Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

ok am inteles. deci sa inteleg ca apa o sa fiarba la o temperatura mai mare . asta inseamna ca garnitura de chiulasa se poate arde fara sa iti fiarba apa.

stie cineva cum functioneaza martorul din bord (Care banuiesc ca se aprinde cand fierbe apa ) ?

cand fierbe apa la temperatura la care ar trebui sa fiarba sau cand trece de 100 grade ?

martorul nu cumva ia valori de la senzorul de temperatura ?

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema...sper sa fi postat ok :(...sa inceput cu inceputu' ;).Am avut niste probleme cu sonda litrometrica (de la benzina, nu injurati, ajung si 'ontopic'), am dus'o la un service, acolo mi'au rupt "stutul" de la tur, dar au reusit sa imi repare sonda (au curatat contactele,au lipit turu', mergea, toate bune si frumoase).La schimbu' d filtre, tragand de fire sa schimbe filtru de benzina, au rupt iarasi turu' si am fost nevoit sa cumpar alta pompa.Masina a stat la ei in service timp d 3 zile (pana sa vina pompa) si nu stiu ce au facut pe acolo (stiu doar ca au incercat sa schimbe capacu' pompei, fiind vina unuia din ei,ca initial le'am facut scandal si le'am spus sa imi plateasca ei pompa-precizez ca tot 'service'u' lor mi'or rupt'o :P), dar dupa ce am montat pompa NOUA de benzina, am observat ca nu indica nici nivelu' de combustibil si nici ceasu' d la temp apei nu mai merge ;).

Am cumparat sonda de apa noua (febi) si nimic, am facut un test, pe vag imi arata bine temp apei, dar in bord nimic.Apare doar eroare de la sonda de benzina. Precizez ca daca comand eu acu' d la temp apei , el se ridica,merge ok (asta cand ii fac test la bord).Are cineva vreo idee c ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum faci tu test la bord? Ca eu ma gandeam deja la cesuri "prajite", au dat scurt pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ar putea cu vag com in instrument cluster,test,si acele fac cursa pana la capat si revin,cam cum fac ceasurile la unele modele audi...el are mk4,posibil sa mearga la el,la noi la mk3 nu stiu...brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la noi la mk3 nu merge procedura . (nu stiu sigur daca la cele cu computer de bord nu merge dar la cele fara computer de bord nu merge aici ma refer la golf 3 )

la golf 4 merge sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali :beerchug:

Da, am mk4 si se poate face test la ceasuri. Poti verifica fiecare ceas in parte.Si cand le comand, urca la benzina si la temperatura apei,dupa pica pana jos, revin la 90 d grade,respectiv la 1/2 la benzina si dupa trece la computeru' d bord.La asta ma gandeam si eu, sa fi "prajit" ceva pe acolo.Da' nu stiu daca au legatura intre ele...ceasu' d la temp apei si cel d la benzina.Si na, facand testu' asta o cam picat asta...deci alte idei ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci din ce imi dau eu seama ceasurile functioneaza . inseamna ca nu primesc semnal .......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce ii de facut ? ca ma cam dispera chestia asta...ii rau sa nu stii cata benzina ai, la fel d rau ii sa nici nu stii cand ii motoru' cald :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa revin la subiect, pentru faza cu fiertul apei, am schimbat termocupla/termostat...ce am gasit mai scump, dupa ce am schimbat surpriza ca tot borborosea apa si o dadea afara cand ajungea la 90, termostatul se deschide dupa ceasul din bord pe la 100, si termocupla porneste la fix 110grade....am demontat tot ce tine de apa si pompa de apa era blocata, am cumparat alta, maine o schimb, revin cu raspunsul daca ea era de vina, (teoretic asta este, pentru ca el nu impingea apa in circuit, termocupla pornea cand era presiunea prea mare pe sistem, ca si idee, cand pornea termocupla, la scurt timp se inchidea termostatul....naiba so' ia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu descoperiri si pareri pro pentru user-ul "bogmotorsport" dar si cu o dilema ,

masuratorile efectuate pe un golf 3 1.4 cod motor ABD cu acelasi motor ca al meu. au aratat aceleasi temperaturi cu vag-com. urcarea aceea in praguri pana la 103.5 si pornirea electroventilatorului la 99.9 si 103.5 . deci sunt convins ca senzorul de temperatura functioneaza normal desi temperatura apei nu cred ca este peste 100 (cum zice senzorul) . Cu toatea acestea pe bordul sau se afiseaza in mod constant 90 C. iar la bordul meu sare de 90 nu sta intodeauna fix la 90.

