Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Salut,

Aseara am avut si eu o surpriza neplacuta in timp ce eram cu masinuta prin oras: imi arunc ochii in bord si am vazut ca imi crescuse temperatura la apa la 100 grade si, pana sa gasesc un loc unde sa opresc si sa nu incur pe nimeni a urcat pana la 110; cand am ridicat capota am vazut ca imi aruncase in borcan ceva apa iar furtunurile care vin de la radiator erau fierbinti si tari. Surprinderea mea este ca pana acum nu s-a mai intamplat iar temperatura ramanea fix la 90 grade chiar si vara in trafic aglomerat. Dupa ce am stat vreo 15 min sa se mai raceasca putin, a scazut temperatura la putin sub 90 si am plecat iar pana acasa a mers normal.

In acest timp nu am auzit sa porneasca ventilatorul, aceasta fiind si cauza la care ma gandesc eu.

Ce parere aveti, v-ati mai intalnit cu o problema asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat costa un senzor de temperatura ?

cum se poate verifica functionalitatea corecta a acestuia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa fac si eu testul asta, incalzeste toate furtunele inafara de cel de jos care pleaca de la termostat, ventilatorul nu invarte deloc, exact pe la jumatatea acului de temp-cred ca este 80grade acolo, o fierbe si o da afara pe la supraplinul de la vas....am cumparat alta termocupla dar nu stiu daca asta ar fi problema, nu am schimbat-o inca, macar un mic sfat?....nu prea stiu ce sa ii fac, cum pot sa mai testez diverse chestii sa imi dau seama daca este termocupla/termostat/senzor temperatura...

post-55727-1255597742_thumb.jpg

Modificat de lukhian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ajunge apa la 90 grade, furtunul de jos trebuie sa se incalzeasca, in caz contrar, termostatul este blocat pe inchis, deci se vrea altul nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda de apa eu stiu ca nu este acelasi lucru cu senzorul de temperatura ....

sau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu stiu ca golf3 sa mai aiba o sonda de apa exceptand senzorul de temperatura a lichidului de racire si termocontactul de la termocupla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca senzorul meu de temperatura are 4 pini nu 2 cum imi arata pentru motorul meu si nu are acel inel de culoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la mine nu ajunge acuma stand in parcare pana la 90 de grade, deja pe la mijloc deci nici 80 de grade o si fierbe...atat arata in bord cu toate ca teoretic la 100 o fierbe, sa-i schimb termocupla?....am cumparat-o deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut probleme identice cu ce aveti voi , se incalzeau furtunele , dar nu pornea termocupla , pana la urma a fost de vina radiatorul , nu inteleg nici acuma cum nu pornea termocupla , senzorul era bun . Daca dadeam jos senzorul iesea apa .

Din poze , ii normal ca la 70 de grade furtunul ala sa fie rece , el se incalzeste numai de la 80 90 de grade , atuncea decupleaza termostatu si ii da drumu la apa in radiator . posibil sa fie de vina si termostatul .

Modificat de andreiTd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tracto da, stiu si la mine tot 4 pini are ,dar in poza chiar nu stiu de ce are numai 2 pini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca am masurat intre piciorusul 1 - 3 la o temperatura a apei de 70 grade si are o rezistenta de 303 ohmi e ok?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna sunt nou pe forum si am si eu o problema la vento 1.8 benzina nu imi baga caldura suficienta si imi face presiune in borcan si pe furtune am schimbat termostatul sonda de temperatura radiatorul de fata si tot degeaba ma poate ajuta cineva plsss

un pret pentru senzorul de temperatura estimativ ?

eu am dat 70 de lei pe el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai aerisit instalatia de racire dupa ce ai schimbat termostatul?completezi lichid,dupa care trebuie sa circuli putin cu masina, apoi sa o lasi sa se raceasca motorul, desfaci capacul de la vasul de expansiune si daca mai trebuie lichid completezi.Instalatia se aeriseste singura, tu trebuie doar dupa ce se raceste motorul sa mai completezi cu lichid daca mai este necesar.Presiune se face in sistem, acum depinde cat de mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna sunt nou pe forum si am si eu o problema la vento 1.8 benzina nu imi baga caldura suficienta si imi face presiune in borcan si pe furtune am schimbat termostatul sonda de temperatura radiatorul de fata si tot degeaba ma poate ajuta cineva plsss

eu am dat 70 de lei pe el

am aerisito asa cum ai zis tu dar tot degeaba se poate sa nu deschida termostatul de nou?ati mai patit asa ceva?l-em luat pe cel mai scump

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi aici :http://vwforum.ro/index.php?showtopic=14550&hl=curea+ventilator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat costa un senzor de temperatura ?

cum se poate verifica functionalitatea corecta a acestuia ?

problema aia o am si eu cica e blocat termostatul si e nou nout

Am incercat sa fac si eu testul asta, incalzeste toate furtunele inafara de cel de jos care pleaca de la termostat, ventilatorul nu invarte deloc, exact pe la jumatatea acului de temp-cred ca este 80grade acolo, o fierbe si o da afara pe la supraplinul de la vas....am cumparat alta termocupla dar nu stiu daca asta ar fi problema, nu am schimbat-o inca, macar un mic sfat?....nu prea stiu ce sa ii fac, cum pot sa mai testez diverse chestii sa imi dau seama daca este termocupla/termostat/senzor temperatura...

aceiasi chestie o am si eu leit da cica mie imi e defect termostatul desi l-am luat nou acum o saptamana si l-am luat cel mai scump nu deschide si de aia face presiune iarasi trebuie sa ma apuc pe demontat nu e din termocupla

Modificat de vento_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In speranta ca cineva poate sa imi dea un raspuns care sa ma lumineze si pe mine (sa fie corect totusi :P ) postez inca o data aici cu o intrebare .

