Jump to content

Senzori Parcare Oem Octavia 2


mario75
 Share

Recommended Posts

Salut! Am si eu o problema. Am cautat, dar nu s-a mai discutat. Am pus intrebarea in alt topic dar nu am primit un raspuns satisfacator.

De la un moment dat nu mai functioneaza senzorii de parcare spate (doar spate am) la cuplarea marsharierului. In mod normal apare pe display-ul radio-cd-ului original odata cu un semnal audio scurt, un desen cu o masina, si barele aferente distantei pana la obstacol. Mai nou, se aude acum un semnal pe un ton mai ridicat si mai prelung in momentul cuplarii marsarierului fara a mai aparea desenul pe display si fara a mai indica audio apropierea de obstacol. Asta pana ploua sau spal masina, dupa care mai functioneaza pana seara si atat.

Am crezut ca e vreun contact imperfect pe la senzori, care atunci cand e udat conduce curentul si functioneaza senzorii. Dar am demontat bara si contactele arata perfect, ca noi as putea spune, fara pic de praf. Legaturile pana la unitatea centrala din portbagaj arata impecabil.

Daca ar fi fost vre-un fir dezlipit pe la senzorul de cuplare a marsarierului ar fi trebuit sa am probleme si cu aprinderea lampilor spate de marsarier. Dar nu au nici cea mai mica problema. Functioneaza tot timpul.

Doar senzorii de parcare nu functioneaza decat atunci cand ploua sau spal masina

Daca nu ar fi functionat deloc m-as fi resemnat cu ideea si nu m-ar mai fi durut capul. Dar asa mai rau ma roade. As vrea sa-i fac. Are cineva vreo idee? S-a mai lovit cineva de problema asta?

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Pai masina e in garantie asa ca du-te la service.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu mai e in garantie. La un service am fost insa nu i-au dat de cap. La reprezentanta mi-e frica sa ma duc, ca ar putea sa spuna ca e tot sistemul ars, bucatica cu bucatica, pe rand, si sa mai stau si cu masina in service nu stiu-cat. Asa mi-au spus si de compresorul de AC ca e ars si trebuie schimbat cu 3200 unul nou, cand era doar mufa ruginita din cauza apei de condens, dar asta e alta poveste.

Nu vreau sa dau nici bani pe fiecare piesa pana ajung la cea defecta. La reprezentanta, dupa ce i-au facut o scanare mi-au zis ca e un senzor ars, dar la service dupa ce i-a masurat pe toti, au prezentat toti aceleasi marimi. Deci nu e un senzor ars!

Link to comment
Share on other sites

Am un pic de experienta, ca mi-am montat si fata si spate, totul OEM.

Sfatul meu este:

1. Mergi la cineva cu Vag-com si in mod diagnostic, cupleaza parktronicul si apropie mana de fiecare senzor in parte. Vei vedea care e problema.

2. Dupa parerea mea (fara diagnostic, asa ca nu pune baza), e probabil sa fie o mufa cu un contact slab, sau mai probabil o pietricica intr-unul din senzori. Fiecare senzor are un sant, ca un inel. Santul tb sa fie curat, altfel senzorul nu merge. Senzorii stau intr-un suport, vezi sa nu fie mizerie pe acolo. Cel mai bine dai cu jetul si cureti bine senzorii.

Sa ne spui ce-ai rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

Mersi de sfaturi.

Am rezolvat-o dar nu total. Am luat-o din aproape in aproape, si am udat tot ce se putea uda la masina, si am lasat senzorii la urma. Uimitor, cand am udat senzorii, acestia si-au revenit. Am asteptat pana a trecut efectul (o zi), iar a doua zi am inceput cu senzorii. Am stropit unul din senzori cu o spritiera de spalat geamuri. Uimitor si-au revenit din nou. A doua zi cand efectul apei a trecut, am incercat cu al doilea senzor. Bineinteles ca functioneaza din nou. Pastrez in portbagaj spritiera si incerc sa nu raman fara apa in ea. Iar cand am de facut o parcare mai din scurt, ma dau jos, stropesc un senzor, totul isi revine si fac parcarea. Cand eram aproape de ei si cu marsarierul cuplat am auzit niste pacanituri cu o frecventa fixa la fiecare senzor in parte mai putin la senzorul 2 de la stanga la dreapta. Asta este si cel pe care il folosesc la stropit.

Cat despre mufa slaba, am desfacut bara si fiecare senzor in parte l-am scos din mufa si din bara. Cu ei in punga am fost la un electrician care i-a masurat pe toti. La remontare, mi-a stropit fiecare mufa cu un spray (banuiesc ca pentru contacte).

