Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

In care parte?In partea de sus sau lateral?


Fotografie

post-130029-0-09535100-1405331751_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. referitor la problema cu oscilatia motorului la relantiu a aparut si la mine de vreo cateva saptamani. observ ca relantiul cand este la 1000 cand undeva pe la 750-800. am deconectat bateria pentru cateva minute si nu s-a modificat nimica. ce ziceti, ramane de vina clapeta de acceleratie? am vazut ca la EGR pleaca un furtunas in jos prin care isi trage aer. este normal?

 

 

scoate mufa de la EGR si vezi daca mai face ..........

 

salut. am scos azi mufa de la EGR si dupa ce am pornit motorul s-a aprins check motor, iar motorul a ramas turat la 1200, iar apa era la 90 grade. se pare ca EGR ar lucra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinbum Curata clapeta sterge erorile si fa adaptare clapeta si egr-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de furtunasul care iese din EGR este un ventil sau un tub care are in varf un fel de fltru care la mine sta pe blocul de apa si ajunge undeva sub clapeta.Ala nu are cum sa-ti dea probleme.

post-130029-0-15829500-1405345292_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de EGR, este vreo posibilitate de a-l anula permanent si din soft, incat sa nu vina craciunul in bord si sa se aprinda luminite? Intreb intrucat l-am curatat deja de vreo 3 ori de cand am masina de 8 luni si tot mai dese sunt trepidatiile la relanti. Lam curatat cu mai multe tipuri de solutii de curatat carburatoare, am curatat teava de legatura cu admisia, dar tot dupa o perioada scurta trepideaza din nou. Sau ce altceva ma sfatuiti sa iau? SH nu m-as arunca intrucat poate iau unul ca si al meu, care cand face, cand nu face, iar nou, mi se pare cam scump pentru moment. Cand este cuplat nu inregistreaza nicio eroare, dupa fiecare curatare a fost adaptat si el si clapeta, singura eroare care apare este la scoaterea mufei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scapi fara unul nou,asa ca nu te mai stresa sa-l tot cureti mereu ca nu mai este in mintile lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am schimbat distributie, discuri frana, placute, suport motor, bujii  ulei si filtre, si speram ca voi mai putea sa mai scap o perioada pana imi revin financiar:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PaulG91 Schimba garniturile de metal de la egr intre ele asa il astupi.Eu cred ca problema ta e de la clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu egr scos merge super, fara nici o problema. clapeta nu are probleme, am facut schimb de clapete cu un prieten pentru a o scoate din calcul si la fel imi face masina si cu clapeta lui cand e bagat EGR-ul, dar el la egr are pusa tablita sa il infunde si automat nu ma poate ajuta si cu schimbul acestuia

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se trece bateria la masina in 4-5 ore am testat 3 baterii aproape noi toate fac la fel, am scos pe rand sig la bricheta la ventilatoare etc, la tot ce are tensiune cand scot keya din contact etc etc... nu mai stiu ce sa-i mai fac, mai ramane sa schimb bobina de  pe electromotor altceva nu mai stiu.

Daca a mai patit cineva help me...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se face adaptarea clapei corect cu borna de la baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista adatare cu scoaterea si c onectarea bateriei. Adaptarea se face doar cu vagcom-ul.

Ce se face cand se pune la loc bateria se numeste initializare.

Daca clapeta a fost murdara, a dat ceva pbme in functionare insa nu a cauzat erori astfel incat sa fie recomandata o adaptare cu vagcom-ul e recomandat sa se faca o initializare inainte.

Daca s-ar porni motorul imediat dupa curatare, e posibil sa porneasca mai greu sau sa se tureze putin mai mult la pornire insa daca clapeta va functiona corect mersul se va stabiliza si masina va merge bine fara pbme.

Daca in schimb dupa curatare nu se porneste din prima motorul, ci se face o initializare, cand se va porni motorul masina va porni la sfert, perfect din prima. Desigur, considerend ca doar a fost murdara clapeta si nu prezinta alte defecte.

 

Astfel, -se pune contacul,

-se asteapata min 30 de secunde (ar trebui sa se auda cum bazaie clapeta si se asteapta ca aceasta sa termine de bazait),

-se ia contactul,

-se scoate cheia din contact,

-se asteapta min 30 secunde,

-si dupa aceea se porneste motorul normal.

 

La fel, am observat ca uneori, cand omori motorul, e bine, desigur daca si traficul permite, sa se efectueze tot asa o initializare inainte de pornire, altfel e posibil ca masina sa porneasa ceva mai greu sau/si la pornire sa urce ceva mai mult in ture.

 

Dar repet, atat timp cat clapeta va raspunde corect comenzilor ecu-ului, nu e necesara calibrarea cu vagcom-ul.

 

Din practica, la mine niciodata clapeta nu a avut nevoie de calibrare, exceptand doar cand am inlocuit-o, insa adevarul este ca nici nu am lasat-o sa se murdareaaca atat de tare incat sa-mi de-a mers neregulat.