Masina mea la drum lung afiseaza pe bord 90 grade (termometru acela analogic) . Daca stationez sau merg incet sau urc pante aceasta creste la aproape 100 pe ceasul analogic , moment in care porneste electroventilatorul si scade inapoi la 90. Daca mentin stationarea sau mersul incet sau urcarea pantei temperatura creste iarasi pana porneste electroventilatorul si scade inapoi si tot asa pana merg la drum lung. Toate astea vara . nu am incercat acum cu venitul frigului . Mentionez ca toate furtunele sunt calde , apa nu fierbe . Mai mult decat atat am schimbat termostatul , termocontactul si lichidul de racire (spalat instalatie toate alea). Comportamentul nu s-a schimbat. Mentionez ca un golf 3 cu acelasi cod motor are acelasi comportament . am parcurs acelasi drum unul in spatele celuilalt iar electroventilatoarele au pornit aproape simultan. Acea masina are bordul mai nou putin acela cu leduri la martori dar acul indicatorului de temperatura din bord la el sta ata la 90 . AM inteles ca la cele cu bordul mai vechi (cazul meu) indicatorul de temperatura din bord are un comportament normal (cum face la mine). E adevarat ? sau am senzorul de temperatura defect ? pentru ca in rest sunt sigur ca nu sunt probleme .

P.S si ca o completare. daca verific temperatura cu vag-com in momentul in care porneste electroventilatorul senzorul meu de temperatura indica 103.5 (ATENTIE APA NU FIERBE !) De asemenea daca masor tot cu vag-com temperatura de la pornirea motorului pana la cele 103.5 ea creste nu treptat ci ca si cum ar avea niste gradatii pe care le are prestabilite si le afiseaza doar daca s-a ajuns la temperatura respectiva. gen 30 , 34.5 , 60.4 , 85 , 93 , 95.5 pana la cele 103.5 . Aceleasi valori le intalnesc de fiecare data indiferent de modul de utilizare la fiecare masurare sa fie un semn de senzor dus ?

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema aia o am si eu cica e blocat termostatul si e nou nout

aceiasi chestie o am si eu leit da cica mie imi e defect termostatul desi l-am luat nou acum o saptamana si l-am luat cel mai scump nu deschide si de aia face presiune iarasi trebuie sa ma apuc pe demontat nu e din termocupla

verifica daca nu e infundat furtunul de retur al vasului de expansiune

verifica daca nu e crapata paleta pompei de apa ( scoti furtunul si bagi o surubelnita pana dai de paleta apoi invarti de fulie cu mana )

eu am patito daca mergeam cu 100 km nu ferbea apa daca o calcam mai tare ma trezeam cu apa la 120

dar mai tre sa tinem cont ca vw lucra cu presiuni destul de mari pe instalatia de racire

asigurate ca ai bagat destula apa in motor si iao la ture nu o lasa pe loc pana vezi pe ceas ca temperatura nomimala de lucru e la fel ca anainte

motoarele care au vasu de expansiune mai sus ca motorul si radiatorul de incalzire nu se aerisesc de noi ele au furtun de retur si se aerisesc singure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traco este normal sa mearga asa. Tu ai un senzor pe radiator si alt senzor care iti indica in bord(cel putin asa e la mine). Senzorul care iti indica in bord e pe furtun la intrarea in motor pe circuitul mic iar senzorul pt a porni ventilaorul este pe radiator. Mie mi se pare normal cum iti pleaca tie pe la 100 (este indicat de celalalt senzor)care este cu mici erori +-5 grade. El tre sa porneasca la 100 si se opreste la 90 asta e plaja de lucru normala. Vasu cu tot circuitul se afla sub presiune si deci apa nu mai fierbe la 100 grade ci mai sus deci nu ai cum sa iti fiarba apa decat daca nu ar fi sub presiune. Sper ca acum esti lamurit. :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am prea inteles partea cu presiune si fiertul apei.

ideea e ca eu cred ca e din cauza bordului mai vechi fata de cel nou sau am senzorul de temperature defect. mentionez ca nu afiseaza treptat cresterea ci ar niste praguri gen 40.5 ,56.7 etc pana la 103.5 . indiferent cum ai exploata masina la fel indica acele praguri fixe. (pe vag-com)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu fiertul apei este de la fizica un fenomen bine cunoscut. Dar hai sa il explic. Se stie foarte bine ca in mediu ambiant apa fierbe la 100 grade celsius. Daca se doreste cresterea punctului de fierbere a apei atunci se poate face prin ridicarea presiunii in care este apa in cazul de fata in sistemul de racire. Cu cat este presiunea in instalatie mai mare cu atat apa fierbe mai greu si deci apa poate incepe sa fierba si de la 130 grade(un exemplu ) daca ai presiune suficienta insa pana la temperatura respectiva ea nu fierbe si are totusi 130 grade. Nu stiu exact valorile. Daca te intereseaza verifica cartile de specialitate si sunt sigur ca gasesti exact la ce valori vrei sa iti fiarba apa si ce presiune tre sa ai in sistemul respectiv. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nota 10 pt explicatie

pb e ca stiu destul de multe da nu prea pot sa le explic pe intelesul fiecareia

asa ca "blordc" de cate ori vezi ca postez sa vi repede cu traducerea

k?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!