Explicatia ar fi urmatoarea. Masinile cu bordul mai vechi (cand spun bord ma refer la ceasurile indicatoare ) au aceasta caracteristica de a afisa temperatura in acest fel, adica nu sta niciodata fix la 90. Bordurile mai noi cele cu leduri la martori au caracteristica urmatoare : ceasul care indica temperatura lichidului de racire sta ata la 90 nu sare niciodata peste . Acestea fiind constatate si spuse dau dreptate user-ului "Bogmotorsport" care a constatat acest lucru mai devreme in acest topic prin pagina 3-4 cred.

atasez cate o poza cu "bordul mai vechi" si cu bordul mai nou "cel cu leduri la martori"

Dilema totusi este urmatoarea. Martorul din bord care se aprinde cand fierbe apa dupa ce principiu functioneaza sau ce anume ii trimite semnal. Martorul se aprinde cand lichidul trece de 100 grade sau efectiv cand lichidul fierbe.... (poate fierbe la o temperatura mai mare de 100 C) ? are cineva idee ?

post-10002-1256321753_thumb.jpg

post-10002-1256321860_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lukhian si altii care mai au probleme de genul...

Am si eu o dilema: dupa ce completati cu apa+antigel voi puneti capacul la loc? Adica insurubat bine?

Va intreb asta deoarece, daca completati si porniti masina cu capacul vasului desfacut, va fierbe si va tasni apa din vas.

"Problema" e simpla ... 1) completez cu dilutia (apa+antigel) necesara; 2) Insurubez capacul la borcan (vas de expansiune) (verific daca busonul din capac e curat sau il clatesc cu jet de apa la chiuveta/cismea... poate avea o mazga sau pamant pe acolo); 3) Pornesc motorul si verific temperatura in bord cat si temperatura furtunelor "radiator> motor> termostat" (pui mana pe ele). Temp poate urca pana la 110 fara probleme. Aproppo comut incalzirea in masina pe cald asfel incat lichidul sa circule si prin calorifer. 4) Din practica am observat ca "fenomenul" (adica circulatia apei + pornit ventilator la radiator + deschiderea termostatului, samd) apare dupa cca 20-30 minute de mers. Asi putea zice ca nu am vazut sa se aeriseasca sau sa-si faca circuitul doar cu masina stand pe loc cu motorul pornit. Furtunul de jos de la termostat in cazul 1.8 se incalzeste mai greu (chiar cu termostat nou pana nu am mers juma de ora nu s-a aerisit si respectiv nu s-a deschis termostatul). Asta am crezut si eu ca e termostatul blocat, dar este doar un fenomen de circulatie a apei. Daca nu curge pe nicaieri puteti astepta pana a doua zi pentru a completa. Asta daca nu sunteti nevoiti sa va continuati drumul (in caz de avarie ... antigel... pe drum).

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apa circula prin radiatorul interior de incalzire chiar daca nu comuti pe cald in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema...

pierd apa pe la un cot de plastic aflat la furtunul de jos la radiatorului.

problema e ca nu curge cat timp este apa rece, duca ce pornesc masina apa incepe sa fiarba si forteaza pe la o garnitura "O" ring din acel cot.

daca desfac capacul la vasul de expansiune imi arunca apa din vas. Furtunele se incalzasc toate, chiar si cele de la calorifer.

Sugestii ?

sa fie termostatu ?

de ce fierbe apa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul inclin sa cred ca nu ar fi daca se incalzesc toate furtunele......

ai verificat electroventilatorul ? termocontactul ?

ti se aprinde in bord martorul (atunci cand fierbe apa), ce temperatura afiseaza pe ceasul analogic din bord ?

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand fierbe apa imi arata 80 grade in bord mai mult nici nu se ridica acul.

termocontactul l-am schimbat, ventilatorul p[orneste la prima treapta cand in bord am 80

nush cu sa fac sa nu-mi mai fiarba apa.

e normal ca dupa ce am oprit masina sa fie o asa de mare presine incat sa-mi impinga apa pe la o garnitura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa mai zic, sta masina pe dreapta de aproape 2 saptamani....mecanici seriosi, am cumparat alta pompa de apa dar nu am schimbat-o din simplul motiv ca nu e ea de vina, teoretic si logic nu avea cum sa se blocheze, daca era blocata pompa, fulia ce o angreneaza era si ea blocata si daca freca cureaua pe ea in timpul asta, fum iesea de ziceai ca faci gratar sub capota, palele de la ea arata normal nu are joc, nu huruie, ar fi un moft sa o schimb, ultima data cand am schimbat termostatul, am pornit de 3 ori masina pana la punctul de fierbere, in interior baga aer rece in continuare chiar daca era la treapta 4 ventilator, inclin totusi sa cred ca fie este ceva de la senzor de porneste si termostatul si termocupla atat de greu fie este infundat radiatorul, el teoretic o incalzeste normal dar nu face circuit al apei decat din cauza presiunii, nu se plimba apa prin radiator, ....nu stiu ce sa ii mai fac, nu vreau sa schimb piese doar pentru ca ar putea fi "aia"

-busonul este pus bine, daca il scot o da afara de pe la 90 grade, inca ceva, dupa ce opresc motorul are presiune foarte mare pe sistem, in sensul ca daca cu motorul oprit si la 2-3min dupa ce scot busonul iese aer muuult si apoi da apa afara...

