Jump to content

Skoda Fabia 2 Htp 70cp Probleme Pornire


Shining
 Share

Postare recomandată

Stati linistiti baieti problema asta o am si eu si va spun ca nu e de la benzina. Am Fabia II 1.2 HTP si la fel imi face uneori la pornire, si ca o paranteza nu e vorba de caldura de la soare, mi sa intaplat fiind si frig afara, a fost o intaplare la voi cu caldura

Cu parere de rau, dar cum acest topic eu l-am deschis, imi permit sa-ti spun, asa ca sa-ti fac si un mic rezumat la cele 8 pagini, ca si mie uneori imi facea probleme la pornire pe la inceput si chiar am fost si la dealer si asa cum ma asteptam nu s-a gasit nicio eroare memorata la interogarea computerului de bord. Facea foarte urat, se oprea uneori motorul si avea rateuri violente ca o motocicleta de iesea toata lumea la geam sa vada ce se intampla. Si m-am gandit brusc sa incerc si varianta cu schimbarea benzinei din OMV 95 in Rompetrol 98 si masina nu a mai facut decat o singura data in 500 km facuti si asta s-a intamplat cand eram pe rezerva.Dupa care, am pus numai OMV 100 (4 plinuri) si de atunci incoace nu a mai facut deloc..Trage tu singur concluzia ! Daca ai sa citesti acest topic cu atentie ai sa observi ca toti care au schimbat CO a benzinei de 95 in una superioara, nu au mai avut probleme la pornire.Benzina aia de 95, real este undeva la 90-91, cu indulgenta, iar unui motor in 3 cilindrii nu prea ii place..Deci, mie personal, problema chiar mi s-a rezolvat fara nicio discutie.Am peste 2000 KM facuti cu OMV100 si nu a mai facut nici macar o singura data in orice fel de conditii meteo..Cand ma gandesc ca initial imi facea de minim 3-4 ori pe saptamana si nu mergeam mai mult de 50 KM... Multumesc

Modificat de Shining
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Shining

    43

  • BLiTZ

    33

  • sb_30_rga

    17

  • claudia_a

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sal, la mine nu a mai facut in ultima vreme a pornit chiar bine.De acum de cind s-a mai racit putin porneste direct in 1200 rot/min dupa care scade la normal in 900rot/min.Daca se mai intampla ceva va anunt !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am primit pe mail o mica analiza a unor benzine efectuate de un service din Iasi pe o Honda Accord 2006 2.0 i-VTEC. Poate va intereseaza, ca o curiozitate.

