Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Poate ne furnizeaza domnul Voinea niste informatii, fara a dezvalui din meseria dumnealui, despre procedura in sine sau despre comportamentului masinii dupa aceasta anulare a DPF-ului:

1. Daca se va mai face acea regenerare, chiar si rar de tot, asta implicand completarea rezervorului cu aditiv, chit ca se va face mult mai rar

2. Am tot citit ca filtrul se poate spala pe la spalatorii cu diverse solutii de curatare ( solutie pentru curatarea compartimentului motor, spuma activa, etc. ) . Se poate proceda astfel?

3. Masina o sa scoata fum ca un non euro sau ca un euro 3?

4. Mai este nevoie sa folosim ulei cu norma pentru nivel scazut de cenusa in urma arderii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am rezolvat problema cu DPF-ul. L-am anulat din soft, dar si fizic. Cei interesati sa-mi dea PM pentru a nu se considera reclama pe forum. N-am nici un castig, comision, etc.. Am postat pentru ca si eu am tot cautat detalii despre aceasta operatiune si nu prea am gasit informatii la obiect. O zi buna!

Si ca sa-mi raspund celor de mai sus :D :

1. Nu se mai face regenerare absolut deloc

2. Nu am idee, desi am vazut la tipii unde am scos filtrul ca aveau niste filtre de particule din metal, astfel ca se puteau spala si curata destul de usor

3. Nu scoate fum deloc, gazele miros mai normal acum decat miroseau cand aveam filtru, nici gaze nu mai imi baga in habitaclu asa cum imi facea cand se regenera.

4. Cu siguranta o sa folosec 5W-30, dar nu cred ca o sa mai folosesc acel EDGE care s-a folosit pana acum.

Astept pareri de la cei cu acest tip de motor, idei si sfaturi. Salutare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pt fmarius2000 - sigur ti s-a umplut filtrul de particule cu pulbere/polen. Acum nu mai stiu exact, dar conform programarii, daca DPF-ul este umplut peste 7% (nu stiu exact %, stiu ca e mic) atunci iti apare mesajul din bord pe care l-ai postat. Exista cateva modalitati sa scapi de acea eroare: 1. Curatare din soft si 2. Curatare fizic. Eu am folosit procedura 1, la 2 icna nu am ajuns si sper sa nu ajung :).

1. Curatarea din soft trebuie sa se faca cu "On board diagnostic" conectat la mufa de VAG COM si pornit pentru regenerare DPF in timpul mersului, la 3000 turatie, in vitezele 3 si 4 la 60-70 km/h. (Nu pot sa zic exact cum se procedeaza cu softul, cunosc pe cineva la Galati care mi-a facut si a rezolvat problema - baietii de la "Bad Boys Service"). Masina va arde acel praf din DPF si va produce putin fum negru in anumite perioade in mers si va elimina un praf gri - asemanator scrumului de tigara care lasa urme greu de spalat).

2. Curatarea fizica se face intr-un grad de umplere mai mare al DPF si procedura consta in demontarea DPF-ului cu partile nedemontabile de teava si se duce la o vulcanizare sau un compresor cu aer, destul de puternic si se sufla pana se desprinde si se curata tot din interior. Nemtii mi-au zis ca il mai spala cu un jet de apa puternic si se desprinde bine dar eu sunt cam sceptic la aceasta solutie cu apa - mi-e frica sa nu afecteze senzorul din interior.

Pentru adip63 - am avut aceasi neplacere la cutia mea (tot HHQ) si tot Passat, 100 kw cu DPF. S-a intamplat din motiv ca s-a defectat/mancat rulmentul principal - conic de la pinionul de atac, care s-a tot "macinat" si pilitura din el (dupa ce s-au umplut magnetii de cumulare) a ajuns in interiorul si altor rulmenti mai mici care tot s-au distrus. in cocluzie era practic insuportabil sa mergi in viteza 2,3,4. In 2011, vara, am fost nevoit sa demontez cutia la VW-Skoda Service, sa comand rulmenti noi (ala conic a fost cam 1000 RON si a fost cel mai scump) iar toata "placerea" a durat cam o saptmana deoarece era nevoie sa se desfaca cutia ca sa vad care rulmenti s-au defectat si abia apoi sa comand de la VW Germania. Atentie mare la codurile pieselor... sa nu ai nevoie si de kit de ajustare a rulmentilor.

