Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Ciudat, poate nu-ti incarca cat trebuie alternatorul. Masoara incarcarea cu un voltmetru.

Daca cablajul e ok, mufa clapetei nu e oxidata, clapeta e curata si calibrata, de altceva sincer nu am de ce sa ma leg.

 

Felicitari pt munca depusa si pt rezultate. Sa ai parte de muti km deacum inainte.

Apropo, la cati km ai facut aceasta operatie de segmentare? Daca mai tin bine minte ai peste 200k in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm...calibrarea clapetei nu am facut-o din cauza ca VAG-COM-ul care il am pe USB este foarte ciudat ca nu merge pe Bora mea...da eroare de sincronizare cu ECU. ( la Polo merge fara probleme ) asa ca a trebuit sa imi iau un alt dispozitiv , un MemoScan U600 cu care reusesc sa ma conectez la ECU si sa fac ceea ce trebuie sa fac...desi are si Adaptare in meniu, nu reusesc sa imi dau seama ce fel sa fac lucrul asta...o sa caut mai mult pe net despre treaba asta. O sa vad in timp daca mai face figuri, eventual voi scoate mufa si o voi curata din nou ( inainte de a monta toate mufele le-am degresat cu spray de contacte si suflate cu aer comprimat )...oricum a fost doctorie ce am facut ...adica totul era curat - motor sters cu benzina, contacte electrice su spray de contacte, suprafetele de contact la luciu metalic fara urma de grasimi, taheti hidraulici curati, supape curate lacrima, canalele pistoanelor unde intra segmentii si alea curatate luna, segmentii aranjati conform specificatiilor ( unii am vazut ca ii monteaza in piston asa cum se nimeresc ), canalele de evacuare curatate de funingine pana la culoarea aluminiului ( aveau cred ca un strat de 1mm grosime de funingine ), al doliea catalizator curatat si aspirat , tot traseul de recirculare al gaselor curatat luna ( teava, valvula si acel cot la 90 din aluminiu )...poate mai e ceva dar nu imi amintesc...oricum am pus accent pe orice detaliu.

 

Mersi pentru urari...sincer nu mi-a fost deloc usor si au fost momente in care imi venea sa imi bag piciorul ( mai ales cu cele 2 suruburi de la baia de ulei...unul l-am pus inapoi la loc...celalant nu am mai reusit ) dar usor-usor am reusit. Acum am in bord 268 000 de km. Miercuri-Joi voi face un test de compresie ( trebuie sa imprumut de la cineva un tester si pana miercuri nu am cum sa ma intalnesc cu el ) si voi posta aici rezultatele...sunt tare curios si eu ce a iesit. Va trebui ca sa ma uit sa vad daca nu cumva am pete de ulei in vasul de expansiune...desi dupa 100 de km este curat...nu cred ca vor aparea ulterior. MI-am facut si o sticla gradata si voi monitoriza si consumul de ulei. Acum mi se pare evacuarea un pic ma zgomotoasa ...ori posibil din cauza ca am eliminat catalizatorul ori din cauza ca acum masina "respira" mai bine...dar nu ma deranjeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa fac si eu niste loguri in mers sa ma conving ca motorul merge cum trebuie, nu stiu de ce uneori mi se pare ca nu prea are putere.

Am comparat mersul cu un opel astra 1.6 16v 101 de prin 2003 si cel putin opelul in vitezele 1 si 2 isi ia avans mult mai rapid. Eu o turez in treapta 1 dintr-o intersectie de unde trebuie sa ies mai rapid de exemplu, dar nu prea isi ia viteza, masina se tureaza insa nu merge cum as crede eu ca trebuie sa mearga.

Pe ce canale ar fi indicat sa fac acele loguri ? Din cate stiu trebuie sa le fac in treaba 2 si a 3a sa-i dau cox la drum intins pana spre rosu. Pot adauga pe vagcom intr-o tura la logging 3 canale cu kkl 409.