Bine, decand am vagcom am calibrat-o, nu zic nu, insa doar de dragul artei, neavand nevoie de asa ceva.

 

 

Astfel, daca nu aveti vagcom sau/si nu aveti pe nimeni sa va ajute, dupa curatare initalizati-o si mergeti cu masina.

Daca masina merge bine ziceti sarumana masinii si luati-va gandul de la calibrarea, nu aveti nevoie de asa ceva.

 

Teoretic, calibrarea e strict necesara cand intervin schimbari intre pozitiile de min si maxim, de regula aceste schimbari teoretic ar trebui sa apara doar la schimbarea fizica a clapetei.

O murdarire a clapetei doar impiedica aripioara sa sa atinga aceste pozitii, astfel incat comenzile cerute de ecu nu sunt executate cu acuratete si in realitate de clapeta, de unde mersul neregulat si alte pbme.

Dupa curatare, daca mecanic clapeta nu e defecta (lucru putin probabil), ea va atinge din nou pozitiile memorate de ecu la prima calibrare si astfel clapeta va executa comenzile corect fara doar si poate.

Pt cei ce nu stiu, ecu "vede" executia comenzilor date clapetei printr-un potentiometru ce exista in clapeta.

 

Daca nu se intevine sub nici o forma in interiorul clapetei, daca se are grija la curatare, daca nu se umbla la clapeta cand contactul e pus, nu sunt motive ca ea sa se defecteze decat dupa foarte, foarte multe ore de functionare.

 

Si desigur curatarea preventiva cu sprayuri dedicate, sub nici o forma a nu se utiliza corpuri solide la curatare (surubelnite sau alte lucruri ce va dau prin cap). Maxim sunt necesare niste betigase de curatat in urechi sau o carpa moale, dar de regula cu sprayuri de curatat carburatoare si clapete eu nu am intalnit mizerie ce sa nu fie dizolvata.

 

Din pctul meu de vedere mai rau faceti daca incercati sa o calibrati murdara sau curatata incomplet.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce presiune la roti folositi pt cauciucuri  205 55 r16?Folositi masuratorile care sunt pe capacul de benzina sau puneti mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se par cam mici acele valori. Personal recomand 0.2-0.3 in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

salut. referitor la problema cu oscilatia motorului la relantiu a aparut si la mine de vreo cateva saptamani. observ ca relantiul cand este la 1000 cand undeva pe la 750-800. am deconectat bateria pentru cateva minute si nu s-a modificat nimica. ce ziceti, ramane de vina clapeta de acceleratie? am vazut ca la EGR pleaca un furtunas in jos prin care isi trage aer. este normal?

 

 

scoate mufa de la EGR si vezi daca mai face ..........

 

salut. am scos azi mufa de la EGR si dupa ce am pornit motorul s-a aprins check motor, iar motorul a ramas turat la 1200, iar apa era la 90 grade. se pare ca EGR ar lucre

 

 

 

salut. referitor la problema cu oscilatia la relantiu, in momentul in care aprind faza scurta acul la turometru scade un pic sub 800, iar in momentul cand le sting creste inapoi, un pic sub 1000 si incepe din nou sa oscileze intre 800 si 1000. care ar fi legatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan Si mie mi se par mici o sa mai pun un 0,2.

 

alinbum Ai facut adaptarea clapetei cu vag com-ul?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am facut adaptarea clapetei. inainte sa fac adaptarea clapetei, as incerca sa o si curat daca as sti ca ea ar fi de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata clapeta,sterge toate erorile de sunt,fa adaptarea clapetei.Curata si senzorul map.Fa si adaptarea erg-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am rezolvat azi  problema cu oscilatia la relantiu + ca se si tura singura pana la 1800 ture. problema sa rezolvat prin adaptarea clapetei. a durat 5 minute maxim. acuma relantiul nu mai oscileaza si sta un pic peste 600 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare legata de supapa EGR. Exista vre-un conflict intre supapa EGR si Aer Conditionat? Eu am observant ca: Daca pornesc masina si nu deschid AC, dupa ce se incalzeste masina incep oscilatiile la relanti, intre 550/750, nu foarte tare, dar se observa. Daca deschid AC, relanti-ul se fixeaza la 900 si nu se mai misca de acolo(cel putin in relanti cu masina pe loc). Merge foarte bine, lin, fara oscilatii, fara zdranganeli...etc.

 

Astept pareri si sugestii. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ...ieri in timp ce mergeam mi-a aparut check engine intermitent , masina a inceput sa tremure , mergea in 3 pistoane si pierdea din putere ....Inca nu i-am facut o diagnoza , dar presupun ca e din cauza bobinelor de inductie,....stie cineva cum le pot verifica fara vag-com ?...e cineva din Iasi care ma poate ajuta cu o diagnoza pentru a remedia problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!