In concluzie, Passatul a primit o cutie reparata cu garantie pe 2 ani, la un cost de approx 3000 RON si un mic "geamat" doar in viteza a 3-a si doar la turatii mici, datorat "cicatricilor" de pe axe si rotile dintate. In rest cutia a devenit mai stransa si mai placuta.

Daca aveti aceleasi simptome, va recomand sa nu amanti reparatia caci veti ajunge ca mine, cu distrugeri mai mari, iar o cutie SH nu as lua never-ever caci nu se stie ce surpriza ai in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu se mai face regenerare absolut deloc

Astept pareri de la cei cu acest tip de motor, idei si sfaturi. Salutare!

Regenerare?! Sigur nu te-ai documentat indeajuns. Acest filtru nu isi face nici un fel de regenerare, ci autocuratare. Legat de curatarea fizica, pot confirma si eu ca functioneaza fara probleme prin demontarea filtrului.

Totusi daca l-ai anulat, ofera si tu mai multe detalii despre cum se comporta masina, mai ales ca ai umblat si pe la soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-regenerare, descarcare, autocuratare, etc.. ce mi-a venit pe moment. Scuze!

-ideea este ca el este garantat de catre vw un numar de km, dupa durata lui de viata urmand a fi inlocuit. Ooar ca este mult prea costisitor pentru romani, mersul in Romania, motorina noastra si traficul de pe aici omoara prematur DPF-ul.

Masina merge ok, miroase ca un euro 3, scoate fum doar daca ai probleme cu debitul de aer ( tubulatura intercooler, debitmetru si alte cele ca la orice diesel ). Am deja cam 5000 de km de cand cu eliminarea si nu am avut nici macar o problema dupa aceasta interventie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este garantat 120k km de VW, da ei recomanda inlocuirea, dar, repet, merge curatarea fizica, e testat personal. Bine, acum nu stiu cu cat se prelungeste durata de viata. Intr-adevat e putin costisitor, dar intr-un final, 800-1000 euro la 120k km nu-i un capat de lume. Motorina noastra e una chiar foarte buna si nu omoara deloc filtrul, posed un Passat cu acest motor care are facuti vreo 100k km facuti in Romania in vreo 5 ani fara sa-i schimb DPF-ul, intr-adevar s-a infundat la un moment dat, dar s-a rezolvat cu curatarea fizica. Si sa nu uit, masina are vreo 210k km in total si nu i-a fost schimbat acest DPF vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VMLG, in ce fel l-ai curatat? Am inteles ca fizic dar cu aer sau cu apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a demontat filtrul si s-a bagat in solutie anti calcar, s-a lasat acolo vreo 3 ore, de fapt lasi pana cand se inmoaie depunerile si se scurg. Apoi s-a clatit cu apa calda bine, s-a suflat cu aer si s-a montat la loc. Dupa montaj s-a pornit masina si s-a lasat la relanti o jumate de ora, o ora pt o uscare lenta si cam gata. Filtrul se poate curata ori de cate ori e nevoie, este dintr-un material de ceramica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inteles ca se poate curata, dar nu orice stil de condus se pupa cu acest DPF. Desi mergeam mai turat, el tot se infunda din cauza ca 90% faceam drumuri urbane, trebuia sa astept sa isi termine autocuratarea si apoi sa opresc motorul. Cred ca al meu era la capat de drum, asta e. Mici inconveniente, dar odata adunate nu dadeau deloc satisfactii.

