Jump to content

probleme suspensie


albert_md2004
 Share

Postare recomandată

Trebuia sa-ti faci semne pe bare cind le-ai scos.

Garda la sol depinde de greutatea masinii, de acccea valorile din tabelul de mai sus sunt aproximative.

Nu e bine sa pui barele chiar la plesneala. Trebuie sa le pui simetric. Adica pui bara pe o parte la plesneala, dar pe cealalta parte trebuie s-o pui simetric si asta nu o poti face la plesneala. Rotind bara intr-un interval de 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu semnele este ca bancul ala cu bula care a prins un peste mare si afacut semne pe barca ca sa stie locul unde l-a prins ... cind scoti bara de torsiune la ce iti mai folosesc semnele, sau daca schimbi bara de torsiune... un raportor ca in poza se poate face destul de usor cu ceva imaginatie si cu bani putini ...

post-17229-1222798412_thumb.jpg

post-17229-1222798880_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... foarte tare bancul cu Bula.

Sigur ca e mai corect cu raportorul ala, nu de aia am scris ca sa te contrazic (de altfel, post-ul tau nu era cind am inceput sa scriu).

Si sa stii ca eu m-am descurcat foarte bine cu semne puse pe bara (si pe lamela, fireste) cind am modificat cu un dinte exterior. Normal ca daca nu te duce capul sa faci un semn de referinta undeva, n-ai cum sa mai stii unde a fost, dar nu suntem copii handicapati sa nu judecam cit de cit.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: ca sa folosesti cu succes raportorul acela, banuiesc ca trebuie sa asezi cumva masina la boloboc atat fata-spate cat si stanga-dreapta. Unde punem bolobocul? Cred ca un elevator e cea mai buna solutie (de-am avea asa ceva).

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite unde pui bolobocul ... tot cartea zice .....aceeasi doar ca e capitolul cu puntea fata..... se gasesc, dar nu mai tin minte unde am vazut boloboace electronice care afisau si unghiul ... nu mai tin minte

post-17229-1222805565_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am spus ca pun barele la plesneala, m-am referit la bare nu ansamblu bara+lamela.

desigur ca si daca le puneam la ochi sau masurate, trebuie puse simetric. ca doar nu vreau masina lasata pe o parte...

pentru mine montajul se va face destul de usor pentru ca nu am carapace pe sasiu, si pot aranja bine planeitatea.

o intrebare: raportorul acela nu se poate face dintr-un raportor normal de plastic si un fir cu plumb? si masurat exact unghiul facut acolo?

mi-am lamurit intrebarile esentiale, va multumesc. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da se poate face din raportor si cu fir de plumb. Mai exista o scula pentru arhitecti, un T cu raportor.

Punctul 0 al lamelei fata de orizontala (reglaj de fabrica) este de 20 de grade evident cu masina pusa la orizontala. Daca nu ai elevator si ridici masina ed fund trebuie sa compansezi unghiul facut de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu vorbesc prostii, insa as adauga si o alta intrebare: bratele de torsiune spate isi pierd elasticitatea in timp la fel ca lamele din puntea fata? se poate ca in cazul unei asamblari corecte, stock a unei suspensii spate prin folosirea a 2 brate de pe 2 sasiuri diferite sa rezulte diferente notabile intre inaltimea pe fiecare parte? stiu ca bara aia e groasa nu cat o lamela de punte fata ... insa in 30 ani cel putin, cu o greutate data de cutie si motor pe spate se poate ca otelul sa mai si slabeasca... ma insel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca orice material oboseste, mai ales o bara de torsiune te-ai astepta sa faca asta; ai vazut ca nu-s toate broastele la fel de inalte pe spate si-s unele la care nu s-a umblat in mod sigur.

Dar: la tip 3, puntea fata are bare ca si spatele de broasca, nu foi. Am scos barele din 2 punti pin-acum; barele-s vopsite in rosu cu o vopsea ciudata, destul de gros stratul, poate in cimp electrostatic, dracu stie cu ce vopsesti o bara de torsiune? Dupa mintea mea, daca s-ar fi torsionat barele in timp, vopseaua aia sarea, se exfolia, facea ceva. Sau poate ca, daca n-a sarit ea in 35-40 de ani de dat prin gropi cind bara a fost deformata dinamic dar elastic, nu sare nici daca se deformeaza static, insa plastic? Sau poate conteaza doar amplitudinea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate mihai nu ai nici o sansa sa torsionezi barele fara ajutorul greutatii carapacei si respectiv a motorului si a cutiei ...

m-am jucat eu cu sasiul de la 303 si cand trebuie torsionat (cu cricul ca altfel nu vad cum ) se ridica sasiul cu totul si aia nici nu se clintea .

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, poti torsiona barele fara sa folosesti greutatea masinii, cu cricul si un lant sau cablu sau o presa cu surub sau chiar cu un cric de broasca modificat in presa, asa cum sint in pozele alea de prin manualele de atelier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ca la asta nu m-am gandit ... am o presa de arcuri elicoidale de fata si o sa incerc cu aia . sper sa nu-mi zboare in cap :P

cand am zis ce-am zis mai devreme am zis ( :icon_thumright: ) in ideea de reparatii amatoricesti cu doo chei de 13 si un cric si ce-o mai fi pe-acolo prin trusa de scule :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu inteleg nimic :( o fi si de la faptul ca nu mi-am terminat cafeaua :rolleyes: pai la mine bag cricul hidraulic sub bratul de la bara de torsiune si-l ridic fara probleme, voi ce vreti sa torsionati si cum :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane!! Cand machina-i "decocata" ( adeca fara caroserie, numa shasiul gol-poate si fara motor!-), "instalatia" cu cricul ridica shasiul cu totul, deci nu poti torsiona nica, nefiin o "forta opozanta" care sa se opuna saltarii shasiului ( adica G, care e direct proportional cu masa!!, si cum masa scade odata cu decocarea................) QED :P java script:add_smilie(":P","smid_5")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ca domnilor vorbiti in termeni mai tehnici cum a vb sorin sa intelegem toti :) glumesc ...

uite si scula de masurat unghiul :angry:

nu ma intrebati ce e ca nu stiu decat ca este un fost "instrument" scolar pe care l-am modificat eu un pic sa-mi deserveasca mie scopului :D

post-1347-1223058378_thumb.jpg

post-1347-1223058391_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite si scula de masurat unghiul ;)

nu ma intrebati ce e ca nu stiu decat ca este un fost "instrument" scolar pe care l-am modificat eu un pic sa-mi deserveasca mie scopului :P

eee .. vezi ce ne deosebeste de maimutze??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

daca reusesc sa fac torsionarea cu o presa sau ceva, pe urma cum "bag" bara de torsiune la locule ei? Pentru ca este exact in fatza stiutzei pe care se lasa ea . cum se face , se da cu ciocanul??? ca sa intre la loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O metoda simpla de care am citit pe undeva, este sa gasesti niste suruburi ca alea 4 originale ale capacelor, dar mai lungi, cat sa prinda pe filet, (vezi sa aiba acelasi pas sa nu strici nimic) cu bara torsionata dar ne-presata in locul ei.

Le strangi frumos, cand pe unul cand pe altul pe diagonala, pana cand intra toate piesele la locul lor. Dupa care le schimbi unul cate unul cu cele originale.

Chestia asta am testat-o si merge super. Nu incerca sa bati cu ciocanul pt. ca o sa deformezi capatul acelui "capac" al barei de torsiune. Nu zic ca nu merge si cu ciocanul, dar e mult mai mare deranjul si risti sa strici una-alta.

Si daca zici ca "lama" aia e chiar in fata acelei "borduri" inseamna ca nu ai torsionat-o destul.

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am descoperit cu stupoare ca barile mele sunt diferite. Cred ca intr-o parte este de broasca, ca e mai scurta.... Iar cand m-am dus pe partea aialalta, era mai lunga. Oricum bara lunga, am lasat-o in dreptul bordurii, cum am spus, pentru ca numai asa reusesc sa o torsionez inapoi cu un cric. Si inca o intrebare, eu am lama dubla, si acolo trebuie sa-mi intre prinderea de la bratzul rotzii, voi cum vaceti asta? eu ma chinui cu un levier, si le indoi pe lame pe acolo, pana intra. Voi desfaceti surubul acela de catre mijlocul masinii, si se desface tot bratzul de spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte greu, pot spune "spre imposibil" sa montezi bratul pe lama daca e deja montat in capatul dinspre sasiu. Scoate surubul ala, pozitioneaza bratul, prinde-l intr-un surub pe lama, dupa care pune surubul ala mare la loc si strange tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!