Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Semeringuri pt supape si silicon pt motor , ca mot asta nu are garnitura se lipeste cu silicon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE: de dimineata nu am mai pornit motorul si am scos joja, nivelul uleiului e peste maxim, cam 1 cm peste, deci... is fix aia 700-800 ml pe care i-am pus eu la "indicatia" computerului de bord. Toba e curata, nu are funingine pe ea, a mai zis un nenea mecanic vecin ca nu e masina care sa consume ulei.

Ramane deci senzorul de ulei ce poate fi defect? Pompa de ulei? Si atunci "Emissions Workshop" sa imi fi aparut din cauza combustibilului de la MOL Onesti? Ca la cativa km dupa alimentare mi-a aparut ala. Cat am alimentat de la MOL Brasov, totul a fost perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fi avut masina inclinata si sa-ti fi indicat aiurea nivelul, dandu-ti eroare.

 

LA noi stiu ca e un switch, nu e un senzor ce citeste nivelul, dupa miense poate curata.

 

Legat de nivel, mergi si scoateti pe la joja ( la un service de uleiuri) surplusul ca altfel iti strici catalizatorul. Acuma fara sa vrei tie iti aspira si ulei si acesta iti poate strica in primul rand catalizatorul.

 

Erorile de wmmision workshop mai pot fi si aleatoare.

Si mie odata intr-o depasire ( efectuata de la 1800 rpm dar nu am mai retrogradat) cu pedala la fund mi-a aparut aceasta eroare.

Posibil sa fie si de la sonda lambda 2 care saraca e batrana de acum, posibil si de la benzina, cer  e ca fupa stergerea erorii nu am mia avut pbme s sa tot fie cateva mii de km de atunci.

 

De aceea, poate fi de la benzina insa nu neaparat.

Daca nu-ti mai apare, roaga-te sa nu-ti mai apara.

 

Iar motor care sa nu consume ulei nu exista.

Ca in schimb teoretic nu trebuie sa consume mult e alta poveste insa de consumat consuma, macar vapori de ulei si tot consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista switch de nivel ulei, e un senzor care aproximeaza nivelul de ulei, senzorul are o rezistenta de incalzire in el, dupa viteza de racire aproximeaza nivelul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Am cumparat de curand un VW Golf 4 1.6 16v 105hp anul 2003, mai exact tipul motorului nu il stiu, saptamana asta trebuie sa imi vina actele,precizez ca sunt in uk si de aici l-am cumparat. are 141322 mile. Trebuie sa ii schimb discurile,si placutele de frana pe spate, si kitul de distributie. Nu asta ar fi problema, problema este ca imi scoate apa de esapament, pornesc motorul, relantiul sta cam la aproape 1000 rotatii, daca nu turez motorul nu scoate, dar cand il turez scoate in exces apa si aburi zic eu ca sunt, la rece si la cald, am asteptat 15 min si a ajuns apa la 90 grade. Inainte de al cumpara am fost la un service si am dus Golful, mecanicul a spus ca tubul ala flexibil de la esapament ii cam dus, trebuie schimbat, ma gandesc ca face condens de acolo?!!! am facut cam 2 mile cu masina si in bord a aparut matorul acesta Emissions Workshop. dar tot singur sa stins si nu mai apare, nu stiu pentru cat timp. acum ce as mai putea verifica schimba?! uleiul si filtrul este schimbat acum recent, din cate am mai vazut eu aici pe forum EGR-ul trebuie verificat, bujiile am sa le verific. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90%e condens...daca iti dispare apa din borcan,atunci nu mai e condens si e o problema.

Martorul greu de spus fara diagnoza dar se stie ca motorul asta e mofturos la benzina si e recomandata cea mai buna(din pacate si scumpa).

Racordul ala nu influenteaza foarte tare motorul dar daca e fisurat o sa huruie si stiu ca pe acolo e problema cu MOTul.Schimba'l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca este apa din motor, ma gandesc la garnitura de chiulasa, nu?! am sa mai verific vasul de expansiune sa vad daca scade apa de acolo. MOT-ul il are pana in Noiembrie, iar eu in August vreau sa plec in romania, ca ajunge tem apei la 90 grade in 15 min nu este nici o problema nu?!