benzine.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta analiza benzinelor, si ma intreb daca rezultatul este aplicabil si masinilor noastre. Teoretic da, insa atunci masina ar trebui sa aiba acelasi comportament cu Petrom95 sau OMV100, incadrate in respectiva analiza in aceeasi categorie, a benzinelor aflate la limita inferioara. Asta pare insa ca nu se intampla in realitate, daca constatarile lui Shining sunt corecte si OMV100 este intr-adevar o posibila solutie pentru problemele de pornire. Concluzia este ca nu mai inteleg nimic, si ca nu stiu daca pentru problema de pornire ar trebui sa bag OMV100 sau Efix95. Asta la vara, cand va aparea din nou, deoarece odata cu racirea vremii a disparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o paranteza la problema voastra. Eu am Fabia I motor BME. Aveam aceeasi problema ca si voi. De 1 an de cand bag Efix95 de la Rompetraol masina nu a facut niciodata probleme. Anu asta a pornit perfect. Cu toate acestea s-a gasit solutia la uzina si am fost de curand la service pentru un upgrade la soft. Intr-adevat s-a rezolvat problema. Masina ori porneste la 900 rpm si merge perfect fara fluctuatii, ori porneste la 1100-1200 rpm, sta un timp acolo fara fluctuatii apoi cade la 900 rpm si ramane asa. poate si pentru voi s-a gasit solutia de soft de la uzina. eu va recomand sa va interesati la Porsche Romania. Si vreau sa va mai atentionez ca daca nu sunteti INSISTENTI Porsche nu va baga in seama. Interesul lor este doar sa vanda cat mai multe masini, nu-i intereseaza multumirea clientilor si rezolvarea problemelor. Singurul mod de a te face auzit si respectat de Porsche este sa insisti zilnic incat sa nu te mai suporte sau sa-i dai in judecata pe cale legala pentru NECONFORMITATE. Masina ai primit-o cu o garantie si un certificat de conformitate. Daca uzina spune ca masina merge cu benzina 91/95 si masina face probleme cu 95 (fie el si 92 in romania dupa cum se vorbeste), masina nu respecta certificatul de conformitate care aminteste de 91. Atentie, daca nu strigati nu va aude nimeni. Nu pentru ca ar fi surzi ci pentru ca nu vor sa auda. Nu-i intereseaza daca esti multumit, ci daca le-ai adus un profit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ca trebuie sa aveti grija la urmatoarea chestie: rezultatele din acel fisier se aplica numai pt benzinariile din orasul respectiv (sau in zona respectiva unde au facut testele) O benzina de 95 de la OMV-ul din Oradea sigur e diferita de benzina de 95 din Braila (e doar un exemplu). Oricum informatia e f utila pt ca se vede un comportament f. diferit desi benzina pe hartie ar trebui sa fie cam la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e drept ca poate diferi foarte mult calitatea si functie de multi factori. Era doar o chestie asa, de curiozitate, pe care am primit-o de la un prieten. Oricum nici nu cunosc marca Honda, nu stiu cum merg motoarele alea, n-am ce compara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am mai spus aici si voi repeta, NU am mai avut nicio problema de cand folosesc combustibilul OMV 100. Turatie constanta, foarte stabila stabila si am deja cateva luni bune de cand o folosesc si masina functioneaza in parametrii optimi ai manualului.Nu am vrut sa-mi bat capul sa testez si alt tip de combustibil, deoarece aceasta mi-a rezolvat problema initiala si personal sunt foarte multumit.Chiar daca sa spunem ca acest OMV 100 ar avea in loc de 100 un 98 real, tot este foarte bine ca in luna in care am testat Rompetrol 98 la fel de bine a functionat.Daca aveti curiozitatea sa va uitati pe specificatiile tehnice de pe site-ul SKODA, la modelul Fabia 2, scrie asa combustibil min. CO95 fara plumb deci asta inseamna ca daca real nu este de 95 atunci tot acolo scrie ca vor scadea performantele masinii, iar acest lucru poate fi si aceasta problema la pornire care nu se intampla decat in anumite conditii.Fiti foarte siguri ca daca problema mea nu s-ar fi rezolvat, nu stateam asa, mai ales ca nu sunt genul, sa ma uit la masina si fara sa fac scandal la dealer sau la Porsche Ro..Dar, oameni buni, chiar nu mai face si nu mai am motive de scandal. Consumul este chiar bun in oras cu aceasta benzina cu o putere foarte buna, fiind la nivelul din specificatiile producatorului. Daca ar fi fost totusi o problema tehnica a masinii, indiferent ce combustibil foloseam, problema pornirii ar fi existat macar odata in atatea luni, nu?Cum am pornit masina, turatia ramane constanta si gata.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sotia este si ea o mandra posesoare a unei Fabii 2 de un an de zile. Motor1.2 70CP,Elegance. Dupa o jumatate de an de la folosire am sesizat si eu aceeasi problema cu trepidatiile si variatia turatiei motorului, care scadea la 500-600 ture dupa care urca la aproximativ 1000 - 1000 si ceva. Nu pot sa zic ca am reusit sa-mi dau seama ca de la caldura sau de la ce, dar cert este ca am mers direct in service si am semnalat problema. Se pare ca stiau de ea , pentru ca nu au fost deloc surprinsi . Trebuie sa mentionez ca-i cunosc destul de bine pe cei din reprezentanta ( prin natura ocupatiei mele care presupune o mai stransa legatura cu cei de prin service-uri) si mi-au spus ca exista un update de soft in lucru care sa rezolva aceasta problema, dar care nu a fost inca testat. Am plecat de la ei cu promisiunea ca ma vor anunta cand apare update-ul si ca vor rescrie softul. Dupa o luna am mers intradevar inapoi au rescris softul si deja sunt cam 2 luni si nu am mai sesizat aceasta problema. Spuneau si ei ca problema este din cauza benzinei, care la noi in tara fiind de proasta calitate si motorul cica ar fi mai sensibil la treaba asta ar da aceste rateuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ! Inainte sa folosesc combustibilul OMV 100 care practic mi-a rezolvat problema la pornire, am fost si eu la dealer-ul Skoda expunand problema si am intrebat daca este vorba de un update pentru Fabia 2.Mi-au raspuns ca pentru tipul motorului meu, NU este niciun update valabil sau resoftare. Bineinteles ca la verificarea lor, a pornit perfect si deci asa cum am venit, asa am si plecat. Dar raman la parerea mea ca acest motor este sensibil la calitatea benzinei si banuiesc ca acest lucru o face soft-ul computer-ului.Verificand practic mai multe tipuri de CO la aceasta masina in cele 7 luni de la achizitie, a rezultat ca daca pui o CO cate de mare posibila, motorul va merge brici si fara scaderi de turatie la pornire sau vibratii si rateuri.La anu' cand o sa merg la prima revizie o sa mai pun o intrebare daca s-a facut intre timp vreun update..Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, nu era disponibil atunci cand ai reclamat tu. A aparut la aproximativ 2-3 saptamani dupa. Poti sa treci oricand sa-l faci :lol:

Concluzia ai tras-o foarte bine: motorul de 12V este intr-adevar mai sensibil la calitatea combustibilului.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de informatie o sa vorbesc cu cei de la dealer sa ma primeasca si sper sa fie "primitori" adica sa-mi confirme ca trebuie facut acest update.Pacat insa ca nu pot testa acum din cauza frigului dar o sa am timp la vara.Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o problema legata de benzina dar se manifesta tot la pornire. Este vorba de martorul ABS care ramane aprins cca 2 sec dupa ce pornesc motorul. Pana acum nu facea asa.

E normal? S-a mai intamplat la cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se intampla lucrul asta de ceva vreme.Dar probleme nu am observat.Ultima scanare am facut la intalnirea de toamna la Danes si nu am avut erori !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc o posibila explicatie pentru martorul ABS prelungit in bord:

Unitatea ABS se aliemnteaza electric din mai multe locuri si este foarte sensibila la scaderile de tensiune. Posibil ca la pornirea la rece, dimineata, sa genereze un defect de genul "low voltage" care va fi sters imediat ce alternatorul preia functia de incarcare a bateriei, posibil si ea slabita de la frig.

E o posibilitate, eventual se poate vedea (nu stiu sigur, nu am incercat) interogand memoria de defecte a unitatii ABS; in plus, daca lucrurile revin la normal posibil ca defectul sa fie sters automat.

Ca tot veni vorba de martorul ABS, chiar azi dimineata cand am pornit am observat si eu acelasi lucru la masina mea (nu stiu ce mi-a venit sa ma uit ca de obicei nu o fac). Eu insa stiu cu siguranta ca bateria masinii mele este cam slabita.

