Jump to content

Distributie Golf IV benzina


nemet_tt
 Share

Postare recomandată

De regula in timp cedeaza rolele inaintea curelelor.

Dar na, iti dai seama ca nimeni nu iti poate da tie garantie cat sa mai mergi cu o distributie.

Dar, daca curelele nu prezinta urme de uzura, daca nu se aud zgomote suspecte in functionarea motorului, fapt ce ar semnala o uzura prematura datorata de regula unui montaj prost sau/si pieselor de proasta calitate, din punctul meu de vedere se poate tine distributia 90.000 km sau 6 ani fara discutie.

 

Mai mult ar merge insa na, sa zicem ca piesele atfermarket nu mai sunt ca cele de prima echipare, astfel incat nu pot da valori de genul 120.000 km si 8 ani.

 

Eu cand mi-am schimbat distributia originala la 120.000 km in 2009 era perfecta si functina perfect.

Pe cea actuala nu ajung sa o schimb la 90.000 ca nu am nr de km facuti insa nici mai devreme de 6 ani nu o sa o schimb.

 

Eu nu stiu de unde scot unii mecanici date de schimb gen 80.000 Km.

Mai auzisem ca unii recomanda la 60.000, pana in 5 ani, ma rog, daca masina a fost exploatata corect, fara sa se fi tras de motor in ultimul hal nu e nici un motiv sa nu tina cat recomanda vw-ul.

Mai auzisem ca o pompa de apa de calitate ar duce 2 schimburi. Nu stiu ce sa zic, e posibil, dar la cat costa nu cred ca merita riscul.

 

Si VW recomanda prima verificare a distributiei la 90.000, zicem ca nu mai are sens sa se mearga pe verificarea de la 120.000 Km din motive de siguranta, desi din pctul meu de vedere distributia e una dintre cele mai bune calitativ piese ce se poate cumpara atfermarket.

Teoretic, vw nici nu da un interval de schimb la motoarele mici pe benzina, paremise doar la cel turbo de 1,8 da la 180.000.

 

Dar, e f important sa aiba data ea fabricatie recenta si sa fie cumparata de la un magazin ce se respecta.

Daca nu a fost depozitata corect, daca a fost tinuta la temperaturi scazute sau f mari, daca a fost "strivita" de alte cutii mai grele, e posibil ca acel kit sa nu mai fie 100% de incredere pe termen lung. Cureaua de distributie stiu ca nici sa o urbezi prea tare nu-i bine, ce sa ma zici de alte torturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan Moraru

    19

  • Muraru Dan

    14

  • SergiuD

    10

  • nemet_tt

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

De curând (sau cel puțin așa știu eu) INNA produce și curele știe cineva ceva sau are cineva o părere despre cureaua de distribuție INNA atenție nu vorbesc despre role unde se cunosc părerile bune. Tip motor AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seturile ina veneau pana acum ceva vreme cu curele continental in componenta,dar in prezent vin cu curele gates...dar fara insemnele gates pe ele.

Ina nu a produs niciodata curele de distributie....este doar ambalator de curele.

seturile ina veneau pana acum ceva vreme cu curele continental in componenta,dar in prezent vin cu curele gates...dar fara insemnele gates pe ele.

Ina nu a produs niciodata curele de distributie....este doar ambalator de curele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu, INNA nu a facut si nu va face vreodata curele. Cum zicea si Gabi, curelele sunt Gates.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curele Gates care sunt ok.

L:A un rulaj de pana 90.000 Km eu zic ca toate brandurile mari sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns si eu la 5 ani si 60.800 km cu kitul de distributie.

L-am schimbat cand mi-am cumparat masina in 2009 si m-a costat 1000 lei cu tot cu manopera.

Curelele sunt Gates dar rolele si pompa de apa nu stiu, la o cautare rapida n-am gasit cutiile prin garaj iar pe vremea aia era la nivelul 0 despre masini. Mai trebuie sa cercetez garajul deoarece stiu ca is undeva pe acolo.

 

Mi-a fost recomandat ca la 60.000 sa schimb kitul din nou dar citind aici pe forum se pare ca mai duce inca putin pana strang bani sa o schimb, tinand cont de faptul ca nu am nici o problema la masina (mai ales probleme care sa faca referire la distributie) si de faptul ca a fost condusa normal si ingrijita. 

Gresesc cumva ?

post-66758-0-00865000-1413670985_thumb.j

post-66758-0-54774300-1413670985_thumb.j

post-66758-0-06535700-1413670986_thumb.j

post-66758-0-58298800-1413670986_thumb.j

post-66758-0-00072900-1413670987_thumb.j

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza a 3a se observa ca sunt dintii curelei uzati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se putea sa nu fie dupa 60.000 km ?

In poza 4 se vede de parca nu ar fi uzati.

Is curios daca mai pot umbla cu ea sau schimbarea ei ii urgenta, nu stiu daca la service ar putea sa zica cineva exact treaba asta.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Rusen - daca nu ai montat role originale, din poza pare sa nu fie schimbata rola deoarece este cea cu interior rosiatic cum vine pe original! Ai stat langa mecanic cand ti-a schimbat distributia pentru ca au "bunul" obicei de a schimba doar curelele?!

 

@Neohq - ce iti pot spune este ca eu am schimbat distributia datorita "anilor" masina fiind din 2008 insa are doar 40.000km. Curelele aratau bine, cam prafuite insa nu ai cum sa observi daca mai sunt bune sau nu pentru ca un cauciuc poate ceda dintr-o data fara sa dea semne.Din cauza lor am vrut sa fac schimbul pt ca imbatranesc in timp chiar daca nu ai rulaj mare dar in schimb imi pare foarte rau de role si pompa de apa pentru ca sunt originale si sunt intr-o stare exceptionala. Cand am facut schimbul distributiei am schimbat tot: cele 2 curele de la arbore, role, pompa de apa, curea de accesorii. Eu am cumparat Kit Conti si role Ina iar pompa de apa Hepu. Parerea mea este ca sunt cele mai bune de pe piata insa fata de ce am avut original sunt de o calitate slaba astfel mi-am propus sa le schimb la 60.000km pt siguranta! Si eu am pus cateva intrebari inainte sa fac schimbul distributiei pentru ca totusi am un rulaj mic dar concluzia s-a tras repede dupa ce am dat piesele jos: Curelele trebuiau schimbate datorita vechimii insa rolele si pompa n-au uzura si joc iar calitatea este net superioara chiar daca am cumparat cele mai bune piese de pe piata insa comparatia a fost facuta cu piesele originale cu care a venit masina!

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns si eu la 5 ani si 60.800 km cu kitul de distributie.

L-am schimbat cand mi-am cumparat masina in 2009 si m-a costat 1000 lei cu tot cu manopera.

Curelele sunt Gates dar rolele si pompa de apa nu stiu, la o cautare rapida n-am gasit cutiile prin garaj iar pe vremea aia era la nivelul 0 despre masini. Mai trebuie sa cercetez garajul deoarece stiu ca is undeva pe acolo.

 

Mi-a fost recomandat ca la 60.000 sa schimb kitul din nou dar citind aici pe forum se pare ca mai duce inca putin pana strang bani sa o schimb, tinand cont de faptul ca nu am nici o problema la masina (mai ales probleme care sa faca referire la distributie) si de faptul ca a fost condusa normal si ingrijita. 

Gresesc cumva ?

Personal nu vad nimic in neregula cu curelele de distributie. Totusi mentin parerea de mai sus, nimeni nu iti poate garanta cat mai duc etc. In alta ordine de idei, rola intinzatoare si cureaua de accesorii cred ca necesita ceva atentie :)

 

LE: pune-ti curele Contitech, role Inna si pompa de apa Hepu data viitoare.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In alta ordine de idei, rola intinzatoare si cureaua de accesorii cred ca necesita ceva atentie

Ai observat bine, astea chiar trebuie schimbate, de ceva vreme is pe lista.

 

Dupa o a doua verificare a distributiei se pare ca pozele de mai sus sunt putin incorecte in ceea ce priveste uzura, au fost facute in garaj noaptea cu flash/lumina si din cauza umbrelor se observa o uzura mai mare, acum cateva zile am scos masina afara in timpul zilei si am verificat din nou, uzura exista dar este mult mai mica fata de ce se observa in poze.

Stiu ca nu poate garanta nimeni dar cateva pareri sunt binevenite mereu, mi-am pus deja in plan sa schimb distributia si era suficient sa stiu ca pot umbla linistit pana o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider ca sunt ok, si te mai tin linistit 10k cel putin. Dar, e o loterie. Dupa 5 ani...iti asumi riscul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se putea sa nu fie dupa 60.000 km ?

In poza 4 se vede de parca nu ar fi uzati.

Is curios daca mai pot umbla cu ea sau schimbarea ei ii urgenta, nu stiu daca la service ar putea sa zica cineva exact treaba asta.

La un golf 4 my2001  1.6 AZD  am schimbat in 2010 si 49000km daca retin bine doar curelele si aratau ca ale tale. Mecanicul mi-a zis ca mai mergeau cel putin 3-4 ani si cam tot atitia km.Masina merge bine mersi si astazi,face km putini.Curele de distributie rupte la benzinare nu am auzit la diesel da. Cureaua de accesorii are sanse mult mai mari sa se rupa fata de o curea de distributie.Pompa de apa daca nu curge nu se schimba,de verificat rola intinzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un golf 4 my2001 1.6 AZD am schimbat in 2010 si 49000km daca retin bine doar curelele si aratau ca ale tale. Mecanicul mi-a zis ca mai mergeau cel putin 3-4 ani si cam tot atitia km.Masina merge bine mersi si astazi,face km putini.Curele de distributie rupte la benzinare nu am auzit la diesel da. Cureaua de accesorii are sanse mult mai mari sa se rupa fata de o curea de distributie.Pompa de apa daca nu curge nu se schimba,de verificat rola intinzatoare.

Ai vorbit fix sa nu adormi. Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

La un golf 4 my2001 1.6 AZD am schimbat in 2010 si 49000km daca retin bine doar curelele si aratau ca ale tale. Mecanicul mi-a zis ca mai mergeau cel putin 3-4 ani si cam tot atitia km.Masina merge bine mersi si astazi,face km putini.Curele de distributie rupte la benzinare nu am auzit la diesel da. Cureaua de accesorii are sanse mult mai mari sa se rupa fata de o curea de distributie.Pompa de apa daca nu curge nu se schimba,de verificat rola intinzatoare.

Ai vorbit fix sa nu adormi.

 

Parerea ta,eu am descris o experienta personala.Fiecare face cum crede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 - exista si curele rupte la benzinare, mai rar dar exista

 

2 - elementul de rezistenta al curelei nu e cauciucul deci nu va mai uitati la el cat e de tocit sau crapat fiindca e irelevant, forta de tractiune a oricarei curele (distritutie sau accesorii) o da firele textile din interior, cauciucul simplu s-ar intinde si rupe urgent fara structura de rezistenta, structura de rezistenta nu se poate verifica cat mai tine de aceea producatorii in general dau niste repere de schimb: km sau timp

 

Vw da interval de schimb pt. cele OEM, daca se cumpara AM e mai indicat sa urmaresti prescriptiile acelui producator

 

3 - cureaua se rupe si din cauza griparii rulmentilor rolelor de ghidaj, intinzatoarelor si a pompei de apa,

- chiar daca o rola e pe verso curelei aceasta poate produce supraincalzirea curelei daca se invarte greu si patineaza

- de la jocuri in rulmenti sau intinzatoare iesite din parametri curelele pot freca pe o parte sau pe alta

- unele role cu calea de rulare din plastic au tendinta sa crape dezintegrandu-se

toate aceste lucruri pot duce la ruperea rapida a curelei sau pot determina aceasta sa sara cate un dinte sau de tot

 

- pompa de apa poate pierde lichid de racire si in ritm mare ceea ce poate duce si la defectarea motorului prin supraincalzire

 

 

in urma situatiei atat de complicate sa prevezi un dezastru cred ca e intelept sa se respecte intervalele de schimb si la aceste role, pompe sau intinzatoare la fel ca la curele, daca sunt OEM ascultam de Vw, daca sunt AM respectam ce zic producatorii respectivi

 

cine face mecanica dupa ureche nu cred ca isi are rostul intr-o arie tehnica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai toti producatorii de renume garanteaza tot cat zice si producatorul.

 

Pompa de apa se schimba la fel si rolele indiferent cat de bine par a functiona. Ce te faci daca peste cateva doar zeci de mii de km cedeaza? Nu te oftici ca va trebui sa platesti inca o data tot kit-ul plus manopera?

 

Toate curelele au insertii de fibra de sticla sau kevlar, care sunt garantate strucntural maxim 10 ani, Si o vesta antiglont spre exemplu tot 10 ani e garantata, dupa fibrele din kevlar imbatranesc, isi pierd din rezistenta si nu iti mai garanteaza nimeni ca glontul nu va trece prin ele.

 

La fel si curelele, sunt garantate max 10 ani. Ca se recomanda schimbul la 5 ani e din motive de siguranta marita.

Va dati seama ca nici o masina nu are acelasi stil de exploatare, implicit acelasi ritm de uzura.

Astfel, cei ce nu au mila de masina, 5 ani sau 60.000 Km mi se pare un interval de bun simt.

Pt ceilalti, mai merg 2 ani si cateva zeci de mii.

Oricum ar fi, orice zgomot suspect nu trebuie trecut cu vederea, la fel, verificata cureaua vizual de 2 ori pe an, inainte de iarna si dupa.

 

Kit-ul original, tine peste 200.000 Km. Am vazut cazuri, chiar aici pe forum cand au cedat curelele si rolele la 220.000 Km, fiind schimbata doar cureaua mare si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astfel, cei ce nu au mila de masina, 5 ani sau 60.000 Km mi se pare un interval de bun simt.

Pt ceilalti, mai merg 2 ani si cateva zeci de mii.

 

Pe langa altele exact pe asta ma bazez si eu ca o sa mai mearga vreo 2000km pana o schimb. Probleme sub capota nu am deloc, cu atat mai putin in zona distributie.

A fost condusa normal si nu a fost tras de ea deloc, in mare parte din cauza rutei pe care o am mai mereu.

 

Va multumesc tuturor pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii ce este ciudat, ca in cartea masinii nu specifica nimic de schimbul kitului de distributie ci doar de cureaua dintata a arborelui cu came... La mine, seat ibiza 1.4 2008 scrie ca se schimba pentru prima data la 90.000km cureaua dintata insa nu specifica nimic de role si pompa... Eu pentru siguranta am schimbat tot chiar daca aveam doar 40.000km insa iti spun sincer ca imi pare rau pentru ca pe langa faptul ca nu aveau niciun fel de zgomot, joc, etc erau originale iar calitatea cum am mai spus este net superioara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte nu scrie insa in manualul de reparatii sigur la sectiunea curea distrubutie vei avea si role, pompa, suruburi, etc.

Iar piesele oe se stie ca sunt cele mai bune calitativ posibile, desigur sa nu aiba vre-un defect de proiectare, corectat ulterior. Precum am spus, sunt o groaza de cazuri cand mecanici idioti au schimbat doar cureaua mare de la distributie si s-a mers asa peste 200.000 Km. Cu un kit aftermarket nu stiu daca e bine sa treci de 90, maxim 120.000. De aceea e si dat intervalul de prima verificare la 90.000. Pentru siguranta maxima si compatibilitate ulterioara sa zic asa.

Dar, pe langa nr de km, conteaza desigur si anii. Orice are de suferit treceriii timpului, curelele si indeosebi fibrele cei confera rezistenta au cel mai mult de suferit.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca ce e OEM gasesti si pe AM :)

 

Chiar rolele pe OEM la fabii aveau tendinta sa crape, eu aveam una crapata si la polo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai agitati cu piese Oem ca nu mai sunt ce erau odata. Acum sunt Ungaria, china, cehia si poate mai scapa si o Germanie pe acolo. Regula este sa fie ceva de calitate, care nu a stat mult pe raft. Daca este montata corect orice curea tine 5 ani sau 90000. Tin chiar mai mult curelele dupa cum zicea colegul de mai sus dar incep sa cedeze rolele, pompa de apa, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba initial de oem, ci de oe, adica echiparea de original cea din fabrica unde controlul de calitate e cel mai strict posibil. Oricum, indiferent cum ar fi, distributia atat timp cat e fabricata de firme de renume ramane una dintre cele mai fiabile componente. Nimeni nu se risca sa faca lucruri proaste iar intervalul de 90.000 Km dat in carte mi se pare unul realist pt o piesa aftermarket insa de la producatori de prima echipare sau varianta oem. Oricum, chiar daca Conti fabrica pt oem, sa fim totusi seriosi, cele mai bune piese ce trec testele de calitate sunt ambalate oem. Restul pt aftermaket pe cale oficiale si restul ce abia trec pt canalele gri/negre unde pot ajunge si piese sustrase ce nu au trecut testele. Insa mai rar la firmele mari ultima varianta, insa nu stiu daca e chiar cazul distributiei insa sunt si firmele ce falsifica produsele unde nu ai nici un fel de control de calitate.

 

Deci pana in 70-90.000 si un 7 ani garantat tine orice distributie ce e montata corect.

Peste, tine de noroc/conditii de exploatare smdp, sub sincer nu merita schimbata decat doar daca se vad uzuri premature la curea, zgomote suspecte ce tradeaza fie un montaj defectuos, sau o tensionare gresita, fie o piesa mai de proasta calitate ce s-a uzat prematur.

 

Intervalul de 60.000 Km pt schimb e de pe timpuri vechi, insa unii mecanici nu si-au facut upgrade la specificatiile noi ( noi pe naiba de acum 10+ani).

Dar nu comentam acest aspect.

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza foarte mult cum este exploatata masina si anume nu se poate compara o masina de "duminica" adica mers la servici /piata si o data pe an in concediu cu una de firma gen curierat/taxi/agent comercial etc. Personal am curaj sa merg cu a mea 10 ani si 100-120k km dar in fiecare an voi face 1-2 verificari.

Off topic- au fost trimise mail-uri la skoda cu intrebarea : cind se schimba distributia? -rasp-la nr de km inscrisi in cartea service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!