Jump to content

Skoda Fabia 2 Htp 70cp Probleme Pornire


Shining
 Share

Postare recomandată

Claudia, multumim de feedback, mai astept sa vad cum evolueaza lucrurile. In continuare feedback pozitiv si de la ceilalti 3 useri de F2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Shining

    43

  • BLiTZ

    33

  • sb_30_rga

    17

  • claudia_a

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu alimentez tot cu co95(efix) si nu am nici o problema.Adevarul este ca de un an de cind am masina nu am incercat cu alta benzina!Nu am schimbat nici macar odata benzina din co 95 in 98.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) azi dimineata a facut aproape la fel... a tremurat si nu putea sustine motorul...sochul ambalat foarte greu si putin! am rezolvat cu spritz pe acceleratie!

Nu stiu ce sa mai cred...eram asa bucuroasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea face in continuare probleme, desi am schimbat benzina (OMV 95 in loc de Petrom). Azi dimineata nici la a treia cheie nu s-a potolit, si in cele din urma am plecat cu ea tragand in hopuri, pentru a ajunge totusi la serviciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa facem oare? Zau ca sunt dezamagita...nici o masina dimineata in parcare nu face ca a mea... ;) Sunt trista!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stam si ne plangem pe forum cu siguranta ca nu vom rezolva nimic. Mai ales ca teoria conform careia benzina ar fi de vina nu se verifica in cazul nostru. Eu sper sa imi fac timp si sa descarc din camera video imaginile cu pornirile ratate de dimineata, dupa care vreau sa scriu un mail celor de la Porsche, desi cele auzite pe topicul cu problema similara de la F1 nu sunt deloc incurajatoare in privinta interesului dealerilor/importatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce spune un document oficial de la Skoda despre problema cu benzina:

Problems with warm start and idling

Problems with warm starting and idling may in some cases be due to the use of unsuitable fuels. In spite of

effective changes in design it is not possible to counter all the negative features if certain basic

prerequisites are not adhered to.

If cheaper petrol is used, with a lower octane number than is prescribed for the car, the resistance to

knocking can be increased to the level specified by fuel standards by adding alcohol additives. The octane

number is then sufficiently high but the vapour pressure and distillation curve do not conform to the

standard.

The result of this in a warm engine is that vapour bubbles are formed in the fuel, which in turn gives rise to

problems with warm starting and idling.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca am pus cea mai buna (asa se zice) benzina de pe piata: Carrera 100 OMV... mai mult de atat ce sa fac? Problema este ca nu la toate masinile se intampla...si mai ales ca majoritatea pe care ii stiu cu Skoda fabia 1.2 folosest CO95 fara probleme... de ce numai la unii e problema? de ce nu se accepta faptul ca unele dintre ele au probleme si de alta natura...si ma mai intreb de ce oare mi s-a intamplat numai mie - din seria celor vandute la Galati anul asta?! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In aparenta 1.2HTP sunt sensibile la calitatea combustibilului si este dezamagitor ca are astfel de comportament. Acest tip de motorizare nu e adecvat pentru carburantii contrafacuti din Romania, fie si ele OMV. Eu cred ca e o problema de proiectare si cehii nu au ce sa-i faca, asa dupa cum recunosc si in comunicatul de mai sus.

Concluzia mea ar fi ca nu trebuie cumparate asrfel de masini iar cei care aveti in garantie astfel de masini, trebuie alimentat cateva plinuri cu benzina de calitate si daca tot mai face figuri, se poate face scandal la dealer, Porsche sau chiar la firma mama Skoda.

Daca nu gasesc solutie, sa le cereti alta motorizare.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de documentul Skoda, nu pot sa nu observ ca se face referire la "some cases", cu alte cuvinte admit ca pot fi si alte cauze ale problemei cu care ne confruntam. Mai apoi, specificatiile din cartea tehnica indica la capitolul combustibil "Unleaded petrol, RON 95/91*" * Using low-octane fuel may affect engine performance. Cu alte cuvinte, chiar cu bezina de 91 masina trebuie sa mearga corect, dar cu performante mai reduse. Din punctul meu de vedere, problemele grave de pornire pe care le semnalam nu pot fi acceptate ca "performante mai reduse". Benzina de 95 (chiar din surse diferite Petrom/OMV) sa nu aiba nici macar 91? Sau nici OMV 100 pe care o foloseste claudia sa nu aiba CO 91?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina de 91 se poate pune doar in cazuri extreme. Daca o sa-l intrebi pe cel care a scris manualul o sa-ti spuna ca "performante reduse" poate insemna si un motor care nu merge rotund. Doar s-au exprimat frumos.

E posibil sa aiba cifra octanica afisata, doar ca in urma unei aditivari. Cam asta inseamna combustibil contrafacut.