Alte sfaturi?....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa mai zic, sta masina pe dreapta de aproape 2 saptamani....mecanici seriosi, am cumparat alta pompa de apa dar nu am schimbat-o din simplul motiv ca nu e ea de vina, teoretic si logic nu avea cum sa se blocheze, daca era blocata pompa, fulia ce o angreneaza era si ea blocata si daca freca cureaua pe ea in timpul asta, fum iesea de ziceai ca faci gratar sub capota, palele de la ea arata normal nu are joc, nu huruie, ar fi un moft sa o schimb, ultima data cand am schimbat termostatul, am pornit de 3 ori masina pana la punctul de fierbere, in interior baga aer rece in continuare chiar daca era la treapta 4 ventilator, inclin totusi sa cred ca fie este ceva de la senzor de porneste si termostatul si termocupla atat de greu fie este infundat radiatorul, el teoretic o incalzeste normal dar nu face circuit al apei decat din cauza presiunii, nu se plimba apa prin radiator, ....nu stiu ce sa ii mai fac, nu vreau sa schimb piese doar pentru ca ar putea fi "aia"

-busonul este pus bine, daca il scot o da afara de pe la 90 grade, inca ceva, dupa ce opresc motorul are presiune foarte mare pe sistem, in sensul ca daca cu motorul oprit si la 2-3min dupa ce scot busonul iese aer muuult si apoi da apa afara...

Alte sfaturi?....

ori e blocata pompa de apa(asa cum ai zis mai inainte) ori nu e?

nu ar strica sa mai imparti cuvintele in propozitii si paragrafe...

cred ca e destul de evidenta problema la tine, si e exact asa cu ai zis tu: ai undeva circuitul infundat, si temperatura apei nu e omogena de aia iti arata 90 de grade dar in alta parte iti fierbe apa.

sau(1) indicatorul de apa e stricat, iti arata un fals 90, si coraborat cu un termostat blocat pe inchis iti fierbe apa(desi zici ca ai schimbat termostatul)

sau(2) indicatorul de apa e stricat, iti arata un fals 90, si coraborat cu o termocupla defecta care iti deschide mult peste 100 de grade, apa fierbe.

sau(3) ai diagnosticat gresit pompa de apa, si e intr-adevar stricata(pale rupte sau fulia nu se invarte odata cu palele)

in oricare din cazuri e evident ca radiatorul de caldura e infundat(sau poate doar e stricat traseul de aer si aerul nu mai ajunge sa treaca prin acel radiator desi tu ai comutat pe cald)

ia-le si verifica-le pe rand si nu te increde in martorul de bord

cat despre opritul motorului si faptul ca inca mai fierbe apa dupa 2-3 minute, e ceva normal. presupunand ca apa presurizata fierbe la 120 de grade(nu cunosc valoarea reala), doar nu te astepti ca temp sa scada in 3 minute de la 120 la 99 astfel incat sa nu mai fiarba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu iti indica in bord bine daca iti fierbe apa. Exista 2 senzori unu care iti deshide ventilatorul cand apa ajunge la 100 grade si altu care iti indica in bord. Cel care iti indica in bord e busit sigur. E normal cand stai cu capacu deschis sa fiarba apa ca peste 100 grade fierbe. Cand ai capacu pus ai presiune si atunci termperatura de fierbere e mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu nevoie de ajutor si raspunsul cred ca va fi de folos la mai multi: a folosit cineva si poate recomanda cu incredere un producator de termostat astfel incat sa nu ne mai dam cu capul de pereti ca il luam nou si nu functioneaza?

Modificat de printul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da va pot recomanda eu termostatul cu care masina a venit din fabrica (timp de 15 ani a functionat "perfect") este fabricat de BEHR. L-am inlocuit din necunostinta de cauza (credeam ca nu functioneaza bine) cu unul tot BEHR identic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostat BEHR si senzor de temperatura cu inel albastru(eu cred ca am SWAG sau FEBI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da va pot recomanda eu termostatul cu care masina a venit din fabrica (timp de 15 ani a functionat "perfect") este fabricat de BEHR. L-am inlocuit din necunostinta de cauza (credeam ca nu functioneaza bine) cu unul tot BEHR identic .

s-ar parea ca totusi termostatul din fabrica este wahler, asta am gasit si eu in masina. totusi, la recomandarea ta eu am luat behr si functioneaza perfect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur ca ti-am fost de folos. e posibil si ce ai spus tu. stiu doar ca pe masina mea asa este :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In conditiile actuale de vreme, in cat timp ar trebui sa ajunga apa la 90 de grade?Ca eu m-am invartit vreo ora prin oras dar apa nu a crescut mai mult de 75 de grade (pe Vag-com).Pana a dat frigul nu aveam nici o problema, apa mi se ridica in cca 15 minute la 90 de grade.Nu am nici o eroare pe tester legata de senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oras se ridica destul de repede.Eu daca pornesc masina o las ~30 sec sau 1 min(-2grade) pana ce raschetez de pe geamuri si mai fac inca vreo 400-500m deja baga aer cald in masina, zic ca destul de repede.

Daca nici intr-o ora nu se ridica temp apei atunci termostatul sau senzorul.Verifica cele 2 furtune care merg la radiatorul de incalzire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!