Si cu turatiile, il accelerez mai tare pana in 4-5 mii si cand eliberez pedala, scade cam la 500 parca ar da sa se opreasca, dar isi revine imediat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok temperatura.

CU scazutul nu e prea normal dar nici de speriat.Ar merita o revizie(bujiii filtre ulei) si eventual aruncat un ochi la clapeta de acceleratie daca e murdara.De obicei primela simptoma e fluctuatul la relanti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok merci mult pentru timpul acordat si sfaturile date, sambata dau jos filtul de aer adica carcasa aia, si verific clapeta de aer, cea de la debitmetru nu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitmetru nu are motorizarea asta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa! inseamna ca e doar clapeta de aer :D am sa o verific, imi sta gandul la distributie tare, ii 100 lire kitul aici, cureaua la agregate scartie la inceput cand pornesc masina, ea are 140 mii mile, adica cam 240 mii km, daca distributia a fost schimbata pana acum la timp cam la 270 mii km ar trebui schimbata nu?! asta daca calculam la 90 mii km schimband distributia, avand in vedere ca trebuie sa plec in romania cu ea, nu ii de joaca cu distributia ... mecanicul a pus ca rau nu arata curea dar nu garanteaza pentru ea. eu stiu ca tot timpul cand schimbi cureaua de distributie nu arata rau, dar ea trebuie schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiind clapeta de acceleratie electronica aceasta stie exact volumul de aer care intra in motor calculand sectiunea deschisa de clapeta, si cu densitatea aerului in functie de temperatura aerului admis.pe acea clapeta de acceleratie datorita gazelor carter care sunt introduse in admisie inaintea clapetei, si a egr-ului care introduce noxele chiar sub clapeta, se acumuleaza depuneri in acea sectiune minima care este este lasata la relanti(pozitia normala a clapetei, neactionata de motor). Daca in acea fanta de cativa mm se acumuleaza depuneri, ecu intervine si deschide cu inca cateva grade clapeta, de aceea sta ceva mai turata, si tot de aceea atinge 500 rpm cand eliberezi acceleratia.

 

 Vezi ca pe e-bay.co.uk sunt in voga interfatele kkl la preturi de pana in 15 lire, si cu asta usor se pot dizolva km masinii. Daca nu ai cumparat-o de la cineva de incredere, cu un istoric service de incredere, cu intrare relativ recenta in service, ultimele 3-4 luni si cu nr de km la mom respectiv, este cel mai bine sa o schimbi, chiar si daca schimbi doar cureaua fara role da schimba-o(desi daca dai bani pe manopera sa o desfaca e bine sa schimbi tot sa nu te trezesti cu un rulment de la vreo rola ca se duce peste 20000 mile si atunci sa dai din nou banii pe manopera.

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

86537778.jpg

Poza de pe net doar modificat, asa este?!

Modificat de Bujiee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si vezi o teava mica care iese din egr pana sub clapeta. si aia face tot dezastrul:)) impreuna cu furtunul din stanga pe care il dai la o parte cand dai jos carcasa filtrului de aer(ala baga gazele de carter)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, sa curat clapeta de aer, si egr-ul nu?! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut vreau si eu sa schimb kitul de distributie si pompa de apa. problema e ca nu stiu ce pompa de apa sa iau.recomandati-mi o pompa de apa buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea majoritate recomanda pompa de apa Hepu.

 

Bujie, dar ia zimi, la ralanti, motorul suna rotund? ai vibratii? tremura cumva?

In bord semnul cu motorul clipeste sau sta doar aprins?

Daca clipeste ai pbme cu aprinderea, bujii sau bobine de inductie duse.

 

Oricum, as schimba preventiv bujiile, sincer nu e voie sa scoata asa multa apa pe teava.

Abur e alta poveste insa apa, din cand in cand poate un firicel mic dar atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea majoritate recomanda pompa de apa Hepu.

 

.

 

alte pompe apa  nu recomandati? ati avut problem cu ele?  ce ziceti de airtex?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt la a 3a deja ..nici o problema...10pt airtex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Zilele trecute am luat un vw bora (de la un samsar din piata de masini). Oricum trecerea de la o skoda fabia la bora, e mai mult decat placuta :).

Am cumparat filtrele si ulei 5W40 si urmeaza vizita la mecanic.

