Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Luci G. Multumesc pentru informatii. Masina a fost scanata de doua ori de cand am adus-o. Spre surprinderea mea nu a fost schimbata toata cutia de viteze ci doar carcasa si rulmentii din ea, rapoartele fiind tot aceleasi, evident s-a pus si ulei. Nu mi-a mai facut probleme deloc. Merge totul in regula. Tocmai de curand am schimbat filtrele, i-am dat ceva aditiv si tin sa spun ca motorul se comporta cu mult mai bine in sensul in care toarce mult mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei,bine ca ai lamurit problema cu cutia.Cum a fost cu aditivul ala,era nivelul mic,de la asta ai avut eroarea,nu?Sa stii ca cica aditivul asta ar fi un motiv cand nu mai trag la fel de bine motoarele astea.Neavand aditiv nu se mai curata DPF-ul,normal asta influenteaza negativ buna circulatie a gazelor de evacuare si normal parca motorul nu mai are vlaga.Stii ca atunci cand are loc procesul de curatare al DPF-ului motorul se tureaza(la relanti se observa mai bine:de la aprox 800rpm se duce cam pe la 1000rpm) si consumul creste(tot la relanti de pe la 0,5l/h se duce la 1,3-1,4l/h).Acest proces dureaza vreo cateva minute.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda..ce sa mai zic de DPF-ul asta..ma enerveaza la culme :| Imi place motorasul enorm cu trage, cum raspunde, dar consumul...:| Am facut 230 km si m-am intors la pompa sa alimentez si mi-a picat fata cand am vazut cat mi-a consumat :| 29 (doua zeci si noua) de litri !!! :| In situatia in care pe computerul de bord imi scria 8.6 l/100. Toti acesti km au fost facuti doar prin oras.

Oare cata motorina mananca, cand isi face curatirea ? Dupa calculele mele..undeva la 5 l :icon_thumright: Care mi se pare enoorm de mult avand in vedere ca a inceput sa-si faca curatirea si de 3-4 ori (maxim a fost 6) la un plin :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai Sorine,crezi ca e exagerat consumul?In conditii de iarna,multa umezeala,aditiv mai mult,motorul se tureaza mai des,condus sportiv(al tau ma refer),power box?230km si 29l,nu stiu cat de exacta e cantitatea,iese un mediu de 12,6l/100km.Eu cred ca tot ce e diesel de la 2000cmc in sus nu e motor de oras,ci motor de ala sa-l pornesti si sa-l mai opresti dupa ce se goleste rezervorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa ceva, dar totusi consumul de 12-13 mi se pare exagerat si sunt convins ca nu ar fi asa mare daca nu ar fi porcaria asta de DPF cu aditiv :|

Consumul asta il are un prieten de-al meu cu un a4 2.0 TFSI 220 CP :| la mers normal, cum de altfel am facut si eu cei 230 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma se poate introduce aditivul pt DPF si manual. Ce cod are aditivul? sa-l pot comanda ca zilele trecute mi s-a aprins emisions workshop, apoi a doua zi spirala clipea intermitent si a treia zi (astazi) a ramas doar emisions workshop, insa gazul de esapament are un miros intepator si d vreo luna il simteam in habitaclu cand masina statea pe loc cu motorul pornit si clima pe "aer proaspat".

am masina de 6 luni si am schimbat doar burdufele de planetare (erau gata sa se rupa) cu unele generice de passat care au intrat la fix.

Planetarele au alta lungime decat cele puse pe 1.9 in 5 trepte.

si am o curiozitate: la voi intra in marsarier daca masna se deplaseaza? la mine caraie de zici ca sparg cutia dacase misca putin masina, in rest este precisa, nu face zgomot, treptele se leaga perfect una dupa alta

Consum la relanti- 0.4l/h, la 70km/h-4%, la 100km/k deja am 6% la 140km/h am 8-9% in oras ma fericeste cu 11-14% si nu merg prea sportiv nu il intleg pe motorul asta, consuma superb la turatii mici, insa cand trec de 2500rpm i se face tare foame.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC..cam asa am si eu consumul, doar la relanti il am undeva la 0.6-0.9 (curatire: 1.8-2) Se pare ca asta e consumul de variant :|