Am ridicat saptamanile trecute masina de spate pe cric, invart rotile spate si mi se pare ca merg cam greu, depun ceva efort ca sa invart roata si totusi dupa 2 ture se opreste, nu ar trebui sa mearga ca unse? adica foarte lejer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm...calibrarea clapetei nu am facut-o din cauza ca VAG-COM-ul care il am pe USB este foarte ciudat ca nu merge pe Bora mea...da eroare de sincronizare cu ECU. ( la Polo merge fara probleme ) asa ca a trebuit sa imi iau un alt dispozitiv , un MemoScan U600 cu care reusesc sa ma conectez la ECU si sa fac ceea ce trebuie sa fac...desi are si Adaptare in meniu, nu reusesc sa imi dau seama ce fel sa fac lucrul asta...o sa caut mai mult pe net despre treaba asta. O sa vad in timp daca mai face figuri, eventual voi scoate mufa si o voi curata din nou ( inainte de a monta toate mufele le-am degresat cu spray de contacte si suflate cu aer comprimat )...oricum a fost doctorie ce am facut ...adica totul era curat - motor sters cu benzina, contacte electrice su spray de contacte, suprafetele de contact la luciu metalic fara urma de grasimi, taheti hidraulici curati, supape curate lacrima, canalele pistoanelor unde intra segmentii si alea curatate luna, segmentii aranjati conform specificatiilor ( unii am vazut ca ii monteaza in piston asa cum se nimeresc ), canalele de evacuare curatate de funingine pana la culoarea aluminiului ( aveau cred ca un strat de 1mm grosime de funingine ), al doliea catalizator curatat si aspirat , tot traseul de recirculare al gaselor curatat luna ( teava, valvula si acel cot la 90 din aluminiu )...poate mai e ceva dar nu imi amintesc...oricum am pus accent pe orice detaliu.

 

Mersi pentru urari...sincer nu mi-a fost deloc usor si au fost momente in care imi venea sa imi bag piciorul ( mai ales cu cele 2 suruburi de la baia de ulei...unul l-am pus inapoi la loc...celalant nu am mai reusit ) dar usor-usor am reusit. Acum am in bord 268 000 de km. Miercuri-Joi voi face un test de compresie ( trebuie sa imprumut de la cineva un tester si pana miercuri nu am cum sa ma intalnesc cu el ) si voi posta aici rezultatele...sunt tare curios si eu ce a iesit. Va trebui ca sa ma uit sa vad daca nu cumva am pete de ulei in vasul de expansiune...desi dupa 100 de km este curat...nu cred ca vor aparea ulterior. MI-am facut si o sticla gradata si voi monitoriza si consumul de ulei. Acum mi se pare evacuarea un pic ma zgomotoasa ...ori posibil din cauza ca am eliminat catalizatorul ori din cauza ca acum masina "respira" mai bine...dar nu ma deranjeaza.

 

Decand am avut pbme cu clapeta de acceleratie si nu gaseam pe nimeni sa-mi imprumute o interfata, am decis sa-mi iau o clona.

Sunt multumit de ea, merge f bine. Insa, cu alte clone aveam si eu pbme de comunicatie.

Le-am rezolvat scazand viteza de comunicare la 9600 baud sau mai mica.

Incearca si tu asta, poate merge.

 

Legat de segmenti, asa este. Multi le pun cum se nimeresc nu le pun la 120 grade  ( parca asa stiu ca se pun). Una din explicatii ar fi faptul ca oricum segmentiii nu etanseaza perfect (lasa ceva gaze de carter sa scape pt ca ei nu se inchid intr-un cerc perfect etans) si ei oricum in timp se misca de pe pozitia initiala de montaj, de aceea unii considera ca nu prea conteaza cum ii pui. Cat or fi adevar, cat nu e bine totusi sa se monteze precum recomanda producatorul.

 

E normal sa faca ceva mai mult zgomot daca nu ai catalizator, insa verifica si colierele tobei sa nu-ti sufle pe la ele.

 

Legat de catalizator, nu stiu sa fi citit cum l-ai curatat ca-s curios. Asta desigur daca nu e secret :)

 

Oricum, fa-i rodajul cum trebuie, in primii 1500 de km mergi linistit cu el, sa fie totul ok.

