Jump to content

probleme suspensie


albert_md2004
 Share

Postare recomandată

albert_md2004

buna seara!

masina mea,un vw 1300 cu suspensie coil-over,sta intr-o rana,adica partea stanga a masinii e ridicata cu vreo 2cm fata de cea dreapta.orice i-as face nu reusesc sa o fac sa stea normal.

in antecedente masina a fost lovita pe partea stanga si remediata incat acum elementele de caroserie par asezate la locul lor,oricum mi-ar fi f greu sa ma apuc sa tai partea stanga a masinii si sa o aliniez,asa ca va cer ajutorul.

idei,sfaturi?

l.e-daca tai din amortizor si arcul lui pe stanga rezolv ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa o ridici putin din partea diagonala spate.

Acolo trebuie sa te joci cu canelurile interioare/exterioare ale barei de torsiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu..nu..sa ne intelegem..nu vreau sa ridic partea dreapta a masinii cu 2 cm,ci vreau sa o cobor pe cea stanga..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci umbli in partea opusa spate ;)

la 302-303 masina nu sta stramba de fatza decat din cauza barii de torsiune spate . deci acolo trebuie sa umbli

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un brotac 1300,doar ca am arcuri coil-over...

post-9523-1220292992_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaaha ...

atunci nush ce sa zic .... vezi sa nu ai vre-un brat stramb sau chiar puntea cu totul ... nush ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ori e puntea, ori lamele de pe partea opusa. Asta presupunand ca mai sunt si lamele in punte pe langa arcurile de pe amortizor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar puntea fata stramba/stricata poate face ca toata partea stanga sa fie mai ridicata?

nu ar fi trebuit sa fie ridicata doar fata,de ce si spatele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea cu spatele era ca daca o vei ridica de spate pe diagonala, automat fata va cobora putin. Principiul actiuni si reactiunii.

La fel si doar daca te gandesti la putea fata, problema s-ar putea sa nu fie pe partea pe care zici ca este ridicata ci partea cealalta este prea coborata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pana la urma, masina are pe fata amortizoare cu arcuri coilover impreuna cu lamele din punte, sau au fost eliminate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu masina suie am si eu, cauza... o foaie de otel rupta pe fata, la gropi loveste rau de tot. Solutia...inlocuiesc puntea si lamele de otel, eu am ales unele noi, costa mai mult dar scap de o grija pentru mai mult timp.

Eu zic sa dai jos puntea, sa o faci bucatele si sa vezi ce e pe acolo, daca lamele mai sunt in firea lor, cureti bine corpul central al puntii si vezi daca are fisuri sau e deformat, intre bascule si punte sunt niste granituri care trebuie schimbate, rulmetii din punte ar trebui schimbati si ei sigur sunt dusi, lagarele puntii si alea sunt sigur uzate si trebuie schimbate. Cu ocazia asta schimbi si pivoti si alte nebuneli.

Modelul asta de punti de 1300/1200 post '64 sunt foarte sensibile, daca nu au fost gresate, gaurile de scurgere a apei nu au fost curatate, ruginesc si apar fisuri, iar pentru reparatii ai nevoie de cineva priceput la sudura, nu sa dea cu fibra de sticla.

In concluzie mai bine iei o punte reglabila noua, si stii o treaba. Eu la punte nu m-as zgracii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pana la urma, masina are pe fata amortizoare cu arcuri coilover impreuna cu lamele din punte, sau au fost eliminate?

sincer nu stiu daca au fost eliminate,stiu doar ca am arcuri coil-over.

punte..am o alta punte de 1300 mexicaner,care sper in cel mai scurt timp sa devina reglabila.

se ofera cineva sa ma ajute contra-cost evident sa faca puntea mea(mexicaner) reglabila si sa o refaca cum scrie la carte?

l.e-mecanismul de reglare e cel de la deian,cel care se pune pe mijlocul puntii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nu se ofera voluntar la o punte?

voluntar cu plata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ca sa nu incep un topic nou....stie cineva de unde pot lua arcuri pt suspensia coil-over?

o intrebare nedemna de un broscar,dar pot adapta de pe altceva arcurile?

l.e:cateva posturi mai sus este exemplificarea unui amortizor coil-over...

Modificat de albert_md2004
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar fi mai mare deranjul decat rezultatul. Arcurile alea sunt prea inguste ca sa le gasesti pe o masina stock, si in plus de asta esti sigur ca poti demonta arcul de pe amortizorul ala si il mai poti face la loc dupa aceea? Eu cred ca amortizoarele alea, ca orice amortizor sunt de "unica folosinta".

Acum, ca stau sa ma gandesc, cu siguranta puntea are toate cele inauntru, si cel mai bine schimbi amortizoarele cu altele noi si la fel, sau versiunea fara arc.

Uite, pe cip1 cu un pret chiar bun: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...CC%2DC10%2D4076

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am descoperit si de unde e stramba masina....e lovit un brat al puntii cred,pe stanga,cel care tine si cutia de viteze,dar probl e ca fostul proprietar a refacut masina in jurul acelui brat stramb,fiindu-mi imposibil sa il mai indrept acum,deci trebuie sa gasesc o metodie din suspensie sau din orice altceva ca sa culc masina pe stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

idei...de avarie?

Modificat de albert_md2004
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca problema e doar pe spate, atunci e simplu. Scoti capacul la bara de torsiune, detensionezi bara cu grija, iti faci un semn exact cum venea inainte, si rotesti tot ansamblul cu 1-2 dinti in sus (invers acelor de ceasornic), dupa care pui totul la loc si masina va cobori cativa cm.

Exista pe aici si un tabel cu gradele de coborare/inaltare a masinii in functie de cati dinti "rasucesti" pe barele de torsiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsa canelata a barei de torsiune in interior are 40 de "dinti" iar la bratz.. "lama" .. are 44 de dinti ...

deci poti roti lamele sau barele de torsiune cu totul .... eu zic ca sa indrepti puntea si tot ce ai pe spate si nu sa faci tot felul de experimente

deci poti face combinatii ... una de la mijloc inainte si una de la exterior inapoi ... cam asa ceva as vrea sa incerc eu ca sa o ridic mai sus fara sa arate aiurea cum arata inainte...cind i-am dat doar un dinte inainte de la lama ...grija xellex UN DINTE, la doi deja nu mai poti pune lama la loc.. un dinte la exterior inseamna 8,1 grade la interior 9 grade

deci da

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan,acum chiar ca m-ai pierdut complet...

care brat,ce lamele?

nu ai cumva la indemana si un desen ajutator?

l.e:din pacate nu pot indrepta nimic,pe unde am intrebat in iasi nu vor/nu stiu/nu au capacitatea sa indrepte asa ceva,deci trebuie sa improvizez..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan,acum chiar ca m-ai pierdut complet...

care brat,ce lamele?

nu ai cumva la indemana si un desen ajutator?

Uite la ce se referea Bogdan

post-2166-1222795892_thumb.jpg

E vorba de bara de torsiune, notata cu 4 in desenul asta.

Ea are 40 de dinti spre interior (spre axul longitudinal al masinii), si 44 de dinti catre partea exterioara.

Astfel, daca te uiti si in tabelul pus de prepeleac, poti modifica garda la sol aproape din jumate in jumate de centimetru, jonglind cu dintii interiori si exteriori.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare:

am scos barele de torsiune la broscuta. toate bune si frumoase, scoase de tot si din spate si din fata. cum stiu momentul 0?

inteleg ca dupa daca misti de dinti cobori si urci.

intrebare: daca pun barele in suportul dinspre centrul masinii la plesneala, si apoi lamele exterioare sub un unghi de 45grade fata de orizontala imaginara a masinii, ce garda la sol voi avea? cu alte cuvinte la ce unghi fata de orizontala trebuie asezata lamela ptr ca masina sa stea stock? (unghiul asta il pot masura la buza superioara a lamelei de torsiune, iar planul orizontal se face cu bolobocul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!