Daca stau bine si ma gandesc, cand impingeam de senzorul al doilea, ala care nu pacane, parca dadea sa desfaca un contact ceva ca se intrerupea imaginea de pe radiocd. O sa merg la o spalatorie sa-mi dea cu jet puternic pe bara sa vad daca se rezolva ceva. Daca nu, cred ca trebuie sa desfac iar bara, si sunt o groaza de suruburi...

Link to comment
Share on other sites

Am mai "sapat" putin si am mai observat ceva. Daca introduc o lama de cutit intre senzor si rama lui, functioneaza. Daca las cutitul acolo si iau mana de pe el, iar nu mai functioneaza. Probabil ca senzorul respectiv nu are masa. Trebuie sa mai "sap"

sa desfac bara si sa vad daca firul e mancat, rupt sau vre-un papucel care nu face contact perfect. Dar daca tot desfac bara, ideal ar fi fost sa am si senzorul de schimb si sa il schimb. Dar daca e doar un contact imperfect ar insemna sa dau banii degeaba pe unul, si nu e ieftin.

Link to comment
Share on other sites

Deci pana la urma e cum au zis la service ca unul din senzori e ars nu sau nu lucreaza cum trebuie , vezi ca senzorii aia nu trebuie sa fie stransi sau sa fie murdari , poate senzorul ala are gaura mai fixa sau ceva scoate-l din locasul ala pe el si vezi cum e acolo , buna treaba aia cu vag comu dar vad ca tu o iei pe calea grea nu usoara

Link to comment
Share on other sites

Da, poate si din cauza faptului ca era sa iau teapa de doua ori din cauza scanarii cu VAG-COM-ul. O data la reprezentanta, cand mi-au spus ca e compresorul de AC ars si de fapt era o mufa ruginita care nu facea contact. (la fel au spus si de senzori insa l-au nominalizat pe al treilea de la stanga la dreapta - si atunci functionau tot timpul numai ca pe partea dreapta reactionau doar cand eram mult mai aproape de obstacol decat in stanga). A doua oara la un service particular cand mi-au spus ca eroarea "emissions workshop!" a aparut din cauza turbinei si ca trebuie demontata sa vedem ce are - tot dupa o scanare. Mi-a mai spus ca daca sterge eroarea o sa mai apara. De doua luni nu a mai aparut.

Mi se par bani dati degeaba, mai ales ca interpretarea rezultatului e intotdeauna la discretia celui ce utilizeaza VAG-COM-ul si poate ascunde detalii care m-ar face sa economisesc niste bani, cu scopul de a repara masina in service-ul lui si pe mai multi bani, lucrari trecute din burta, etc...

Nu m-as fi ambitionat daca nu functionau deloc. Dar asa, cand functioneaza daca ud senzorul nr. 2, ma roade ...

Mersi oricum pentru sfaturi. Poate o data o sa o scanez. Asta cum se face? Punctual, scaneaza doar ce te intereseaza sau scaneaza tot si iti spune tot ce e defect? - poate mai aflu si de altele...

Link to comment
Share on other sites

Poti scana cu un vag com la cineva din constanta si poti scana fix senzorii de fapt sistemul de asistenta la parcare sau orice vrei tu , banuiec ca esti in stare sa gasesti pe cineva cu un cablu si un laptop care sa stie ceva pe acolo , nu stiu daca calin are si el are o skoda ca a ta si e pe forum ia legatura cu el si poate te indruma si la altcineva care stie sau poate sa te ajute cu un scan

de el e vorba... http://vwforum.ro/index.php?showuser=13747

Edited by gabriel
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Am facut scanarea la Calin, :salut: iar eroarea constatata este ceva de genul, "semnal intermitent senzor stanga centru" Acum am doua variante (sau una?): 1. sa-l repar (poate e vreun contact imperfect), sau 2. sa-l schimb cu unul nou, dar deocamdata e cam scump pentru moment. De umblat la el, de scos din locas, si curatat, verificat contacte si alte alea, nu am mai avut timp ca a fost cam frig afara, iar daca nu rezolv nimic, asta ar insemna sa montez bara la loc, si sa o demontez iar cand vine senzorul nou. Cam mult de munca. :D Se poate ajunge oare la el fara a mai da toata bara jos? Adica, sa demontez doar scutul de plastic de sub roata de rezerva? :(

Link to comment
Share on other sites

Si mai ai inca o optiune - inversezi senzorul cu probleme cu unul bun. Daca se misca eroarea, e de la senzor. Daca eroarea ramane la acelasi senzor atunci e problema in cablajul electric.

Link to comment
Share on other sites

Confirm, am facut deja treaba asta, insa fara sa-mi dau seama. Dupa ce ca i-am numerotat cu markerul, cred ca i-am inversat pe cei doi din mijloc. Eroarea fiind initial la senzorul cu numarul 3 de la stanga la dreapta. Deci e de la senzor. Insa nu stiu cum ar putea fi semnalul intermitent, decat daca nu e ars complet ci doar are vreun contact imperfect. Si asta nu la mufa ci in senzor. Mersi de raspuns :icon_cool:

Link to comment
Share on other sites

Da, in mufa senzorului, sau un contact intern e cu probleme.

