Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut Edy,

Scoate pe rand fiecare bobina si porneste motorul. Cand observi ca motorul merge in 3 la bobina scoasa, aceea e de vina, daca tremuratul se accentueaza, inseamna ca acea bobina functioneaza. Nu tine bobina in mana de partea metalica cand functioneaza motorul! De obicei incearca bobinele de la cil 4 si cil 3.

Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tommy_dj Este normal sa nu mai ai oscilatii cand deschizi ac. pt ca clapeta se deschide mai mult.Curata clapeta,egr-ul senzore MAP adapteaza clapeta+egr-ul si dupa vezi de mai ai oscilatii.La toate motoarele cand deschizi ac. se ridica rpm-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tommy_dj Este normal sa nu mai ai oscilatii cand deschizi ac. pt ca clapeta se deschide mai mult.Curata clapeta,egr-ul senzore MAP adapteaza clapeta+egr-ul si dupa vezi de mai ai oscilatii.La toate motoarele cand deschizi ac. se ridica rpm-ul.

 

 

Salut Cata. A fost si curatat si adaptat cu VAG-COM-ul si clapeta si EGR. Am si schimbat cu 2 din dezmembrari dar nu si-au facut treaba si am pus inapoi cel original. Mentionez ca senzorul MAP nu a fost curatat. Dar cand trag mufa de pe EGR totul revine la normal. Mar are rost sa curat si senzorul? Sau clar ca e de vina EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidiubac mersi...dar mai poate fi si alta cauza inafara de bobinnele de inductie ? ...nu stiu zic si eu...dupa simptomele care le are asta ar fi...deci motorul nu are un joc puternic cand deschid capota , inautru se simte tremuratu pana si pe volan si schimbator , check engine e intermitent chiar si nemiscand masina deloc....Dupa cate am mai citit pe forum , se testeaza fie si pini 1-2 si 2-4 din capul bobinei ...

                  Multumesc de sfat si astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recunosti bobina defecta dupa umflatura in cap, cel putin asa am aboservat la mine. Initial s-au dus doua, apoi dupa scurt timp si celelalte doua. ma refer la cele originale din fabrica. Asta e melicul AZD-ului n-ai ce sa sa-i faci :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tommy_dj Altii spun ca erg-ul sta inchis la relantiu eu nu stiu exact asta.Tu cand ai curatat egr-ul era inchis?Asa stii exact de era el.La mine cand l-am curatat era inchis.Legat de senzorul MAP este bine sa-l curati de nu l-ai mai curatat,el masoara presiunea si  ii spune centralinei cat sa deschida clapeta si erg-ul.Mai intai curata senzorul MAP vezi si de este curat filtru motor si dupa incearca alt egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tommy_dj Altii spun ca erg-ul sta inchis la relantiu eu nu stiu exact asta.Tu cand ai curatat egr-ul era inchis?Asa stii exact de era el.La mine cand l-am curatat era inchis.Legat de senzorul MAP este bine sa-l curati de nu l-ai mai curatat,el masoara presiunea si  ii spune centralinei cat sa deschida clapeta si erg-ul.Mai intai curata senzorul MAP vezi si de este curat filtru motor si dupa incearca alt egr.

 

 

Eu numai am dat cu WD-40 Dar sincer nu-mi dau seama daca era pe pozitia inchis, sau deschis. Mecanicul la care am dus masina, el a curatat cu ceva solutie si o pensula, si parca a putut sa si miste pistonasul cu o surubelnita. Acum... nu stiu daca e un bine sau un rau. Dar legat de sonzor, o sa-l duc la mechanic sa mi-l curate, si apoi vad de acolo ce si cum. Filtrele trebuie sa fie curate, pentru ca am schimbat toate in decembrie. Mai e si alt filtru in afara de Aer/Polen/Ulei/Benzina... de care eu nu stiu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau si eu un numar de telefon la cineva care sa ma ajute sa activez functii pe un golf 4 1.6 16v multumesc.0769.466.687

