Jump to content

Golf V 1.9tdi Sau 1.4 Mpi?


emilu
 Share

Recommended Posts

Nu stiu ce sa aleg dintre un Golf V 1.9TDi 105cp si 1.4 mpi 75cp, in 2 usi ambele (cineva imi poate aduce una dintre acestea sh germania).

...Fac cam 15.000-20.000km pe an 60% afara 40% in oras.

Ma intereseaza sa am un consum mai mic, student fiind, dar oare merita diferenta ca si fiabilitate/costuri de intretinere avand in vedere ca o sa tin masina 3-4 ani ... pretul la diesel cu totul o sa fie cam cu 700e mai mult....

Edited by dudu
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • emilu

    4

  • c6t9

    4

  • vali_devill

    4

  • soila

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am avut de facut aceeasi alegere, chiar mai complicat: golful 1.4 din 2004 avea destul de multe dotari optionale. am ales diesel-ul datorita morotului si anului de fabricatrie (2006) chiar daca nu am mai deloc dotari optionale (nu am BC sau climatronik). mototul de 1.4 se chinuie rau cu masina de peste 1300kg si am ramas foarte nemultumit de cum "tragea". motorul de tractor e mai economic si duce bine.

bafta la alegere, sanatate si drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=44277

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=21162

Cateva topic-uri ajutatoare...

Parerea mea strict personala este ca faci o comparatie total eronata dpdv al pretului... daca iti permiti sa dai ~14.500 pe un 1.9TDI nou de 105 cai de ce nu faci comparatia cu un TSI de 122 de cai? Diferenta de pret intre 1.4 MPI (btw, are 80cai) si 1.9 TDI este cam de 2000-2500 eur

Ti-am editat topicul pentru a fi mai elocvent si l-am mutat la Discutii Generale / Versus unde ii este locul

LE: trebuia precizat ca sunt SH...

Link to comment
Share on other sites

este vorba de 2 masina anume echipate cu motoarele acestea ... masina o sa fie sh...deci nu intra in discutie deocamdata alte motoare... si are 74 de cai fiind fabricatie 2005 si unul 11.2004.... asadara astept in continuare pareri....

Link to comment
Share on other sites

1.9TDI ca sa ai o masina cat de cat fasneata. probabil consumul e cam la fel, deci amortizare aici e spre inexistenta, diferentele la putere si cuplu sunt imense insa (e vorba de 250NM). in plus si sansele sa o dai mai repede sunt mult mai mari. daca mai faci si o resoftare lejera poti sa mai ai vreo 120-130 de cai fara batai de cap, motorul duce cam 140-145 de cai.

pe de alta parte, judecand dupa masina pe care o ai acum, s-ar putea sa nu ai ce sa faci cu acesti cai, sa nu te intereseze si atunci as lua masina care iese mai ieftin pe hartie, cost achizitie, revizie, probleme cunoscute ce apar in timp si sansele la revanzare. 1.4 ala nu va avea prea mare cautare.

Link to comment
Share on other sites

consum nu are cum sa fie la fel judecand la acelasi regim de mers 1.9tdi cu 1.4mpi (mixt 5 la diesel si 7 la benzina in carte)

chiar daca in realitate poate mixt va fi 6 la diesel, dar atunci si la 1.4 va fi 8 ..samd...

Dar vorbim ca si fiabilitate...adica care o sa stea in service mai putin sa zic...care e mai bun ?

off topic.Golf 5 ce fel de articulatie are.(asemanatoare cu g4 si bora sau acum e multilink gen passat? )

Link to comment
Share on other sites

am spus ca e cam la fel. acum depinde si cum o conduci. un diesel va fi mereu mai economic, dar amortizarea a 700 de euro apare dupa vreo 30k km cred (fa si tu niste calcule in mare, cam asa imi da, 30-35k, depinde de cum va evolua pretul la combustibil, de consumul real etc), la consumurile declarate. revizia la diesel e si ea o idee mai scumpa.

personal prefer sa am mereu plus de putere pe sosea, nu sa ma tarai si sa strang volanul la orice depasire. eu unul nu as lua niciodata un golf cu 1.4 aspirat, dar aici tu decizi.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa-ti iei 1.4 FSI, am eu de vanzare, de 90 CP si bine dotat. Are 53k cu carte service la zi si e din 2005. Consumul e mai mic ca la motorul de 80 cai, dar duce mult mai bine dupa 3k rpm.

Reclama se poate face pe aria de Vanzari.Aici nu este permisa.

Ai un avertisement verbal!

Link to comment
Share on other sites

Eu as lua TDI in mod sigur. Am mers cu Jetta TDI 105 CP si pot spune ca masina se comporta foarte bine. Prin comparatie, am mers cu Polo 1.4 MPI si este decent, dar mult inferior TDI-ului din punct de vedere al senzatiei. Eu mai am un TDI de 90 de cai pe o Bora si sunt inca foarte multumit de cum merge masina chiar si in raport cu TSI-ul meu.

Link to comment
Share on other sites

polo e din alta clasa, e greu sa-ti faci o parere cu privire la golf.

