Jump to content

Skoda Fabia 2 Htp 70cp Probleme Pornire


Shining
 Share

Postare recomandată

Am achizitionat cu credit auto la 01 Aprilie 2008 o Skoda Fabia Ambiente de 1.2 70CP din stocul dealer-ului fiind oferta de -1000 Euro discount. Masina de pe stoc a mai avut in plus culoare metalizata. In rest ca dotari AC, MP3, 4 airbag-uri, geamuri electrice fata, computer de bord si altele.In acest moment am aproximativ 1800KM facuti dintre care 1500KM facuti exclusiv in afara, in perioada de rodaj, pastrand strict regimul de mers din manual. Trebuie sa spun ca masina se comporta excelent atat la tinuta de drum cat si in depasiri si sunt foarte multumit. Cand au inceput caldurile mari, am inceput sa am probleme la pornire dar nu intodeauna ci numai in anumite conditii cand masina statea o perioada cu capota in soare si astfel se incalzea si motorul.Intr-o asemenea situatie, la punerea contactului, turatia, timp 1-2 secunde, urca in jur de 900 rotatii/minut dupa care brusc scadea la 500-600 rotatii/minut dand rateuri urate si tremurand violent iar daca aveam noroc ca motorul sa nu se opreasca, tot brusc urca din nou turatia si se corecteaza, totul revenind la normal.In situatia in care motorul s-a oprit, la a doua cheie totul mergea normal.Cand masina sta cu capota la umbra, indiferent daca afara este extrem de cald, pornirea se face in regimul normal si fara nicio problema.La fel, dimineata, regimul este normal.Am banuit ca poate este calitatea benzinei de 95 si am schimbat cu 98 dar problema persista, dar parca nu asa de violent si se pare ca nici motorul nu se mai opreste.O sa incerc si un 95 Efix ca poate merge mai bine.Este enervant sa faca asa, mai ales cand masina are doar 3 luni vechime..Cand ma gandesc ca mai platesc si rate lunare, casco ma apuca nebuniile, mai ales ca este o masina noua si am totusi pretentii.

Poate ma ajuta cineva cu ceva sfaturi sau poate au mai patit si altii problema aceasta.Oare e normal sa faca asa pana isi mai da drumul motorul sau senzorul de turatie de la incalzirea la soare a motorului, o ia razna? Degeaba ma duc la dealer pe tester ca odata ce a pornit nu va mai face decat daca sta mai mult in soare.

Va multumesc

Modificat de Shining
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Shining

    43

  • BLiTZ

    33

  • sb_30_rga

    17

  • claudia_a

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

E normal ce ti se intampla tie, turatia e normal sa fie mai ridicata imediat dupa pornirea motorului, pentru ca are un soc automat, care iti ridica turatia pana cand motorul ajunge in parametri normali. La fel se intampla la masina mea si la ceilalti posesori de ibiza. Pentru lamuriri, citeste te rog topicul urmator:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=40104

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea se refera la faptul ca atunci cand masina sta in soare o perioada si se incalzeste motorul, numai la prima pornire, turatia scade mult facand urat de tot cu rateuri si tremura violent, dupa care banuiesc ca este corectata de calculatorul de bord. In conditiile in care capota este protejata de soare porneste corect si ramane la 900 de turatii/minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am si eu o intrebare:ai capac la motor??Motorul trebuie sa fie acoperit de un capac de plastic.Eu am aceasi masina ca si tine si nu am,doar ca eu am luat-o in oct 07.

Alex, o singura data daca mai dai QUOTE la mesajul anterior fara rost ma vad silit sa recurg la masuri aspre si nu vreau.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nici eu nu am capac motor.

Tu ai problema cu pornirea cand se incalzeste de la soare capota, respectiv motorul? Scade mai mult turatia la pornire de tremura toata si da rateuri dupa care isi revine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate totusi ma ajuta si pe mine cineva? Sunt suparat tare pe situatia asta.Mai mult ca sigur ca daca ma duc la unicul dealer Skoda din Brasov o sa o puna pe tester, nu o sa iasa nicio problema si voi plati testul..In rest nu am probleme cu ea, merge excelent. Va rog mult, poate ma ajuta cineva sau poate mai exista la cineva aceeasi problema. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sisu_stelistul

Din cate am inteles asa este la toate masinile, mai ales la acestea in 3 cilindri, si la a mea cand o pornesc urca turatia putin peste mie, mai are o mica fluctuatie, si apoi isi da drumu, fara s-o opresc/pornesc iar.

Apropo, cum de ai 75 de cp din motorul de 1.2?

Nici eu n-am capac motor.

Modificat de sisu_stelistul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, este 1,2 de 70 CP, doar scrie la primul mesaj mai lung. A fost o eroare la inscriere.