Vreau sa va cer parerea privind distributia (nu ma astept la o diagnoza sigura) . Nu am bani sa o schimb chiar acum tinand cont de costurile de inmatriculare, rar, etc. , si vreau sa mai astept vreo 3, 4 luni.

In astea patru luni o sa fac cam 1000-1500 km, dar urmeaza concediul unde voi face cam 3000 de km dus intors, si planuiesc sa fac schimbarea distributiei inainte.

Planul este sa merg pe kit dayco si pompa airtex din ce am citit in raspunsurile anterioare.

 

Va atasez si cateva poze cu "inculpatul", nu sunt cele mai clare (ap. foto slab).

post-105699-0-40931000-1397142094_thumb.

post-105699-0-00394500-1397142095_thumb.

post-105699-0-03241900-1397142096_thumb.

post-105699-0-02969200-1397142097_thumb.

post-105699-0-60751000-1397142097_thumb.

post-105699-0-61931900-1397142098_thumb.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata inca bine curelele, prin asta ma refer la faptul ca nu au crapaturi mari pe ele si nici nu incepe sa se franjureasca. Poti sa mergi linistit pana prin august sau cand iti faci concediul cu ea asa,dar inainte de a pleca sa le schimbi. Tinand cont de faptul ca rola pare as putea spune impecabila, eu unu as putea spune ca sa schimbi in prima faza doar curelele si mai incolo sa cumperi si sa schimbi rolele,sau atunci sa faci un schimb total de distributie(30-40k km). Probabil multi imi vor sari in cap, dar de fapt in acei 60000 km se spune ca se duc curelele, rulmentii au un numar de ore de functionare mult mai mare. Bn inteles asta se face doar prin analiza la fata locului a starii rolelor si rulmentilor acestora.Eu asa am facut pe masina mea intrucat am si gasit o eticheta care spunea(nu stiu acum cat de adevarat graia) ca trebuie sa schimb distributia peste 30 mii km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, mersi. Mecanicul la care merg mi-e prieten destul de bun. Dar imi place sa aud mai multe opinii inainte sa iau o decizie.

O sa-l rog sa studieze si el rolele si sa vad daca exista joc sau scurgeri la pompa de apa.

 

 

eu unu as putea spune ca sa schimbi in prima faza doar curelele si mai incolo sa cumperi si sa schimbi rolele,sau atunci sa faci un schimb total de distributie(30-40k km)

Ideea ta ca as putea schimb doar curelele iti dai seama ca imi surade, dpdv financiar. Nu am inteles clar cu 30-40k in paranteza, adica dupa schimbarea curelelor pot sa mai merg 30k pana la o schimbarea restului elementelor distributiei?

Si a doua intrebare e daca pun niste curele noi si tari, nu vor pune stres pe elementele mai uzate (pompa)? in sensul ca, cureaua de acum e rodata si "moale". Poate zic prostii, dar nah, nu is specialist si invat si eu de unde pot :).

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia in paranteza ma refeream ca sa schimbi acum doar curelele sa mergi cu ele vreo 30-40 k km in loc de 60k  pana vei avea bani mai multi bani si atunci sa schimbi pompa, rolele intinzatoare si de ghidare, si inca o data curelele(curelele in sine nu costa foarte mult). De pus stres nu vor pune stres pe elementele ramase, dar mecanicul tau trebuie sa observe daca pompa nu are scurgeri, jocuri la axe, la fel si rolele. Cu siguranta mecanicul a mai facut operatiunea asta. Si inca ceva in ultima vreme observ ca tot mai multa lume zice pe forumuri ca la fiecare schimb de distributie sa schimbi si pompa, dar ar trebui sa vezi in cartea tehnica a masinii, intrucat pana si dacia zice ca pompa se schimba la doua schimburi de distributie... Eu nu am schimbat decat curelele si voi merge linistit asa cu ea ca am verificat restul elementelor si erau in regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnul sclipea, dar acum nu mai sclipeste. sa stins.

Motorul merge rotund, nu trepideaza, nu se aud zgomote, merge frumos.

Apa doar cand o turez foarte tare, in rest nu scoate nimic, poate un firicel cum ai spus si tu!

Modificat de Bujiee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!