Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Paul, scuze ca intervin si eu in problema lui manau, dar am un prieten care a avut aceeasi problema la un GIII, si tot asa a umblat pe la mai multi mecanici sa-i dea de cap, ii elimina apa din instalatie si nu stia pe unde.... pana a dat de un mecanic mai priceput care l-a trimis sa-si cumpere capacul de la vasul de expansiune, l-a schimbat si acum nu mai are probleme.... manau, incearca sa schimbi si tu capacul acela (e undeva la vreo 15 lei), si revino cu rezultatul, nu pot sa garantez ca asta ar fi rezolvarea, dar pt 15 lei....merita incercat.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de la buson sa fie blocata. Posibil si asta, si sa nu uitam cazul colegului din Braila caruia mecanicii i-au montat cureaua gresit :Driver: , pompa de apa fiind actionata in sensul opus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, scuze ca intervin si eu in problema lui manau, dar am un prieten care a avut aceeasi problema la un GIII, si tot asa a umblat pe la mai multi mecanici sa-i dea de cap, ii elimina apa din instalatie si nu stia pe unde.... pana a dat de un mecanic mai priceput care l-a trimis sa-si cumpere capacul de la vasul de expansiune, l-a schimbat si acum nu mai are probleme.... manau, incearca sa schimbi si tu capacul acela (e undeva la vreo 15 lei), si revino cu rezultatul, nu pot sa garantez ca asta ar fi rezolvarea, dar pt 15 lei....merita incercat.

Bafta!

Merci la amandoi pentru raspuns. chiulasa am schimat-o in Iasi la service Seat in vara 2008 si radiatoarele sunt noi ambele si imi da apa afara pe la vasul de expansiune prin lateralul acestuia unde are asa ca o eprubeta ca un fel de supraplin si pe acolo imi varsa lichidul. am turat putin masina cu capacul scos si nu am vazut sa dea bulbuci de aer ( gaze ) in apa, asa cum cred ca ar trebuii sa se intample la garnitura de chiulasa, iar pe retur imi da apa ca se vede cum picurain vasul de expansiune. am vb la metrotehnica si pt 150 imi fac cica toate testele. acu ma gandesc ca ar fi de la pompa sa nu dea randamentul corect. adik sa bage apa ca pt 130 dar nu pt 140 sau 150km / h.

inca odata merci mult pt raspuns. voi incerca mai intai capacul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

baieti am si eu o intrebare. am un golf 3 1,4 abd. Nu stiu daca este normal dar nu exista drum la care sa nu imi porneasca ventilatorul in mode repetat(in bord temperatura urca la 100 grade)(la 98 cred ca porneste ventilatorul am termostat de 98) dupa ce porneste ventilatorul scade. e normal sa am aceste cresteri de temperatura ? niciodata nu imi sta temperatura la 90 C. Precizez ca nu am probleme in crestere de temperatura in sensul ca nu ar sari de 70 grade cum am mai citit pe forum.

p.s. am citit ca ventilatorul ar avea 2 viteze. cum imi pot da seama pe ce viteza porneste ?

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul are intradevar 2 viteze, functie de temperatura apei. Daca nu reuseste ca la prima treapta sa raceasca apa si temperatura acesteia creste, comuta in treapta a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreo idee la problema mea de mai sus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tracto, daca termostatul tau e de 98 de grade, mi se pare normal sa iti urce atata apa, pt ca acel termostat abia la 98 de grade se deschide sa poata circula lichidul de racire. Incearca sa pui un termostat de 89(cat este normal) si atunci s-ar putea sa mearga in parametrii normali...

manau, asteptam cu nerabdare rezolvarea problemei tale, dar vad ca ori nu ai rezolvat-o ori ai uitat ca te-am rugat sa ne spui cum ai rezolvat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tracto, daca termostatul tau e de 98 de grade, mi se pare normal sa iti urce atata apa, pt ca acel termostat abia la 98 de grade se deschide sa poata circula lichidul de racire. Incearca sa pui un termostat de 89(cat este normal) si atunci s-ar putea sa mearga in parametrii normali...