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, la mine masina e scoala de soferi, nu vede mai mult de treapta a doua, cu indulgenta a treia, saptamani intregi. Ultimii 15-20k de km cam asa i-a facut in proprtie de 80-90%. Cand isi face autocuratarea, iti vezi in continuare de drum, chiar se si simte, nu trebuie sa opresti motorul. In cazul in care acest proces dureaza prea mult, sau iti apare eroare, mai este o metoda de curatare cu tester, era pe aici pe undeva pe forum. Iar daca nu, in ultima instanta, eu am prezentat solutia de mai sus. Iar termenul ''la capat de drum'' pt acest filtru de particule nu prea exista, cine stie poate dupa sute de mii bune de km.

Fiecare opteaza dupa cum vrea, fie pt eliminare, fie pt spalare. Iar ca o parere personala, eliminarea acestui DPF cred ca, pe termen lung, va avea efecte negative asupra motorului. Am prezentat o solutie de intretinere ieftina pt acest DPF.

Modificat de VMLG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi VMLG, poti sa spui ce solutie anticalcar ai folosit ca sa nu redescoperim si noi america sau nu cumva sa iasa cu daune? Mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a folosit un detartrant, nu stiu exact ce fel, ce companie era. Lasa-ma o zi-doua si o sa-ti spun exact ce a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine masina are cam 255.000 de km, filtrul nu stiu daca era cel original, el fiind garantat 120.000 de km. Chiar nu stiu, nici germana nu pricep sa traduc din cartea de service ca sa vad daca s-a schimbat ceva legat de DPF. Se simtea cand isi facea autocuratarea, scadea puterea, iar la relanti urca turatia cam pe la 1100 rpm. Aveam consum mediu de 12.5%, acum am de 7-8%, dupa 3-4000 de km.

Ce consecinte negativa sa aiba? La mine se emuleaza niste conditii ideale pt DPF, deci pt ECU acel DPF exista si functioneaza excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, asteptam.

Deci nu stiu sa-ti spun ce firma era detartrantul, s-a folosit ceva la 8 lei litrul, nu era ceva de firma, ceva de curatat toaletele, de genul industrial. A fost cumparat de taica-meu si iti garantez ca mosul nu e de ala sa ia nu stiu ce chestii de firma, ce-i mai ieftin.

My phone

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, asteptam.

Deci nu stiu sa-ti spun ce firma era detartrantul, s-a folosit ceva la 8 lei litrul, nu era ceva de firma, ceva de curatat toaletele, de genul industrial. A fost cumparat de taica-meu si iti garantez ca mosul nu e de ala sa ia nu stiu ce chestii de firma, ce-i mai ieftin.

My phone

Mersi mult pentru efort oricum VMLG. Sa fim noi sanatosi si sa ne triasca caii :) :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu-i nici un efort, din contra imi face placere, am prezentat o solutie mai putin costisitoare de intretinere si curatare a acestui DPF, testata in practica.

Modificat de VMLG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

SALUT. Cred ca ma pot numara si eu printre detinatorii de Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP .il am de aproape 2 luni si sunt foarte multumit de comportamentul lui stradal (intern -extern). momentan nu pot sa comentez prea multe despre aceasta "bijuterie " dar am incercat sa citesc aproape tot ce ati scris despre ea si tin sa va multumesc pt informatiile acumulate . O zi buna tuturor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari! O sa vezi ca masina este foarte ok, desi are motorul de 2.0 TDI, are decat 8 valve si nu este gurmand cand vine vorba de ulei. Am 16.000 de km de la schimb si uleiul este la jumatatea jojei, ce sa-i mai ceri?

Am schimbat o pereche de brate superioare si urmeaza sa ii schimb si o bucsa de la bascula inferioara dreapta. Masina asta chiar este un tanc al fiabilitatii. Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Multumesc tuturor celor care au postat, informatiile ne sunt foarte utile. Am spalat si eu DPF-ul, doar cu apa si niste diluant. apoi l-am suflat bine la compresor si l-am pus la loc. S-a mai aprins martorul o data dar i-am facut o regenerare in mers, vreo 40 km. la 3000 turatii/min. in viteza a 3-a si am scapat de problema. Toate cele bune!

