Jump to content

Cum Facem Schimbul De Ulei


Mad Cow
 Share

Postare recomandată

Salut, stie cineva de ce scule este necesar pentru a-ti schimba sigur uleiul de motor ? ma intereseaza cu ce se demonteaza scutul de la baia de ulei si daca stie cineva ce dimensiune are surbul de la baia de ulei. Apropo, filtrul de ulei se poate desface cu mana sau iti trebuie cheie din aia speciala ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    6

  • DragosR

    4

  • dsf

    4

  • Mad Cow

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

*scutul de la baia de ulei il desfaci cu torx 20 sau 25 (9 - 10 suruburi)

*surubul de la baia de ulei : M14x1,5x22 (foloseste o cheie inelara)

*filtrul de ulei se poate desface cu cheie de la dacie/oltcit doar daca nu a fost strins in mod exagerat sau cu o cheie franceza care sa aiba o deschidere apreciabila intre falci; atentie la capac pentru ca e din material plastic

*daca nu se vede acest capac de filtru va trebui sa scoti capacul de plastic de peste motor; scoti cei trei nasturasi si apoi cu o tubulara desfaci piulitele (M6 sau M8).

si nu in ultimul rind motorul cald si un...vas colector :D

Spor la treaba!

(Sper ca golf=passat la chei, suruburi etc. :beerchug: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B5-B5.5,

- scutul se prinde in niste suruburi ce se desfac cu surubelnita lata in spate(se rotesc 180

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Eu la mine am scut metalic prins cu 3 suruburi cu cap de 16 in spatele masinii si 2 suruburi tot cu cap de 16 in fata dar mai trebui demontate si suruburile torx de pe lateral care tin aparatorile de plastic.

Am facut schimbare de ulei si la un golf 4 1,9 tdi ALH unde nu e scut de plastic deci nici suruburi de16.

La baia e ulei trebui o inelara de 19 cred, e la fel si la golf.

Pentru filtrul de ulei eu mi-am cumparat cu 25 ron o cheie care se potriveste cam la toate modelele VAG ca am incercat cu cheie de dacie ,cu cheie cu lant si cu cheie reglebila dar strica capacul.

Am mai facut o operatie care nu am vazut sa se faca in sevice-uri, am tras cu un furtunas cam 150 ml de ulei din racitorul de ulei de sub carcasa filtrului de ulei si am lasat sa se scurga uleiul din motor cam 1,5 ore.

Numa bine :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Asa e la filtru de ulei, capacul ala de plastic face figuri, dar cea mai simpla scula am vazut-o la interauto, unde pe o tija la un capat avea un maner in T iar la celalat capat o bucla facuta din o fosta curea de distributie de diametrul capacului de ulei care se prindea printr-o crestatura a tijei.Practic roteai tirbusonul si stringea in jurul capacului cureaua apoi il desfacea.Evident sa nu uiti sensul de rotire, desfacere ....al capacului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suruburile difera daca ai scut metalic sau de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Da suruburile difera, la scut de plastic ai numai suruburi de aceeasi dimensiune cu cap torx, pe cand la scut metalic ai si suruburi metric cu cap hexagonal de 16 !!! si aceste suruburi la reprezentanta sunt stranse cu scula pneumatica care le strange excesiv deci sunt greu de desfacut.

numa bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B5-B5.5,

- scutul se prinde in niste suruburi ce se desfac cu surubelnita lata in spate(se rotesc 180

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O curiozitate doar .... daca nu ai groapa ai vreo sansa sa demontezi scutul ? oricum deja am dat pe scule mult mai mult decat daca as fi mers la un service dar vreau sa il schimb eu asa ca hobby ... restul filtrelor le-am schimbat deja. ma gandeam sa ridic masina pe cric pe stanga fatza si sa dau jos roata ... (si nu, nu am capriori sau cum se numesc). Ai loc de manevra sub ea ? scutul ala nu are gaura in dreptul surubului de la baia de ulei ? alte sugestii daca nu ai groapa ar fi binevenite .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scutul nu are nici o gaura pentru schimb, iar ca sa dai scutul jos si nu ai capra poti sa o urci cu o roata pe bordura iar in partea cealalta pui cricul, trebuie ridicat putin doar ca sa poti baga surubelnita sa desfaci suruburile de la scut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa o urci cu o roata pe bordura...

...iar pe bordura mai pui o caramida

.... iar in partea cealalta ....

asezi alte caramizi in asa fel incit sa urce roata la acelasi nivel cu cealalta

.... iar in partea cealalta pui cricul...

niciodata sa nu te bagi sub masina cind sta doar pe cric ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ups cred ca era o idee ff proasta, eu personal o urc pe capre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va recomand ca, daca nu aveti macar un canal, sa nu va jucati cu caramizi si mai stiu eu ce...

Pentru maruntisul ala, te duci la un mecanic si te rezolva.

Cred ca fiecare are vreun mecanic preferat care face treaba mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma gandeam sa o urc pe cric si sa bag 2 jante culcate sub rotile din fatza (am un set de 4 jante din tabla) si apoi trag frana de mana si gata :) Merge ? cred ca tot la service o sa ajung cu toate sculele cumparate ....... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este bine risti sa rupi vreo conducta, teava sau ce-o mai trece pe sub ia sau sa zgarii antifonul, daca nu ai capre mai bine fugi la un service cred ca nu e mm de 30 lei manopera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu cu atentia pe sub masina. Am vazut cu ochii mei cum a cazut un trabant pe un "mecanic" care pusese cricul, un butuc sub lonjeron si roata sub bascula. I-a fracturat bazinul si a stat vreo sase luni pe dreapta - si aia era o masina usoara, nu un passat de o tona si jumate.