manau, asteptam cu nerabdare rezolvarea problemei tale, dar vad ca ori nu ai rezolvat-o ori ai uitat ca te-am rugat sa ne spui cum ai rezolvat....

n-am rezolvat inca. am schimbat doar capacul de la vasul de expansiune si degeaba tot raman fara apa. saptamana viitoare ma voi duce la cei de la metrotehnica ca am auzit ca ar fi buni si specialisti sa vad ce zic. oricum sper sa stie ce fac ca problema mi se pare complicata. temperatura din bord ramane constant la 90 , ventilatorul mi se pare ca porneste cam greu si sta putin dupa care se opreste ( probabil a racit apa ) dar eu raman in continuare fara apa. sa ii faca si un test de presiune poate o da afara pe altundeva si mai are masina si 150 cp si a doua parca e prea turata pt oras iar a 3 a e subturata. oricum revin imediat ce o fac. sambata esta ma duc la o intrunire seat la porche vest 2 in bucuresti sa vad ce se da bun. : )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simtomele astea iti mai apar si daca nu e distributia montata corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simtomele astea iti mai apar si daca nu e distributia montata corespunzator.

am fost sanbata asta la porche vest 2 si au facut test de presiune si e ok, erori nu are, si au spus ca am chiulasa fisurata. dar ca nu e vizibil si ca face presiune si imi da gaze in apa si de aia imi da apa afara. le-am cerut si un deviz si chiulasa noua + suruburi + ce naiba ii mai trebuie pt asta = 70 milioane cu tot cu manopera asa ca sunt distrus de tot.

trebuie sa imi caut o chiulasa second de leon 2002 1,9 tdi 81kw asv, care din pacate nu se gasesc in romania sau in bucuresti iar din germania mie imi este imposibil sa aduc sau sa fac rost iar de rectificat reparat nu stiu cat ar tine la temperaturile care sunt in motor si la presiunile respective. deci sunt varza. iar la capitolul bani nu stau stralucit ca daca stateam poate nu aveam masina asta. asa ca speranta mea sta in inca o verificare si la metrotehnica sa vad ce zis si ei.

apa in ulei nu e toate merg bine mai putin faptul ca imi da apa afara. daca o turez. sper sa fie garnitura nestransa bine sau arsa deji a fost schimbata acu 1 an. iar daca costa prea mult addik mai mult de 700 euro toata treaba mai bine o vand si deji voi fii um magar fata de cumparator mai pun ceva si imi iau alt seat sau skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manau,problema asemanatoare am avut si eu la golf 3.Prima data am crezut ca e garnitura de chiulasa,amschimbat-o dar degeaba. Pana la urma problema era una simpla: capacul de la vasul de expansiune. Noroc ca mai aveam unul de rezerva.

Manau,problema asemanatoare am avut si eu la golf 3.Prima data am crezut ca e garnitura de chiulasa,am schimbat-o dar degeaba. Pana la urma problema era una simpla: capacul de la vasul de expansiune. Noroc ca mai aveam unul de rezerva.(pana sa ajung la capacul de la vas am spalat si toata instalatia de racire,pentru ca furtunul de jos de la radiator imi ramanea rece)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La problema lui manau, nu sunt eu prea bun in mecanica, dar mai stiu si eu cate ceva legat de ea, nu se poate nu fie pusa garnitura de chiulasa exact pe pozitia ei, adica sa obtureze un orificiu si sa faca presiune in instalatia de racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare pentru cunoscatori. Am o nelamurire cu senzorul de temperatura a apei, trebuie sa-l schimb si nu vreau sa am probleme cu temperatura indicata in bord, vreau sa stiu care dintre firmele urmatoare e mai buna: FAE, SWAG, FEBI, FACET sau VERNET; care imi indicati sa o cumpar ca sa imi indice corect temperatura???