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand pistonul care deschide/inchide erg-ul se misca alimentind cu curent pt ca are o garnitura iar partea electronica are un potentiometru.De curatat senzorul MAP iti ia jumatate de ora iar aici ai cum sa-l curati http://vwforum.ro/topic/107458-diy-curatare-senzor-mapsenzor-presiune-vw-16-16v/    Nu mai sunt alte filtre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edy, bobinele daca au o problema se umfla la propriu, eu acum 2 saptamani am avut aceleasi simtome ca ale tale si au fost devina bujiile care erau uzate. Dupa ce le-am schimbat au disparut problemele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Întâmpin a doua oară în aproximativ 20000 km parcurși o problemă care mă îngrijorează. Pentru o perioadă relativ scurtă de timp (circa 5 - 7 minute), atunci când las mașina în frână de motor se aude un zgomot deranjant (ca un huruit) care pare să vină de la evacuare, de undeva din partea față, sub mașină. Nu pot să localizez cu precizie proveniența sunetului. Singurul punct comun între cele două evenimente ar fi că la prima apariție a sunetului eram cu mașina prin zăpadă, iar a doua oară pe o ploaie torențială cu carosabilul inundat, zgomotul încetând de îndată ce am ajuns cu mașina pe asfalt uscat. Vă este cunoscută problemă? Am motive să investighez mai în amănunt? Mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt astupat egr-ul cod 038131925A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare oameni buni!

   Sunt proaspat posesor de Golf 4 1.6 16v,an 2003,cod motor BCB. De cum am luato i-am schimbat distributia,pompa,antigel,ulei,filtre.Problema mea este cu pardalnicul Check engine ce s-a aprins dupa vreo 200km facuti cu ea, s-a mai stins el cate 20,15 km chiar 100 km la un moment dat,dar acum tot aprins sta, masina merge ok nu imi dau seama sa aiba vreo problema. Mi-a pus-o un preten pe calculator si a dat ceva de sonda lambda dar nu am date exacte si nici programul prietenului nu era cel pentru vag-uri,este cineva din Bucuresti ce ma poate ajuta sa ii dam de cap?

 Va multumesc anticipat!

Modificat de spiders2066
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune aici eroarea daca o ai.

Cel mai probabil e de la sonda lambda 2, cea de dupa catalizator.

Fie ea nu mai e buna fie nu ai ardere completa si sesizeaza.

Verifica si bujiile, respectiv bobinele de inductie.

Bobinele nu treb sa prezinte urme albe pe ele, semn ca ai scapari de curent, nu treb sa aiba umflaturi pe suprafata lor, semn ca sunt pe duca.

Bujiile daca nu ai un istoric al lor ar fi bine sa le inlocuiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune aici eroarea daca o ai.

Cel mai probabil e de la sonda lambda 2, cea de dupa catalizator.

Fie ea nu mai e buna fie nu ai ardere completa si sesizeaza.

Verifica si bujiile, respectiv bobinele de inductie.

Bobinele nu treb sa prezinte urme albe pe ele, semn ca ai scapari de curent, nu treb sa aiba umflaturi pe suprafata lor, semn ca sunt pe duca.

Bujiile daca nu ai un istoric al lor ar fi bine sa le inlocuiesti.

Deci trebuie verificate bobinele si schimbate bujiile pentru ca intradevar nu am nici un istoric. Dar mai intai vreau sa ii fac o testare cu vagcom-ul la cineva priceput. Merci frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sonda lambda 2 e functionala, adica nu e pe duca, sa de-a erori deaiurea, atunci sigur ai o pbma la ardere, altfel nu iti dadea eroare, implicit nu ti se aprindea martorul check.

Dar, o scanare te va lamuri mai bine.

Oricum, daa nu ai un istoric al servisarii, bujiile schimba-le urgent. Bobinele doar daca prezinta urmele descrise de mine, altfel nu ai de ce sa le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sonda lambda 2 e functionala, adica nu e pe duca, sa de-a erori deaiurea, atunci sigur ai o pbma la ardere, altfel nu iti dadea eroare, implicit nu ti se aprindea martorul check.

Dar, o scanare te va lamuri mai bine.

Oricum, daa nu ai un istoric al servisarii, bujiile schimba-le urgent. Bobinele doar daca prezinta urmele descrise de mine, altfel nu ai de ce sa le schimbi.

 Merci frumos de indrumare, oameni foarte saritori aici pe forum!!

Am facut scanare la user-ul Florin de aici de pe forum,mi-a zis ca sonda 2 ar cam fi pe duca,dar pentru ca nu am un istoric al bujiilor as putea sa incep cu ele.

Va multumesc si revin dupa schimbul bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da reply daca comentezi ultimul post. E impotriva regulamentului. Iti spun sa nu se ia de tine vre-un moderator sa-ti dea warn.

Oricum ar fi starea sondei lambda 2, tu asigura-te ca ai sistemul de aprindere in stare buna. Ii vei usura si ei munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am dat baia ulei motor jos si am gasit "marmelada" inauntru.Dimineata se auzea ca un tractor iar in acceleratie batea rau de tot.Pt a vedea de este murdar cel mai bine dati mai intai jos senzorul de nivel ulei si bagati degetul inauntru.De degetul ramane murdar este bine sa dati jos baia de ulei si sa o curatati.Mai curatati si tija de la pompa cea care trage uleiul.Dup ce curat si pun la loc totul revin cu informatii.

post-130029-0-34852800-1406301390_thumb.

post-130029-0-57044200-1406301397_thumb.

post-130029-0-15070300-1406301404_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama da ce-i acolo. Ce ulei ai folosit si la ce interval l-ai schimbat?