La mine nu cred ca este vorba de nicio fluctuatie.De ce treaba asta se intampla numai cand sta masina la soare? Caderea de turatie la pornire de la 900-100 rot/min la 500 rot/min este foarte mare, la fel si rateurile foarte violente ca si cum ar avea apa in loc de benzina.Cand nu sta la soare are regimul normal de turatie fara nici cea mai mica scadere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema cu aceeasi fabia 2 de 60cp htp o am si eu ... La prima cheie dimineatza se ingatuie face urat si moare motorul ... la a 2-a si urmatoarele din zi merge perfect ... Suparator e ca mashina n-are decat 2 luni ...

Momentan e la ei in service de 1 sapt ... Dupa 1 sapt de "teste" s-au declarat incompetenti si au zis ca o sa keme ajutoare de la Porsche ... De necrezut ... (Asta se intampla la reprezentatele Skoda Autec) ...

Intre timp eu stau si pierd bani din cauza ca nu am mashina si ma deplasez zilnic cu taxiul ... Pe ei nu-i intereseaza ... Intrebarea e : 1. E corect asha ceva ? (Daca vedeti site-ul firmei se lauda ca-s aproape de client ca au cel mai rapid service cei mai buni specialisti ... etc ...) 2. E cineva care imi poate da un sfat util ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ameninta-i cu protectia consumatorului. Daca nici asa nu rezolva problema chiar mergi la protectia consumatorului.Masina este in garantie iar o saptamana mi se pare enorm, mai ales ca nu au facut nimic la ea. Eu, inca nu am dus-o in service deoarece o mai testez ca poate isi da drumul..Stiu ca daca o duc la Delcar Brasov probabilitatea sa nu faca nimic este aproape de 100%.Sunt departe mult de profesionalism.Dar, daca lucrurile se complica, am sa fac un filmulet si apoi ma duc la ei si daca nu se rezolva o sa merg sigur la protectia consumatorului.Atata timp cat platesc o gramada de bani pe masina nu o sa stau cu mainile in san. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit topicul ala luuuung ... se pare ca nu-s singuru ... dar nu ma incalzeshte cu nimik ... la o mashina noua mi se pare inacceptabil sa se intample asha ceva ... mai ashtept sa vad ce ii fac "expertii" la service si revin sa va spun cum s-a rezolvat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,la mine face cam 30 sec,dar nu tot deauna si nu variaza asa mult,aprox 100-300 rot/min ii variatia.Daca urca la 1200 dupa care scade la 500-600 parerea mea este ca nu este k.Ai vorbit ca astia din service??Mai dane de stire cum rezolvi problema si cum decurg lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu aceiasi problema, nu stiu ce naiba sa mai zic... le credeam bunicele.. dar.. lasa de dorit.. o sa le spun la revizie...., mie mai imi intra si apa in ea cand ploua :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dute pe ei,problema cu apa s-a mai discutat pe forum.Respectivul a fost de 2 ori pina s-a rezolvat problema.Cu pornirea nu stiu ce sa zic. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu apa in interior eu nu am..Doar aceasta pornire enervanta cu scadere mai mare de turatie si rateuri si care se intampla total aleatoriu. Spre exemplu, cand am alimentat o luna cu benzina de '98, nu a mai facut asa de des si plus ca nici motorul nu s-a mai oprit. Dar are in continuare caderea de turatie dar fara o anumita regula, cand o apuca pe ea nebuniile.In rest functioneaza in parametrii optimi. In mers nu sunt deloc probleme.Pot fi mai multe cauze, dupa parerea mea : mizerii depuse din benzina, senzorul de turatie, soft-ul calculatorului care poate ii trebuie vreun update. Socul automat, din cate stiu eu, la aceasta masina este facut din injectia directa prin imbogatire cu combustibil sau nu functie de parametrii masurati ai senzorului de turatie. O problema asemanatoare a fost numai la un anumit tip de motor de Fabia 1, dar manifestarile difera totusi : la Fabia 1, cadea turatia la pornire si se oprea imediat motorul iar la a doua cheie tot asa facea si problema nu era legata de temperatura de afara, la Fabia 2 cade turatia si tremura toata, da rateuri, uneori chiar oprindu-se dar intodeauna la a doua cheie merge corect si problema se manifesta numai in conditiile in care soarele bate direct pe capota. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, multumesc tuturor celor care au dat curs la aceasta problema, dar nu am primit un raspuns tehnic la problema mea de cadere mare de turatie la pornire. Dupa mine, nu este deloc normal la o masina noua de nici 2000 KM, sa vibreze si sa dea rateuri la prima cheie, mai ales ca se intampla cu totul aleator.Sunt momente la care pornirea se face perfect fara nicio cadere de turatie. La service habar nu au de nimic iar pe tester totul este OK..Speram de aici sa mai aflu ceva mai mult.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si raspunsul expertilor de la Porsche este : Benzina e domle de vina ... Goliti rezervorul si bagati Carrera 100 si CATEGORIC nu va mai face probleme ... Bun o sa incerc si varianta asta desi nu mi se pare o explicatie plauzibila dupa 10 zile fara mashina ... Oricum nu pot sa inteleg de ce domle doar cu benzina aia cand in carte scrie orice tip de benzina fara plumb cu cifra octanica de la 95 in sus ? Deja mi-e sila de oamenii astia care se pricep asha bine ... O sa revin cu amanunte si dupa ce pun in aplicare sfatul asta de experti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pe forum unele persoane spun ca au fost in service si ca le-a schimbat calculatorul;la unele nu s-a schimbat nimic ,la altele da.Fa si tu un mail la Porsche Romania si explicale ce se intampla in primi 2000km.Intra si tu aici http://vwforum.ro/style_images/sim...link-button.png

Insert Link

Modificat de repciuc_alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus si luna trecuta si luna asta de la Rompetrol fara plumb euro 4 '98 si problema se manifesta relativ identic, cu singura diferenta ca motorul nu mai "moare" la caderea turatiei dar rateurile exista iar trepidatiile la fel, poate la un nivel mai putin zgomotos decat la benzina de 95 carera..Dar problema nu este nici pe departe rezolvata. Cifra octanica mai mare a benzinei o ajuta sa stea alive, mai ales ca motorul fiind in 3 cilindrii conceput. Inca mai cercetez problema in continuare si daca gasesc cauza si solutia, voi reveni. Multumesc

Modificat de Shining
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si tu un mail aici: Andrei.Teodorescu@porsche.ro.Este persoana cu care au mai vorbit si alti de problema asta.

Si in cartea tehnica si pe capacul de la rezervor spune ca benzina trebuie sa fie 95 sau 98 FB.Asa ca explicatia asta cu benzina nu prea merge.Producatorul specifica pe fiecare tara (zona ) ce combustibil se foloseste.Daca tot nu reusiti nimic merge la protectia consumatorului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, nu este benzina problema. problema este din calculatorul masinii. Aceasta problema exista si la Fabia 1. Eu sunt unul din posesorii de Fabia 1 cu aceasta problema. Sunam zilnic la Porsche, si asta de 1 an incoace. Deci voi mai aveti ceva nervi de rabdat. Dupa 1 an de telefoane, reclamatii la OPC, chemari in judecata, acum ne-au pus niste calculatoare temporare pe masina cica sa experimenteze un nou soft. Adica noi suntem cobai. Dar asta este praf in ochi.

PROBLEMA PE CARE O AVETI SI O AVEM SI NOI ESTE UN DEFECT DE FABRICATIE IN SOFT. Si se manifesta doar daca motorul s-a racit si afara sunt intre 18 si 28 de grade.

Si exemplul filmat de mine pe masina mea este asta: http://www.youtube.com/watch?v=ZJpZ9eenfrU

Recunoasteti ceva ? seamana cu al vostru ?

Aici este problema noastra: http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry768674

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry de Offtopic ... dar eu in locul vostru as intra cu masinile in sediul Proche !! Asa ceva nu este posibil, am vazut dacii din 1800 toamna pe GPL care pornesc mai bine de atat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea si eu treaba asta. dar ne strangem toti ? sa nu mergem 2-3 ca n-am facut nimic. si eu mai si vin din Timisoara pana acolo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, teoretic, problema de la Fabia 1 seamana destul de bine cu cea de la Fabia 2 dar practic, dupa parerea mea, nu este la chiar la fel. La Fabia 1 era vorba numai de un singur tip de motor si anume BME iar in restul Fabiilor nu era nicio problema iar motorul masinii se oprea foarte des la pornire. Din cate stiu eu, pentru Fabia 1 a existat un update la soft-ul calculatorului si problema era rezolvata. La Fabia 2 este cu totul alt tip de motor, iar cu benzina de 98, fata de 95, motorul nu se mai opreste; cand exista problema la pornire intodeauna isi revine si totul intra in normal iar in mers este in parametrii.La a doua cheie intodeauna porneste corect si fara probleme. Dar nu contest, probabilitatea este mare ca tot calculatorul sau soft-ul sa fie problema si la Fabia 2.Personal, m-am obisnuit cu problema si astept revizia de 1 an si atunci o sa spun exact ce se intampla. Acum nu ma duc ca sunt aproape sigur ca nu se rezolva nimic si plus ca nu prea am cu ce sa demonstrez ca face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!