Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am rezolvat problema cu papatul de ulei....cam costisitor, dar merita... 1000 km, niciun gram de ulei mancat, consum 5.2 l/100 km ( Brasov-Oradea si retur).

Alta probema..la o denivelare la un pod sa auzit o pocnitura in spate....opresc... si cand ma uit sub masina, amortizorul stanga spate este plin cu ulei, picura si pe jos, si acum face urat rau de tot. trosneste foarte tare, cred ca s-a rupt...

Are cineva prin Brasov un amortizor spate de golf 4 variant?

Se potrivesc amortizoarele de la golf 4 scurt la variant?

Drumuri bune!

Cum anume ai rezolvat problema consumului de ulei. Mie in 10 mii km mi a consumat 3 litri in plus. Uleiul folosit este mobil 5w40 supersintetic. Cred ca neamtul dinaintea mea a folosit castrol caci am gasit un abtipild pe portiera. Curios este ca nu mi-a consumat ulei un an cat am folosit-o pana sa ii schimb filtrele si am trecut pe mobil la recomandarea serviceului. Acum nu stiu ve sa fac..sa trec inapoi pe castrol, dar totysi parca nu se justifica consumul asa mare. Am facut un drum de 550 km pana la mare mers putin mai tare 140 km/h si mi-a consumat 500 ml ulei. Modificat de teege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand eu zic sa treci inapoi pe castrol, in al doilea rand mie la service, si gasisem si pe ceva forum ca e bun castrol 10W40 si eu din ala am in masina...imi consuma cam 1 l la 10000 km. boala masinilor astea sunt ghidajele si scaunele de la supape...mie mi-a zis un service ca ma costa cam 1000 ron rectificarea chiulasei cu tot ceea ce tine de ea si ca imi garanteaza ca nu o sa mai am consum de ulei...momentan mai astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Si eu cand am cumparat masina nu consuma ulei si nu scotea fum....pana cand am schimbat uleiul...am pus Castrol 10W si de atunci au inceput problemele...consum cam 700ml/1000km....si fum alb - albastru.

Am facut test de compresie, a iesit bun, dar nu prea te poti lua dupa el.

Eu trebuia sa ii fac si distributia, si daca tot am umblat pe acolo am dus chiulasa la Ozun, au reconditionat-o baietii complet, si am si segmentat motorul.

In concluzie: reparatie chiulasa, distributie, ulei, filtre, schimbat lichid de racire - total 3000 lei.

 

Si daca e treaba bine facuta, nu o sa mai tina masina pana o sa se mai strice motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit si eu Mobil 5W30  si mi-a papat intre schimburi un litru si ceva, spre 2 litri. M-am trezit ca s-a aprins becul desi nu merg cu masina mai mult de 100km/h.

 

La ultimul schimb am pus VatOil Gold 5W40 si nu mi-a mai papat nimic desi am avut si incursiuni de 130km/h pe autostrada pe portiuni de 50km+ (spun asta pentru ca nu stiu cat de sanatos e sa mergi cu masina in 4000 ture pe distante lungi, poate gresesc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum nu imi iese pe esapament deci nu cred ca ar fi chiulasa. Am sa incerc totusi mai intai cu un castrol 10w40 si poate si cu o curatare a baii de ulei si sa vad cum se comporta, multumesc de sfaturi. O alta pro blema care ma sacaie ar fi ca imi cam "agata" cand schimb vitezele in special treapta a doua si a treia. Daca plec cu a 1 a pana in 5000 si vreau sa dau a doua daca nu imping bine schimbatoru pana la fund sa zic asa se comporta ca si cum nu as calca ambreiajul in rest cand schimb parca e din doua nivele fiecare viteza, imping o data agata si apoi tre sa imping pana in capat. Nu stiu daca am foat concis..sper sa intelegeti. Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Dupa cum spuneam in celalalt post, nu mai pot regla din butonul de la bord aer cald - aer rece in masina. Am fost la un service, iar mecanicul s-a uitat undeva pe sub consola centrala, pe partea soferului si a zis ca este cazuta clapeta sau parghia de reglare aer cald - aer rece si trebuie desfacut bordul si consola centrala si multe altele si costa vreo 400 RON toata tarasenia. Chiar asa o fi ca nu prea imi inspira incredere figura mecanicului ? A mai patit cineva asa ceva ? Poate fi reparata si altfel, mai ieftin ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosminbv88, si acuma ce ulei ai pus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu doua probleme la golf 4 1.6 16v.

