Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Nu stiu rolul, dar ciuperca din capat se numeste filtru de aer si are inauntru un fel de pasla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, Cr3itooS a scris:

daca iti scoate fum albastru nu i bn,nu tre sa scoata deloc decat condens pana se incalzeste,ai verificat ulei,mai mananca,daca nu consuma ulei inseamna ca e catalizatoru imbibat de ulei,mergi la drum intins vreo 100 de km dus intors la 3500 de turati si poate se curata.Si io am segmentat motoru tot asa imi scoate fum ca la balamuc nu se vedea nimik in spate,dar dupa segmentare numai scoate gram de fum ,nu mai consuma deloc ulei merg 10-11 mi fara probleme

Nu imi scoate fum albastru, doar alb pana se incalzeste, e posibil sa fie condens cine stie, ulei din cate am obsearvat nu a mancat, cam asta r distanta parcursa cand vin sau plec la servici, momentan am facut vreo 700km din rodaj din care mai bine de 600 la drum de 60km cu turatii pana in 3000 ... si de fiecare data cand plec undeva o las vreo 5-10 min sa se incalzeasca 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala e condens , este normal sa scoata pana se incalzeste.....si este foarte bn cum procedezi,no forta cand e rece,asa o las si io

 

Butonul Quote/Citat ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil. Folosirea nejustificata a quote/citatului, va fi sanctionata

 

Modificat de Laurentiu_LWR
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, atasez o inregistrare cu bataie de la motor. Se aude cand o accelerez pana la 2000 de rotatii si ii dau drumu la acceleratie.

Ce sa fie pana la urma arbore sau tacheti? Mentionez ca motorul este segmentat si la arbore nu a fost umblat.

Voce 001.m4a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia nu este bataie de tacheti(mie cel putin asa mi se pare si este doar o parere a mea)daca ar fi sa bata tachetii ar bate de cum pornesti motorul si pana il opresti...banuiesc ca au fost amorsati.Aicia trebuia vazuta uzura cuzinetilor bielei(adica cuzinetii pistoanelor)cuzinetii palierului ies din aceasta treaba(adica cuzinetii de pe blocul motor care tin arborele)astia fac mai greu uzura...Problema este ca daca ai uzura la , linia de arbore ar fi bine sa poti rezolva doar cu un set nou de cuzineti...ai garantie pe lucrare banuiesc si ar fi normal sa le faci o vizita sa vezi ce parere au de acel zgomot.Se poate asculta cu un stetoscop si identificat de unde vine bataia metalica...dupa o mie de km cand dai uleiul afara sa te uiti atent in filtrul de ulei sa nu gasesti span(ori pilitura in ulei ca nu este semn bun...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 25 iunie 2008 at 14:54, Migu 4 a scris:

Am revenit.Azi m-am urcat dinou in scenic si nu mi se mai pare asa de zgomotos golful decat undeva in turati superioare peste 3500. Referitor la consum nu ma deranjeaza faptul ca ala arata niste numere astronomice o data ce eu am un consum decent. Ma gandeam sa nu fie vreo problema ceva oricum o sa ii fac o diagnoza. Mentionez ca azd-ul are schimbate distributia la 89.000 si acum am in bord 97.000

Uleiul si filtru l-am schimbat acum 6 zile si urmeaza sa ii schimb filtru de aer si de benzina.

In somn ma gandeam l-a o chestie patita de tatal meu pe scenic cand i-au cazut bobinele de inductie si motorul ii mergea ca draq si deci sigur pe viitor o sa schimb bobinele si bujiile.

Multumit pana peste cap de tinuta ei de drum doar partea stopurilor spate nu imi place.

Cine știe la azd ce buji trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost in seara asta la mecanic si a spus ca nu aveau nici o problema cuzinetii si ca lui i se pare ca e bataie de fusta de piston cu toate ca sunt noi pe motiv ca blocul se poate sa fie putin ovalizat si din cauza asta ca nu a foat alezat blocul....

Mai degraba merg pe ideea ca m-am complicat, gaseam motor cu banii dati pe pistoane si poate aveam noroc asa cu toate ca e loterie.

Acum parca nu am nici o satisfactie pentru banii cheltuiti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sta suparat ca nu are rost...daca ti a spus ca acolo nu este problema si sa uitat nu ai de ce sa ti faci griji...mergi asa poate se mai aseaza...si in acest caz sa te astepti si la ceva aschii de aluminiu din interiorul blocului motor(deci nitica ovalizare...) pentru ca noii segmenti isi fac oglinda si mai agata...dupa o mie il schimbi si te uiti atent ce gasesti...Partea cu motorul gasit la noroc te contrazic...poti sa iei o mizerie de motor mai rau ca cel pe care il ai(cele din dezmembrari ma sperie...)tot ce vezi la vanzare in aceasta tara golf 4 benzinar adus din Germania este mancator de ulei...am fost un pic offtopic dar asta este adevarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/7/2016 at 3:59 AM, Birba said:

Am fost in seara asta la mecanic si a spus ca nu aveau nici o problema cuzinetii si ca lui i se pare ca e bataie de fusta de piston cu toate ca sunt noi pe motiv ca blocul se poate sa fie putin ovalizat si din cauza asta ca nu a foat alezat blocul....