Ca sa ramanem in topic vreau sa va mai spun ca e bine ca masina sa fie cat de cat dreapta pentru ca uleiul sa curga tot si sa antreneze si eventualele impuritati din baie, motorul sa fie cald, de preferat dupa ce a mers ceva (atentie totusi sa nu va opariti), nu va complicati sa scoateti chiar orice urma de ulei din toate cotloanele ca nu e necesar si atentie mare la filtru ca capacul ala e din plastic (cel putin la masina mea). Nu accelerati pana nu se sting becurile, nu porniti motorul fara ulei sub nici o forma, nu folositi decat ulei conform specificatiilor, achizitionat de la o sursa sigura (la reprezentanta e cam la acelasi pret cu magazinele care mai aduc si de prin Turcia, China si Ungaria - unele dintre magazine, evident).

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali, nu am decat cuvinte de lauda.

Multumim pentru materialele prezentate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Improvizatii de ridicare se gasesc, dar daca masina nu sta pe plan orizontal, nu exista riscul sa nu se scurga intreaga cantitate de ulei uzat din baie ?

Eu am vazut ca mecanicul meu a tinut deschis busonul de purjare cca. 40 min. Exista cumva un timp recomandat pentru a fi lasat sa se scurga ?

Capacul filtrului de ulei se recomanda, asa cum zicea si c o s m i n , sa fie scos cu acea cheie "cu 3 gheare". Poate fi fixat foarte strans, si in lipsa unei unelte potrivite, materialul plastic se va crapa. Una peste alta, vad cam inutil efortul si riscurile implicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar nu ramane prea mult ulei acolo, in principiu trebuie sa fie masina dreapta sa aproximativ pe acolo. 40 de min e mult mai ales daca motorul e cald. 10-15 minute e suficient, Cele 30 de picaturi care mai cad dupa aceea nu reprezinta nici 50 de grame de ulei - deci nu prea conteaza. Nu crapa capacul, oricum, e ieftin si te poti aproviziona cu unul de schimb in prealabil,ca sa nu ai chiar nici un stress.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

Capacul filtrului de ulei se recomanda, asa cum zicea si c o s m i n , sa fie scos cu acea cheie "cu 3 gheare". Poate fi fixat foarte strans, si in lipsa unei unelte potrivite, materialul plastic se va crapa. Una peste alta, vad cam inutil efortul si riscurile implicate.

Se recomanda :vaidecapulmeu: dar in lipsa poti folosi si altceva (exista cheie speciala pentru demontat filtrul de ulei

http://www.autoschrott.ro/index.php?act=go...ductid=U_993790 sau

http://www.piesemoto.ro/ro/shop/imgprod/ch...filtru-ulei.jpg si nu e chiar o groaza de bani).

De exemplu eu cand am facut primul schimb de ulei n-am putut sa deschid capacul de la filtru de nici o culoare cu metode conventionale (cu mainile, cu nu stiu cate tipuri de curele) si pana la urma l-am desfacut cu un mops mai mare

mops%20german.jpg

dupa ce in prealabil am pus pe capac o carpa mai groasa impaturita in doua. Trebuie avut grija ca atunci cand strangeti de mops sa o faceti cu simt, adica sa strangeti suficient cat sa aiba aderenta (priza) la capac si sa se desfaca.

Strangerea capacului eu o fac "la maini", nici prea strans, nici prea slab astfel incat sa nu trebuiasca data viitoare sa folosesc iar mopsul.

Surubul de la baia de ulei il desfac cu o inelara cotita de 19 si la golire il las maxim 10 minute, pana cand pe la orificiul de scurgere uleiul picura, dupa care pun la loc surubul de la baia de ulei si torn in motor exact un bidon de 4 litri de ulei astfel incat nivelul dupa pornirea si oprirea motorului sta exact la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La servicul unde merg eu baietii imi scot uleiul cu un aparat. Baga un furtun pe joja si trag uleiul afara. E vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu-i nicio problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. sa nu va jucati cu caramizi si mai stiu eu ce...

pot sa iti spun ca principala caracteristica a unei caramizi este rezistenta la compresiune si are o valoare de minim 100N/mm patrat; de mai stii tu ce nu ma pot pronunta ca lumea e inventiva rau de tot :D

eu ma gandeam sa o urc pe cric si sa bag 2 jante culcate sub rotile din fatza (am un set de 4 jante din tabla) si apoi trag frana de mana si gata :ceuameni: Merge ?

daca esti mai subtirel merge :screwy:

nu este bine risti sa rupi vreo conducta, teava sau ce-o mai trece pe sub ia sau sa zgarii antifonul, daca nu ai capre mai bine fugi la un service...

la tine se rupe vreo conducta cind sta masina pe sosea? :coffee_lol:

sansele mai mari de zgiriat antifonul sint cind pui masina pe capre, in cazul in care sint niste capre riioase si nu au material de protectie pe zona de contact cu masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo ... a mers excelent cu urcatul rotilor din fatza pe jante ... doar ca am facut muschi, ca dupa ce am urcato si am desfacut surubul de la baie am coborato iar pe roti (am scos jantele) ca sa stea dreapta pana se scurge tot uleiul ... apoi iar urcata cu rotile pe jante ca sa stang la loc surubul de la baie ... dupa care a inceput distractia cu remontatul scutului :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Deci pana la urma, ca si concluzie, mai bine mergem la un service? :))

Merita efortul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!