1. Cand se incalzeste motorul ( dupa vreo 30-40 min de exemplu ), relantiul oscileaza putin ( e vorba de 20-30 de rpm si totodata trage destul de greu. Daca pornesc si clima nu mai trage nici cu a doua dupa 3000-4000 rpm.

2. Cand sunt stinse farurile ( inclusiv pozitiile ) si trag de maneta de la semnalizare ( cea cu care dau flash-uri ), se aprind toate led-urile din bord ca si cum as pune pozitiile, iar cand dau drumu la maneta, se sting toate ledurile. Ma gandesc ca ar putea fi vreun scurt ceva pe la faruri? Farurile sunt originale, fara modificari ( cel putin eu nu am facut, poate fostul proprietar ar fi facut dar nu pare sa fi umblat la ele).

 

Multumesc.

Modificat de vibrate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.test de compresie

2.eu as incepe cu maneta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Calin... Castrol Magnatec 10W40


Am cam intarziat cu filmarea, de accea consumul a mai crescut un pic, dar tot e bine( 1.6 16V AZD.)

 

 

Drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eduard.lucaci

Salut,

eu cand aveam 1.4 16V tot pe Castrol Magnatec am mers, si am fost foarte multumit.

Pe 1.6 16V AZD de acum am mers pe un Aral 5W40 si am facut vreo 2000 km pana acum fara pierderi.

Si scot aceasi consum ca si Cosmin, depinde de trafic.

Cel mai des e 6 l/100, dar mers in exterior pe distanta de 30 km, cu turatia intre 2500 - 3000 rpm.

 

O sa fac vara asta un drum de Croatia (4 pers. plus bagaje) si sunt curios cat o sa scot :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare. Este normal ca al meu AZD de 2002 sa nu aiba computer bord? Sau ar trebui sa aiba toate si al meu a fost schimbat? Mentionez ca am ceasul care are ornament cromat la margine(nush daca are vreo importanta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit si al meu e comfortline din 2002 si are inele cromate dar nu are afisaj cb :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata lumea care mi-a vazut masina se mira ca nu am. Si m-am gandit ca poate de la cine am cumparat l-a scos afara si mi-a bagat una normala.

 

Referitor la ce a spus "Vibrate" si eu am aceasi problema, dar eu am auzit ca e din cauza la EGR, nicidecum din cauza compresiei...


Am si eu doua probleme la golf 4 1.6 16v.

1. Cand se incalzeste motorul ( dupa vreo 30-40 min de exemplu ), relantiul oscileaza putin ( e vorba de 20-30 de rpm si totodata trage destul de greu. Daca pornesc si clima nu mai trage nici cu a doua dupa 3000-4000 rpm.

2. Cand sunt stinse farurile ( inclusiv pozitiile ) si trag de maneta de la semnalizare ( cea cu care dau flash-uri ), se aprind toate led-urile din bord ca si cum as pune pozitiile, iar cand dau drumu la maneta, se sting toate ledurile. Ma gandesc ca ar putea fi vreun scurt ceva pe la faruri? Farurile sunt originale, fara modificari ( cel putin eu nu am facut, poate fostul proprietar ar fi facut dar nu pare sa fi umblat la ele).

 

Multumesc.

Referitor la oscilatie, si eu am aceasi problema, dar se pare este de la supapa EGR. Incearca sa tragi mufa de pe supapa, si daca mai face figure inseamna ca poate fi compresia, daca nu mai face inseamna ca e de la EGR.

