Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Ma poate ajuta cineva cu o informatie referitoare la pompa de ABS? Intentionez sa o schimb deoarece astazi mi s-a aprins martorul de ABS, am verificat si aveam o eroare "Electrical Fault In Circuit(ABS pump)", iar apoi am sters eroarea si au inceput sa clipeasca martorii de abs si frana de mana. Eu am modelul 1j0614117F si la dezmembrari am gasit 1j0614117E. Imi poate spune cineva daca se potriveste? Masina mea nu are ESP(am inteles ca ar conta si treaba asta). Multumesc.

Modificat de bogdan_16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Ce bujii imi recomandati a fi mai bune pentru motorul 1,6 16v AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ngk PZFR-6J platinum

Desi eu aveam cu terminatia 5d si am pus tot asa, am intrebat si pe cineva la tess brasov si a bagat vin-ul masinii si tot alea cu 5d le-a dat. E undeva la 200 lei setul si tin 60.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de off: maine merg sa imi iau masina de la reparat, aveam consum de ulei ridicat (1l la 7-800km) plus o bobina nefunctionala dupa ce au desfacut motorul au constatat ca aveam si un piston fisurat, intitial am vrut sa fac o segmentare dar am ajuns sa schimb si pistoanele( toate 4). Uleiul ce mi.a fost recomandat si bagat in masina este Ravenol 10w40 ... acum intrebarile mele sunt in legatura cu Rodajul si uleiul, cam cum se procedeaza cu rodajul, cum ar trebuii sa merg cu ea pana se aseaja pistoanele cum trebuie? Si dupa cat timp ar trebuii sa schimb uleiul ? Iar in legatura cu acest ulei, mai foloseste cineva? E bun de ceva? Sau ar trebuii sa il inlocuiesc dupa rodaj? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa ti recomande 10w40 la acest tip de motor...mai ales ca este si proaspat segmentat si iarna bate la usa(5w30 cel mult 5w40...)full sintetic si nu parte sintetica...pai mergi in primii 500 de km mai cumpatat(nu te dai la ea...)dupa 1000 de km il dai afara ca ala nu are ce cauta in motorul asta doar daca mananca ulei si dupa segmentare ceea ce nu ar fi o surpriza tinand cont de ce ulei ti au recomandat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, sdR+ a scris:

Cum sa ti recomande 10w40 la acest tip de motor...mai ales ca este si proaspat segmentat si iarna bate la usa(5w30 cel mult 5w40...)full sintetic si nu parte sintetica...pai mergi in primii 500 de km mai cumpatat(nu te dai la ea...)dupa 1000 de km il dai afara ca ala nu are ce cauta in motorul asta doar daca mananca ulei si dupa segmentare ceea ce nu ar fi o surpriza tinand cont de ce ulei ti au recomandat...

Si cam ce ulei mi.ai recomanda? 5w40 sau 5w30 marca ma intereseaza 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca asta ca de...clean.L-am folosit si f.multumit.In nici un caz 10w40 la motor reparat,parerea mea.

Imag004.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Baz said:

Si cam ce ulei mi.ai recomanda? 5w40 sau 5w30 marca ma intereseaza 

Poti sa pui orice marca de ulei 5w40 in timpul rodajului. Dupa rodaj sa te orientezi pe un ulei care ti se pare bun si sa continui pe el. Nu face bine schimbarea marcilor de ulei, de la un schimb la altul.

@DClaudiu, Am folosit bujii Brisk, am sa cumpar bujiile NGK.

Modificat de TM09JNX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandati ca primul schimb de ulei dupa segmentare sa fie facut dupa 1000 de km? Mecanicul mi-a spus ca pot sa merg normal cu uleiul si sa-l schimb la 10.000. Eu ma gandeam sa-l schimb imediat dupa iarna adica dupa vreo 2500 de kilometrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am schimbat la 1500 , si am pus Motul 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca la 1000 am sa merg si eu pe motul 5w40 momentan folosesc ravenol 10w40 .. . Motorul se aude perfect de la prima cheie iar in weekend am doua drumuri de cate 120km dus intors sper sa nu afecteze prea mult ca am bagat ravenolul asta, la drum intins merg cu ea maxim 2800-3000 de turatii in a 5-a 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1000km schimbi uleiul de rodaj si filtrul de ulei deoarece poate contine particule metalice in ulei de cand s-au rodat piesele in motor.

