Jump to content

Cum Facem Schimbul De Ulei


Mad Cow
 Share

Postare recomandată

Am citit mai sus despre inventivitatea unora si m-am ingrozit sincer. Dupa proverbul: "omul inteligent invata din greselile altora" va invit sa invatati din patania mea de acu fo 15 ani cand am lasat dacia doar pe cric-ul din dotare sa-i schimb furtunele la frana fata. Doar un noroc din acela "ca in filme" a facut ca acesta sa se rupa exact in fractiunea de secunda cand iesisem de sub masina si mi-am tras capul de sub ea. Nu are rost sa zis ca masina m-a sters pe la ureche (fara sa imi ramana vre-un semn) ca voi fi acuzat ca exagerez. Ce am vrus sa zic: de atunci, daca nu sta bine pe capre (apropo, mi-am cumparat unele relativ de curand de la carefour cu doar 30RON perechea si zic ei ca rezista la 2 tone bucata) nici nu ma gandesc sa ma apropii de vreo masina. Va rog mult: nu va jucati cu propria viata sau sanatate. Nu lasati masina doar pe cric sub nici o forma. Daca nu aveti totusi de ales (defectiune neprogramata) bagati mereu macar roata respectiva + roata de rezerva (una peste alta) sub masina in dreptul cricului si egalizati cumva fortele incat sa stea jumate pe cric, jumate pe roti.

Ca sa ma intorc la topic: pentru o scurgere eficienta, masina trebuie sa stea in plan orizontal. Deci nu exagerati cu inaltarea ei cand schimbati uleiul, altfel riscati sa ramana ceva impuritati prin baie.

Concluzia cea mai sanatoasa totusi: pentru doar 2-3 sute de mii, duceti-va la un service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    6

  • DragosR

    4

  • dsf

    4

  • Mad Cow

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cosmine, apropo de tras tot uleiul de prin motor, cum pot sa golesc radiatorul de racire a uleiului?

Este cel de sub filtrul de motorina? Ma gandesc ca are o conducta, ceva, ce se poate desface si sa il golesc de tot. Intentionez sa schimb Aral-ul cu un Castrol peste 2000 km cand ii fac revizia

Multam :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ori il tragi cu aspirator dinala de ulei, ori poti desface conducta de ulei ce merge la turbo. O gasesti in partea dinspre habitaclu a racitorului.

Racitorul este sub filtrul de ulei. Mai are 2 conducte groase cu antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu o intrebare care poate parea stupida: de unde stim cand sa schimbam uleiul, ce ulei trebuie bagat? cand se schimba uleiul din cutia de viteze automata, manuala, la fel ce uleiuri sa folosim......sunt specificate in cartea masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Eu prefer sa-mi schimb uleiul de unul singur prin metoda calasica: incalzesc putin motorul ca uleiul sa nu fie prea vascos,desfac busonul de la baia de ulei(nu am scut motor) si-l las sa se scurga, desfac vechiul filtru si astept jumatate de ora sa scurga tot uleiul.

Pe urma montez inapoi busonul,put noul filtru de motorina dupa ce in prealabil il umplu cu ulei si pe urma pun restul de ulei(la mine aproximativ 4l ulei cu tot cu filtru); a doua zi, cu motorul la rece verific nivelul de ulei pe joja sa vad daca e necesar sa fac o mica completare.

Prefer sa schimb uleiul singur deoarece il schimb de 2 ori pe an, indiferent de nr de km si mai economisec si nite banuti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Am si eu o intrebare care poate parea stupida: de unde stim cand sa schimbam uleiul, ce ulei trebuie bagat? cand se schimba uleiul din cutia de viteze automata, manuala, la fel ce uleiuri sa folosim......sunt specificate in cartea masinii?

Sunt specificate in cartea masinii.

Mai simplu foloseste asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult ! am intrebat mai mult din pura curiozitate pentru ca vreau sa imi cumpar un passat 4Motion cu cutie automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
,put noul filtru de motorina dupa ce in prealabil il umplu cu ulei si pe urma pun restul de ulei(la mine aproximativ 4l ulei cu tot cu filtru)

Asta e chiar buna.... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare, dar totusi ce ti se pare asa iesit din comun ? Si eu foloseam metoda asta la vechea masina (VW T4) si inainte sa montez filtrul de ulei il umpleam de jumatate ca la pornirea motorului pompa de ulei sa nu piarda mult timp cu umplerea filtrului de ulei si sa mearga pe "uscat".

La Passat nu mai folosesc metoda asta pentru ca uleiul nu ramane in filtru dupa oprirea motorului (coboara in baie) si este umplut de fiecare data de pompa.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Pe urma montez inapoi busonul,put noul filtru de motorina dupa ce in prealabil il umplu cu ulei si pe urma pun restul de ulei...

de asta era vorba :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rautaciosilor :Driver: ,mai greseste omul,daca ma uit pe forum e plin de greseli de ortografie...si nu m-am amuzat,se poate ca omul sa se grabeasca si sa nu fie atent sau sa faca mai multe lucruri in acelasi timp si iaca greseala :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar se mai destinde atmosfera... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai cine nu munceste nu greseste :icon_thumright: .Mea culpa. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Uleiul se duce din filtru cind e oprit motorul? Nu prea cred. Va dati seama ca la fiecare pornire la rece ar trebui citeva secunde bune pina se umple iar. Cred ca mai repede e o defectiune pe acolo daca coboara din filtru in motor. Cu prima ocazie cind schimb uleiul, am sa testez. Daca e asa, inseamna ca era mai bine la TDI-urile de generatie mai veche, care aveau filtru normal, nu cartus filtrant si filtrul orientat in josul motorului.Din ala nu are cum sa se duca inapoi in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Am schimbat recent uleiul intr-un service. 30 RON a fost manopera, pentru acesti bani nu cred ca merita sa te complici daca nu ai locul(rampa, elevator...) si sculele necesare.

Va scriu aici observatiile mele:

- prima data se desface filtrul de ulei, ulterior se pune obligatoriu unul nou

- motorul trebuie sa fie cald, dupa ce desfaceti busonul trebuie lasat cel putin 15 minute sa scurga uleiul ca sa se goleasca de peste tot, binenteles cu masina pe orizontala

- la mine nu au pus ulei in filtru

- ATENTIE intra in motor 4L de ulei, nu 3,6L cum este specificat de catre VAG. Cel putin la mine dupa ce sa "asezat" in motor nivelul uleiului ajunge la 1 mm peste zona hasurata a jojei. Inca se incadreaza in zona aceea indoita unde este si zona hasurata. NU ajunge la nivelul maxima (indoitura superioara)

Daca nu lasati sa curga cel putin 10-15 minute atunci s-ar putea sa intre numai 3,6L. La masina din semnatura dupa 15 minute inca mai picura. Eu m-am dus cu Castrol EDGE in portbagaj dar cei de la service mi-au recomandat Valvoline Durablend cu urmatoarea precizare: pana 150000-200000km Castrol si dupa Valvoline fiindca din ultimul nu consuma atat ca si din primul motorul dupa o anumita uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine sa se puna ulei in filtrul de ulei, inainte de a-l monta, pentru a nu solicita inutil pompa si pentru a putea verifica mai repede nivelul pe joja. De asemenea se unge cu putin ulei de motor garnitura din cauciuc a respectivului filtru si filetul, pentru a nu se lipi de blocul motor si la urmatoarea schimbare sa-ti blestemi zilele pana il demontezi...

Desi se practica la unele service-uri schimbarea uleiului prin orificiul jojei (cu un aspirator) cred ca mai buna este metoda clasica - sa lasam uleiul sa se scurga bine. Cu aspiratorul merge mult mai repede dar mai ramane putin ulei ars, din cel vechi. Metoda clasica dureaza destul de mult (trebuie lasat sa se scurga minim 10 minute), risti sa te oparesti (motorul trebuie sa fie cald), te murdaresti, trebuie sa te bagi sub masina daca nu ai un elevator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu recomand schimbarea uleiului prin metoda clasica.A-m patit-o cu un Golf pe care l-am avut inainte de Passat,la un service in Brasov ptr. ca a-m cumparat uleiul de la ei s-au oferit sa-mi scimbe uleiul gratuit prin metoda aia cu tija prin teava de joja.Dupa ce au scos uleiul si au schimbat filtrul au pus 4 litri de ulei in motor=nivel ulei peste max,au spus ca pana se umple cu ulei filtrul.Asa a-m crezut si eu dar a-m mers vreo sase km si tot degeaba.A trebuit sa scot aproape 1 litru de ulei din motor.Metoda aia cu tija e buna pentru ei ca dureza mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau si eu sa fiu putin indrumat: stiu ca am dat mai demult de un 'poll ulei' (ce fel de ulei folosim, ce firme, diferente de la un ulei la altul, s.a.m.d.) dar nu il mai gasesc. Daca stie cineva de el este rugat sa-mi reamintesca sau sa-mi dea un link. Merci anticipat! Si... La Multi Ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu pompa aspiranta se scoate tot, mai ales ca are un vas colector gradat si acolo vezi exact la ml. daca e cazul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca am dat mai demult de un 'poll ulei' (ce fel de ulei folosim, ce firme, diferente de la un ulei la altul, s.a.m.d.) dar nu il mai gasesc. Daca stie cineva de el este rugat sa-mi reamintesca sau sa-mi dea un link.

Asta? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult, vad ca multe lucruri interesante aici in tehnic. O zi buna si merci din nou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o problema: am cumparat pentru schimbul de ulei Repsol Elite 50501 TDI 5w40 la bidon de 5L. Motorul este AWX 1.9 TDI 96 KW. Ce stiti despre Repsol? Meseriasul unde urmeaza sa il schimb mi-a zis ca mult mai bine mergeam pe Castrol Edge cu specificatia 50501 in continuare (Castrol am folosit pana acum) dar m-am luat dupa un amic. Meseriasul a zis ca merge si asta dar sa il dau jos mai devreme la urmatorul schimb. Dati-va si voi o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de cand am masina numai ulei Castrol Edge folosesc la ea si sunt foarte multumit de el.

cred ca e unul din putinele uleiuri care scrie pe el pompe diuse si mai are si sigla vw pe el, in concluzie este ulei agreat de constructor.

nu am avut niciodata curiozitatea sa fac teste pe masina mea cu alte uleiuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!