Jump to content

Golf V 1.9tdi Sau 1.4 Mpi?


emilu
 Share

Postare recomandată

Initial as fi votat 1.9TDI pentru ca are cuplu mai mare si se simte mai putin puturoasa. Dar pentru ca ai spus ca vrei sa o folosesti numai in oras, votez 1.4MPIul. Pentru ca dieselul consuma mult in oras (deci pe distante scurte si in regim de trafic urban...) si "sufera" mai mult in ce priveste consumul cand trebuie sa stai in blocaje in trafic. In plus, si intretinerea e mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • emilu

    4

  • c6t9

    4

  • vali_devill

    4

  • soila

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

din cate am vazut, consumul e acelasi, 1.4 mpi trage mai greu si evident ca, consuma la nivelul lui 1.9 tdi

oricum taxa tot pe acolo ajunge, undeva la 600 euro pt euro4 1.9tdi sau euro3 1.4mpi

desi initial am zis la fel, iau un 1.4mpi consuma mai putin etc..

am citit pe aici pe forum, si mai toata lumea zice ca oricum diesel-ul e peste, iar 1.9 TDI-PD consuma chiar mai putin.

fiind fan diesel si posesor de VW tdi, evident ca mi-a zburat gandul la acesta.

mai bine dau 2000euro in plus, si iau un 1.9TDI daca stiu ca nu voi trebui sa bag constant bani in ea, chiar si la 130.000km cat ar avea mai toate in target-ul meu, adica din 2002 in sus, pana in 6500-7000 euro

acum pareri personale, care si-ar merita banii ??

1.4 MPI - 5000 euro

sau

1.9 TDI - 7000 euro

si alta dilema:

care sunt seriile TDI-PD, am tot cautat si nu am gasit nimic pe forum,

si daca PD-ul e mai bun decat vechiul non-pd

oricum nu as avea incotro, pentru ca TDI-PD sunt toate euro4, ceea ce imi trebuie mie

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti zic eu ca am avut pe mana, si am citit multe,unul dintre motoarele cele mai bune care le-a facut vw a fost ALH-ul(nu dpdv al performantelor evident),e foarte economic,iti zic ca scoate consumuri de 4.8-5l in mers extraurban si in oras clar va consuma mai putin ca 1.4mpiul,chiar si stand pe loc, nu se compara cu o benzinara, care sigur va manca.si plus ca este unul dintre cele mai fiabile motoare,nu este pd, si tocmai asta il face mai simplu si mai fiabil..sfatul meu e sa alegi 1.9 90cp, alh, motorul este mai mult decat corect,te duce unde vrei si mai mult ca sigur ca nu te va lasa in drum,insa sa nu te astepti la valente cine stie ce sportive,dar este fasnet, in oras te va ajuta foarte mult fata de o benzinara,avand ceva cuplu. iti zic ca am schimbat masina care o aveam,cea de 90cp/alh pe o alta cu motorul pd de 105cp, insa putin mai multi km, si sincer mi-e cam frica cu asta sa fac drumuri prea lungi, sa nu se intample ceva..si o cam regret pe cea veche, sincer mi se pare mai important sa stii ca ajungi undeva, chiar daca nu alergand ca nebunul,decat sa stai cu frica..

LE:am uitat sa mentionez, cu alhul nu am avut absolut nici o problema,merge perfect si acum dupa 5 ani de cand a fost luat,pur si simplu nu a avut nevoie decat de schimburile clasice, in schimb pdul de 105 cam face figuri,avand aproape aceiasi vechime..stiu ca nu e tocmai elocvent in comparatia cu 1.4mpi, dar ca idee ca rezista..

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu motorul de 1,9 90 cp de pe golf 5 e PD (s-ar putea sa ma insel; ALH e pe golf 4).

Eu cred ca pentru oras cel mai bine e cu o benzinara aspirata si de capacitate cilindrica mica. Benzina aspirata pentru ca nu se compara (din punctul meu de vedere) cu orice diesel in oras. De cilindree mica pentu ca se incalzeste foarte foarte rapid (un lucru foarte bun iarna).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU am gasit un topic asemanator asa ca:

sunt pus in fata unei provocari,

si anume achizitia unui GOLF 4 din germania.

evident ca tot astept sa vad care e treaba cu taxa, dar analizez de 3 luni situatia si am ajuns la dilema asta:

1.9 TDI 90CP sau 1.4 MPI 75CP ??

probabil nu ai citit inainte sa raspunzi,stiu ca titlul topicului nu mai are legatura cu subiectul,dar era vorba de golf 4..

si nu stiu de ce ar prefera cineva un 1.4 in oras, care consuma o gramada,fata de un diesel..s-o incalzi el repede,dar daca mai stai 5 minute in plus la un diesel obtii acelasi lucru.nu pot sa vb chiar in cunostinta de cauza,nu am mers cu motorul de 75cp vag dar am fost cu un prieten cu un focus de 80 de cai, probabil e comparativ cu motorul de la vag, si e o mare gluma.are consumuri de 10-11 in oras, pt ca trebuie turat daca vrei sa traga, si in oras cateodata mai trebuie sa te infigi ca sa te bagi daca e aglomerat,vajaie ca un aspirator, zici ca e motor electric, si are puterea unui trabant.stiu ca a incercat o data sa se bage, si culmea,l-a facut o dacie 1310..sport :icon_thumright:. mi se pare penibil cand dai banii astia pe masina,sa-ti bati asa joc si sa pui un astfel de motor..dar bine,e la alegerea fiecaruia.

si @rex, de ce zici tu ca nu se compara in oras? tu ai un tsi de 122,te inteleg,dar sa zici de 1.4 80 de cp asa ceva..

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu motorul de 1,9 90 cp de pe golf 5 e PD (s-ar putea sa ma insel; ALH e pe golf 4).

Nu te inseli :)!

Pentru oras as merge pe 1.4.Consider un motor destul de greoi pentru oras 1.9 TDI si vb din proprie experienta! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la motorul de 1,4 Mpi ma pot exprima in cunostinta de cauza.Am acest motor pe o bora care are greutatea de 1144kg si pot sa spun ca pana acum sunt multumit de ea.Pentru folosire in oras eu zic ca este suficient.Comparatia intre un motor pe benzina si unul diesel nu prea are sens.Cel pe benzina are ca sa zic asa un utilizator casnic iar dieselul renteaza daca faci cel putin zilnic vreo 300-400 km si cu precadere la drum lung (autostrada) mai ales cele turbo.Eu as merge pe masina cu pretul de achizitie cel mai mic , dotarile cele mai multe si intretinerea cea mai ieftina.Sa nu uitam ca , cu generatia 6 de la Golf se termina istoria motoarelor PD.Nu se mai pot adapta la normele de poluare tot mai ridicate si nici la utilizare biodieselului care va avea o pondere tot mai mare. Motoarelor PD nu le plac deloc biodieselul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oras rar poti sa foloseti toti caii. Si mai rar TREBUIE sa folosesti toti caii.

Eu merg cam 4 km pana la servici. TDI-un nu ajunge la 50-60 Grade (cand e friga afara), in timp ce 1,4 MPI ajunge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI - are consumul mai redus decat 1.4MPI. Cuplu mai bun, viteza mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare isi sustine motorul aici, deja nu mai e obiectiv nici un reply..dati si voi argumente, am inteles ca benzina se incalzeste mai repede,dar in rest...un mare fas,insa toti sustineti ala de 75 de cai. de ce?

apropo fata de ce s-a zis:

@4abc,ti se pare greoi tdiul de 90?ai mers cu vreo benzina de 75?ala are jumate din cuplul dieselului.cred ca am lamurit asta.

@marss42, esti multumit de motor?da,masina se misca,te duce la servici,si comparand cu un logan,este suficient.insa cu asta vrei sa compari? si dc renteaza in oras benzina?dieselul consuma cu minim1-2 l mai putin.si daca intretinerea unui 1.9 diesel cu vechime de 5-6 ani ti se pare scumpa, atunci deja de ce te gandesti sa mai iei masina?si ce legatura are pdul, era vorba despre 1.9 de pe golf4, care NU e pd..

@rex,ai dreptate,este un dezavantaj cunoscut,cam singurul dupa mine..

@victor blackedition,ai uitat si de consum mai mic :(

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere mai sunt si alte dezavantaje la diesel-ul din aceata comparatie: zgomot, trepidatii, revizii mai scumpe.

In privinta consumul nu as fii asa de sigur. Daca se merge in oras pe distante mari, atunci diesel-ul respectiv consuma mai putin. Dar daca se merge pe distante scurte (implicit cu motorul rece) benzinarul in cauza s-ar putea sa consume mai putin. Oricum... daca faci 8 km pe zi nu conteaza ca consuma mai putin pentru ca diferenta este foarte mica. In plus benzina e mai ieftina, deci nu stiu daca per totat iesi mai ieftin cu alimentarea.

Evident cele doua motoare nu se compara la nivelul performante. Dar cred ca pentru mers exclusiv in oras avantajele folosirii unui motor 1,4 MPI depasesc avantajele folosirii unui motor 1,9 TDI (la care, singurul avantaj il consider puterea).

P.S. Poti sa ai 1,9 TDI, implicit mai puternic decat 1,4 MPI/FSI si sa nu il folosesti cum trebuie. Ai facut comparatia cu logan... Daca ai motorul rece si tii la masina ta nu ii dai blana chiar daca se baga logan-ul in fata. Cu 1,4 poti sa dai blana (pt ca se incalzeste cu mult mai repede) chiar daca nu ai caii diesel-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit consumul masinii din semnatura in februarie cand faceam deplasari cam 4-5 km in oras, fara sa stau in aglomeratie sa fiu nevoit sa merg constant in treapta 1-2. Deci pe un drum relativ liber, consumul varia de la 9% la 12%, in functie de frig si de cum prindeam stopurile.

Deci pentru mers aproape exclusiv in oras eu consider ca benzinarul de 1.4 e mult mai potrivit decat 1.9 TDI. Daca faci drumuri asa scurte cu diesel-ul niciodata nu ai ocazia sa-i dai un pic de talpa ca sa se curete un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tedi este mult mai bun la orice capitol in afara de zgomotul motorului.

Nu se compara nici in vise demarajul celor doua tipuri de motorizari, implicit cuplu.Este diferenta enorma!

Exact aceeasi diferenta este intre 1.9 TDI si 1.4 TSI !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziua buna!

Cand mi-am cumparat tractorasul am stat in cumpana 1 luna intreaga intre 1.4 TSI 140cp si 2.0TDI aceiasi caluti.

TSI-ul l-am condus, mi-a placut enorm, tragea si rev-uia ca disperatu. Si zgomotul evacuarii combinat cu turele multe imi punea un zambet mare de tot pe fata. Pretul era tot pe acolo.

Dupa o luna de transpiratii si consultari si dupa ce am citit juma de vwforum, m-am intalnit cu un tov. care mi-a zis o vorba mare. Scurta descriere, a avut un BMW ursulet M pe care l-a modificat si ras-tunat, iar acu conduce o bora 1.9TDI variant si tasu are o ibitza 1.4 pe care o mai calca si el.

"Niciodata o benzinara nu o sa-ti consume ca un TDI, benzinara, cat o calci ,atat iti consuma, iti consuma in functie de talpa, intre 5 si 25%, dieselul, poti s-o calci cat vrei, n-o sa-ti sara niciodata mai sus de 15".

Si a avut dreptate, a mea la 190km/h (:( cu siguranta, pe Autobahn) are consum instant 11-12. Varianta pe benzina... 20.

Eu as alege varianta cu cele mai multe dorari, pentru ca la o revanzare asta bate la ochi, optionalele.

Si eu nu as cumpara o benzinara ce a sarit de 100k km. Pe cand un diesel....daca are trapa :D .

Dar e doar parerea mea personala.

P.S. : nu regret deloc alegerea facuta, poate doar daca era 2.0 TDi 170 cp :icon_thumright:

Multa bafta in alegere si decide dupa inima, care-ti place, aia va fi cea mai buna varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

in legatura cu consumul pt un tdi atasez o poza care sper ca nu are nevoie de comentarii dar daca e sa folosesti masina numai in oras eu as opta pt tsi...

poza este facuta in afara .. sa nu avem discutiii..

post-25341-1237828298_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru oras sunt relativ ok amandoua, fiecare cu plusuri si minusuri.... diesel-ul e mai zgomotos insa te poti infige cu el mult mai lejer. Daca insa mai iesi si prin afara orasului cu masina, singura optiune rezonabila este TDI-ul. Am avut ocazia sa merg cu un Golf V 1.4MPI (75 sau 80cp, nu stiu exact) si este groaznic de stresant, sa stai mereu cu pedala lipita de podea si sa dureze 10 secunde o depasire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea munteanu

Cui ii place sa "amestece la mamaliga", sa-si ia 1.4 pe benzina cu un cuplu inexistent. Eu merg cu tractorasul intr-a 4-a si cu 40 si cu 140, lucru pe care nu cred ca-l reuseti cu 1,4 de 75 sau 85 de cai, si asta cu un consumul aratat de catta mai sus. Nu cred ca exista comparatie din punct de vedere al preformantelor si consumului intre cele doua motorizari.

Modificat de mircea munteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun ca 1.9 e mai bun atat pentru oras cat si pt afara .. 1.4 MPI mi se pare prea slab, macar de era un tsi .. dar in cazul asta .. sfatul meu este tdi :rolleyes:.

@mircea munteanu: eu nu cred ca ii faci bine tractorasului cu a 4-a si 40 la ora :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea munteanu

Stiu ca nu e sanatos. Dadeam doar un exemplu de ce poate tractorasul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu totii ati uitat de motorasul de 19 SDI de pe Golf IV, care impaca si capra si varza!

E cel mai potrivit pentru mersul in oras, cu r a r e iesiri in afara.

Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1. Topicul se refera la cele 2 motoare puse pe G5

2. felix, nu esti complet offtopic, SDI-ul fiind prezent si pe G5 la 75 de cai

3. luati in calcul diferentele la preturi de achizitie, ca masini noi

1.4MPI: 15k eur TTI

2.0SDI: 17k eur TTI

1.9TDI: 18K eur TTI... toate preturi pt un CL entrylevel

Ok, la mana a 2a, diferentele se mai strang un pic

So, umila mea parere:

90-100% oras: 1.4MPI: revizii ieftine, se incalzeste repede, nu afuma turbina

70-90% oras: 1.9TDI 90cp - aduse in Ro ca fleet car- pentru mersul afara totusi destul de putin, ceva jvac fata de mpi

50-70% oras: 1.9TDI 105cp - proportia normala pentru un motor de tipul asta, extraurban mai mult ca 90cai, indeajuns de multi ca sa ai nevoie de mai multi caluti

20-50% oras: 2.0 SDI - tot fleet car - la proportia asta, nu mai e cazul sa te gandesti cum fugi ci sa fugi cat mai ieftin :salut: >50k km/an

E doar o idee venita dupa 12 ore de trabajo :D

Please ignore any flaws

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu spun totusi ca ar fi mai ok un diesel, depinde si cati km faci cu masina. Prietena mea are 1,4 cu 80cp...nici nu merge, si consumul e undeva pe la 9 in oras. ma intreb, care ar fi afacerea? recomandarea mea...diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

eu zic ca daca mergi cu el in oras 1.4 e cel mai bun. la 1.9 tdi infunzi turbina, supapa de vacum... il chinui. stiu asta din experienta proprie cu masina lu taicameu... consumul (in bani) depinde cati km faci ce ti se renteaza:

daca faci pana in 15.000 si majoritatea in oras alege benzina.

daca faci peste 15.000 an si majoritatea in afara alege dieselul.

@mircea munteanu nici eu nu cred ca ii faci bine motorului ca mergi cu el subturat intr-a 4a cu 40 la ora prin oras. faptul ca il subturezi solicita mult turbina si supapa de vacum. dupa cum ti-am zis mai sus stiu din experienta cu masina lu taicamio (passat 1.9 tdi 116 PS an 2000 6+1 viteze). deja a scimbat 2 supape. masina o are din 2003 luata la 73.000 km reali. prima supapa pe la 80.000 km in 2005, a doua supapa acuma in 2009 la 120.000 km. majoriatea condusului a fost prin oras. el plus are un stil sa si mearga subturat si i-am zis ca nu e bine. data viitoare s-a convins si isi va lua o benzinara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

@rex si eu sunt de acord cu tine. daca ai o masina ce o folosesti majoritatea (peste 75%) in oras un 1.4 MPI de golf IV sau V iti ajunge. in ce trafic umblam nu ai nevoie de putete ca nu o sa o folosesti. 1.4 MPI ul are avantajul fata de diesel ca se incalzeste mai repede si nu are tubina se se infunde sau sa o chinui. daca mergi 4 km pe zi pana la servici sau la cumparaturi sunt suficienti cei 75 cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

1.4 mpi este cel mai puturos motor pt g5.. si referitor la consumul urban undeva la 10%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!