Jump to content

Diy - Reparatie Balama Torpedou Rupta


Durpaneus
 Share

Postare recomandată

am observat ca eu nu am fost un caz singular, asa ca postez solutia mea la aceasta problema.

din cauza cresterii frecarii la amortizorul torpedoului, acesta opune rezistenta si astfel se rupe balamaua de pe partea dreapta.

se desface torpedoul destul de usor, si din pacate nu am poze; daca cineva incearca sa-mi urmeze pasii, il rog sa le puna; de asemenea, este destul de facila si demontarea usii si a pistonului din ansamblul intreg al torpedoului;

usa este compusa din doua fete, lipite prin mai multe benzi de plastic, si necesita ceva rabdare sa le desprinzi, fara sa deteriorezi fetele; eu am introdus o surubelnita intre ele, si am progresat cu una din ce in ce mai mare pe masura ce se desprindeau mai mult;

asa arata cele doua fete:

post-12081-1213261224_thumb.jpg

in dreptul balamalei rupte, intre acele lamele de plastic, am introdus un surub destul de subtire incit sa incapa in spatiul dintre doua din ele, dupa ce am decupat din ele in zona capatului surubului, sa-mi si permita sa-l insurubez;

balamaua rupta are o structura gen fagure, in care am introdus piulita, si apoi am dat o gaura pentru a putea trece pe acolo surubul; dupa ce le-am insurubat, am pus lipici (moment), pentru o mai buna aderenta;

asa arata la final:

post-12081-1213261956_thumb.jpg

Modificat de Durpaneus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Durpaneus

    26

  • 1QUATTRO9

    9

  • nutzu

    8

  • Serhino

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

post-12081-1213262249_thumb.jpg

dupa care am lipit cele doua fete intre ele;

apoi am desfacut pistonul, si am introdus inauntru niste vaselina, dupa care i-am dat o mica gaura in capat, pentru a-i usura cursa;

cam asta a fost; imi cer scuze pentru calitatea absolut execrabila a pozelor, si faptul ca nu sint foarte detaliate, dar abia dupa ce le-am facut am mai citit si alte patanii de pe forum, asa ca am pus ce aveam - deci nu dati cu pietre.

este un demers destul de simplu (daca pina si eu am reusit...), si destul de trainic - la mine tine de vreo 5 luni, asa ca va urez spor la treaba.

Modificat de Durpaneus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

produsul finit:post-12081-1213263129_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca puneai topicul asta mai devreme....ca acum o luna am schimbat capacul si m-a costat vreo 6 milioane. Daca vrea cineva capacul vechi cu balamaua rupta...este disponibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun materialul si de folos. Eu sunt in aceeasi situatie si inca nu l-am reparat. Totusi pozele sunt cam intunecoase si incerc sa inteleg cum sunt... Si ma intereseaza modul in care scoti usa din torpedou. Eu m-am uitat, am incercat, dar nu m-am prins. E adevarat ca am incercat cu torpedoul montat. Pentru a desface usa, trebuie dat jos torpedoul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premieru` scuze, n-aveam de gind sa pun topicul nici acum, fiindca chiar am crezut ca "numai mie mi se-ntimpla"... poti sa-ti repari vechiul torpedou si sa-l vinzi pe cel pe care tocmai l-ai luat :P ...

Rapier da, inca odata imi cer scuze pentru calitatea pozelor; asta a fost inca un motiv pentru care nu m-am grabit sa le pun... insa operatiunea este destul de simpla, iar daca va apucati de treaba o sa va dati seama mult mai bine;

torpedoul trebuie neaparat dat jos.

unul din suruburi, daca nu ma insel, se afla in spatele plasticului acela din lateral, care vine in dreptul usii (corespondentul celui care mascheaza sigurantele).

atentie la cablul care alimenteaza becul din torpedou - dupa ce desurubati torpedoul, dati-l jos cu grija, si apoi deconectati firul, nu incercati sa-l scoateti direct afara.

P.S. iar daca va apucati de treaba, faceti si voi niste poze mai de doamne-ajuta :P

Modificat de Durpaneus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

fiindca prima oara a fost ca prima oara, s-a stricat din nou.

de data asta am incercat sa fac niste poze mai rasarite, desi nu toate le-am reusit (si din pacate mi-am dat seama de asta abia dupa ce am lipit torpedoul la loc :) ).

asa arata torpedoul dupa ce l-am scos din masina, cu susul in jos; cele doua sint "cuiele" balamalelor de la usa torpedoului, si se trag pur si simplu (un cleste de cuie si un ciocan ar face operatiunea foarte facila)

post-12081-1222686052_thumb.jpg

post-12081-1222686151_thumb.jpg

post-12081-1222686172_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

operatiunea se presupune ca se desfasoara din cauza ca balamala este deja rupta, si deci pistonasul se desprinde usor, prin rotirea la 45 de grade (evident, dupa ce a fost decuplata mufa)

post-12081-1222687174_thumb.jpg

post-12081-1222687191_thumb.jpg

post-12081-1222687270_thumb.jpg

torpedoul fara capac, cu cele 5 puncte de prindere de caroserie

post-12081-1222687538_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistonul buclucas, pe care l-am desfacut cu o surubelnita, i-am pus niste vaselina, si apoi i-am dat o gaura in capat

post-12081-1222687921_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele doua fete ale usii torpedoului de desprind cu o surubelnita introdusa intre ele, din aproape in aproape; necesita ceva rabdare, fiindca fetele sint lipite intre ele pe toata suprafata, nu doar pe margini.

post-12081-1222688456_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa arata dupa ce le-am desprins; benzile de plastic sint zonele in care cele doua fete adera una la cealalta.

post-12081-1222688770_thumb.jpg

in dreptul balamalei rupte am taiat din benzile de plastic pentru a incapea surubul si pentru a-l putea insuruba, iar in "fagurii" balamalei am pus piulita; am dat o gaura pentru a putea ajunge surubul pina la ea, am insurubat si apoi am lipit, pentru mai multa siguranta.

post-12081-1222689372_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa arata "ingineria"

(fiindca tocmai aici calitatea pozelor s-a gasit sa fie cum este, am atasat mai multe poze)

post-12081-1222689819_thumb.jpg

post-12081-1222689908_thumb.jpg

post-12081-1222689972_thumb.jpg

post-12081-1222690089_thumb.jpg

post-12081-1222690106_thumb.jpg

apoi am lipit cele doua fete la loc; pentru asta am folosit MOMENT, fiindca face o lipire elastica, si nu se stie cind va trebui sa-l mai desfac.

post-12081-1222690436_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca unul la rand... :P in prima poza am pus 2 piulite in care a intrat surubul in cele 2 gauri de fagurein cea de-a treia poza o tablita de prindere a surubului si cea cu pistonasul gaurit :lol:

post-8702-1222798459_thumb.jpg

post-8702-1222798469_thumb.jpg

post-8702-1222798485_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: metoda se perfectioneaza pe zi ce trece, de o sa ajungem sa o patentam :D

82_cip, imi esti dator cu 6 milioane. te astept pe litoral, sa-i donezi comunitatii vwforum in :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba...acum tre sa descoperim o metoda sa prevenim ruperea balamalei pt cei care inca nu au avut parte de aceasta "bucurie"... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu am avut aceasta problema, si nici nu imi doresc sa patesc asa ceva (cine si-ar dori?).

Dupa gandirea mea, ca sa protejez mecanismul, de cand am citit despre pataniile altora, umblu cu mare grija cu usa de la torpedou. O deschid foarte incet si o ajut cu mana, iar de inchis la fel. Insa din cate am inteles eu, principiul de functionare este altul, deci aceasta finete cu care il utilizez eu nu cred ca ajuta. Cu timpul pistonasul ala este condamnat la moarte, oricat de brusc sau cu grija ai deschide usita, nu?

O solutie care ar merge 100% ar fi sa incui torpedoul cu cheia si sa evit sa-l folosesc cat mai mult posibil. Ca solutii alternative, ar fi portbagajul, buzunarele usilor, spatiul de langa frana de mana. :rolleyes:

Astept cu interes o solutie de protejare reala a mecanismului de la cei care au un rationament logic, eventual cu justificari, ca sa intelegem si noi, astia mai lenesi. :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: metoda se perfectioneaza pe zi ce trece, de o sa ajungem sa o patentam ;)

82_cip, imi esti dator cu 6 milioane. te astept pe litoral, sa-i donezi comunitatii vwforum in :beer:

incep sa-i pun deoparte pt vara viitoare ... asta in cazul in care o sa tina artificiul facut la torpedo pana atunci :somnmare:

multumim pt ajutor si sa speram ca nu vor avea nevoie de pozele facute si alti colegi de pe forum ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba...acum tre sa descoperim o metoda sa prevenim ruperea balamalei pt cei care inca nu au avut parte de aceasta "bucurie".

pai prin gaurirea capatului pistonului (lubrifierea mecanismului nu stiu daca este absolut necesara) se rezolva cauza ruperii balamalei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin lubrifierea mecanismului nu merge ca am incercat iarna trecuta cand era teapan de abia se deschidea si nu a avut niciun efect...cred ca o sa dau si eu o gaura pistonului...Parerea mea e ca ar trebui sa le dam si nemtilor pontul :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gauriti cilindrul! Desfaceti, si cu putin WD-40 merge "ca uns".

Nu ataca nici cauciucul si lucreaza perfect.

Eu am luat de la dealer Audi capacul de torpedou cu 410 lei (inclus TVA).

Daca stiam care era "buba" de la inceput, un simplu jet de WD-40 si ramaneam cu 410 lei in buzunar!

:offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crede-ma, nu se rezolva. am incercat pentru inceput doar cu vaselina, si nu da roade!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WD-40....este ulei tip spray or what?Unde gasesc produsul asta?Da, te rog mai multe detalii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!