Cat despre codul aditivului, nu stiu sa ti-l spun, dar poti merge la reprezentanta volkswagen din oras si sa le zici lor. Intr-un final o sa stie ce sa-ti comande (nu au altceva ce-ti pot comanda) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul pt aditiv g 052 143 a2

rio vezi sonda de apa decand am schimbat a mai scazut un pic consumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC,mi se pare normal sa caraie marsarierul cand e masina in miscare,opreste-o de tot inainte de cuplarea lui,nu cred ca face bine nici la cutie in timp.Codul de aditiv ti l-a dat colegul palex_8811,cu toate ca,dupa cum a zis si Rio,il cumparai de la orice magazin de piese auto cu seria de sasiu si codul motor.Fa-i o si o scanare inainte de a introduce aditivul sa vezi exact daca asta e motivul.

Palex_8811 fii si tu mai explicit,de ce ar scadea consumul daca se schimba sonda de apa,bine eu nu ma plang de un consum asa de exagerat,dar de curiozitate,cine stie pe viitor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

palex_8811, pai eu i-am schimbat-o la 120 000 km cand am schimbat si distributia dar n-am vazut nici o schimbare. Schimbarea de consum am vazut-o acuma, la ultimul schimb de ulei, cand am bagat Aral. Consumul imi scazuse cam cu 0.5 fata de Castrol..

P.S.: mergi la intalnirile de la TM ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC, sigur scrie EMISIONS WORKSHOP ? La mine scrie ENGINE WORKSHOP, cu aceleasi manifestari, arculetu clipeste. Poate cine sa ma lamureasca de ce imi apare acest mesaj, daca la mine in carte zice ca aditivu si DPF au fost schimbate acum 25.000 km, in sept 2007 ? Pana la 120.000 km mai e mult... Mare belea cu acest DPF...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monday,12,January,2009,13:08:31:26365

VCDS Version: Release 805.0

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 038 997 016 K

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 0092

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 62901

2 Faults Found:

18512 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235): Implausible Signal

P2080 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 1008 /min

Torque: 120.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 10.56 V

Bin. Bits: 1

Temperature: 36.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC,dupa ce zice testerul,ai avea senzorul G235 defect sau a dat el vreo valoare eronata,ca asa e cu electronica asta.Nu stiu,mie nu mi se pare normal sa treci in marsarier cand masina e in miscare.La treapta intai e la fel cand pleci de pe loc?.Cati km are masina?Mirosul intepator de fum e de la aditiv,da chiar nu inteleg cum ajunge in interior.Verfica si racordul flexibil,poate iti scapa pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are aproape 160k km. treapta I nu face nici o data scandal, doar ca refuza sa intre daca am un pic de viteza si trebuie sa fac dublu ambreiaj + sprit ca sa pot face frana de motor.

La 3 ore de cand am postat am pornit din nou masina si... Surprizaa!!! Engene workshop si spirala intermitent.

scanat si gasit:

Monday,12,January,2009,19:32:44:26365

VCDS Version: Release 805.0

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 038 997 016 K

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 0092

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 62901

2 Faults Found:

18512 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235): Implausible Signal

P2080 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 1050 /min

Torque: 118.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 10.26 V

Mileage: 60 km

Temperature: 66.0

Modificat de ABC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC,de ce sa nu recunosc,la partea cu vag-comul m-ai blocat,eu unul nu stiu ce sa-ti raspund,dar din propria experienta cand n-am mai avut aditiv imi aparea arcul electric si mesajul ENGINE WORKSHOP,poate colegii te vor ajuta.Iar daca aditivul e pe duca o sa tot apara spirala.Intotdeauna am folosit testerul la reprezentanta,chiar atunci cand am avut problema cu aditivul am vazut cat de simplu era de operat si cat de simplu iti explica defectul,cum sa-l remediezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC, din cate stiu eu, nu-ti arata niciunde nivelul aditivului, doar iti spune cand e aproape gata :D

Cat despre errori, nu stiu exact sa-ti spun. Cauta pe forum, poate o sa gasesti mai multe explicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aditiv pt. DPF se gaseste si la magazine de piese auto sau numai in service VW.