Am vazut un interviu cu un grangur mare din industria petrolului, Patriciu sau cineva de nivelul lui, care spunea acu 'cativa ani ca mai toaa benzina din Romania e contrafacuta. Nu degeaba mai auzi tot timpul ca alimentezi in vest si zici ca ti-ai luat racheta, asa-ti merge masina.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La limita, pot accepta ca "performante reduse" inseamna un motor care merge rotund. Dar al meu nu merge, ci se opreste! Nici dupa a treia cheie nu functioneaza normal. Cat despre calitatea benzinei, trebuie sa reiau o observatie facuta anterior: celelalte masini de ce nu au nimic??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la fel: de ce nu toate Skoda Fabia 1.2, 70 cp au aceasta problema????????????????? Si chiar vreau un raspuns la aceasta intrebare! :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cine ai vrea sa-ti dea un raspuns la o cerere atat de imperativa? Aici este un forum, nu service/reprezentanta :mellow: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum v-am spus am plecat cu masina pe 11 Aug in concediu.Am facut plinul complet cu OMV Carera 100 si de 2 saptamani masina functioneaza excelent fara a mai face deloc probleme.Pot concluziona acum cu o probabilitate de 100% problema: acest tip de motor merge perfect cu un combustibil cu cifra octanica reala de minim 98. Au fost calduri foarte mari, masina a stat continuu in soare si am testat pornirea zilnic la diferite ore si totul a fost normal si corect..Nicio urma de fluctuatie la pornire iar la drum lung chiar am simtit calitatea benzinei. Deci nu este clar o problema de soft, ci de calitatea combustibilului din Romania, mai precis, de realitatea cifrei octanice scrise la pompa. Am avut timp destul in acest concediu sa o tot testez zilnic. Totul a fost perfect si fara probleme. De acum incolo, numai OMV de 100 am sa pun in rezervor, astfel o sa protejez si motorul plus ca se si simte bine de tot cand mergi mai ales la drum lung. Problema rezolvata. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alimentez cu carrera 95 de la PetromV fara nici o problema pana acum (un an si 19000 de km). Personal nu cred ca benzina e de vina pentru toate probleme ci cred ca e folosit mai mult ca scuza(prinde bine la noi). Cunosc persoane care au cumparat Fabia 1 HTP din afara rulate clasica 100 000 de km. Posesorii lor alimenteza deja de 2-3 ani cu benzina 95(petrom,omv,mol) si nimic rau pana in prezent.Nu stiu ce sa zic, imi pare nespus de rau ca aveti problemele astea si ma gandesc ca mi se putea intampla si mie sau ca se poate sa mi se intample in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie chiar mi s-au rezolvat problemele folosind OMV Carera 100.Practic, au existat zilnic, toate conditiile ca masina sa se manifeste ca atunci cand alimentam cu carera 95, dar nu s-a intamplat nimic rau. Am fost ferm convins, ca problema cu pornirea cu rateurile violente cand sta in soare este clara din soft si am cercetat si problema benzinei folosite. Cand am inceput sa alimentez cu Rompetrol 98, timp de 1 luna, a mai facut foarte rar cam o data sau doua ori, dupa care am pus tot de test OMV Carera 100 si nu a mai facut deloc. Am testat-o zilnic de 3 ori pe zi timp de 2 saptamani, dimineata la 9, la 14-15 si seara la 20 si absolut nimic.Afara au fost continuu temperaturi intre 25 grade dimineata si 37 la pranz iar masina a stat tot timpul in soare in parcare.Deci conditiile au fost chiar mai dure si totusi nicio problema la pornire. Probabil acest motor de 1,2 HTP 70CP este mai sensibil la calitatea benzinei decat altele. Mie, chiar mi s-a rezolvat problema in acest moment. Daca era soft-ul de vina asa cum am suspectat si am si spus la delaer atunci orice combustibil as fi pus, facea sigur mai ales pe caldurile acestea. Oricum, cifra octanica de 95 care se vinde la pompa este mult mai jos ca cifra octanica in realitate si acest lucru nu place deloc unui motor in 3 cilindrii..Deci cu cat voi pune benzina cu cifra octanica mai mare de 95, cu atat voi ajunge sa respect si specificatiile producatorului. Personal, chiar nu am crezut o secunda ca problemele vin de la combustibil, dar asa cum am spus odata ce am renuntat la benzina de 95, lucrurile au intrat in normal desi soft-ul este acelasi. Chiar nu mai fluctueaza deloc de se gatuia, pornirea fiind constanta la 900 rot/min de fiecare data. Nu putem compara Fabia 1 cu Fabia 2 deoarece sunt masini diferite ca tehnologie si ca soft. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shinig, tine-o sub observatie in continuare si mai da-ne din cand in cand de stire. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, BLiTZ, o voi urmari sigur. Ceva usoare miscari ale acului turometrului exista la pornire dar sunt perfect normale si extrem de scurte, aproape insesizabile, dar ceea ce ma bucura este ca turatia ramane constanta la 900 rot/min fara a mai avea acele caderi mari.Imediat dupa ce am pus contactul, turatia urca usor la 1100 rot/min, sta 1-2 secunde aici, apoi mai urca odata usor un pic mai mult si scade la 900 rot/min si gata, iar turatia ramane constanta.Motorul merge foarte bine si fara probleme iar caii putere chiar se simt. Merge si cu combustibil de '98, dar depinde de unde este achizitionat si cat de adevarata este cifra octanica. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca are legatura cu subiectul, poate nu: nevasta-mea are ca masina de serviciu un Mitsubishi Colt cu motor de 1,3 benzina (4 cilindri). Saptamana trecuta a alimentat cu Petrom CO95. Sambata dupa amiaza m-a rugat sa ii parchez mai bine masina ca o lasase stramb. M-am urcat in ea si am dat sa plec si mi s-a oprit motorul. Am zis ca nu-s eu obisnuit cu ambreiajul insa dupa ce am pornit din nou am vazut ca turometrul s-a dus la 1400rpm, a scazut de 3 ori la 600 apoi s-a stabilizat la 1100-1200. Am turat-o de cateva ori, a avut o tendinta de a balbai apoi s-a stabilizat la 900rpm. Cu ocazia asta mi-am adus minte de problema noastra de la Fabie insa lucrurile la Colt stau altfel pentru ca motorul e in 4 cilindri. Din pacate nu pot urmari comportamentul cu o benzina mai buna pentru ca i se deconteaza numai CO95 (asa scrie si in manualul de utilizare: minim CO95).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este a treia saptamana consecutiv de cand masina se comporta excelent oricand vrei sa o pornesti si sunt aproape sigur ca cifra octanica a combustibilului este ceea ce conteaza. Este al doilea plin facut de cateva zile de OMV100 si merge foarte bine de zici ca-i alta masina.Inainte de cele doua plinuri de OMV100, am avut Rompetrol '98 si a mai facut o data sau de doua ori si asta doar pe zona de rezerva ca in rest a mers perfect. Datele arata asa practic : cand am pus benzina 95 aproape zilnic aveam probleme, daca masina statea o perioada indelungata fara a fi pornita probabil tinand cont si de temperatura exterioara iar din momentul in care am schimbat cifra octanica a combustibilului spre superior, masina se comporta excelent. Am banuit o gramada, inclusiv defectul de soft de la Fabia 1, si totusi problema este foarte simpla si rezolvabila cel putin in cazul meu.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut tuturor. Revin cu informatii dupa o lunga perioada de urmarire zilnica ! Masina nu mai face, iar acum sunt sigur de asta. Este foarte clar si sigur ca un combustibil bun conteaza la pornirea acestui model de Fabia. Deci daca aveti Fabia 2 HTP si aveti probleme la pornire si cumva ati pus benzina de '95 renuntati ca nu este real de '95. Daca va pasa de masina va recomand cu caldura OMV100 si masina va functiona perfect indiferent de temperatura de afara plus ca o sa simtiti ca este cu totul altceva in trafic. Am testat cu 3 plinuri de OMV 100 pana acum si merge brici si fara probleme. Testati si voi sa va convingeti ca am dreptate, dar ma refer numai la modelul Fabia 2 HTP si atat. Acest model este mai sensibil la calitatea combustibilului. Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru feedback Shining. Cu bine! Asteptam si impresiile altor utilizatori dupa ce au incercat benzina de calitate superioara. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim Shining de solutie, dar eu personal nu am sa o aplic. Din punctul meu de vedere, diferenta de pret este prea mare (15-20% in plus, in functie de sursa) pentru a rezolva o chestie cu care in fond se poate trai. Chiar daca face urat, masina merge totusi daca imediat dupa ce ai pornit motorul bagi in viteza si o iei din loc. Ce ma deranjeaza mai mult este ideea ca o serie intreaga de masini noi face probleme si producatorul se limiteaza la a da vina pe benzina (mai ales ca e o buba veche la 1.2 HTP). Chiar daca cu benzina de 98 nu face probleme, eu vreau sa nu faca nici cu benzina de 95, asa cum scrie in cartea tehnica si cum atatea alte masini nu fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FBG, sunt perfect de acord cu tine. Crezi ca m-ar deranja sa platesc mai putin la pretul pe litru de combustibil? Dar, s-ar putea sa influenteze negativ motorul masinii si apoi o sa ajungi sa platesti mai mult in service. Si inca ceva, producatorul masinii nu are nimic de-a face cu acuratetea cifrei octanice din Romania. El recomanda pentru aceasta masina benzina de minim '95 dar tu cand te duci la pompa pui real in cazul cel mai bun de '92..Deci practic benzina care o pui este sub recomandarea minima a producatorului masinii. Nicio problema poti sa pui si de '95, dar te poti astepta la probleme poate minore sau majore..Asta este masina in 3 cilindrii.Trebuie sa o acceptam asa cum este. Eu, personal, tin la ea asa ca tot pe OMV100 o sa merg si la cat de putin consuma nu ma deranjeaza.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!