Ai avut pbme cu epuratorul de ulei? De curiozitate desfa-l si fa-i o poza.

De regula acest oil sludge se intampla daca folosesti ulei prost (uzat), daca mergi pe drumuri f scurte indeosebi pe timp rece (oxidarea data de condens), daca ai pbme cu carterul smdp.

Dat fiind faptul ca e vara si presupun ca ai folosit un ulei cat de cat bun, ma gandesc sa dau vina pe ce tine de gazele carterului.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit castrol iar uleiul l-am schimbat la cel mult 10mii/km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ii va prinde motorului un engine flush. Iti dai seama ca nu doar baia de ulei are acel namol.

Ce stil de condus ai adoptat? Faceai multe drumuri scurte ( mai mici de 5 km)?

Cati din cei 10.000 reprezentau urban?

 

Problema asta a fost semnalata la mijlocul anilor 90 indeosebi de Toyota si VAG.

Una din cauze a fost faptul ca s-a introdus intervalul extins de service iar lumea folosea ulei nepotrivit, iar una dintre recomandarile de atunci a producatorilor a fost utilizarea de uleiuri sintetice si sa se aiba grija la intervalul de schimb ce trebuia adaptat regimului de exploatare.

Pt ca, pe langa acesti factori, unul deosebit de important a fost acela ca s-a trecut la motoare cu capacitatea baii de ulei mai redusa, precum si azd-ul care are pana in 3.5 litrii de ulei, in timp ce motoarele sa le zic standard au peste 4 chiar 5 litrii, ceeea ce face imperios necesar ca uleiul sa fie sanatos.

 

Si mare atentie la data fabricatiei de pe bidon cand efectuezi schimbul. Recomand sa nu fie mai vechi de 3 ani, pt ca un ulei trebuie folosit in max 5 ani de la data fabricatiei.

Dar cel mai bine e sa fie in acelasi an, hai anul trecut daca se face schimbul in primele luni ale unui an. Asa iti dai seama si de rulajul acelui magazin.

Pt ca, am intalnit si eu la cateva magazine din oras, asa zise de cartier cu stocuri de uleiuri vechi, iar in unele cazuri presupun cand erau expirate umblat si le mai zgariau nitel data si daca nu le vindeau usor in magazin mergeau in targul de masini cu uleiurile si gaseau clienti nestiutori sau neatenti la greu.

Eu eram sa iau o data bataie de la un astfel de negustor cand m-am bagat in seama sa ajut un cumparator.

De aceea zic, nu doar tipul uleiului conteaza, ci si valabilitatea lui.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are a face cu drumuri scurte sau lungi atata timp cat apa ajunge la 90°(motorul este cald).Uleiul doar nu se rancezeste.Stilul de condus nu vad ce rol are cu uleiul.De obicei trec in o treapta superioara dupa ce trece de 2mii rpm.Cred ca uleiul era de proasta calitate dar tot ulei castrol pun plus un aditiv pt ulei.De aceia va zic cand schimbati uleiul dati jos senzorul de nivel ulei si bagati un deget in gaura unde este senzorul si controlati se nu aveti marmelada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba gazele care vin din epurator cu marmelada care se afla in baia de ulei.Poate sa faca si drumuri scurte,sa fie epuratorul cum o fi dar nu are voie ca uleiul in motor sa arate asa.

La cum arata uleiul acolo este vorba de calitatea foarte proasta a uleiului,si intervalul de schimb mare.

 

cata72cata poate ca de cand ai tu masina ai schimbat uleiul in 10.000 dar pana sa ajunga la tine oare fostul proprietar lo fi schimbat in 10.000 km??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta cineva cu o informatie va rog,

imi puteti spune ce rol are furtunasul ala din poza, cel incercuit?

am schimbat astazi filtrul aer la motor si nu stiu cum draq de am reusit sa-l rup.

Probabil atunci cand am tras capacul, sau nu stiu....

Am vazut ca este crapat dar de stat acolo sta daca il imping dar nu sta prins cum ar trebui, nu face priza bine.
Sper sa nu fie ceva grav ca luni plec si in concediu si pana atunci n-am de unde sa cumpar asa ceva :(, mai ales ca sunt inchise magazinele acum.

multumesc !!

post-30100-0-15318800-1406374375_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!