Jump to content

Ambreiajul


cristobob
 Share

Postare recomandată

am auzit de multe ori de placa de presiune cu catei sau soare, dar nu stiu care este diferenta intre ele.

poate cineva sa puna poze cu cele doua si sa explice care de ce e buna?am inteles ca cea "soare " e mai buna ,da' de ce?

Modificat de cristobob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poze nu am dar pot explica in linii mari ...

placa de presiune "soare" exercita o presiune (asupra discului de ambreiaj ) mult mai mare decat cea cu catei

placa "soare" se foloseste la motoare de minim 1,6 cmc stock datorita puterii motorului pentru a nu patina discul de ambreiaj la "liniutze"

problema totusi la placa soare este ca pedala de ambreiaj devine mult mai tare si e mai obositor la condus .

tot de aici apar si probleme de genul : ruperea furcii care actioneaza rulmentul de presiune .

cu alte cuvinte daca ai motor de 1,2 - 1,3 cmc placa soare este fix moft .

bafta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

020_4510.jpg -asta e cea "cu catei"

020_4515.jpg -asta e "soare"

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De tinut minte ca e foarte important,

Exista placa de presiune :

Cu catei - fara saiba de ghidaj

cu catei - cu saiba de ghidaj

placa soare - fara saiba de ghidaj

placa soare - cu saiba de ghidaj

Cea cu catei se poate schimba cu una soare sau invers, daca se respecta prezenta sau absenta saibei de ghidaj.

Aceasta saiba de ghidaj calca pe rulmentul de presiune, care la randul lui este de 2 feluri:

- rulment de presiune cu camasa de ghidare pe cutia de viteze. (modele de la 1302 in sus si 1300 mai noi, in general cu planetare uscate (se mai gasesc si strutzocamile))

- rulment de presiune fara camasa de ghidare pe cutia de viteze.(modele 1300,1200 sub 1970-72 cu planetare umede , nush sigur anii de fabricatie).

Placa de presiune soare exercita o presiune mai mare decat cea a placii cu catei in varianta cu 6 arcuri, dar aproximativ egala pe varianta cu 9 arcuri.

Eu recomand pe cea cu soare deoarece este mai bine balansata, pretandu-se mai bine la motoare mari.

Bafta.

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UV-ule afirmatiile lu matale "da cu virgula" local (nu toate). sorry dar trebuie sa te contrazic numaidecat. si asta pt ca am avut modelul cu catei si am modelul cu soare acum. ce e drept pe un 1,6 cum zici matale acolo. dar nu stiu daca e un moft neaparat.asadar:

- "problema totusi la placa soare este ca pedala de ambreiaj devine mult mai tare si e mai obositor la condus". gresit. poate o idee mai tare dar oricum aproape insesizabil. cel putin la mine si eu zic ca pedala mea e mia moale decat la multe cu catei. in schimb intr-adevar te poti baza pe demaraj. si asta e un castig zic eu care nu sunt amator de liniute si/sau risipa de cauciuc pe soselele patriei.

- "tot de aici apar si probleme de genul : ruperea furcii care actioneaza rulmentul de presiune". stii de ce am ajuns la placa cu soare? s-a rupt furca. si atunci aveam placa cu catei. si daca as fi fost singurul ziceam. dar stiu vreo 3-4 cazuri cu furci rupte intr-un inteval de un an-doi. si stii ce e culmea? ca toti aveau placi cu catei :( . clar. asta nu inseamna ca daca ai placa cu catei gata se rupe furca. dar paote fi un argument puternic contra afirmatiei ca soarele rupe parghia.

aaa... inca un aspect important: scapi de reglaje la latratori :D

domnucu... ne vedem la bran si o povestim langa o bere :) .

skullman :) :)

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta cea mai mare si mai importanta, cum vad eu, este ca placa soare distribuie presiunea mult mai egal si maim mult decat atat placa soare nu se deregleaza.

Placa cu catei se deregleaza in timp de unde rulmentul "calca" inegal de unde se rupe furca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact cum scrie skullman si victor. presiunea e distribuita egal. sincer eu in schimbarea placii din placa cu catei in placa cu soare vad doar avantaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah... ce sa zic .... eu pana la 1,6 am avut o singura placa : cu catei

reglata cu paharul de apa din start si nu am avut probleme absolut niciodata

cat despre pedala "tare" parerile is impartite . ai idee cum e sa conduci 8 ore pe zi timp de cinci zile cu placa soare?

iti zic eu : spre sfarsitul zilei iti vine sa-ti tai piciorul stang de durere

adica "taria" pedalei e net superioara la placa soare -_-

ma rog ... sa nu mai balacarim topicul omului mai dezbatem la bran la o bere ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestiunea cu pedala tare sau nu, nu tine neaprat de placa ci de mecanismul de actionare, mai precis de dimesionarea parghiilor.

La o placa de RABA normal ca mecanismul este hidraulic, la o mobra e la mana.

Revin eu nu am avut probleme cu placa soare de wartburg, dar nici nu am mers 8 ore pe zi.

Insa presupun ca indiferent de masina dupa mers 8 ore pe zi in oras te cam doare piciorul stang.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat despre pedala "tare" parerile is impartite . ai idee cum e sa conduci 8 ore pe zi timp de cinci zile cu placa soare?

ma rog ... sa nu mai balacarim topicul omului mai dezbatem la bran la o bere ;)

ca tu te plimbi 8 ore pe zi cu broasca :) ... hai... 8 ore plimbat cu broasca, 8 ore la munca, 8 ore somn si inca cateva ore pt alte activitati... ooops... ziua deja are mai mult de 24 de ore :) .

... si da stiu cum e sa mergi cu broasca 7 zile (si nu 5) pe saptamana caci cu alta masina nu mai circul cam de multicel :)

da chiar... hai sa nu balacarim topicul. la bran la bere verificam cat de tari sunt ambreajele pe langa niste beri -_- .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah... ce sa zic .... eu pana la 1,6 am avut o singura placa : cu catei

reglata cu paharul de apa din start si nu am avut probleme absolut niciodata

cat despre pedala "tare" parerile is impartite . ai idee cum e sa conduci 8 ore pe zi timp de cinci zile cu placa soare?

iti zic eu : spre sfarsitul zilei iti vine sa-ti tai piciorul stang de durere

adica "taria" pedalei e net superioara la placa soare :icon_thumright:

ma rog ... sa nu mai balacarim topicul omului mai dezbatem la bran la o bere :rolleyes:

nene, far suparare...conduc zilnic sub aceste conditiii, iar problema cu durerea de picior o aveam la placa de presiune cu , catzelusi.

Cea cu soare opune rezistenta initial mai mare, dar apoi nu mai tii picioru incordat cand e apasata, pe cand la cea cu catzei piciorul e incordat tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reglata cu paharul de apa din start si nu am avut probleme absolut niciodata

cum adica reglata cu paharul de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Adica: Sa bei apa si nu alcool inainte cat si pe timpul reglajului. :))

Citeste tot ce a fost scris mai sus. Daca nu ai timp, iti spun eu. In loc de boloboc folosesti un simplu pahar cu apa, de obicei unul transparent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) :lol: ca daca bei alcool inainte .... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bei alcool nu mai trebuie reglat, ca oricum nu simti diferenta :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

deci care e faza cu paharul cu apa, cum se face practic reglajul asta?? si inca ceva...a pus cineva garnituri de ferodou de dacie pe disc de VW? m-ar tenta sa incerc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nituire de ferodou am facut pe disc de 180 si merge.

Iar cu reglajul cu paharul se face daca strangi sau destrangi suruburile de la brate pentru echilibrare.

pui placa de presiune pe o suprafata plana (la boloboc) si peste ea pe catei sau pe bucata de fier din varf pui un pahar plin ochi cu apa. reglezi incat apa sa curga afara uniform pe toate marginile daca torni apa in pahar.

Mai este si versiunea in care pe marginea paharului se trage de-a roata un cerc si se umple cu apa pana acolo. se regleaza suruburile a.i. pelicula de apa sa atinga pe toata suprafata cercului dunga trasata, dar sa nu treaca peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare asa este, ce nu aspus nimeni este ca planeitatea acelui inel se face cand placa este stransa pe motor, tocmai pentru a compensa eventualele batai ale intregului ansamblu:volant, disc, placa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos, am dat ieri motorul jos ca patina ambreiajul si am gasit ferodourile subtiate si unul din ele cu arsura. Ma duc sa caut ferodouri de dacie, sper sa nu ma descopere cineva cind voi face expertiza de vehicul istoric :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit ca se baga si acolo....nu cumva sa ai de porsche 911 pe motor de 1.3 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

unde gasesc sa cumpar o placa de presiune de wartburg 353? multumesc.

PS: pe fainari nu au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daaaca aveti Bardi Auto si la voi la BUC, cauta acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
misu ploiesteanu

am mai vazut o chestie: discurile pt placi cu catei nu au arcuri pe cind cele cu soare au arcuri??? :D

o alta intrebare :eu vreau pe motorul serie f (1300)sa pun set de 1600, trebuie neaparat sa schimb volant cu una de 200mm? acum am ambreiaj cu catei de 180mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai vazut o chestie: discurile pt placi cu catei nu au arcuri pe cind cele cu soare au arcuri??? :(

o alta intrebare :eu vreau pe motorul serie f (1300)sa pun set de 1600, trebuie neaparat sa schimb volant cu una de 200mm? acum am ambreiaj cu catei de 180mm

1.Discul fara arc se folosea la motoarele de 1200 vechi, partea cu arcuri tine doar de o debreiere fara sa fii scuturat.

2.Nu trebuie schimbata neaparat, dar la turatii mari iti va patina daca ai de 180 in functie de placa. Daca e cu soare e ok, daca e cu catei, atunci forta e putin cam mica pentru motor de 1.6 si sigur va patina la turatii ridicate.

Volantul mai mare va face ca motorul sa urce mai incet la turatie mare, dar la viteze de croaziera va ajuta la mentinerea vitezei fara sa apesi pedala pana in fund, precum te va ajuta si la urcari in panta. Pe volantul de 200 poti folosi si disc de 180, dar in timp iti va face sant in volant si cand schimbi inapoi pe 200, vei acea probleme cu uzura inegala a discului, precum si forte mari pe disc pe circumferinta exterioara, ce poate duce la descentrarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la turatii mari iti va patina daca ai de 180 in functie de placa

eu unul nu am patit asa ceva si tot 180 pe 1,6 am. ce-i drept ca nu am trecut de 4000 decat f rar si in cazuri care au necesitat asta dar nici atunci nu mi s-a intampat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!