In fine, nu cred ca este cazul sa va panicati absolut deloc; atat timp cat martorul de avarie nu ramane aprins permanent in bord lucrurile sunt ok.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu am Fabia si mie imi palpaie martorul ABS la pornire. Asta am inceput sa observ de cand e vremea mai rece. Vara sau cand e motorul cald nu se manifesta asa. Gasesc plauzibila explicatia lui Blitz :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asta cu ABS (si ASR-ul ca eu il am si pe asta) care ramane aprinsinca 1 secunde dupa ce am pornit motorul e din categoria asa fac ele (instalatiile respective). E corecta si explicatia data mai sus cu low voltage sau bateria slabita da mai corect este ca sistemul isi face la inceput un test si secunda resepctiva este tocmai pentru a face acel test. Si mai apoi dupa test isi face si o reglare a parametrilor presiuni temperaturi... care sunt necesare pentru a functiona ABS. Eu am observat ca sta aprins martorul in bord de cand a venit frigul. Daca merg sa zicem 50-100m timp in care motorul nu se incalzeste la fel ramane aprins martorul 1 secunda. Daca insa merg ami mult 4-5 Km si opresc si apoi pornesc nu ami face asa. deci consider ca nu e un defect. Asa fac astea!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si la mine este la fel cu martorul de ABS si am observat ca sta mai mult decat restul martorilor cam de cand a inceput frigul.Nu sunt sigur, dar parca vara nu am vazut ca sta aprins cu 1-2 secunde in plus fata de restul. Interesant este faptul ca atunci cand pui contactul fara a da drumul la motor martorul de ABS se stinge ultimul un pic mai greu decat restul dupa care, daca dau drumul la motor, mai ramane un pic aprins, cam 1-2 secunde, si se stinge.Eu nu am considerat ca fiind o problema atata timp cat este functional (l-am testat) si nu se mai aprinde decat daca masina stationeaza catva timp.Poate si faptul ca merg numai in oras putini km zilnic si daca mai este si frig, bateria nu are timp sa se incarce atat cat trebuie.Nu cred ca este o problema.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Eu nu am considerat ca fiind o problema atata timp cat este functional (l-am testat)...

Nu va faceti probleme degeaba, atat timp cat in timpul mersului martorul de ABS de pe bord NU este aprins, atunci sistemul este complet functional. Exclus sa nu functioneze si sa nu fiti avertizati la bord.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum masinile noastre sunt inca noi si sunt in garantie(24 de luni de la achizitionare) asa ca cei care au dubii referitoare la functionarea unor sisteme pot sa se prezinte in service. Daca va duceti cu problema de genul: ca sta aprins martorul in bord al ABS 2-3 secunde dupa pornirea motorului, sunt convins ca o sa va intrebe daca ati citit manualul masinii. Acolo spune ceva de genul ca daca se aprinde dupa pornirea motorului si ramane aprins e o problema grava a sistemului si trebuie mers in service. daca se stinge e OK.

Referitor la ce spuneau baietii mai devreme ca nu porneste ca teremura ca ...nu stiu ce mai face.... o masina fabia 2 cu 70 cai cu motor de 1,2. Eu nu as prea crede ca au probleme. Va dati seama ca astea sunt maisini cu senzori, cu computere, cu conditionari diverse ... nu e ca la dacie, mai tragi socul, mai dai trei pedale dai la cheie o data, daca nu o ia ia, mai dai o cheie...Astea sunt povesti.

Mergeti la reprezentanta si nu asteptati sa va iasa masina din garantie. Lasati masina pentru testare sa puna ei benzina si sa mearga un 200 Km sa zicem un mester sa aiba maisna 2-3 zile de acasa pana la servici si inapoi. Asta daca se intampla aleator problemele si nu isi pot da seama pe tester. Nu se poate sa stai cu stres la o masina noua cand te apropi de ea ... oare merge sau ... face faze... Nu concep. Sa o ia si sa o faca sa mearga bine.

Ziceau ceva de benzina. Pai eu am pus , chinuindu-ma la Rompetrol , benzina cu plumb si spune in amnual ca stica catalizatorul. Am mers cu un plin de benzina cu plumb si nu a avut inca nimic. Desi asteptam sa nu ma porneasca sa se balbaie, sa stric catalizatorul... Da a mers. Daca ar fi fost pretentioasa ar fi sarit de fund in sus ca un cal naravas. Si ce m-am mai chinuit la pompa sa fac plinu ca nu intra mufa pompei in rezervor.... Concluzie: Daca nu intra inseamna ca nu e pompa buna. Nu faceti ca mine si fortati lucrurile.