DPF cu aditiv s ar putea inlocui cu DPF activ la fel cu cel de pe PASSAT B6? A incercat cineva sa l inlocuiasca?

Modificat de c o s m i n
Post multiplu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai :) incearca sa scrii totul intr-un singur post, ca mai tarziu sa nu ai treaba cu moderatorii :P

1. aditivul pentru DPF se gaseste doar la reprezentanta VW, desi mai sunt diferite magazine care-l au la un pret mai mare ca la reprezentanta.

2. pana acum, nu a incercat nimeni. Si eu sunt foarte curios daca se poate face schimbarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai_lrn si crezi ca data schimbi DPF-ul asta cu celalalt,nu tot dracul ala e?Si acela,cred ca asa scrie in carte,se scimba la 120k km.Si tot vreo 1000 euro e.Singura chestie,daca iti sta pe creier asa de tare,ar fi sa-l scoti de tot,cu toate ca eu n-as fi de acord cu treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G nu am schimbat aditivul inca pentru ca nu mi s-a mai aprins. Tin sa va spun ca faza cu curatatul DPF'ului pe loc nu prea am patito ci din mers presupun. Adica uneori imi arata valori de genul : 24.5 - 30 % in mers ( sa zic un exemplu : treapta a 4-a 70 km/h ) cand in mod normal am cel mult 6.5 % la acea viteza in acea treapta. Am patit si eu faza cu intratul gazelor in masina si nu stiam de la ce e problema. Acuma recent nu am mai patit. Dar la inceput m-am speriat de consumul acela de 25 - 30 % in mers normal ( ~ 1800 rpm ). Prima data am crezut ca imi da ceva erori computeru de bord. Dar observasem ca nici nu prea tragea bine dar isi revenea dupa cateva minute era totul in regula. Se curata cumva DPF'u ? Apropo ..i-am dat si eu o data Aral 5w-30 pt pompe duze ( nu am gasit Castrol 5w-30 si imi era urgent sa plec cu masina din tara )...dar tin sa va spun ca nu prea mi-a placut cum a mers motorul cu uleiul Aral. Cand am venit in tara am schimbat uleiul cu Castrol TXT 505 01 si paremise ca ultima data i-am dat CASTROL SLX Professional Power flow 5W-30 Long Life III si s-a simtit diferenta cu ambele uleiuri si cu TXT 505 01 si cu SLX Long Life III.

Apropo cand am aduso din germania avea Castrol 0w-30 , in tara nu am gasit ( la magazin auto ) si cei de acolo mi-au spus ca uleiul de fabrica ii Castrol TXT 505 01 ( 5w - 40 parca ? ) dar s-a comportat foarte bine si cu SLX Long Life III.

Numa bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei,pai in treapta a IV a la 70km/h inca e mult ce zici tu acolo 6.5%,ar trebui consumul instantaneu sub 5%.Aia e situatia cand se curata DPF,stai linistit,uite atunci daca poti,trage pe dreapta si ai sa vezi ca la relanti sta motorul la 1000rpm,iar consumul instantaneu e de 1,4 l/h.Am plecat o data de pe loc cand se curata DPf,mai nervos sa zic asa,si am obtinut un instantaneu de 82%.Despre ulei am fost asta vara in Germania si m-am dus la o reprezentanta acolo sa-mi iau un litru de ulei sa am in caz de nevoie(a facut atunci masina 5k km in 3 zile si n-a trebuit),le-am dat seria de sasiu si mi-au dat acelasi ulei de care ai zis tu si pe care eu il folosesc de vreo 2 ani:Castrol Powerflow Professional SLX Longlife III 5W-30 cu sigla VW pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC referitor la mirosul de gaze din interior, poti sa verifici acel racord flexibil dintre motor si sistemul de evacuare , inainte de catalizator. La mine a fost rupt si avea urme de fum negru. După schimbare s-a rezolvat problema cu mirosul in totalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba urata este ca-i mai nghesuit decat la 1.9TDI si nu prea se vede de sus. in 2-3 saptamani ajung la un service cu elevator si am s-o ridic, desfac capotaje ca-i un pic stresant.