Modificat de fmarius2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Spune-mi, te rog, dupa ce ai turnat aditivul masina si-a mai facut curatarea automata a filtrului de particule ? Intreb pt. ca am auzit ca nu ar fi suficient sa completezi cu aditiv daca nu intervii si in ecu sa-i "spui" ca ai pus si cat ai pus...Deci ,ma intereseaza daca dupa completarea cu aditiv masinuta si-a mai facut ciclurile automate de curatare a dpf-ului (daca ai mai observat asta). Mersi! Intrebarea mea este pt. fastrider!!!

Modificat de TL.92.XXX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am scos acum 20k km DPF-ul ca mi-a rupt racordul elastic, la-m schimbat cu unul Bosal si dupa 3 zile fumega din nou, plus ca imi consuma 12% in oras si 8% pe autostrada la 140 Km/h

Acum nu mai trec de 10% in oras, insa la 140 km/h tot 8% consuma (dar ca si inainte la 70km/h in treapta a 6-a consuma 3%) trebuie sa merg la 120 km/h ca sa imi consume si mie 5,5-6%

insa desi a fost anulat din soft (am si sondele demontate de pe masina si nu apare nici o eroare) masina a continuat sa injecteze aditiv in motorina si a golit rezervorul. Acum de fiecare data cand ies din oras si merg la viteza constanta incearca din nou sa injecteze si imi aprinde "engine workshop" in bord, iar spirala palpaie continuu, chiar si a doua zi cand pornesc masina (dupa cateva zile se linisteste pana ies din nou la drum intins)

deja iau in calcul sa ii schimb pinioanele treptei a 6-a (am auzit ca pe cutiile in 5 trepte se practica schimbarea pinioanelor de la ultima treapta pt a micsora turatia motorului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Soft facut aiurea. Am deja 15k km de cand am anulat dpf-ul si nici vorba de probleme ca ale tale. Foarte probabil ca nu au anulat cum trebuie din soft DPF-ul. E pacat sa umbli in cutie si sincer nu vad de ce ai face asta. A mea are 270k km si merge ca in prima zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Este cineva din zona Iasi care a anulat dpf-ul? pe cine imi recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut.

Am si eu o preoblema.

Cand am cumparat Passatul, m-am uitat pe BC la ultimul proprietar, si in ultimii 1300 km, avea un consum mediu de 5.8.

Am ajuns cu masina acasa, si ca un tampit, am turnat in rezervor o canistra de motorina veche de un an. A doua zi dimineata, mi s-a aprin "helicopterul" (semnul de check engine) pe bord. Am sunat un amic cu VAG COM, a venit si mi-a stins beculetul. Ii dadea eroare la "valva recirculare gaze" parca. Am alimentat cu EFIX de la Rompetrol, si peste doua zile am plecat la un drum de 400 km. Dimineata cand am pornit motorul, din nou s-a aprins "helicopterul". Cu retinere, dar totusi am plecat la drum. Mers sportiv, din 400 km 100 cu a 2-a si a 3-a pe serpentine, pe drum drept 130-140, si cand am ajuns acasa, consum de 5,9. SUPER.

A doua zi, cand s-a pus VAG COM-ul din nou aceeasi eroare. Valva recirculare gaze. M-am pus frumos, am demontat EGR-ul (electric) si piesa de dupa EGR (o clapeta admisie aer parca), si am curatat EGR-ul care arata ca un furnal. Am montat toutul inapoi, am stins "helicopterul", si de atunci, in 30 zile si aproximativ 2000 km mi- s-a aprins "helicopterul" de vreo 7-8 ori, si am un consum crescut cu 2% (8 afara mersi si ca pensionarul si sportiv, 10-11 in oras)

Cred ca innebunesc. Nu mai stiu ce sa fac. Vreo idee?

Modificat de tibor_mt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!