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand cel original, cu inel galben, hella parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. am mers la metrotehnica cu seatu si sunt verrrrry happpppy. e garnitura de chiulasa arsa. ok deci recapitulez : 1 garnitura schimbata acu un an de zile in urma , metalica noua, schimbat 2 radioatoare , de aer si apa, termostat nou termocupla buna. problema: imi dadea apa afara in 3 minute de mers turat peste 2800 ture, pe la vasul de expansiune, pe la supraplin. rezolvare : mers la metrotehnica verificat pompa apa si era ok, desfacut chiulasa, verificat chiulasa si garnitura si era garnitura de chiulasa arsa. de desfacut si verificat 670 ron, garnitura de chiulasa 220 ron, rectificat inca nu stiu cu planeitate cu toate ce trebuie ma costa 2000 ron. din ce cauza sa ars garnitura. cand am schimbat data trecuta garnitura nu s-a facut planeitatea si de asta sa ars intr-un an de zile din nou.

ok va multumesc tuturor pt sfaturile utile primite si va doresc milioane de kilometri fara probleme.

ps. nu cred ca mai vand masina ca este buna ,buna, de acu am schimbat cam toate si sunt noi. ma mai dau cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M abucur ca am "ghicit" defectul si ca ai rezolvat problema. Sfatul meu, indiferent daca nu ai probleme la chiulasa, dupa ce o demontezi verifica intotdeauna planeitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, legat de intrebarea mea din postul nr.364, poti sa-mi dai un sfat? Din cate am vazut, ce am pe masina e cu inel galben, dar nu stiu ce firma este....poate ma ajuti si pe mine....

Mersi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca Hella ar fi cel mai bun raspuns. Am probat si eu senzori aftermarket, si, desi sunt cu inel galben, indica in bord mai mult decat valoarea reala a temperaturii apei. Ce transmite la ECU nu se stie......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat de la volksman pe original si are inel albastru. De indicat indica bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu, Hella e senzor bun. Inel galben.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mi-am cumparat un senzor cu inel albastru Hella, aveam unu cu inel galben Beru , cu cel albastru ventilatorul imi porneste la 90 grade si la 80 se opreste , dupa 5 sec porneste iar si raceste si tot asa , cu cel galben ventilatorul imi porneste la aprox 100 grade si se opreste la circa 75 grade. Am intrebat pe un meserias de la mine la servici , care imi spune ca exact asa ia facut lui la masinile care le are el in stoc (cu inel albastru si inel galben)...Nici el nu stie care indica bine temperatura.Acum nu stiu , este vreo problema la ce se intampla la mine ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drept sa-ti spun senzorul de care vorbim noi aici face urmatoarele:

1) trimite informatii la ECU = temperatura

2) trimite informatii in bord la un ceas = temperatura.

Cam atat.

Acum... ventilatorul la Golf 3 porneste independent de senzorul in cauza. Adica este comandat de o termocupla aflata in lateralul radiatorului.

Asa ca... poti merge linistit fara senzor temperatura (doar ECU va vedea diferenta si va intra in modul de avarie, cat si tu vei vedea ca nu se misca acul in bord, la temperatura)... ventilatorul va porni linistit la comanda termocuplei si bineinteles daca merge pompa de apa si termostatul.

Pentru amatori, daca aveti probleme cu temperatura, ventilatorul, samd si sunteti nevoiti sa continuati deplasarea se poate conecta ventilatorul pe direct ( alimentat direct in mufa termocuplei, pozitionata in lateralul radiatorului) astfel incat ventilatorul sa functioneze nonstop. Conditia esentiala este sa functioneze termostatul (sau il scoateti) si pompa de apa.

Sper sa fie de folos cuiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca daca scoti senzorul de temperatura , nu mai porneste masina ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gresit :), masina porneste, dar porneste si soclu (sau cum e scrie :D) pentru ca ECU numai vede diferenta de temperatura , daca motorul e cald sau rece, el interpreteaza ca fii rece.

Eu am avut probleme cu senzoru de temp, masina pornea la rece foarte greu, i-am scos mufa de la senzor si pornea la prima cheie

Ca senzor am luat hella cu inel albastru 105 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!