Link to comment
Share on other sites

In locul tau nici nu m-as mai gandi as alege din prima si cu ochii inchisi motorul de 1,9 tdi chiar si daca ar avea mai putine dotari ca 1,4 mpi.

Momentan conduc masina din semnatura si de care sunt foarte multumit pana acum si aici ma refer la consum, ma ajuta fara probleme la depasiri si consumul nu sare cu totul de 6,5-7 mixt cu clima pornita si de obicei o cam fugaresc(am un stil de mers putin sportiv, dar in limitele a ce poate masinuta)

Am o prietena care are aceeasi masina dar 1,4 mpi si care se cam vaita de consum in oras in jur de 10% si in afara daca te dai la ea peste 120h iar consuma destul si acum ii pare rau ca nu a mai dat 1500E cand a luat masina de noua si sa o ia cu 1,9 tdi 105 cp.

A si mai tine minte de la mine un benzinar daca te dai la el te cam sparge la consum, a si mottorul asta de 1,4mpi e cam mortaciune si nu te ajuta deloc la depasiri(e ceva in genul masinutei de la tine din semnatura)

Daca nu esti inca hotarat eu zic sa cauti pe cineva de pe forum sau vreun prieten unul care sa aiba 1,9tdi si unul 1,4 mpi si sa le conduci pe amndoua si sa vezi ca ai sa il alegi pe cel pe motorina :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

c6t9 asa e... per total ca si bani as iesi mai scump cu dieselul (mai ales daca motorina o sa cresca si mai mult) , deci o amortizare ar fi dupa 3 ani , chiar atat as vrea sa tine masina . dar de 1.4FSI 90 cp ? datele din carte 8.3/5.1/6.2 l/100km urban/extra-urban/combined.

Link to comment
Share on other sites

cand vine vorba de putere, totul e relativ la sofer. nici 1.6 nu ma impresioneaza pe mine, dar pt altii e ideal, depinde de om.

Link to comment
Share on other sites

o sa ai costuri de intretinere mai mici la 1.4 mpi; in oras, la ce ambuteiaje sunt, consuma si 1.9 tdi destul.

depinde acum si unde o vei folosi mai mult: in oras (probabil ar fi mai bun 1.4 mpi) sau in afara (mai bun 1.9 tdi)

daca esti ok cu masina din semnatura poti lua 1.4 mpi dar, asa cum s-a mai spus mai sus, s-ar putea sa ai niscaiva probleme la revanzare.

eu as alege 1.9 tdi fara sa stau pe ganduri.

Link to comment
Share on other sites

A zis ca o foloseste 60% afara.Cred ca mult mai bine ar merge un 1.9tdi la drum intins fata de 1.4 mpi, gandeste-te doar la depasiri de exemplu.Parerea mea e ca mai bine 1.9tdi din toate punctele de vedere..putere,consum..etc.

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca vorbim de masini SH, eu cred ca e foarte importanta e si "starea de sanate" a autovehicolului; poate el fi 1,9 tdi daca azi o cumperi si maine ii schimbi distributia, ambreiajul, ai probleme cu volant sau turbina. La fel de importante sunt eventualele incidente in care a fost implicata masina de-alungul vietii... deh, toate placerile alegerii unei masini de ocazie :D

mai e si treaba cu masina in doua usi... eu zic ca e un minus mare la capitolul utilizare

Edited by adi_golfV
Link to comment
Share on other sites

1.9TDI ca sa ai o masina cat de cat fasneata. probabil consumul e cam la fel, deci amortizare aici e spre inexistenta, diferentele la putere si cuplu sunt imense insa (e vorba de 250NM). in plus si sansele sa o dai mai repede sunt mult mai mari. daca mai faci si o resoftare lejera poti sa mai ai vreo 120-130 de cai fara batai de cap, motorul duce cam 140-145 de cai.

Fara batai de cap e fisierul de 140 cp, il numescu eu "safechiptuning". Motorul duce cam 160 cp, dar acolo nu mai e 100% safe pentru componentele originale.

Raspunsul la versus e cam urmatorul:

1.9 TDI: Dezavantaje: zgomot, intretinere mai pretentioasa. Avantaje: POWER clar fata de 1.4 mpi, chiar si fara chiptuning. Iar daca la motorul de 105 cp se adauga si un chiptuning, masina va avea o dinamica surprinzatoare.

1.4 mpi: Avantaje: liniste, intretinere ieftina. Dezavantaje: La drum in afara localitatii ai nevoie de muuult drum liber sa poti face o depasire simpla.

Consumul nu vad de ce l-am aduce in discutie. 1.9 TDI are pe Romania o medie de 6-7 l/100 km, iar 1.4 mpi o medie de 7-8 l/100km. 1 litru in plus sau in minus nici nu te saraceste, nici nu te imbogateste.

Link to comment
Share on other sites

1.9 TDI avantaje:Putere destula daca nu te dai in vant dupa senzatii tari,consum foarte ok,pret revanzare ok (doar e Te-De-i),motoare fiabile in timp...

dezavantaje:Zgomot(nu e deranjant),cilindree destul de mare...cam atat as zice...

1.4 MPI Avantaje:Cilindree mica,bun pentru oras,destul de fiabil...

Dezavantaje:Putere mica pentru o masina de 1300kg,cuplu inexistent,consum marisor daca vrei sa mergi mai energic,revanzare destul de grea,nivel de zgomot ridicat la turatii mari...si cam atat..

Eu unul as alege 1.9 TDI...chiar daca am mai ales odata! :icon_thumright:

Link to comment
Share on other sites

Sunt si momente in care e deranjant: cand esti obosit si nu vrei sa auzi nimic, atunci zgomotul produs de cresterea turatiei peste 2500 de ture parca iti urca in creier :icon_thumright: . Bine, probabil asta e valabil si la alte masini. Eu consider zgomotul produs de PD un dezavantaj al PD-urilor, totusi compensat de raspunsul foarte bun la pedala. La urma urmei, in orice lucru exista si avantaje si dezavantaje. Ca si concluzie, tot TDI as alege, in defavoarea benzinei aspirate.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ca fost posesor de 1.4 aspirat de la VW pot spune ca masina e ok pentru o exploatare anume... pentru oras, fatzaiala e ok... la fel si daca la volan este o doamna/domnisoara

Insa ca masina de familie, de drum lung, >2 persoane in masina, AC, samd., motorasul e limitat... dupa cum s-a mai spus, trebuie urcat in ture destul de mult iar pe un drum de munte, vara, pe caldura, e dificil... E drept, in 200k km, masina a fost ultra-mega de treaba, reparatiile fiind minime (in afara de cele uzuale, binenteles)

Ca un "benzinar" ce ma consider, recomand TDI-ul din motivele expuse elocvent de colegi

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma concluzia, dupa parerea mea, e ca ar trebui facut un test cu amandoua inainte de a alege pentru ca parerile sunt subiective si impartite. Eu am ales 1.4 MPI si sunt ok cu alegerea facuta. Daca ar trebui sa aleg din nou tot pe asta l-as alege (bine... e pe cordoba care are 1100 kg in talon). Fiecare are asteptarile lui de la o masina si daca motorul de 1.4 satisface aceste asteptari atunci poate fi ales cu incredere avand in vedere ca la consum nu sunt diferente foarte mari, iar ca intretinere e mult mai ieftin. Plus ca masina e mai ieftina cu acest motor decat cu 1.9 TDI.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt fan benzina, dar in situatia de fata as alege dieselul.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

NU am gasit un topic asemanator asa ca:

sunt pus in fata unei provocari,

si anume achizitia unui GOLF 4 din germania.

evident ca tot astept sa vad care e treaba cu taxa, dar analizez de 3 luni situatia si am ajuns la dilema asta:

1.9 TDI 90CP sau 1.4 MPI 75CP ??

ma deplasez NUMAI prin oras, foarte, foarte rar in afara orasului.

dar problema e ca eu am deja un VW T5 de 2.5 TDI 174CP (care il voi ceda lu taicamiu)

si evident ca sunt obisnuit de peste 4 ani sa am demaraj si sa merg mai "energic" cu ea, chiar si prin oras.

din cate am citit, 1.4 mpi ar fi puturos, dar eu intreb: e diferenta vizibila intre 75cp benzina si 90cp motorina ??

stiu ca diesel-ul dezvolta mai multa forta, dar totusi e o masina mica (putina tablarie) intentionez sa iau versiunea non-variant,

nu am ce face cu atata porbagaj, daca am de carat ceva, am un T5 model lung cu spatiu berechet

ideea e ca vreau o masina mica, intretinere redusa, la consum... oricum cred ca au acelasi consum amandoua in oras, undeva la 8-9l

voi ce ziceti ? astept mai multe pareri, eventual de la posesori de 1.4 mpi ;)

multumesc anticipat

Edited by alios
Link to comment
Share on other sites

Votez pentru diesel, mai ales ca versiunea pe care tu o alegi ( 1.9 Tdi 90 cp) este o versiune mult laudata dpdv al consumului si fiabilitatii avand in vedere ca este un motor non- pd si cu performante corecte ( zic eu ) pentru aceasta versiune de motorizare.

Consumul pe care il scrii tu mi se pare sincer mare ( poate un 7.5%) oras ( asta e un subiect rasdiscutat si depinde de multe si multi) pe cand la benzina te asigur ca urca sigur mai sus de 8 %( asta cu indulgenta).

Cand vine vorba de taxa sigur ca 1.4 mpi pare mai atragator , dar performante si consum: slabe/ ridicat.

Eu iti recomand : 1.9 tdi

Spor

Link to comment
Share on other sites

multam,

acum caut informatii despre 1.9 tdi, informativ m-am uitat pe mobile.de si vad ca majoritatea sunt modelele cu 101CP

ce serie e aceea ? e vorba de Golf 4 Ocean sau Pacific 1.9TDI 101CP, din 2002 in sus

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept