Jump to content

Avansul Pentru Un Motor 1300ab Seria 071xxx


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Am o mare indoiala...

Am mai reglat avansul la motorul asta de 4-5 ori, ca la carte (nu mai stiu exact dupa care carte, de fiecare data ) ... odata cu ajutorul lui Mike si stroboscopul lui (thanks, Mike). Asa, ... apoi, am reglat acum doi ani sau mai mult (repet, nu mai stiu dupoa ce criterii) am pus un semn pe buza delcoului si pe bloc, ca sa stiu in viitor cam pe unde trebuie sa-l pozitionez ... Mi s-a parut ca merge ok ...

Recent, in urma unor evenimente (mi-au cazut fisele luate de la al-padrino, se simtea ca motorul nu mai merge in toti 4 cilindri) am dereglat din nou avansul, am constatat ca distanta la platina o luase razna - ajunsese aproape 0.1 mm sau mai putin, etc ... m-am decis sa fac din nou reglajele (dupa citeva inscrisuri care le am la indemina).

Asa, si acum vin indoielile:

Daca ar fi sa ma iau dupa seria motorului batuta din fabrica pe bloc (e originala), impreuna cu seria de sasiu (si ea e ok), masina ar fi un model 1971 ... fabricata intre 1 aug. 1970 si 31iul. 1971. Cel mai probabil prin septembrie - octombrie '70.

Daca ar fi sa ma iau dupa RTA (manualul in franceza), pentru modelul asta de motor ar trebui sa reglez avansul (intirzierea) la 5 grade ATDC (adica "dupa" PMS). la modelele un pic mai noi zice ca e 7.5 BTDC (adica "inainte" ) .

Platinile le-am reglat la 0.4 mm +/- 0.05.

In fine ...

Pe pulie, am trei semne.

Fulia e de 170 mm diametru (am pus eu ruleta si chiar nu e 175 cum am vazut ca era uzual diametrul).

Semnele au intre ele distantele astea (in sensul acelor de ceasornic):

| ~11mm | ~4mm|

Am calculat eu, la diametrul fuliei si a rezultat un :

| 7.5 grade | 2.5 gr|

Deci daca as considera ca primul semn este la 0 grade, atunci urmatoarele semne indica 7.5 grade si respectiv 10 grade, BTDC (avansul, adica inainte de PMS), in ordinea de rotatie a acelor de ceasornic.

Bun, ...

Acu teste:

Am mai facut o linie imaginara fata de linia care trebuie sa indice 0 grade, inapoi, cam cu 7.4 mm si aia ar trebui sa fie 5 grade ATDC cit e trecut in RTA in tabel ...

Am aliniat cei 5 grade imaginari cu linia de demarcatie intre cartere si am reglat static avansul cu un bec (reglat ok, zic: cu un beculet de 2W ca sa aiba inertie termica mica pozitionat intre "-"ul bobinei si masa si am invartit ceasorniceste pina s-a stins becul si apoi inapoi, (in sens invers acelor de ceasornic, pina exact cind s-a aprins becul). Am uitat sa spun ca fisele sint puse ok in ordine, cil 1 pica pe semnul de pe buza delcoului, delcoul e cu avans vacuumatic si centrifugal, delcoul pozitionat initial cu luleaua cam in dreptul cifrei 2, imaginare (cilindrul 1).

Ei bine, dupa acel semn imaginar pus de mine (+ 5 grade) NU am reusit sa pornesc masina. Deci avansul e prea intarizat ... nu vrea neam sa porneasca.

Am refacut avansul dupa semnul de la mijloc (ala pe care presupun ca e - 7.5 grade si dupa care zice si in RTA, intr-o poza, ca trebuie sa reglez). Ei bine ... porneste dar ceva nu prea imi place - ...

Daca mai maresc avansul (cam unde ar trebui sa fie - 12 - -15 grade) turatia se mareste si parca trage mai bine ... si tot pe acolo am si semnul care-l facusem inainte, acu citiva ani (cind ziceam ca merge ok).

Nu reusesc sa inteleg de ce difera atit de mult fata de manual ...

Posibilitati:

1. Sa fi pus mecanicul care a facut motorul, alta axa cu came ? (e putin probabil caci era profesionist, insa e posibil fiindca se grabea sa termine, sa nu fi dat atit de mare importanta axei sau sa o fi luat direct pe cea din cutie care i-am dat-o ... vechiul proprietar ne-a dat motorul desfacut intr-o cutie ... sau eu stiu nu o fi avut la indemina ... se puteau potivi alte axe ?)

2. sa fie fulia pusa invers (adica alea soua semne apropiate ar trebui sa pice in stinga nu in dreapta cum e acum ?)

3. Sa fie inversat cu 180 grade axul la delcou ? canistra de vacum pica cam pe unde trebuie, luleaua bate inspre semnul de pe marginea delcoului si totul cade cam in zona semnelor de pe pulie ...

O sa ma mai uit deseara unde e PMS la cilindrul 1, cind mai reglez odata tachetii, cine stie ...

4 Sa nu lucreze una - doua valve cum trebuie ? (suspectez pe cilindrul 1 sau 2).

Am scos rind pe rind cite o fisa de la motor si pentru cil 1,3, 4 se opreste motorul (e reglat la limita de jos la relanti) , pentru cil 2 pare ca merge mai incet, dar nu se opreste imediat. Bujiile, cel putin pentru cil 1 si 2 par afumate , nu-s nici negre negre, nici umede, nici uleioase, nici galbene, nici topite ... sint Brisk, aceleasi de acum 3 ani. O sa ma uit si la 3 si 4, desi intotdeauna a parut ca in cilindrii aia se tine mai cu seama motorul orideciteori m-am jucat cu fisele.

Fisele sint siliconate, bosch, cu cablu grafitat pe la mijloc ... n-am la indemina niste fise bune 100% cu lita din CU sa le incerc si pe alea ...

Se mai aude un tacanit cam ciudat parca din drepta (cilindrii 1 si 2), desi am reglat tachetii poate totusi mi-a scapat ceva, ca nu i-am reglat decit de 2 ori in viata mea si e posibil sa fi gresit .. .o sa mai refac in seara asta, dupa manual, cind e rece motorul. la 0.15 mm.

L.E. A, hai sa spun ca masina e stabila la relanti, nu trage aer fals (am rezolvat problemele astea acu citiva ani cu garnituri si un carburator bun). Deci pe partea de alimentare e putin probabil sa am vreo buba. Ori am o problema cu aprinderea, ori nu lureaza niste valve cum trebuie, ma gindesc eu. Cert e ca nu prea imi place cum suna mai ales cind accelerez ... (sau poate am uitat eu sunetul normal, nu stiu ... )

Gresesc eu ceva ?

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Helo :

Rapunsuri.

1. Posibil.

2.Imposibil!!!

3. scoti bujia de la pistonul 1 si Verifica cu o bucata de sarma sa fie pistonul sus.

4. Exista o posibilitate sa nu inchida, sau scanteia e data prea tarziu sau prea repede.

Experienta mea imi spune ca:

Plecand de la premisa ca valvele sunt reglate ok, Reglezi platina, verifici condensatorul, verifici bujiile si daca toate sunt ok atunci:

1. Verifici delcoul sa ai jos la delcou acea garnitura de la baza (nu stiu cum ii zice) sa nu fie mancata, ca altfel merge descentrat si nu merge bine la turatii mai mari.

2. Iti iei un stroboscop, pornesti motorul, il lasi sa se incalzeasca.

3. Opresti motorul, pui strobo sus, pornesti motorul , il ridici la 3000 de ture, si la aceasta turatie reglezi avansul sa stea la 28-30 grade PMS. Strangi delcoul si ar trebui sa zboare.

Spor

P.S.

Incerca sa scoti cu un patent din delcou fisa, putin afara incat sa creezi un spatiu peste care sa fie obligata sa sara scanteia, si vezi cum suna motorul atunci. Fa acest lucru pentru fiecare bujie in parte. Daca pentru una are un efect pozitiv, atunci o scoti afara bujia si ii maresti putin spatiul de la tija la electrod. Daca nici asa nu e ok, aplici metoda saritorului cu un nasture, dar pentru aia iti trebuie fisa cu litza, nu de aia siliconate.