Personal, cred ca e chestie de dezlipire pastila - practic, de aia cand dai cu apa pe elementul piezo incepe sa mearga. Pariul meu ar fi ca ajungi sa inlocuiesti senzorul. Insa daca mai ai rabdare poti sa-l dai jos, il iei in casa, il examinezi cu lupa si vezi daca e ceva ce poti repara... insa tot cred ca e mai bine sa il schimbi cu totul. E scump, dar nu e o avere.

Link to comment
Share on other sites

Corect, e scump, insa deocamdata in situatia actuala, pentru mine, nu e o avere, dar e cam scump fata de prioritati.

Asta e si tentatia mea. Sa-l iau in casa si sa-l studiez, poate rezolv ceva. Insa daca nu rezolv nimic, trebuie sa dau iara bara jos pana ma duc sa iau altul nou si apoi sa dau iar bara jos, ca sa-l inlocuiesc. Din pacate, stau la bloc, iar operatiunea de demontare a barii si luarea senzorului in casa e cam complicata, plus ca apoi toti vecinii, stau cu ochii pe tina sa vada ce faci. Daca s-ar putea demonta doar scutul de sub roata de rezerva, si as putea avea acces la senzor pe acolo, asta ar fi optiunea principala, mai ales ca pot pune scutul in portbagaj si pleca linistit de langa masina. Apropos, stie cineva daca pot avea acces, doar daca dau scutul jos? Oricum, operatiunea o voi face cand se mai incalzeste afara.

Multumesc de sfaturi! :scratch:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Scuze de offtopic insa stie cineva unde se pot gasi senzori OEM ptr. O2(conectabili la CD) si cat de complicat ar fi sa se instaleze.Mersi mult.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

M-ar interesa si pe mine sa pun pe fata. Ati rezolvat ceva cu lexxus?

Link to comment
Share on other sites

Nu. Din pacate nu a mai raspuns, desi l-am bombardat cu PM-uri. Nu am inteles de ce?

Daca gasiti, eu inca mai caut sa cumpar un senzor OEM, sau un set, si sunt interesat. Dati-mi un semnal!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Nu. Din pacate nu a mai raspuns, desi l-am bombardat cu PM-uri. Nu am inteles de ce?

Daca gasiti, eu inca mai caut sa cumpar un senzor OEM, sau un set, si sunt interesat. Dati-mi un semnal!

Ai rezolvat problema cu senzorii? Sunt intr-o situatie identica si caut solutie.Probabil voi ajunge in service dar pana atunci mai sper in minuni.

Edited by tgrig
Link to comment
Share on other sites

Daca imi aduc aminte bine a cumparat unul after-market si s-a potrivit perfect :Driver:

Link to comment
Share on other sites

Confirm, am facut deja treaba asta, insa fara sa-mi dau seama. Dupa ce ca i-am numerotat cu markerul, cred ca i-am inversat pe cei doi din mijloc. Eroarea fiind initial la senzorul cu numarul 3 de la stanga la dreapta. Deci e de la senzor. Insa nu stiu cum ar putea fi semnalul intermitent, decat daca nu e ars complet ci doar are vreun contact imperfect. Si asta nu la mufa ci in senzor. Mersi de raspuns :Driver:

Nu inteleg de ce nu rezolvi foarte simplu problema : senzorii sint legati la unitate individual ... deci lasi unitatea cu cite un senzor scos si asa iti dai seama care e de vina ... In senzor nu poti umbla , este un circuit intr-o carcasa peste care s-a turnat o substanta , un fel de mastic pentru protectie si imobilizarea pieselor , deci nu poti umbla in el ...

Edited by lucian.1950
Link to comment
Share on other sites

Ai rezolvat problema cu senzorii? Sunt intr-o situatie identica si caut solutie.Probabil voi ajunge in service dar pana atunci mai sper in minuni.

Am rezolvat problema cumparand un set de senzori aftermarket. Am pilit buza senzorilor AM pentru a intra in camasile senzorilor OEM dinspre interior in afara. Era singura solutie. Daca scoteam si camasile, nu mai intrau senzorii, gaura fiind mai mare. Vezi ca senzorii AM sa fie de 22 mm diametru.

Un senzor OEM costa in jur de 320 lei, eu am luat un set AM cu 210 lei si cu proiectie pe fiecare senzor, nu numai stanga si dreapta ca la cei OEM.