Mai degraba merg pe ideea ca m-am complicat, gaseam motor cu banii dati pe pistoane si poate aveam noroc asa cu toate ca e loterie.

Acum parca nu am nici o satisfactie pentru banii cheltuiti....

 

daca ai luat pistoane noi,trebuia alezat blocu,pentru ca ai toleranta mare,astea se masoara inainte sa se puna pe motor,camasile cu comparatoru si pistoanele cu micrometru,daca inainte nu ti batea nare nimik linia,pacat de bani dati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cam asa e,  dar daca il faceam eu acasa mai ziceam ca nu stiam, dar asa m-am dus la mecanic in ideea ca stie ce face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 25.10.2016 at 9:18 PM, DClaudiu said:

Buna seara de vreo 2 saptamani ma confrunt cu un zgomot. Cand ridic capota nu iti dai seama, e acoperit de zgomotul motorului, se aude in dreptul rotii din fata stanga. Mai jos am un video in care se poate vedea. Aveti idee ce ar putea fi ? 

 

Am fost azi la mecanic si mi-a spus ca e rupt suportul de la catalizator. Se poate schimba, as dori unul nou sau sa il sudez pe asta vechi? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nou nu cred ca gasesti...doar din dezmembrari...daca te pricepi il dai jos si il sudezi cum am facut si eu...2413rz8.jpg

Am polizat intai cele 4 margini apoi am incarcat treptat si polizat...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg maine la un magazin de piese auto, daca nu gasesc il voi suda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30 octombrie 2016 at 0:11, Birba a scris:

Buna seara, azi din vorba in vorba cu un prieten care e mecanic i-am zis ca am segmentat AZD-ul meu și ca am gasit 2 pistoane fisurate in el si urmatoarea intrebare a lui a fost daca am umblat si la toba. Mi-a zis ca a intalnit exact acelasi caz ca al meu, pistoane fisurate in acelasi loc si ca vinovat ar fi acel precatalizator care are in el un fel de "gem de sarma" si din cauza ca se strica joaca acolo si se pune ca un fel de dop si nu mai permite gazelor sa iasa si se strica pistoanele.

Acum ma gandesc serios sa-l golesc avand in vedere cat a costat operatiunea segmentare, pistoane noi etc. Pana la urma ce rol are acel precatalizator? Eu am citit ca ar avea rol la rece functionarea lui. Cu el gol mai ies noxele? De asemenea sunt curios daca este si mai galagiosa evacuarea.

Daca i-l gauresti n-o sa mai iasă noxele . De gălăgioasa nu o sa fie dar te va afecta la consum pentru ca landă n-o sa mai poată citi valorile bine 

Modificat de Lixandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8 noiembrie 2016 at 12:53, DClaudiu a scris:

Am fost azi la mecanic si mi-a spus ca e rupt suportul de la catalizator. Se poate schimba, as dori unul nou sau sa il sudez pe asta vechi? Multumesc

Da după sunet s-ar putea sa fie suportu de la catalizator cel care este aproape de jug el vine prins pe țeava înainte de catalizator si mie mi sa rupt si l-am sudat dar ai grija sa dai o borna jos de la baterie cind i-l sudezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suportul acela era rupt, l-am sudat dar nu a dat nicio borna jos de pe baterie nu a dat nici cand am schimbat racordul flexibil. S-a facut sudura cu argon nu cu electrozi, omul este foarte meserias deci cred ca știa ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. De ceva timp ma confrunt cu o problema, am tot incercat sa ma documentez dar nu am gasit nimic concret. Problema mea este urmatoarea: simt cum masina trage sacadat sau inecat de la 2000 ture pana pe la 2500, apoi isi revine cu accelerarea uniforma. Am sesizat o crestere usoara chiar inainte de 2000 apoi apare imediat acea inecare. Daca accelerez mai puternic aceasta sacadare este mai putin sesizabila. Se simte in orice treapta de viteza, dar mai pronuntat in treapta a 2-a. Mentionez ca am gpl pe masina, si se comporta la fel si pe benzina si pe gpl. Sonda lambda am schimbat-o recent. 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspectez egr-ul ca fiind tot timpul deschis. Am incercat astazi, nu stiu cat de bine am reusit, sa astup egr-ul cu o tija, pentru ca acea garnitura de la egr avea doua orificii, si din cate am observat nu mai sunt atat de accentuate fluctuatiile si mersul sacadat dupa 2000 ture. Sa fie oare egr-ul deschis tot timpul si sa imi afecteze acel mers neregulat intre 2000 si 2500 ture?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate a fost doar un efect placebo. masina se comporta la fel, ba mai mult mi-a detectat si o problema la egr ca urmare a obturarii acestuia. Nu a mai patit nimeni asa ceva si care sa fi rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am  avut aceiasi problema(dar numai cu motorul rece),am schimbat garnitura dintre galeria de evacuare si chiulasa de 1 saptamana si problema a disparut,ramane de vazut pe viitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, tioacastefanut said:

Din pacate a fost doar un efect placebo. masina se comporta la fel, ba mai mult mi-a detectat si o problema la egr ca urmare a obturarii acestuia. Nu a mai patit nimeni asa ceva si care sa fi rezolvat problema?

Trebuie sa vi cu date mai exacte.Dacă ai schimbat sonda  ce valori ai acum pe ea?Cum e consumul?Cum e consumul în relanti? O scanare ai făcut? 

Expun și eu o problema legata de un Azd.

Motorul merge în 3 cilindri.după o scanare Am avut eroarea P0303  misfire pe cilindrul 3.Am schimbat bobinele 3 si 4 intre ele.nu am rezolvat problema.am schimbat bujiile 3 și 4.tot nimic.suspectez injector nr 3.poate cineva sa îmi spună Cum se poate demonta sau curata pe mașină.

Sonda lambda e funcțională. clapeta de accelerație curățată . consum la relanti mare  ~1.7l/h.și un lucru ce nu am înțeles a fost prezenta uleiului în compartimentul bujiilor dar în partea ceramica a lor, nu cea din motor . O sa revin cu un film și update la caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina nu cred ca se poate face din moment ce este infundat(ori stricat si in acest caz il inlocuiesti...)se demonteaza destul de simplu...chiar acum cateva zile am facut operatiunea preventiv si pentru a schimba oringurile...rampa se tine in 2 torx de 27 apoi scoti turul si returul la conductele de benzina(au cleme exact ca la filtrul de benzina)ultimul lucru fiind furtunasul de la regulatorul de presiune(apoi tragi stanga dreapta incet ,  incet pana iese din galeria de admisie(nu uita de mufele injectoarelor...)sa te astepti sa opuna ceva rezistenta si aicia ma refer la oringurile injectoarelor care stau infipte in galeria de admisie...)poti si masura sa vezi daca ai tensiune pe firele ce duc la injectorul 3...sa fi atent cum manevrezi rampa ca o sa fie ceva benzina in ea.Acel suport de plastic care sta pe rampa are 2 bolturi mici(unul rotund iar altul dreptunghiular)le impingi inspre parbriz si ies afara(grija sa nu scape prin compartimentul motor...).de curatat poti folosi spray pentru carburatoare...eu am cautat o mufa in dezmembrari pe care o alimentam la baterie(cu injectorul conectat logic)...deci cu o seringa pe care o alimentam din spray(seringa find aceiasi cota pe oringul la injector sa nu prinda aer)atentie sa nu actionezi injectorul cand seringa este goala...daca nu functioneaza cand il conectezi la baterie sa l desfunzi clar este mort...inspiratie gasesti pe You Tube cu procedeul...

bdp9fs.jpg10o0klk.jpg  La exterior le am spalat atent in benzina...daca intampini probleme la demontare nu ezita sa intrebi...si la mine cateodata parca tragea in suturi cand acceleram(nu urca lin adica si parca se , simteau ceva hopuri...)acum pot zice ca motorul respira corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma alatur in clubul celor care le consuma ulei.

Actualmente AZD meu are 196000 km si ulei in el 10w40 Motul 6100, dupa 2000km a consumat 700ml de ulei, in concluzie poate fi din cauza uleiului sau acum a inceput sa dea semne de oboseala?

Pana sa pun Motul in ultimii 2 ani am pus numai Repsol 10w40 si nu am sesizat consumuri semnificative de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai sesizat consumuri ''semnificative'' de ulei de ce totusi ai schimbat reteta...la cat de gros este si 10w40 si sa mai ai si acel consum...fa i un test de compresie sa vezi daca te pregatesti sau nu de reparatii capitale in viitorul apropiat ori ii faci zbranca...sau poti reveni la urmatorul schimb pe reteta miraculoasa cu Repsol.Incerci intai variantele cele mai ieftine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!