 

P.S. Vezi ca daca tragi mufa o sa-ti apara in bord "Check Engine", deci aia trebuie stearsa cu un tester. In caz ca nu ai, o sa-ti fie aprinsa pana o duci la cineva sa o faca. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: Am observat cand plec dupa loc si o tin din ambreiaj fara sa o ajut prea mult din acceleratie "chitaie" la accesorii rola sau cureaua. In rest nu am niciun zgomot la accesorii. De ce se intapla acest lucru? Vorbind cu un mecanic, acesta zicea ca e posibil sa fie cureaua de accesorii prea stransa. Se poate acest lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut!  Acel ,,chitait''  este scurt . Am schimbat toate rolele si tot se aude la plecarea de pe loc. Cred ca este ceva pe la ambreiaj. 

Modificat de soare_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acel chitait e de la ambreiaj:))), trebuie miscat, la fel si mecanicul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc colegii. Daca scot mufa de la EGR ce ar trebui sa se intample ca sa trag concluzia ca EGR-ul este bun sau nu?

 

Legat de maneta de semnalizare, o voi schimba zilele astea sa vad daca de acolo e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da daca tragi mufa de la egr poti trage cncluzia daca el e devina sau nu, dar cum ti-au zis colegii iti mai zic o data ca daca scoti mufa se aprinde check engine-ul si pana nu pui interfata pe masina sa stergi eroarea nu se stinge, char daca bagi dupaia mufa la loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vibrate Mai intai curata egr-ul+teava care duce sub clapeta,curata clapeta si senzorul map.De ai probleme si dupa asta trebuie sa vezi sonda lambda de obicei ia influenteaza de nu trage motorul si poate sa fie murdara,cam greu sa se murdareasca.Ea lucreaza dupa 300° si de obicei cand motorul este cald ea da semnal centralinei cat aer sa bage mai intai trebuie sa curati ce am scris la inceput pt a scoate din calcul celalalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa curat toate astea si apoi le voi adapta pe toate.

Legat de faza cu aprinsul bordului, se pare ca problema nu e de la maneta pt ca am montat ieri tempomat ( nu aveam ) si face la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aceeasi "problema" cu aprins becurile din bord atunci cand dau flash-uri. La mine stiu sigur ca e de la LED-urile montate in interior si exterior (plafoniere, usi, pozitii). Daca ai LED-uri puse in loc de becuri atunci e posibil sa aiba aceeasi cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am smd-uri in loc de becurile de la numar. Am sesizat o chestie interesanta si anume atunci cand scot mufele de la faruri nu se mai aprinde bordul. Are vreo influenta sau asa e normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune becurile la loc la numar si vezi daca se corecteaza. Eu am lasat asa ca nu ma deranjeaza. Neavand masina capacitatea de "eroare de bec ars" probabil se manifesta cumva in felul asta. Ma refer la faptul ca LED-urile SMD consuma mult mai putin decat becurile. Atunci cand in circuitul electric intra niste consumatori cu un consum mult mai mic undeva trebuie sa se produca un efect. Si cum Golf IV nu are niciun senzor sa isi sara in nas cu o eroare, desi la mine pe VAG-COM se gaseste una legata de problema asta, banuiesc eu ca asta e modul lui de a spune ceva. Desi foarte probabil este un efect nedorit.

Nu stiu sa spun mai mult. Cei care cunoasteti meserie nu imi dati in cap. Doar ca m-am intalnit si eu cu problema si efecte nasoale nu a produs de aproape 2 ani de cand am LED-uri in loc de becuri.

 

In alta ordine de idei... Azi am dat jos aparatorile de noroi sa fac un pic de curatenie in zona usii/pragului pe unde ar trebui sa scurga apa de la parbriz dar care de obicei e container pentru mizerie. In dreapta, la pasager, intre contra-aripa si aparatoarea de noroi iese un furtun de la canistra de carbune (Charcoal Canister). Furtunul are codul 1J0 021 090 C. E normal sa atarne pe acolo? Eu nu mai am nici scutul de plastic pentru motor si pe acolo e posibil sa arunce noroi sau alte mizerii si nu as vrea sa am probleme.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare . detin un vw bora motor 1.6 16v cod motod AZD. Este normal ca la 100km/h in treapta a5a de viteza sa am 3000 de rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!