg care se pricepe la electrica sa ne dea o solutie de genul: legati o rezistenta, dioda, ceva, si pacaliti BC-ul :scratch:

Modificat de jimmy_g5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • im.guzu

    28

  • fanta

    21

  • tzacanel

    18

  • Cristian-Vn

    17

eroarea apare si daca nu ai bc+ nici eu nu am si mi se aprinde un soare acolo in bord. O sa mai cercetez problema si sper sa gasim o rezolvare, cumva. Chair arata mai bine, e pacat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@woozie - si daca pui un bec cu 2 faze crezi ca mai apare eroarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt temerea mea este nu eroarea in sine, ci potentiale consecinte negative pe care le-ar putea avea asupra cuiva din circuitul electric.o sa incerc sa montez un bec cu 2 faze sa vad daca se poate cumva.promit ca pana maine seara dau un raspuns. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@woozie - si daca pui un bec cu 2 faze crezi ca mai apare eroarea?

Nu pot sa ma pronunt ca nu stiu ce se aprinde la voi in ambele situatii...la pozitii si la frana. Daca imi explici cum se aprind stopurile o sa-ti spun ce cred eu despre circuitul respectiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu separati cele doua circuite (frana si pozitie) e posibil sa se aprinda si pozitia in fata cand calcati frana

acest lucru se poate rezolva prin montarea unei diode prin care sa realizati puntea respectiva intre cele doua circuite

Modificat de Seb!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca se aprinde n-ar fi mare lucru, dar ce nebuneli o face prin unitatea de bord nici nu vreau sa ma gandesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci treaba sta in felul urmator: avem 3 becuri sa zicem dispuse pe orizontala:

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca n-ai 2 circuite pe becul respectiv degeaba pui cu 2 filamente, fix zero. Trebuie sa va decideti la ce renuntati, ori la ideea cu frana pe 2 becuri...ori la pozitii pe jumatatea respectiva unde va fi frana, caz in care se anuleaza circuitul de pozitie pe becul cu pricina si se face strap pt circuitul de frana. Daca le separati prin dioda se vor intalni 2 plusuri care vin din locatii diferite atunci cand puneti frana noaptea, adica plusul de pe frana cu plusul de la comutatorul de lumini....eu as face mai multe masuratori pana sa distrug ceva prin bord. Daca era dacie mai ziceam

Modificat de WooZie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ma gandeam si eu acum mai bine la partea cu distrusul.......oricum varianta cu dioda cred ca pica pentru ca circuitul tot se va inchide prin filamentul becului. eu ma gandeam la bec cu 2 filamente in felul urmator: un filament sa se aprinda normal prin aprinderea pozitiilor, prin contactul cu lamela deja existenta si al doilea filament printr-o improvizatie (respectiv un fir) care sa faca legatura cu partea pe care se primeste curent numai la franare de la becul normal de frana. in timp ce scriu imi dau seama ca e mai complicat de atat pentru ca si in varianta standard pe care deja o avem tot se intalnesc cumva 2 plusuri, nu;pentru ca si becul deja functional si pe pozitii si pe frana tot unu singur filament are. cred ca e vorba de o electronica ceva mai complicata totusi decat incercam noi sa deslusim. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba nu, asa cum ai zis cu un fir in plus e perfect, nu distrugi nimic pt ca nu se mai intalnesc cele 2 plusuri diferite. Bezul tau cu un singur filament nu functioneaza(din fabrica) si pe pozitii si pe frana,e doar pe pozitii din ce am inteles de la voi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da jumatatea exterioara a cercului, care se aprinde mai slab pe pozitii si mai puternic la frana contine exact acelasi tip de bec, cu un singur filament, asta ma intriga pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vazut din poze ca un bec este cu 2 filamente, iar altul cu unul singur. Care e ala care se aprinde si pe pozitie si pe frana ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ca cel putin la nivel teoretic legarea uni al doile bec (identic) in paralel cu primul si la nivel de frana nu numai la nivel de pozitie cum este acum(standard) nu ar fi trebuit sa puna probleme- zic din nou teorretic. in linii mari despre asta e vorba doua semicercuri iluminate de doua becuri(ambele cu un singur filament) legate in paralel numai la nivel de pozitie. practic franarea determina cresterea intensitatii curentului numai pe unul din becuri.

iti spun sigur ca au decat un singur filament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza pusa de angeleye se vad clar cele 2 filamente, dar daca tu esti sigur ca nu e decat unul....atunci sfatul meu e s-o lasi asa, daca ai 2 se poate smecheri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum ar fi in cazul primei modificari facute de angel eye cea cu 2 stopuri de marsarier, acolo chiar se trimite curent si pe un alt circuit decat ar trebui. cu atat mai mul ar trebui sa apara o eroare. bine ca asta se poate rezova simplu prin deconectarea mufei de la ceata, si eventual legarea unui bec suplimentar la mufa pentru a nu fi depistata lipsa becului de catre bc.

o sa studiez problema cu ceva mai multa atentie maine. in cazul meu sunt convins ca nu are decat un filament pt ca stiu ca mi s-a parut ciudat de la inceput cand am facut constatarea. acum nu pot sa deschid poza sa mai vad odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, am remarcat si eu chestia, dar deh....iti dai seama cum ar face cu senzori de parcare ? Ma rog....alta discutie. Eu am de gand sa trag leduri pe cercurile mele care sunt doar ochi de pisica, alea de pe portbagaj, dar deocamdata inca clocesc ideea ca vreau sa iasa ceva frumos si fiabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ca teoretic nu s-ar trimite curent pe circutul de ceata decat daca e inchis circuitul prin comutarea butonului pe "aprins ceata". atunci cred ca nu ar fi deloc in regula.

in legatura cu ledurile pe cerculete, tu ai fi avantajat pentru ca din cate imi amintesc ai deja triplele pe led, nu? la noi ceilalti cu becuri, cred ca ar arata destul de aiurea. ma gandisem si la treaba asta, dar nu cred ca e usor sa le faci sa lumineza aproximativ la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca butonul este in pozitie off, cineva tot monitorizeaza circuitele principale de pe masina, asa ca atata timp cat butonul e off iar curent este pe circuit....nu are cum sa nu dea eroare si nu vreau sa vorbesc aiurea dar altii au patit fel si fel de necazuri din te miri ce...vezi cilianu cu xenoanele lui s-a bulit calculatorul stergatoarelor....exemple sunt gramezi...si partea cea mai proasta e ca nu stii de unde se trag, prea multa electronica.

Da la mine sunt leduri pe stopuri

Modificat de WooZie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorii de parcare te-ar avertiza cand se apropie cineva de tine pe timp de ceata(daca ai avea ceata aprinsa). in fine asta cu ceata chiar se poate rezolva, usor dupa mintea mea, insa pe mine cealalta ma macina, cred ca voi suna un prieten:).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai pus punctul pe i, numai la el imi sta gandul de cand cu modificarea asta. cred ca fara ajutorul unui electrician auto care sa cunoasca real instalatiile astea noi nu are rost sa ne aruncam la niste cheltuieli anapoda, bazandu-ne pe o bruma de cunostinte pe care o mai avem despre niste circuite simple; treburile aste sunt mult mai complicate. cel mai usor ar fi fost ca vw sa aprins lumina de la inceput in tot cercul, sau simetric in marsarier si cu asta basta.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sarme ne mai pricepem dar ce te faci cu cutiutele alea mici si capsulate cu multi craci....ce sa-ti faca electricianul, sa se uite in sus poate sau sa-ti faca niste strapuri...ai avea curaj sa-l lasi? Eu sigur nu....mai ales cand l-am intrebat pe unul de la porsche care lucra saraculk cu vag-ul la masini daca poate sa-mi activeze bit-ul pt lumini la picioare si a zis ca el n-a auzit de asa ceva....cum sa las un electrician? doamne fereste :) hai bafta si sfatul meu e sa calculati bine ideile astea ...mergeau la dacii ca alea nu stiau daca ai vreun bec pe masina sau deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, foarte tare post-ul ! BV! Acum neintelegerea mea.

Eu nu inteleg la faza legata de stopuri (sa se aprinda pe frana tot cercul din prima) e ceva dubios. Ori nu ai pozitii pe spate ori nu se observa cand franezi si ai farurile aprinse, pt ca cercul era deja plin aprins. Deci vreau cine si-a facut sa ne spuna cum arata stopurile cu farurile aprins si cum arata cu frana apasata peste toate astea pt ca eu am senzatia v-am spus ori franarea ori pozitile de pe stopurile din spate sa fii lesinat la manevra asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, pe pozitii se aprinde tot cercul la intensitatea x; la franare (in varianta standard) se aprinde jumatatea exterioara la in tensitatea y. noi urmarim sa se aprinda tot cercul, la franare, la intensitatea y; unde y>x. q.e.d. ;) sau ma rog daca vrei y=2x.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahaaaaa ! lol si merge? ca e tare daca face asa, vorba nu mai stiu cui... facem corvette din golfulet ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!