Ar trebui sa duci si bujiile la un atelier de verificare, sa nu fie strapunse, deoarece aici sunt majoritatea problemelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca ar fi motorul meu...

imi face exact aceleasi probleme....

mi a mers o perioada cu avansul intr o pozitie....

acum merge cu el in alta pozitie...

pana sa mi dea prin cap sa l mut, am innebunity carburatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa verific din nou bujiile, pe linga tacheti, multam de sugestii.

Condensatorul se leaga la " - "ul bobinei, unde e legat si delcoul, nu ? (ma batea gindul sa leg la "+" de curiozitate) ... si carcasa e la masa ("-"ul caroseriei ) ... o sa pun si un alt condensator, cine stie.

Ce-ia aia metoda saritorului cu un nasture ? :lol:

LE. Si ce-a mai mare dilema - mai are cineva un motor din clasa asta si fulie cu trei semne sa stiu sigur daca e +5 grade sau -7.5 ?

A, in mod ciudat mi s-a parut ca vad (m-am frecat la ochi, am crezut ca nu vad bine, dar parca am mai vazut de citeva ori) niste scantei prin aer intre talpa de la carburator si nu mai stiu ce din apropiere (fisa, clapeta de acceleratie ?). Carburatorul e separat de galerie printr-o garnitura groasa de bachelita si e posibil sa se incarce la un potential electrostatic ... desi ... tot e legat prin cablul de acceleratie la sasiu ... e de-a dreptul stupid, poate mi s-o fi parut, insa fiind lumina si pe zi nu pot spune cu certitudine.

E de-a dreptul caraghios, suspectez ca fisele astea siliconate cu mijloc din cablu grafitat fura curent pe undeva in traseul lor ... si sint noi, puse cu maxima grija, la fel, capacul la delcou e nou (2 sapt, ca si fisele).

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul il dau eu.

Aceste masini au suflet, merg dupa pofta lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he he :lol:

Mah, de mers, merge, dar in spiritul meu perfectionist, parca ceva nu se aude cum trebuie, mai ales cind accelerez. Daca merg intr-a 3-a, a 4-a, fara sa accelerez, motorul suna mai bine, linistit ... cind accelerez parca e o motocicleta. (Sau poate am uitat eu sunetul de boxer racit cu aer, daca n-am mai mers de mult cu ea ... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate in ce scriu eu mai jos vei gasi raspunsul la intrebarea cu privire la difernta de avans carte fata de realitate:

reglam avansul dupa carte ca asa scrie acolo. ok... si atunci pun 2 intrebari iar raspunsul il vei avea raspunzand la ele :

1. atunci cand cartea a fost scrisa, masina cumparata s.a.m.d. avansul a fost dat pentru combustibilul existent atunci. pt ce benzina si cu ce cifra octanica este calculat avansul respectiv? oare ce aditivi avea benzina respectiva?

2. ce benzina bagi acum? respecta proprietatile combustibilului de atunci?

si doar ca idee iti spun ce am observat in kilometrii astia facut prin tara si pe afara in ultimii 2 ani: fac plinul si plec. la un moment dat tot trebuie sa alimentez undeva ca nah... si bag benzina... fac cativa km... si se aude un tacanit din spate... mda... avansul...

normal ca nu am umblat la el. am consumat respectiva benzina, am alimentat de la alta benzinarie si nu a mai tacanit. culmea e ca asta se intampla si daca alimentez benzina de acelasi brand si teoretic calitatea combustibilului ar trebui sa fie aceeasi la taote statiile respectivului brand. sau nu? :P .

asa ca avansul poate fi ok sau nu functie de combuistibil. ideal ar fi sa alimentezi pe cat posibil de la aceeasi statie si sa bagi acelsi carburant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la noi benzina are mult alcool si incepe sa aiba tot mai mult.

Metoda saritorului:

Se ia o fisa cu interior de litza si se taie cu grija undeva intr-o zona unde nu este in apropiere de parti metalice. Se ia un nasture cu diametrul 6-10 mm si se leaga o parte de litza de o ureche si cealalta de alta ureche. Astfel poti intarzia putin o bujie care iti este umeda, si poti rectifica suntul ala de PING-POK.

Saritorul trebuie sa fie izolat in aer fata de pari metalice ca altfel iti sare aiurea scanteia.

NU este recomandata pentru aprinderi electronice.

La problema cu descarcarile pe carburator. Verifica impamantarea la dinam/alternator - Cred ca se inchide circuitul si prin carburator. Curata talpa pe care sta Alternatorul si daca e cazul daca e vopsit picorul pe care sta smirgluieste-l si sus si la zona de contact cu blocul.

post-4942-1218548522_thumb.jpg

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba doar de alcool. e vorba de cu sau fara plumb (sau aditiv), de cifra octanica, caci sa nu uitam ca au fost vremuri cand benzina de 75 era o stare de normalitate, de aditivi si nu in ultimul rand de calitatea benzinei...

... si sa nu uitam ca toti vanzatorii de benzina din romania cumpara benzina de la aceleasi 2 rafinarii (sper sa nu gresesc numarul lor). diferenta o face doar aditivarea (aici nu se pune ce ramane prin rezervoare, ce se mai matraseste prin depozite sau cisterne, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii sergiu ca pe langa BAD QUALITY la benzol se pune tot mai mult Alcool (nu mai situ exact de care), iar la noi se simte acest lucru. La masinile noi avansul se regleaza de catre compu motorului, care are o sonda ce citeste % de alcool din benzol si regleaza corespunzator. La noi se regleaza dupa "ureche" sau alte metode mai simple.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am avut timp aseara :) Nu prea cred ca e de la benzina, adica nu e exclus, dar probabil e intr-o proportie mai mica decit simt eu. Eu iau benzina de la lukoil sau de la petrom in 90% din cazuri. Nu stiu ce sa zic, pana nu elimin restul posibilitatilor nu bag mina in foc ca nu am cum sa verific.

Azi de dim. am avut treaba totusi cu broscoiul prin centru ... la inceput in primele 15 min, a mers relativ ok ... (dupa reglajul facut acum 2 zile, la -7.5 grade, daca or fi alea de pe fulie ca inca nu sint 100% convins) . Dupa 15 min (cind motorul era deja mai cald si mai turat datorita traficului) deja a inceput sa revina subtil zgomotul de motoreta si o usoara iritatie la acceleratie ... Mah, si totusi cred ca e de la tacheti. Motorul asta se incalzeste si ceva mai mult (insa nu l-am fortat in ultima vreme) ca i-am scos niste table si n-am avut timp sa le pun. Ma bate gandul ca ar trebui sa fac distanta 0.20 - 0.25 la tacheti (s-o dilata mai mult din cauza caldurii ?). Ar mai fi delcoul ... o sa incerc sa-l schimb si sa ma uit prin el, daca se misca capsula vacuumatica si centrifugele cum trebuie ...

Cert e ca-mi trebuie cel putin un stroboscop, macar as avea niste date in plus ... oricum, de desfacut motorul sa vad ce axa cu came am inauntru nu e practic in momentul asta ... desi ... acu ma batu un gind, as putea sa masor (relativ) unghiul de defazaj in functie de actionarea supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cred ca mi-am batut gura jaba...

nu am sustinut ca benzina nu ti-ar fi fost ok ci de faptul ca acele 5 , 7,5 grade sau cate or fi ele fuctie de motor nu mai sunt chiar alea pt simplul motiv ca acele grade au fost date in conditiile functionarii motorului cu un combustibil diferit de cel din zilele noastre.

sper ca acum m-am facut inteles.

inca ceva: delcoul este cel original al motorului? (caci de axul cu cam am inteles ca nu stii exact. ma gandesc ca nici de fulie nu esti chiar convins). ma gandesc ca poate ar trebui sa cauti un strobo care are setari de unghi el pentru a nu tine cont de restul de 2 semne de pe fulie. asta daca totusi insisti sa reglezi avansul dupa cum scrie in carte.

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, am inteles, nu ti-ai batut gura de pomana :icon_cool:

Nu sint sigur nici de delcou ca e asta al ei si ca ea nu avea un delcou cu avans si cu retard (asta de acum, are centrifuga si capsula doar de avans). In principiu nu prea e diferenta mare (sau asa stiu eu) intre decourile cu avans vacuumatic si centrifugal. Ori la mine se simte totusi, in functie de turatie (la turatii relativ mari - nu foarte mari insa , in treapta 3 si a 4 merge parca mai bine, de unde trag cncl ca ar cam merge avansul centrifugal ... o problema poate sa fie avansul vacuumatic, o sa verific sa vad daca suge carburatorul (nu prea stiu cum :lol: ) Oricum ideea e ca odata mi-a mers mai bine, si aveam acelasi delcou.

Da, mi-ar fi super util un stroboscop sa trag o diagrama ... ma tot amagesc ca o sa-l fac eu odata si odata. Sau poate gasesc la cineva de imprumut.

Si alta chestie, are cineva un motor din asta si trei semne pe fulie, sa ma lamuresc si eu de unde ar trebui sa plec ?

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, am inteles, nu ti-ai batut gura de pomana ;)

... o problema poate sa fie avansul vacuumatic, o sa verific sa vad daca suge carburatorul (nu prea stiu cum :)

carburatorul nu prea ar avea de ce sa nu suga... suge mata mai bine stutzul capsulei de vacuum :P ,cu capacul de delco la o parte ca sa vezi daca misca parghia platoul platinei - pana la o diafragma sparta poate fi si un brat de capsula ancrasat in jeg...

in plus nu te mai criza de semnele de pe fulie, alea sunt bune acolo ca iti spun unde sunt cele trei grade; in rest regleaza delco-ul "as per the above", in jurul cifrei de 7.5 grade

mai citeste si aici

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare!!

Cum ai reglat tachetii daca nu stii care e dunga de 0 pe fulie???

Ca daca i-ai reglat mai tarziu sau mai repede sa nu te miri ca nu merge. La tacheti sa nu depasesti 0.20 ca risti sa sa crapi ceva prin motor sau sa iti prajesti valvele.

Incearca varianta cu creion sau sarma la pistonul 1 sa vezi unde e TDC-ul si apoi regleaza tachetii si restu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.15 pe ambele, ce e aia 0.2 sau mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skullman, m-am uitat eu ochimetric si dupa ce am invirtit de citeva ori din fulie sa vad cum lucreaza supapele si cand ar fi amindoua supapele inchise pe fiecare cilindru ... posibil sa nu fi facut ca la carte dar nici nu cred ca e posibil sa fi avut erori mari ... o sa mai verific, gresala e omeneasca.

@ mike, ... pai se zicea pe undeva si printr-o carte ca broscoilor astora mai batrini le prinde bine o distanta mai mare la tacheti ... :( Acu, ziceam si eu ... ma gindeam sa fac asta dupa ce intreb, poate s-o lungi mai mult din cauza caldurii cozile supapelor :P Fireste ca m-a dus mintea ca daca maresc mai mult, crapa ceva pe acolo, ca nu se mai deschid cind trebuie :) ... hai ca am mai strins niste date mai revenim cu vesti de pe front. Thanks, all !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incurci borcanele, motoarele post 68 merg pe 0.15... alea mai vechi mergeau cu 0,2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre benzina vreau sa spun si eu ceva, benzina este din ce in ce mai proasta, aditivi de alcohol si multe altele, de acolo si multe depuneri pe motor, mers prost etc. Un prieten nu a reusit sa-si porneasca masina pana nu a golit rezervorul si a pus alta!! Benzina nici macar nu mai miroase a benzina, ci mai degraba a ceva diluanti si alcohol. Am o intrebare, eu la a mea am reglat tachetzii tot timpul in felul urmator: ce supapa era inchisa o reglam pe aia, ca sa nu mai astept si sa rotesc pana in PMS de la cilindrul 1 si dupaia 2 etc. Observ ca voi insistati pe regula ca fiecare cilindru pe rand in PMS-ul lui. Motorul meu merge bine, dar poate ar puitea merge si mai bine, as vrea sa stiu diferenta in a regla supapele asa cum imi vin mie la mana, si a le lua pe rand???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici una,daca esti foarte atent la metoda ta.

Prin metoda recomandata ideea este ca muncesti mai putin(se fac ambele supape ale unui cil in aceiasi pozitie a fuliei) si mai mult este mult mai sigur faptul ca supapa este inchisa si tachetul nu ataca cama, deci culbutorul este in pozitia care trebuie.

La metoda ta daca nu esti foarte atent supapa poate fi inchisa dar tachetul sa atace putin cama si astfel culbutorul sa fie putin apropiat de supapa, ceea ce in functionare insemna ca de fapt distanta este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ca pun si io o intrebare dar e legata de topic...

io am un motor AB care numai are dubla admisie, e pe simplu...

cat tre sa fie dist la culbutori...0.15 pe admisie si 0.20 pe evacuare?

ma poate ajuta cineva la reglaj, n am facut o niciodata si nu vreau sa mi prind urechile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AB o fi doar seria blocului....astea au avut numai dubla admisie si s-au facut incepand cu ' 70

deci reglaju e 0.15

Jesus made my volkswagen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cu observatia ca pe locul de AB, se pot pune foarte bine chiulase de 1300 sau 1600 simpla admisie ... nu mai e un AB pur, ramane doar seria blocului. 0.2 mm trebuie sa fie distanta la chiulase mai vechi, cu altfel de supape, pufi, nu cred ca e cazul la motorul tau - nu cred ca ai pus chiulase antice, deci 0.15 ar fi bine si la tine.

Ei am reglat din nou tachetii pe cilindrii 1 si 2 unde mi se pare ca aud bataia ... (de data asta sint sigur ca destul de precis). Luleaua de la delcou cade in dreptul cilindrului 1 atunci cind am si PMS superior pe cil 1 (verificat cu sirma) si scuipa si aer afara (pus degetul in locul bujiei respective) . Deci angrenajul delcoului e bine pozitionat. Tot in acel moment pulia trece de prima crestatura in sensul acelor de ceasornic, deci acelea sint cele 0 grade (cum banuiam si eu). In acel moment supapele sint amindoua inchise ... daca mai fac o rotatie de 360 grade se inchide supapa de evacuare si se deschide aia de admisie (pe cilindrul 1).

Dat inapoi 360 grade, supape inchise pe cil 1, reglat ambii tacheti sa intre lera de 0.15 si sa nu intre lera de 0.20. Invartit inapoi cu inca 180 grade (in sens invers acelor de ceasornic) ambele supape inchise pe cilindrul 2. Reglat la fel la 0.15 grade.

Tot imi pare ca se aude un tacanit care ma enerveaza, dinspre chiulasa cilindrilor 1 si 2... Cred ca am o problema la una din supape. Cred ca o sa merg putin cu masina sa vad cum se comporta acum (la cilindrul 2 intra lera de 0.2 ... deci nu era bine reglata, sau s-o fi dereglat, eu stiu ... ) si apoi, nu stiu, o sa verific din nou, daca nu, cresc la 0.2 sa vad ce se intimpla ... si apoi probabil desfac chiulasa :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca maresti jocul o sa tacane mai tare sau o sa-nceapa sa tacane si de-acolo. Vezi culbutorii cum stau pe axul lor, au joc axial? Poate sa clantane si din cauza asta. De asemenea, coada supapei sapa cu timpul o gaura in culbutor; cind bagi lera, ai impresia ca reglezi corect, dar nu ajungi cu ea chiar in gaura, tu verifici deasupra, unde nu-i uzat. Altceva nu prea mai are ce sa clantane din zona chiulasei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina merge bine si ramane doar tacanitu , eu zic, sa pui un radio si din butonul de volum sa dai pana nu se mai aude tacanitu'. Parerea mea! nu dati cu :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!