Pune ulei nou si filtru nou de ulei. Celalalt ulei nou, poti sa il tii in intervalul 8-10mii km, dupa care il schimbi iarasi.

Modificat de TM09JNX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, TM09JNX a scris:

La 1000km schimbi uleiul de rodaj si filtrul de ulei deoarece poate contine particule metalice in ulei de cand s-au rodat piesele in motor.

Pune ulei nou si filtru nou de ulei. Celalalt ulei nou, poti sa il tii in intervalul 8-10mii km, dupa care il schimbi iarasi.

Ma gandeam sa il schimb putin mai repede pe la 5-6 mii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfat de la mine uleiul la benzinare se schimba oricum pe la 6500-7000 asta daca vreti sa prelungiti viata motorului...nu scrie nicaieri treaba asta dar trebuie luata in calcul temperatura la care lucreaza(4 litri si asa este putin in baie combinat cu temperatura mare duce la o degradare mult mai rapida decat a unui motor diesel)este vorba de turatiile mari, cantitatea mica din baie plus caldura egal uzura prematura a uleiului chiar daca este full sintetic...intr un motor bun 1.6(fara sa manance ulei)cantitatea mancata se evapora din cauza caldurii...deci nu umblati daca aveti motorul bun cu un ulei parte sintetica gen 10w40 ca l mananca mult mai rapid nu mai zic de performanta...Nu vreau sa ma contrazic cu nimeni este parerea mea si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara de vreo 2 saptamani ma confrunt cu un zgomot. Cand ridic capota nu iti dai seama, e acoperit de zgomotul motorului, se aude in dreptul rotii din fata stanga. Mai jos am un video in care se poate vedea. Aveti idee ce ar putea fi ? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi am si eu un AZD si am urmatoarea problema cad e rece motorul trage bine iar cand se incalzeste pierde puterea si la relantiu se aud niste rateuri incet in evacuare, pe testar nu da nimic. Care ar putea fi cauza?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi, dupa segmentarea AZD-ului meu am observat ca dupa 500 de km au inceput sa se auda tachetii putin dimineata, mentionez ca pe partea de tacheti acestia doar au fost curatati si au fost linistiti 500 de km, este normal sa se auda acum? Uleiul dupa segmentare a fost 5w40 Ravenol VSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Revin cu intrebarea de mai sus, e cineva care are vreo idee de unde ar veni acel zgomot metalic ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dupa segmentare am pus 10W-40 si am mers 11 mii si nu mi-a papat niciun gram. treaba asta cu 1500 km  apoi sa pun alt ulei nu prea isi are rostul dupa ce ai pus ulei nou in motor. Cei care segmentati motorul puneti ulei nou, nu pe cel folosit si nu o sa aveti probleme legat de consum !!

 

2 hours ago, DClaudiu said:

Buna seara. Revin cu intrebarea de mai sus, e cineva care are vreo idee de unde ar veni acel zgomot metalic ? 

Verifica scutul, poate atinge ceva sau ai ceva slabit si din vibratia motorului se aude scatz-ul acela. Urca pe o rampa si te uiti pe sub ea ce ar putea fi. Dupa cum se aude pare a scut slabit daca ai.

 

 

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scut am de plastic. Nu cred ca asta e cauza, o sa merg la service sa vad ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi am si eu un AZD si am urmatoarea problema cand e rece motorul trage bine iar cand se incalzeste pierde puterea si la relantiu se aud niste rateuri incet in evacuare, pe testar nu da nimic si cand revine din ture la relantiu se mai opreste cateodata. Care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, m-am trezit cu o mica balta de ulei sub masina (nu picatura din imagine) postez un clip filmat cu telefonu in spatele motorului, acolo se vede cam de unde se prelinge ... nu stiu sigur dar este posibil sa fie la inbimarea intre baie si motor este vreo garnitura acolo care se poate uza / inlocui ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!