Asta seara pe la 21:30, cand ningea frumos afara am pornit motorul sa plec si Surpriza!! prietena mea spirala imi facea din nou cu ochiul Engiene workshop.

Ciudat este ca desi este a 3-a oara cand se aprinde, nu s-a aprins nici o data in mers. De fiecare data s-a aprins la pornirea motorului dupa 3-5 ore de repaos

data trecuta (a 2-a opara) erorile aratau asa: 2 Faults Found:

18512 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235): Implausible Signal

P2080 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 1050 /min

Torque: 118.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 10.26 V

Mileage: 60 km

Temperature: 66.0

Modificat de ABC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABC,stai ca se lamureste si problema ta.Am vazut pe citirile Vag-comului,ca motorul are 1050rpm si dupa cate imi dau seama sunt la relanti.Nu are voie,turatia relantiu-lui este in jur de 800rpm.Deci,e clar,avea loc autocuratarea DPF.Sunt mai mult ca sigur ca ti se termina aditivul,ai verificat cand i-a fost completat ultima data,cu toate ca ar trebui sa fie in regula la km tai.Vad ca are loc procesul de autocuratare mai des la tine,cumulat cu mirosul din masina,cred ca ai racordul fisurat,asta inseamna ca scapa din gaze si acest proces are loc mai des,iar asta poate fi si o cauza a terminarii mai timpurii a aditivului.Deci.lasa vag-comul,ca nu cumva sa tii cont de parerile noastre si sa ne injuri dupa aia,cauta un tester bun,iti recomand reprezentanta inca o data;mai verifica si racordul flexibil daca nu are negreala pe el,si daca e cum spunem noi ai de facut urmatoarele:completat aditiv(in jur de 1200ron) si schimbat racordul(ori la un service autorizat unde costa 4000ron pt ca nu ti-l schimba decat cu tot cu catalizator sau ia legatura cu Nikolas pt ca el a gasit doar racord si l-a costat cu totul 500ron).Mai poti sa incerci sa bagi doar 1litru de aditiv sa vezi daca iti mai apare eroarea,insa verifica neaparat racordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lugi G. Nu am obtinut niciodata cunsum instant sub 5 % doar mers subturat ( sub 1500 de ture sau ce mult 1500 rpm ). Consumu mediu acuma e 7.2 % in conditii de iarna ( Mers 35 - 40 km prin oras + mers 50 - 60 km inafara orasului ). Nu ma plang de consum. La drum lung ( autostrada ) am scos 5.6 % in treapta a 6-a la 140 - 150 km/h

Apropo de mersul subturat. Nu indic nimanui care detine motorizarea 2.0 TDI sa mearga subturat. Am patito eu si am stricat cutia de viteze. In al 2-lea rand se "infunda" motorul in sensul in care nu o sa mai dea acelasi randament pana nu isi va reveni. Sunt teoriile alea vechi ale celor mai in varsta ca cu motorul diesel poti merge subturat. Ei bine cred ca stiti si voi ca la noile motorizari diesel nu mai e valabila teoria. Am condus si vw golf IV 1.9 TDI ( ALH ) care nu e PD si nici cu ala nu e indicat sa mergi subturat chiar daca e un motor mai rigid.

Apropo mi s-a intamplat o mica problema. Climatronicul a stat mult timp pe AUTO, iar apoi cand l-am setat pe ECON sau pe normal nu s-a mai reglat. Dadusem sa bage caldura spre scaune / banchete. Dar nu a mers. Mergea doar la parbriz si jos la picioare. Am stins motorul l-am lasat putin si l-am pornit din nou cu climatronicul stins dupa care si-a revenit. Care sa fie problema ?

Luci G tu ce motorina folosesti ? Un timp bagam motorina de pe unde apucam si ..am vazut rezultatul. Incepuse sa consume mult sa nu dea randament. De atunci am bagat doar din Rompetrol EFIX DIESEL. De ceva timp am trecut la Petrom si bag Top Nordic Euro 5 sau Euro 5 care ..dupa mine da randament mai bun. Voi ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!