 

Si schimba uleiul la maxim 10.000 km. E posibil ca pana se aseaza motorul sa iti consume mai mult. Acelasi lucru e valabil si la o masina nou nouta.

 

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Legat de catalizator, nu stiu sa fi citit cum l-ai curatat ca-s curios. Asta desigur daca nu e secret

Eu am curatat primul catalizator, apoi l-am eliminat de tot :D, dar l-am pastrat pentru o eventuala necesitate pe ITP. Am scris aici si aici cum am facut. Al doilea catalizator nu area probleme, era curat doar ca avea cateva puncte de funingine pe el, si cum toba era desfacuta de la racord, am bagat o perie de sarma de aceea circulara cu perii spre fata , ceva de genul asta si am curatat pe acolo...s-a luat imediat si apoi am bagat aspiratorul si am aspirat tot ce cazuse, apoi m-am uitat cu lanterna si era perfect.

 

Segmentii de ungere se pun la 90 de grade unul fata de celalalt ( sunt 3 bucati...2 segmenti plati si unul pentru ulei ) - asa spune producatorul, iar segmentul de radere si cel de foc se pun la 180 de grade unul de celalat.

 

Ieri am schimbat si discurile si placutele ( marca Ferodo toate )...cele vechi mai aveau doar un pic de feredou pe ele ca ma miram cum de mai aveam frane si dupa ce am terminat de aerisit intalatia am facut o tura sa vad cum sunt franele....ce sa zic...wow...o diferenta enorma. Azi dupa pranz ma duc la ITP si apoi 2 ani sa fim sanatosi :D.

 

Legat de rodaj...stiu si eu ca trebuie sa o menajez...mai mult de 3500 nu ii dau...si astia 3500 foarte rar.

 

 

Le-am rezolvat scazand viteza de comunicare la 9600 baud sau mai mica.

O sa incerc si eu sa scad baud-rate-ul din setarile portului ...dar parca tin minte ca default erau la 9600. O sa mai jonglez pe acolo sa vad ce si cum. Faza e ca am si un Ross-Tech original si nici cu ala nu vrea sa mearga....doar cu chinezaria aia de Memoscan.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am facut testul de compresie si mi-a iesit 17 bari pe fiecare cilindru  :hainoroc: ...doar ca am o problema destul de serioasa...si anume cea care am postat-o mai devreme...si anume ca mi se opreste motorul....dar nu oricum: atunci cand motorul este la turatie mica si nu are destula putere sa traga...inainte imi intra acel avans ( acel tacanit mecanic ) ...in schimb acum nu mai am control asupra acceleratiei si motorul functioneaza cu oscilatii intre 1100 - 1200 rotatii. Inainte cand bagam in viteza I-a si debraiam usor fara sa apas acceleratia, masina mergea usor numai din relantiul ei, acum daca fac acelasi lucru, mi se opreste motorul, nu autoregleaza puterea motorului in functie de sarcina si mereu cand patesc lucrul asta se aprinde EPC-ul in bord. La scanare nu imi da nici o eroare. Acel avans il simteam inainte de a face segmentarea si in momentul cand acceleram brusc si motorul nu avea un raspuns in timp real....acum nu se mai aude.

Nu am reusit inca sa adaptez EGR-ul....imi spune Adp.RUN....si peste 2 secunde imi da ERROR...nu imi dau seama de ce, iar la scanare imi spune ca EGR_ul nu e adaptat...sa fie din cauza EGR-ului problema mea descrisa mai sus ? 

Este foarte enevant ca atunci cand esti in rampa sau trebuie sa te bagi intr-o intersectie sau sens, la plecarea de pe loc se intampla sa patesc sa nu mai pot pleca...chiar azi am patit-o, faza e ca a trebuit sa bag avariile si sa scot borna la baterie ca sa pot porni de acolo   :sick: . Am verificat si am reverificat cabluri si toate sunt ok....chiar nu mai stiu ce sa fac.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am facut testul de compresie si mi-a iesit 17 bari pe fiecare cilindru  :hainoroc: ...doar ca am o problema destul de serioasa...si anume cea care am postat-o mai devreme...si anume ca mi se opreste motorul....dar nu oricum: atunci cand motorul este la turatie mica si nu are destula putere sa traga...inainte imi intra acel avans ( acel tacanit mecanic ) ...in schimb acum nu mai am control asupra acceleratiei si motorul functioneaza cu oscilatii intre 1100 - 1200 rotatii. Inainte cand bagam in viteza I-a si debraiam usor fara sa apas acceleratia, masina mergea usor numai din relantiul ei, acum daca fac acelasi lucru, mi se opreste motorul, nu autoregleaza puterea motorului in functie de sarcina si mereu cand patesc lucrul asta se aprinde EPC-ul in bord. La scanare nu imi da nici o eroare. Acel avans il simteam inainte de a face segmentarea si in momentul cand acceleram brusc si motorul nu avea un raspuns in timp real....acum nu se mai aude.

Nu am reusit inca sa adaptez EGR-ul....imi spune Adp.RUN....si peste 2 secunde imi da ERROR...nu imi dau seama de ce, iar la scanare imi spune ca EGR_ul nu e adaptat...sa fie din cauza EGR-ului problema mea descrisa mai sus ? 

Este foarte enevant ca atunci cand esti in rampa sau trebuie sa te bagi intr-o intersectie sau sens, la plecarea de pe loc se intampla sa patesc sa nu mai pot pleca...chiar azi am patit-o, faza e ca a trebuit sa bag avariile si sa scot borna la baterie ca sa pot porni de acolo   :sick: . Am verificat si am reverificat cabluri si toate sunt ok....chiar nu mai stiu ce sa fac.

Si eu la fel am cu EGR :D dau adaptare si apare ERROR, insa nu patesc probleme de genul asta, deci 100% nu e de-acolo, doar daca nu-ti scapa pe undeva aer, sa fie circuit deschis. Am bagat ieri benzina de la rompetrol de-aia clasica de 95, si dupa ce am am pus EGR nou, dar cu el neadaptat, mi s-a parut ca am scos un consum mixt cam maricel, undeva la 9 %..Chiar asa rau sa afecteze un EGR neadaptat ? Mentionez ca si cu cel vechi stricat de tot pe deschis, si apoi blindat de mine pe inchis, tot nu aveam asa diferenta de consum, dar intr-adevar de la rompetrol nu prea am mai bagat benzina , sa fi fost si asta oare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Poate sa ma ajute si pe mine cineva cu informatii legade de adaptare la acest tip de motor.

Au fost schimbate sondele lambda si clapeta de acceleratie, dar nu s-a facut adaptarea, iar motorul se comporta destul de urat...

Vreau sa stiu ce trebuie sa fac (vag-comul e nou, la fel si cunostiintele mele in domeniu).

Am vazut pe site-ul celor de la rosstech ca sunt 3 tipuri de clapete de acceleratie iar eu nu stiu ce am (masina e din 2003).

Exista vreo oridine in care trebuie facuta adaptarea la cele 2 lambda si clapeta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptezi pur si simplu doar clapeta de acceleratie cu VagCom in modulul Engine -> Basic settings si introduci canal 060. Sa fii neaparat pe basic settings, daca nu merge din prima, dai measuring blocks si apoi iar switch to basic settings. Sondele nu trebuie adaptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Salutare tuturor !

As dori o parere cu privire la consumul de ulei la azd -ul meu:la aprox 1000-1200 km se aprinde martorul pentru ulei.Completez 5-600 ml ulei.Masina are la bord 184000 km .Intrebarea mea este la urmatorul schimb de ulei (daca mai e ceva de schimbat)sa-i pun si un aditiv si daca da ce fel ca sunt o gramada pe piata .Acum folosesc 10W40 ar trebui sa-i pun un ulei cu vascozitate mai mare? ...nu as prea umbla la motor sa-l segmentez si din pricina banilor iar daca motorul suna bine si inca trage ...poate are cineva un raspuns mai pe "intelesul "bugetarilor .Multumesc !

Modificat de scorpynov
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...si eu am fost in aceiasi situatie ca a ta...adica consuma mult ulei, nu stiu exact cantitatea, dar cred ca era aproximativa ca a ta.

Exista 2 situatii: uzura sau neetanseitati.

In cazul in care exista uzura, aceasta poate fi la semeringurile de supapa sau segmenti uzati. Pentru a verifica daca uleiul consumat este ars, desfa bujiile si vezi daca au calamina pe ele...daca au calamina 90% ai calamina pe supapele de evacuare si pe catalizator...si calamina aia se va depunde pana cand se va infunda catalizatorul. In continuare sunt posturile in care eu am postat problema. Din pacate cand se infunda catalizatorul...nu vei mai putea merge cu masina si va trebui sa o desfaci.

 

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page-150#entry2173481

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page-150#entry2174267

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page-151#entry2174927

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page-154#entry2179018

...dupa toata munca acum merge foarte bine si nu mai consuma ulei.

 

In cazul neetanseitatilor, uita-te sub motor sa vezi daca nu ai urme de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos oricum pentru mine este sf ce ai facut tu acolo dar cert e ca intr-un final ajung tot la segmentare si felicitari pentru munca si dedicare daca masina ta ar avea gura sigur ti-ar multumii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...daca din pacate va trebui sa o segmentezi, asigura-te ca mecanicii vor face totul exact ca la carte si eu as fi de parere sa fiu acolo cand demonteaza si monteaza orice compoennta...pentru ca am obs pe forumul asta foarte multi care se plang de mecanici considerati foarte buni.

daca vrei detalii, ma gasestii pe messenger sau skype la ID-ul din profil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect,am si eu o problema la Bora mea AZD si anume la catalizatorul din spate este sparta piatra din el si face un zgomot enervant.Am tot cautat sa cumpar unul s.h. si am gasit unul de skoda fabia 1.4 benzina.Intrebarea este daca se potriveste la parametrii de functionare a masinii  ?  As fi pus poze dar nu stiu cum         

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalizatorul din spate?da' tu ai numai unul...poate tie ti-e sparta finala....daca e catalizatorul,mai bine iti cumperi unul nou(aftermarket,nu original ca se sperie portofelul).Cel second e ca la loterie...nu stii cat te tine sau cat e de imbacsit.Cel de 1.4 e la fel ca cel de 1.6 din cate stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saluatre!De curand am achizitionat si eu o bara cu motor 1.6 AZD.Si am o mica problema .in turati mici se aude o vibratie, daca o turez mai tare nu se mai aude.Iar dupa ce se incalzeste putin motoru nu se mai aude chiar asa tare.oare ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un Bora 1.6 16v din 2001 si nu stiu daca am omologare europeana de tip, masina e cu numeremrosii si e adusa din Germania.  Poate cineva sa-mi spuna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. As avea si eu nevoie de schema electrica de la mufa pe care vine montat butonul care actioneaza motorasul ce deschide usita de la combustibil. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajuta si pe mne cineva va rog ,cu problema mea cu vibratia la motor.Am vazut acum ca daca dau jos capacu de la motor nu se mai aude vibratia.Ce ar putea fi de vina ca la capac nu am vazut nimic ce ar putea vibra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia vezi dreptunghiul acela lucios de pe capac pe care sunt lipite literele " 1.6 16v". Ala se misca si la mine insa nu vibreaza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si nu se misca.Singura care se misca era emblema de la vw care am lipito cu silicon.Este posibil ca sa fie capacu prea aproape de motor din cauza suportilor in care este prins?Ma gandesc ca garniturile acelea sunt uzate si deacea coboara capacu prea jos.Se pot schimba si cam cat mar costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica daca suruburile de la masca de protectie a evacuarii sunt stranse.

Alta posibilitate ar fi clapeta de aer care se afla in interiorul mastii, si e posibil sa fi cazut pe acolo. Trebuie sa desfaci toate suruburile si sa verifici daca este nu cumva se misca pe acolo.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de aer intr-adevar o am rupta dar am scoso de tot si tot lafel face.Maine voi verifica si masca de la evacuare ca la asta nu m-am uitat .

Modificat de ionut.alex63
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!