Vezi sa-i vopsesti inainte sa ii montezi, nu ca mine. Am zis ca ii pun provizoriu sa vad cum merg, si asa au ramas, provizorii :rolleyes:

I-am dat cu silicon de jur imprejur inainte sa ii infig in tuburile senzorilor OEM, si dupa ce i-am infipt am umplut si in spatele senzorilor cu silicon. Ca sa nu intre apa, sau ca sa nu ii impinga cineva inauntru in bara.

Nu inteleg de ce nu rezolvi foarte simplu problema : senzorii sint legati la unitate individual ... deci lasi unitatea cu cite un senzor scos si asa iti dai seama care e de vina ... In senzor nu poti umbla , este un circuit intr-o carcasa peste care s-a turnat o substanta , un fel de mastic pentru protectie si imobilizarea pieselor , deci nu poti umbla in el ...

Lucian, a fost mai simplu sa scanez cu vag-com-ul. Ca sa dau senzorii jos sa ii inversez trebuia sa du bara jos. Si in plus, asa cum a zis si Al Bundy, si eu mai sus, cu un senzor scos nu mai functioneaza tot sistemul, deci, fara folos.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am rezolvat problema cumparand un set de senzori aftermarket. Am pilit buza senzorilor AM pentru a intra in camasile senzorilor OEM dinspre interior in afara. Era singura solutie. Daca scoteam si camasile, nu mai intrau senzorii, gaura fiind mai mare. Vezi ca senzorii AM sa fie de 22 mm diametru.

Un senzor OEM costa in jur de 320 lei, eu am luat un set AM cu 210 lei si cu proiectie pe fiecare senzor, nu numai stanga si dreapta ca la cei OEM.

Vezi sa-i vopsesti inainte sa ii montezi, nu ca mine. Am zis ca ii pun provizoriu sa vad cum merg, si asa au ramas, provizorii :eek:

I-am dat cu silicon de jur imprejur inainte sa ii infig in tuburile senzorilor OEM, si dupa ce i-am infipt am umplut si in spatele senzorilor cu silicon. Ca sa nu intre apa, sau ca sa nu ii impinga cineva inauntru in bara.

Lucian, a fost mai simplu sa scanez cu vag-com-ul. Ca sa dau senzorii jos sa ii inversez trebuia sa du bara jos. Si in plus, asa cum a zis si Al Bundy, si eu mai sus, cu un senzor scos nu mai functioneaza tot sistemul, deci, fara folos.

imi poti da o schema cu demontarea barei din spate? am si eu o problema cu senzorii si as vrea sa ma uit. sau macar pe unde sunt suruburile care trebuie desfacute.

Link to comment
Share on other sites

Sub bara, sunt vreo 8 suruburi (toate au cap torx) care tin scutul de plastic de bara. In spatele rotii spate sunt de fiecare parte, cate un nit de plastic (trebuie sa scoti miezul ca sa iasa nitul). Nu stiu sigur daca trebuie sa desfaci nitul ala. Cred ca nu. Sub stopuri, scoti bucatile de plastic, cu o surubelnita subtire, ca sa ajungi la doua suruburi (unul orientat spre fata masinii, si altul in jos). Scoti bandoul, tot cu o surubelnita subtire, ca sa vezi piulitele de pe bara, in partile laterale. Sa nu incerci sa le desfaci, ca sunt sudate de armatura aia. Desfaci capitonajul din portbagaj, ca sa ajungi la suruburile (cu cap pentru cheie de 13 parca), care tin bara (cate doua pe fiecare parte).Nu mai stiu daca trebuie sa desfaci si protectia de plastic din partea de jos spate a portbagajului. Daca da, sunt 2 piulite de plastic de o parte si de alta a rotii de rezerva. Desfa-le cu o cheie, pentru a nu le strica hexagonul, apoi trage de plastic in sus cu incredere. Trebuie sa sara din cleme. Nu stiu daca mai sunt suruburi pe acolo, sau e necesara pentru desfacerea tapiteriei din portbagaj. Desfaci carligele din portbagaj 2 mari si 2 mici, scoti mufele la lumini, si dai la o parte pana ai acces la suruburile de pe aripi. Pe aripa stanga, mai precis pe oala parca, este si modulul PDC.

Doar daca nu ai vreo mufa sarita, ceea ce foarte tare ma indoiesc, pentru ca se scot destul de greu, nu vad de ce ar trebui sa te bagi sa faci asta. Poti sa tragi putin de fusta, dupa ce desfaci suruburile de sub bara, si sa te uiti cu lanterna pe acolo sa vezi daca e ceva sarit. La mine era senzorul intact, mufele fixate bine, nu erau urme de lovitura in bara (daca mi-ar fi lovit-o cineva in parcare - ca eu nu), si totusi, nu functiona un senzor.

Eu zic totusi sa apelezi la CASCO, e posibil sa ai mai multi senzori defecti in urma loviturii...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept