Jump to content

Termostat electronic


sp0nsoru
 Share

Postare recomandată

Spuneam mai devreme ca mi-a aparut si mie eroare la termostat. Eroarea asta a aparut dupa ce am bagat benzina 98 ecto sport [...] In fine, pana la urma mi-a aparut eroarea de trei ori pana s-a terminat benzina respectiva. Dupa ce am revenit la benzina de 95 nu mi-a mai aparut eroarea cu pricina...

Intrebarea este: se poate sa fie din cauza benzinei? (este adevarat ca pe capacul de la busonul de alimentare scrie benzina 91-95, nu si 98)

 

Se pare ca a fost doar o coincidenta cu tipul de benzina.E interesnat faptul ca mi se aprinde martorul atunci cand merg incet cu masina (mers in coloana sau pe drum neasfaltat) adica atunci cand da sa creasca mai mult temperatura apei. Dar daca merg o prerioada normal dupa mai multe porniri martorul se stinge...

 

Intrebarea mea este: ca sa schimb termostatul este necesar sa schimb tot ansamblul? sau se poate schimba doar corpul cu termostat cum e prezentat mai jos?

jry6.jpg

 

LE: Am recitit postul lui #93 al lui dodo94 si am si raspunsul la ce intrebam.

Stiti cumva care e echiparea originala?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    51

  • Helloween

    38

  • Moog

    29

  • andrei_221

    25

Nu, nu e necesar sa schimbi tot ansamblul, se poate schimba doar termostatul in sine ( cel din poza) seria lui este 06A 121 114, marca Behr a fost cel original, acum tot Behr am pus, pt ca era si cel mai ieftin. Ventilatoarele iti merg? daca pornesti aerul conditionat se mai inncalzeste motorul? furtunul de retur e fierbinte dupa ce mergi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am incercat sa vad daca e fierbinte furtunul de retur... Ventilatoarele imi merg, Indiferent daca merg cu AC pornit sau nu, nu se clinteste acul de la 900. Doar odata am patit sa mai creasca un pic, cand am res pe un drum de tara cam 4 km si am fost nevoit sa merg incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara...sa va expuns problema mea....nu se deschide termostatul...merg cu masina apa in bord urca imediat la 90 si acolo ramane...cand pe bord am 90 grade pe meniul climatronicului la pozitia 45 imi arata ca as avea 70 si ceva...apoi tot creste...si creste...a ajuns si la 120...pe bord tot 90 grade arata...ridic capota si pun mana pe retur de la radiator si e rece...ventilatoarele mergeau ca era clima pornita...opresc clima se opresc si ventilatoarele...apa tot creste in temperatura pe meniul climatronicului....de la presiunea formata mi-a cedat radiatorul fata unde aveam o mica pierdere care brusc s-a marit...am scos termostatul l-am incalzit cu pistolul de aer cald si se deschide....ce as putea face? am masurat termostatul si imi arata vreo 15 ohmi...la mufa care vine in termostat ce ar trebui sa masor si ce valoare ar trebui sa aiba? am pus-o pe tester si nu arata nici o eroare...dar totusi nu mi se pare sa urce asa mult temperatura apei si sa nu sa deschida termostatul...va multumesc si va rog sa ma ajutati ca am albit de suparare ca nu pot folosi masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mufa care vine in termostat ar trebui sa gasesti o tensiune (cel mai probabil 12v) pe care o trimite ecu pentru a deschide termostatul, dar asta numai dupa ce s-a incalzit motorul.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cat timp ai verificat furtunul de retur? la mine dupa 10 minute dupa ce am 90 pe pord termostatul inca nu se deschide ( mers cu 70) in a 5a, cand dupa vreo 15 min se incalzeste furtunul de retur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am mers vreo 5 min in cea mai mare parte urcat la deal...a 2 si a 3 majoritatea drumului...acul se ridicase pe bord la 90 destul de repede apoi am verificat pe climatronic si imi arata 70 si tot a urcat pana pe la 120 cand am ajuns la destinatie. el nu functioneaza si ca un termostat normal? bimetal?doar electronic? doar incalzit electric?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar incalzit electric, ECU decide cand sa il deschida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am mers vreo 5 min in cea mai mare parte urcat la deal...a 2 si a 3 majoritatea drumului...acul se ridicase pe bord la 90 destul de repede apoi am verificat pe climatronic si imi arata 70 si tot a urcat pana pe la 120 cand am ajuns la destinatie. el nu functioneaza si ca un termostat normal? bimetal?doar electronic? doar incalzit electric?

Functioneaza si ca un termostat normal, dar deschide la o temperatura mai mare, undeva pe la 100 si un pic de grade (chiar 110-114). Cu acea rezistenta se scade temperatura de deschidere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot verifica daca ecu trimite semnal sa deschida? sa masor la pe mufa care intra in termostat? l-am incalzit cu feonul si a inceput sa se deshida...dar nu pot sti ce temperatura are...nu dauneaza la motor temperatura asa mare? zicea cineva ca sub presiune apa fierbe la 120-130 grade...nu afecteaza motorul?  daca imi arata pe meniul climatronicului temperatura apei din motor la pozitia 45 e presupun ca e cea citita de senzorul de pe carcasa termostatului. sincer asta ma sperie si evit sa merg timp indelungat cu ea...o folosesc pe distante scurte tocmai din aceasta cauza....sau daca il blochez pe semideschis are ceva?macar sa circule apa prin el...astfel evit fierberea apei in motor...mai exista vreo siguranta releu de verificat intre ecu si termostat? am pus sa masor mufa de la termostat care vine de la ecu pana sa faca temperatura de deschis termostatul si nu imi arata o valoare anume tot crestea valoare de la 0 pana pe la 20 apoi o lua de la 0 iar si tot asa nu se stabiliza...dar cu temperatura la 110 grade nu am incercat inca...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi se ridica peste 90 dupa ce mergeam 15 km, la relanti nu mi se ridica niciodata peste 90, din contra daca aveam peste 90, la relanti imi scadea la normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar sunt curios care sa fie problema...voi incerca sa blochez termostatul pe deschis sa pot circula cu ea....poate pana da frigul o voi rezolva...poate fi orice...poate fi termostatul defect de nou...poate fi ECU...poate nu e nimic si ma alarmez eu degeaba....azi am observat pe meniul de la clima unde arata temperatura ca a urcat pana la 109 apoi a scazut la 104 parca apoi a urcat si nu a mai scazut...si acum de pe bord pare sa fie trecut de 90 (pe la 95-prima gradatie mica dupa cea mare de 90) pentru o secunda apoi a coborat inapoi la 90...aste ce sa mai insemne?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte cat aveai la clima, cand iti arata 90 pe bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte nu am verificat pe clima...pt ca auzeam ventilatoarele mergand.... oricum am inteles ca deschid la 105 grade...am un prieten cu acelasi tip de masina si l-am pus sa verifice...a zis ca la 105 deschide termostatul... termocupla porneste ventilatoarele la 82 grade...ma gandeam sa montez un termostat clasic pe furtun sa nu mai am probleme si pe asta il las pe deschis...sa vad cum se comporta la drum asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blondumicutz

Salutare tuturor. Si eu am avut acceasi problema, m-am trezit ca s-a aprins martorul check engine pe bord. Am fost la service si mi-au zis ca am termostatul defect. Am vazut dupa ce m-am documentat ca este vorba de un termostat controlat electronic. Ca sa ma conving ca chiar este vorba despre termostat am facut cateva ture cu masina pana cand s-a incalzit motorul si temperatura lichidului, indicata pe bord a ajuns la 90 de grade. Ce am observat este faptul ca acul de la indicatorul de temperatura avea tendinta sa treaca de 90 de grade, lucru care nu s-a mai intamplat. Am ridicat capota si am inceput sa verific furtunele de la instalatia de racire. Furtunele prin care circula lichidul de racire in cadrul circuitului mic erau fierbinti, in timp ce futunul de tur care ajunge in partea de sus a radiatorului era cald pana aproape de radiator, in timp ce radiatorul si furtunul de retur care are si termostatul in partea din capat era rece, chiar daca indicatorul de pe bord arata ca temperatura lichidului de racire era un pic mai mult de 90 de grade. 

 

Si am am constatat ca in momentul in care porneam motorul porneau si ambele ventilatoare chiar daca era dimineata si motorul era rece.

Faza asta cu pornitul ventilatoarelor am vazut din documentatii ca apare in momentul in care intre acesti senzori de temperatura si termostat apar diferente, mai exact in momentul in care unul din ei, sau ambii se defecteaza, pentru a permite racirea motorului pana ajungi cu masina la service.

 

Cei de la service initial mi-au zis ca nu se gaseste doar termostatul, si trebuie sa cumpar termostatul cu toata carcasa aceea de distribuite. Am cautat pe net si am gasit termostatul aici http://www.al-padrino.ro/articol/2349726/vemo-v15-99-1903-termostatlichid-racire.html

 

Am cumparat acest termostat, l-am schimbat si acum totul a revenit la normal. S-a stins martoul check engine de pe bord si ventilatoarele functioneaza normal.

 

Din ce am citit pe forum am vazut ca masina ar avea din fabrica termostat Behr. Acesta este Vemo, si nu cred ca este asta o problema. CE ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti mai norocos...eu am schimbat termostatul cu totul si nu imi deschide nici cu cel nou...cred ca trebuie sa caut un prieten cu un termostat la fel sa mi-l dea sa-l pun pe masina sa vad daca e termostatul...cineva zicea ca ar putea fi si firele care duc la el...acum merg cu el blocat pe deschis...nu creste apa mai mult de 70-75 grade dar nu am ce face...trebuie sa ma misc cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blondumicutz

recunosc si eu, in momentul in care am vazut depsre ce e vorba, am avut ceva "emotii", pentru ca tot asa ma gandeam ca fiind vorba despre ceva electronic pot sa fie mai multe cauze, nu neaparat termostatul in sine, ci si cablul care ajunge la termostat sau calculatorul.

 

cred ca in cazul tau trebuie sa verifici daca chiar calculatorul trimite semnal la termostat in momentul in care senzorul de termperatura sesizeaza ca lichidul de incalzire a ajuns la temperatura la care termostatul trebuie sa inceapa sa se deschida. Senzorul de temperatura, din carcasa aceea de distribuite unde vine prins si termostatul, iti functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca da...din moment ce temperatura apei imi este aratata pe meniul climatronicului si odata cu pornirea motorului creste treptat...astept sa vina cineva cu un aparat de masura sa-i fac o masurare ca am aflat ce valori trebuie sa aiba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, probabil ca cel de la Vemo e si mai scump si mai calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am executat schimbarea termostatului! De cand l-am schimbat nu-mi mai apare eroarea si nici nu-mi mai pornesc ventilatoarele.

Pentru cine nu stie cum sa-l schimbe (cu toate ca nu e o operatie prea complicata - cu spatiul stam un pic cam prost ca nu prea e loc de manevra dar nu se schimba greu) am atasat cateva poze care sa descrie procedeul:

 

-pasul 1 se scoate capacul de plastic de la motor

la4j.jpg
 
-pasul 2 se localizeaza termostatul
ud3c.jpg
 
- pasul 3 se face un pic de loc de manevra (am desfacut ceva furtune si goarna de la alarma si am decuplat bateria
hpim.jpg
 
- pasul 4 se desfac cele doua suruburi, mufa si furtunul de retur
89w3.jpg
 
- pasul 5 - asa arata termostatul gata de schimbat (ma putin scosul suruburilor, aia a urmat dupa ce am scos mufa si furtunul de retur)
lcql.jpg
 
- pasul 6 montat termostatul nou
0y9u.jpg
Dupa care urmeaza opratiile in ordine inversa de a monta si celelalte "acareturi", Mie personal mi-a luat cam o ora toata treaba.
 
As mai face observatia ca eu am astupat cu carpe furtunul si locasul termostatului ca sa nu am pierderi semnificative de lichid de racire. Una peste alta am completat aproape 1 litru de lichid.
 
Spor la treaba dragi forumisti!
 
Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar din vasul de expansiune sa fi scos lichidul de racire (daca nu din tot circuitul) inainte sa fi desprins furtunurile de pe termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, numai ca n-am avut cu ce-l scoate si atunci nu m-am gandit sa-l scot pe la furtun... Dar una peste alta nu a fost pierdere mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cei din Bucuresti am eu ramas un termostat ramas de cand aveam motorul BFQ, Beru, este nou si puteti incerca cu el sa vedeti ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am mers vreo 5 min in cea mai mare parte urcat la deal...a 2 si a 3 majoritatea drumului...acul se ridicase pe bord la 90 destul de repede apoi am verificat pe climatronic si imi arata 70 si tot a urcat pana pe la 120 cand am ajuns la destinatie. el nu functioneaza si ca un termostat normal? bimetal?doar electronic? doar incalzit electric?

Functioneaza si ca un termostat normal, dar deschide la o temperatura mai mare, undeva pe la 100 si un pic de grade (chiar 110-114). Cu acea rezistenta se scade temperatura de deschidere.

Acea rezistenta este cea care incalzeste substanta din termostat si il deschide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundi daca nu te deranjez...ma intereseaza cum pot verifica daca primeste semnal de la ecu....termostatul se verifica prin punerea lui pe direct pe baterie...deci 12V...asta in momentul cand ajunge la temperatura ideala...dar inainte ce valoare trebuie sa-mi dea pe mufa care alimenteaza termostatul? cand motorul e rece...am pus un aparat de masura si mi-a aparut de la valoarea 0 crescand pana pe la 18 cred apoi o lua iar de la 0 si tot asa...pe vag com nu ar trebui sa-mi dea eroare? sau pe bord sa se aprinda un bec? ca nu se aprinde pana acum nimic...

Modificat de amigobest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Termostat electronic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!