In rest bafta si numai de bine.

Ma bucur ca nu am eu probleme.

Si va urez si voua sa nu aveti nici o problema.

Bafta!

Modificat de florinutzu2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florine, ce-ai facut? Ai mers cu un plin de benzina cu plumb? Intrebarea nu se pune daca l-ai stricat sau nu, se pune: il mai ai sau nu? Am gasit la o fabie 1,2HTP catalizatorul LIPSA, se topise de tot si mai erau bucatele mici in toba intermediara. Atat. Marog, faptul ca NU mai era a determinat automat aprinderea martorului "check engine" pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am mers cu un plin de 43 de litri de benzina cu plumb. Pot fi mandru, nu mai e nimeni ca mine. Acuma sper ca daca era asa problematic, sa se topeasca catalizatorul... sarea aia de la casa sa ma salveze da asa m-a lasat sa pun plin ochi. Si am pus.

Si daca a mers ce era sa fac? Sa swcot benzina afara? Ca doar nu era motorina. Da concluzia esentiala este ca daca nu intra pompa in rezervor nu incercati ca insemana ca e pompa gresita!

Bafta si nu faceti ca mine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa diluezi cu benzina fara plumb.

adica: se consuma 10l pui fara plumb co100, inca 10 litri la fel.

da ce treaba are cu pornirea de la 1.2l htp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am mers cu un plin de 43 de litri de benzina cu plumb. Pot fi mandru, nu mai e nimeni ca mine. Acuma sper ca daca era asa problematic, sa se topeasca catalizatorul... sarea aia de la casa sa ma salveze da asa m-a lasat sa pun plin ochi. Si am pus.

Si daca a mers ce era sa fac? Sa swcot benzina afara? Ca doar nu era motorina. Da concluzia esentiala este ca daca nu intra pompa in rezervor nu incercati ca insemana ca e pompa gresita!

Bafta si nu faceti ca mine!

Tu te astepti cumva ca aia de la casa sa stie ce benzina trebuie la masina ta, sau sa urmareasca daca pui ce trebuie, sau crezi ca are ceva notiuni despre functionarea motorului tau ? te inseli. trebuie sa fi tu atent ce bagi. uita-te de 3 ori inainte sa dai drumu sa curga. si da, era mai bine sa o scoti, sau macar sa o diluezi cum spunea colegul. benzina cu plumb chiar iti face probleme la catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa diluezi cu benzina fara plumb.

adica: se consuma 10l pui fara plumb co100, inca 10 litri la fel.

Daca a mers ... nu m-am complicat sa mai umplu din cand in cand. Acu sper sa nu imi para rau. De ce nu am facut plin din cand in cand?... Am asteptat sa se ieftineasca benzina.

Referitor la : "da ce treaba are cu pornirea de la 1.2l htp?"

Pai eu sustin ca sunt masini bune. Daca si cu benzina nepotrivita a mers fara sa se simta diferenta... merge bine in cazul in care ii dai ce ii trebuie. Da chiar si cu probleme, oricum este garantia de 24 luni. Eu asta spun ca sunt masini bune.

Apropo, la mine pe motor pe cabluri si furtune scrie VW. Daca nici producatorul asta nu are grija de imagine... nu mai are nimeni. Nu cred ca dau pe piata si rebuturi ca s-ar duce la vale vanzarile in doi timpi.

Si la voi cred ca e la fel. In afara de becuri pe care scrie made in Cehia, pe ce ma vazut eu pe acolo si accesibil la vedere scrie VW.

Eu as fi luat si VW polo ca era cam la acelasi pret cu Fabia da cea din urma pe care am luat-o are mai multe dotari la acelasi pret. Acu sper sa tina in timp si sa nu ma lase, sa se dovedeasca a fi o alegere de succes.

Bafta si sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!