Jump to content

Problema Pornire


silika
 Share

Postare recomandată

Salut! De vro' 2 luni am probleme cu un microbuz vw 2001, diesel de 2.5 si aprox 90 cp, si anume dimineata la rece motorul porneste foarte greu ,de obicei la a treia cheie, si tinuta turata cateva secunde ca sa nu se opreasca motorul! Problema aceasta o am de cand am incercat sa rezolv o alta problema la instalatia electrica, si un mecanic s-a bagat sa-l faca! Mi-a rezolvat problema, dar cred ca mi-a deranjat niste fire ceva , ca din ziua aceea, am aceasta problema la pornire! Am fost la vro 2-3 mecanici, nici unul nu stie ce are!

Any advice ? :)

Modificat de silika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    26

  • sofo_bogdy

    13

  • yoloyo

    10

  • mariusmarusca95

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

nai treaba cu bujiile nu e cu anticamera motoru de 2,5 numai ala de 2,4 era cu anticamera

no cred ca am o oarecare idee dar daca dai ceva mai multe detalii poate rezolvam ,mai exact ce ai reparat la ea ???

in mare cea mai frecventa problema e alinierea la punct a pompei de injectie mutat avansul ,sau supapa de presiune de pe capul pompei (dar atunci merge urat motorul e zgomotos) ,sau trage aer fals in rest doar daca sa dus partea electronica la poma dar atunci nu prea se mai acelereaza !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am aflat ca defapt problema la pornire a survenit putin inainte de faza cu instalatia electrica! Maneta schimbatorului de viteza a avut o tija rupta, si masina nu mai intra in viteza, decat foarte greu! A fost dusa la un mecanic, care a dar jos toata partea din fata, radiatoare, furnutase, fise etc, ca sa ajunga la acea tija! A sudat tija, a pus inapoi totul la loc,dar de atunci face motorul urat dimineata la pornire! Imediat dupa asta a aparut si problema cu instalatia electrica (aveam un conmsumator care imi manca bateria, dar s-a rezolvat asta), si am crezut ca de atunci am eu probleme! Scz ptr dezinformare ;)

Eu cred ca atunci cand a pus mecanicul toate radiatoarele, tot pe masina inapoi, a uitat sa conecteze ceva, sau a miscat ceva fire !

Deci singura problema este pornirea la rece a motorului, atunci porneste foarte greu! Dar daca a apucat sa porneasca, motorul merge perfect, consumul e bun, nu am pierderi de putere, deci nimic!

@vw-raz-van : s-a memorat id-ul, ramane sa mai vorbim. Ms :P

Modificat de silika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura a lichidului de racire, este OK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este, ajunge la 90 de grade si acolo ramane, indiferent de cat si cum merg !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca spui ca a umblat la timonerie atunci mai mult ca sigur a dat peste firul injectorului (singurul cu fir ) care e primul dinspre cutie in rest nare treaba motorul asta e atat de simplu incat merge si fara ecu , singurele informatii procesate sunt cele de la pompa de injectie si injectorul cu fir dar merge si fara ele dar aiurea !

oricum daca il pui pe un tester ar trebui sa se vada acel injector daca mai primeste semnal apare eroare si daca tot o testezi vezi si avansul sa nu fei prea mic !eu unu ma mai patit sa mai fuga de la punct , mai ales daca se rupe pana de pe pompa fuge mereu !trebuie strans bazat !

Modificat de vw-raz-van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok , o sa ma duc cu ea (din nou) la mecanic, dar o sa-i spun sa tina cont de ce mi-ai spus! Daca nu se rezolva, o pun si pe tester, sa vad ce vrea! Ms :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...

Mutat aici pentru că era off topic unde ai postat tu.

Acum nu ştiu ce înţelegi prin pornire mai grea. Din logul tău reiese că maşina a pornit cam în 1 secundă. Face aşa şi la cald şi la rece?

Ar fi mult mai util un log pe grupurile 001-004-012

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut! Am și eu onproblema cu pornirea in sensul ca dimineața a pornit fără pb, a mers 5 min și am oprit o. După o pauza de 30-40 min, N a mai pornit. Am Atașat logul pe pornire. E posibil sa fie din Electromotor?

431CEF5E-50BC-4F16-9B3F-DB7A7954D794.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se observa ca injectia de motorina a inceput exact la start dar probabil s-a oprit cand motorul a cazut sub 200rot/min.

In tabel se poate vedea ca injectia continua dar avand in vedere ca valorile citite pe OBD sunt esantionate este posibil ca rata de esantionare pentru acest camp sa fie mai rara si sa se completeze cu valorile precedente cand de fapt realitatea sa fie alta.

Cand loghezi data viitoare incearca sa faci asta cu Turbo Mode activat pentru citire valori.

 

Parerea mea este ca trebuia sa loghezi si tensiunea la baterie, inainte sa dai vina pe electromotor.

In cele 3-4s cat ai tinut contactul electromotorul a invartit cu ~ 158-162rot/min iar la 14gr.C, daca-mi aduc aminte corect, ai nevoie de 200rot/min pentru start injectie.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutat aici. Aşa cum spune şi colegul de văzut şi la cât scade tensiunea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o baterie noua mai capabila. 

Înainte de toate mergi sa iti puna testerul pe baterie sa iti masoare Soh, Soc, Cca. 

Suspectez ori e obosita bateria ta, ori trebuie doar reancarcata. 

A venit frigul, nu mai este ca vara sa pornească imediat. 

 

Recomand sa citesti in topicul acesta 

 

Te interesează mult curentul de pornire la - 18 grade. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Indraznesc sa va cer sfatul pt.rezolvarea unei probleme pe care o am la un Seat Ibiza 1.9 Sdi,cod motor ASY,fabricatie 2005.De cateva zile a inceput sa imi faca probleme la pornire;are momente cand porneste la sfert si momente in care dau la automat si nu porneste sub nicio forma.Daca inainte facea asta ocazional,astazi a facut din ce in ce mai rau,totul culminand cu pierdere de putere in mers,spirala aprinsa intermitent ,check engine si oprirea motorului.Intr-un final,dupa mai multe incercari am reusit sa o repornesc si sa ajung pana acasa.La diagnoza mi-au aparut erorile din atasament.Ce credeti ca ar cauza aceste probleme?Multumesc anticipat!

eroare seat.jpg

eroare seat 2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa incerc sa schimb releul 109?Din ce am citit am aflat ca functionarea lui incorecta poate afecta ECU si pompa de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A 2.a eroare cam asta ar spune.releul 109 da " drumul" la motorina si alimenteaza Ecu.Uita.te cand pui contactul daca spirala se aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprinde spirala.Totul se intampla aleatoriu,ba porneste la sfert,ba invarte fara sa porneasca oricat as insista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întrebarea era dacă atunci când nu pornește se aprinde spira. Asta face diferența dintre o problemă internă a ECU si o problemă de alimentare gen releu 109. 

Pe de altă parte și eroarea aia cu clapeta poate avea o legătură dacă de exemplu clapeta nu se deschide pe timpul pornirii.

Șterge erorile încearcă să pornești si daca nu vrea vezi ce erori s-au stocat.

 

PS. Înainte de a deschide topic folosește funcția Search. Topicul ăsta era câteva rânduri mai jos chiar pe prima pagină a ariei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi daca se aprinde spira in momentul in care pun contactul inainte sa dau la automat sau daca se aprinde spira in momentul in care dau la automat si nu porneste?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când pui contactul, înainte să acționezi demarorul, spira trebuie să se aprindă întotdeauna un timp mai lung sau mai scurt în funcție de temperatură. Dacă nu se aprinde deloc înseamnă că ECU nu se alimentează

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprinde spirala cand pun contactul;si cand porneste motorul si cand nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul ăsta este mai puțin probabil să fie 109 de vină, nu este exclus având în vedere că eroarea este intermitenta. Verifică dacă se deschide clapeta când incerci sa pornești

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta am incercat sa vad daca porneste.A pornit din a 2 a incercare insa s-a oprit dupa 10 secunde de functionare.La urmatoarea incercare a pornit la sfert si am scos-o la o tura sa vad cum se comporta.Dupa aprox.200m s-a plafonat si a inceput sa palpaie spirala si s-a aprins check engine.Am mers inca vreo 300m pana la o statie peco sa alimentez,am alimentat,a pornit la sfert insa la iesirea din statia peco s-a oprit motorul in mers si nu am reusit sa il pornesc decat dupa vreo 6-7 incercari.Ajuns acasa i-am facut diagnoza si am gasit codurile de eroare din atasament.O sa incerc sa desfac clapeta sa vad daca functioneaza sau nu.

eroare seat 14.12.2020.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat clapeta si pare ok.La pornire sta deschisa complet iar apoi in timpul functionarii motorului se deplaseaza aproape de pozitia de inchidere,ramane foarte putin deschisa..Am reusit sa pornesc masina dupa vreo 5 incercari iar apoi am facut vreo 10 porniri/opriri toate fiind la sfert.Sincer,nu mai inteleg nimic din comportamentul masinii.Tind sa cred mai degraba ca e problema de alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta este comportamentul clapetei, ea funcționează în tandem cu EGR. La mine la ralanti se închide complet, dar are un decupaj. Mai verifică dacă după vreo 5-10 Min, nu stiu exact timpul, de stat la ralanti fără să atingi accelerația se deschide. Si mai trebuie să se deschidă complet dacă turezi motorul la peste 3000 rpm. 

Dacă ai filtru de combustibil cu valva termică înlocuiește garniturile de la aceasta. Dacă se dezamorsează ar trebui să se vadă că furtunasul transparent se golește de combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!