Jump to content

Golf Mk4 1.6 Fsi


Max_VR6
 Share

Postare recomandată

revin cu ceva date suplimentare.. sper ca asta sa ajute in rezolvarea problemei mele extrem de stresanta..

Asta seara m-am tot jucat cu vag-comul si am incercat sa observ diferente sau variatii ale valorilor raportate de acesta.

Am ramas complet surprins de urmatoarea problema :

In categoria Engine (01) la measuring blocks am constatat urmatoarea chestie.. In momentul in care accesez campul 037, urmat de basic settings, valoarea TEST OFF se schimba in TEST ON.. din momentul acela tremuratul se opreste si ralantiul devine perfect stabil si in parametrii normali..

Nu stiu la ce componenta este aferent acest 037 dar am observat ca pedala de acceleratie nu mai functioneaza in timp ce valoarea campului 4 este "TEST ON".

Daca trec la campul urmator 038 de ex. motorul o ia razna din nou dupa un timp si daca revin imediat la 037 acesta isi revine instantaneu..

Sincer sunt foarte confuz. O sa atasez niste LOG-uri pe care sper din suflet ca cineva ma va ajuta sa le interpretez..

De preferat a se deschide log-urile cu excel.. Multumesc anticipat! Sper ca nu deranjez pe nimeni cu LOG-urile..

LOG037

LOG054

LOG055

LOG_Torque

LOG_testdrive

Grup 37, se refera la Bank 1: Oxygen sensor voltage after cat. converter

Grup 38, se refera la Bank 2: Oxygen sensor voltage after cat. converter

Parerea mea este, sa nu te mai joci cu "Basic settings" atat timp cat nu stii "cui" se adreseaza sau, nu ai la indemana si procedurile de adaptare/setare de baza date de producator. Citeste manualul Vag-Com-ului.

In rest, se intelege ca nu ai nicio eroare stocata... :blink:

Bescu -

1. Ce vrei sa spui cu "A doua cauza ar putea fi alternatorul, doarece la relantii normal alternatorul ar trebui sa incarce 0.00V, iar in momentul cand incep trepidatiile, deja urca la 2-3 volti." ?

Cum adica, la ralanti alternatorul incarca 0.00V? :blink: Si cum ai determinat acest lucru? :blink:

2. Zici ca ai incercat sa scanezi Battery Charger si nu se conecteaza....pai, are masina in dotare modulul/adresa respectiv/a (71) ? :rolleyes: Eu zic ca nu are.

3. La ce te referi cand spui "Cand pedala de acceleratie se dezactiveaza, relantiul sta normal, fara trepidatii." Ai deconectat pedala? Daca da, ce valoare avea ralanti-ul? In mod normal, daca ECU nu primeste semnal de la niciunul din senzorii pedalei, va urca turatia in jurul valorii de 1500 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A doua cauza ar putea fi alternatorul, doarece la relantii normal alternatorul ar trebui sa incarce 0.00V, iar in momentul cand incep trepidatiile, deja urca la 2-3 volti.

Mai ales cand e defect, atata ar trebui sa incarce: 0V :blink:

Iar la 2-3 volti ajunge cand ating (cu greu) periile pe colector.

Pentru verificarea incarcarii nu ai nevoie de VAGcom. E destul un simplu voltmetru.

Sfatul meu e sa nu te apuci de reparat masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci cand pe grupul 37,dai pe Swich to basic settings, de se dezactiveaza pedala de acceleratie si relantiul devine stabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tot cauti tu cu basic settings in 37? ce vrei sa faci? Nu va mai jucati fratilor cu functia Basic Settings inainte de a fi siguri de ceea ce faceti, inainte de a va documenta. De regula, in momentul in care se activeaza Basic Settings, nu mai "misti" nimic, decat daca este altfel specificat in procedura. Tu cum ai constatat ca pedala se "dezactiveaza" cand esti in basic settings? :lol:

Iata ce scrie in manualul Vag-Com:

Basic Settings Mode is very similar to Measuring Blocks, and the contents of each display group is the same. The difference between the functions is that the Control Module may try to perform various calibrations while in Basic Settings mode.

Warnings:

You should refer to the Factory Repair Manual for your particular car (or some other documented procedure) before "playing" with the Basic Settings function. Failure to follow the proper procedures can result in serious damage to the vehicle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am apasat pedala cand s-a stabilizat relantiul! Si nu facea nimic. Si nu eu m-am jucat in grupul 37 ci Max :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vezi ca alternatorul incarca 0V? ca daca masori pe borne ai tensiunea bateriei, daca incarca 2-3V cum spui tu inseamna 2-3V peste tensiunea bateriei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de ce a zis cu alternatorul este aiurea total .. aia nu e val voltajului la alternator.. mai degraba voltajul sondei lambda..

la grupul 037 nu m-am jucat cu basic settings ci pur si simplu am vrut sa vad ce calibreaza pentru ca afisa valoarea TEST OFF in measuring blocks.

Dupa ce am intrat in basic settings si valoarea a fost modificata la TEST ON am observat (intamplator) ca masina a devenit perfect stabila. Am lasat-o sa o apuce din nou crizele si am repetat procedura pentru a ma convinge ca acest lucru are sau nu efect asupra stabilitatii motorului.. Si spre surprinderea mea am constatat ce am zis si in postul anterior.

Nu cred ca alternatorul are vro influenta in toata povestea asta pentru ca motorul evacueaza gaze la greu cand apare trepidatia respectiva, iar cand tin constant in gol la 3000 rpm sa zic pe evacuare nu prea ies gaze.

Cat despre sonda lambda si valoarea ei de 0.0% atunci cand motorul sta la ralanti in parametrii normali, iar cand il apuca damblaua oscileaza de la

-9% pana la +8% cu aproximatie, sincer nu stiu ce sa cred..

Repet verificarile pe care le-am facut pana acum la masina :

- verificat catalizator primar si secundar;

- verificat evacuare - complet;

- curatat si calibrat clapeta de acceleratie (f murdara);

- curatat EGR si calibrat (la fel.. imbaxit cu calamina);

Ce credeti ca ar trebui sa verific mai departe? Multumesc mult pt sfaturi si pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate posta cineva valorile normale ale sondei lambda? si eventual cum sa fac un test cu VAG-COM.. thx

Poate te ajuta asta:

Fuel_Trim_Info.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult xxnelu.. este foarte interesanta explicatia. O sa incerc inlocuirea sonzorului de oxigen sau macar sa il comand si daca nu el este defect sa il returnez daca se mai poate. Mai am cateva intrebari :

1. Senzorul de oxigen este cumva cel imediat urmator catalizatorului primar? Adica primul senzor de pe evacuare langa radiatoare?

2. Legat de sonda lambda este undeva la jumatatea masinii imediat dupa catalizator dupa cate stiu eu.. Ma insel?

3. Unde este MAF-ul la masina mea? Se poate verifica si/sau curata?

Modificat de zero3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum scrie in "Fuel Trim Info" de la xxnelu am incercat sa urmaresc grupurile 002 si respectiv 032..

Am observat astfel ca valoarea sondei lambda este de -0.4% si respectiv -0.8% in cel de al doilea camp..

Mentionez ca valorile lambda din ambele campuri nu oscileaza, cel putin la ralanti nu am observat. Sa fac un log in timp ce merg cu masina?

Ce inseamna asta poate ma poate lamuri cineva.

In 032 am asteptat pana s-a incalzit motorul si am plecat la o tura spre zona rosie a turometrului.. Dupa vro 3 incercari in log am observat o valoare maxima de 83 g/s fata de 88 cat este valoarea teoretica calculata dupa ce scrie in .txtul de mai sus (110x0.80=88).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca te ajuta... dar am avut o problema asemanatoare cu trepidatii uneori mai puternice alteori era stabil si rar se oprea motorul total. Norocul meu a fost ca era inca in garantie masina si la PBN mi-au facut o diagnoza completa rezultand ca aveam niste contacte oxidate (spre senzorul de relanti am impresia ) Mi-au zis altfel ca nu era stocata nici o eroare in ECU si ca diagnoza a fost destul de grea si avand in vedere ca nu am platit manopera sau piesele, fiind in garantie, nu vad de ce m-ar fi mintit. Repet: nu stiu daca te ajuta pentru ca nu eram cu ei in service si mai multe informatii nu am primit deci nu stiu exact de unde erau mufele alea oxidate si de ce erau oxidate... Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dupa amiaza am pornit masina si ca de obicei ma zgaltaia in modul ei enervant, asa cum a facut-o in ultimele 2 luni. Am plecat la un drum de aproximativ 25 km, iar la intoarcere m-am dat la ea.. 200km/h pe o portiune de 3km sa zic. Pe seara am iesit la o tura cu ea si ce sa vezi.. merge exemplar, toarce asa de frumos la fel cum era cand am venit cu ea din germania. Toata seara, in decursul a 4 ore, nu a tremurat nici macar odata.

Poate de la "coxu`" ala s-a desfundat ceva, un injector, un filtru sau cine stie ce furtunas.. ar fi foarte frumos insa eu nu prea cred in minuni.

Atasez log-ul de la grupul 032 ( sonda lambda cred ca e ), cu speranta ca ma ajuta cineva sa traduc valorile alea.

Am inteles ca valoarea 0 nu e tocmai normala. LOG-ul este facut atat la ralanti cat si in mers..

LOG032

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista in comert un spray cu substanta de curatare a contactelor? daca da cum il utilizez la curatarea "contactelor"? (Scot mufele si aplic spray?)

Unde este acest senzor de ralanti la masina mea stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, am dat search cu termenii relantiu oscilant si mi-a dat doar diesel un topic :) .

Deci, am relantiul oscilant din cand in cand si nu doar cand este motorul la temperatura optima de functionare. Am curatat clapeta, la fel. Mi s-a si aprins becul de gaze in bord, am fost la scanare si am avut eroarea 16555. S-a demontat corpul clapetei s-a curatat pe ambele parti, partea de sus era curata insa partea de jos era murdara. S-a sters eroarea, s-a reglat clapeta si merge rotund.

Azi dimineata insa la semafor a inceput sa oscileze din nou intre 600 si 800. Am apasat acceleratia pana in 2000 de ture si am lasat-o. Si-a revenit. Intrebarea este de la ce poate sa fie ca erori nu mai am in bord si in ECU. Clapeta este curata, daca se duce sonda lambda ar trebui sa am eroare, nu am erori. benzina este de la OMV de 100 carrera. filtrul de benzina este schimbat de cand mi-a dat prima eroare, filtrul de aer schimbat si el de 2000 de km.

Ce poate sa aibe, va rog frumos ca nu mai am nervi de ea deja. Motor 1.6 16V 105 cai AZD, cel mai pretentios la benzina si alte alea.

Multumesc frumos

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica senzorul de aer/debitmetru sau cel de temperatura exterioara (din bara fata cred).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are debitmetru nici de aer nu cred sa am, nu am BC.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi facea asa din cauza senzorului de temperatura al antigelului (cel dublu) G2,G62...

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de temperatura pt motor. el tre sa calculeze cumva amestecul.

ce benzina ii pui? poate e murdara...sau a fost candva murdara si filtru de benzina e imbacsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar trebui sa-mi dea ceva erori la scanare atunci? Care-i senzorul ala dublu. ala din vasul de expansiune?

Daca ar fi senzorul de temperatura la fel nu ar trebui sa-mi dea erori? temperatura in bord este ok, acul sta fix la 90 de grade. interesant este ca nu trece de 90 nici daca-s 40 de grade afara? e ok asta oare? La voi trece cand e foarte cald afara de 90? Ventilatoarele merg si racesc, dar totusi nu ar trbui sa treaca putin macar peste 90 chiar daca ventialtoarele racesc?

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uneori da erori alteori nu. poate ecu nu vede ca senzorul nu merge bine, ci ia ca sunt XX grade afara direct de exemplu.

nu stiu unde e senzorul asezat.

eu vorbesc de senzor temperatura exterioara..ca sa calculeze corect amestecul..nu cel de temperatura lichid racire, care e un senzoru dublu pus la TDI pe chiulasa. si care iti arata tie temperatura MOTORULUI in bord.

tot timpul e bine sa ramana la 90. de fept nu sunt chiar 90, dar cum depaseste intra ventilatoarele.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel senzor de spui tu Bogdan, are 2 functii. Un semnal se duce catre Instrumente iar celalalat catre ECU. De exemplu mie imi scade apa la 0grade, dar relantiul nu variaza pentru ca este partea care duca la Instrumente. Eroarea am gasit-o doar in Instruments. Asa ca daca ar avea probleme cu senzorul, 100% ar exista o eroare intermitenta. Vezi ca poti sa verifici temepratura lichidului de racire, in ENGINE> Meass Blocks> grupul 4 parca.

PS: Senzorul din bara?? Te asigur ca nu are nicio legatura cu amestecul de combustibil!

Modificat de Beşcu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bescu, acela este senzorul pt temperatura lichid racire. stiu functiile lui. dar ECU de unde stie ce amestec sa faca..da unde sa dea mai multa benzina la plecare iarna..sau vara mai putina? la TDI era cel in bara care nu mai stiu exact daca arata la bord sau dadea informatii si pt ECU. da...poate am gresit si arata decat pentru bord, nu mai stiu exact. dar ma indoiesc ca motorul sa nu stie ce temperatura e afara. daca de exemplu sunt 10 grade, dar el "vede" 35..nu face amestec gresit?

pe de alta parte..ce benzina folosesti? ma repet:

poate e murdara...sau a fost candva murdara si filtru de benzina e imbacsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am senzor in bara ca nu am computer de bord ca sa-mi indice temperatura afara. sau s-a montat la toate? Mai trebuie numai conectat la computerul de bord in caz ca vrei sa-ti pui? nu cred ca s-au cheltuit aia de la fabrica doar ca sa fie acolo in bara. Problema mea este doar relantiul. la scanare nu am nici o eroare. clapeta este curata bec. injectoarele nu cred ca sunt infundate pentru ca daca ar fi atunci nici nu ar mai trage masina. Nu face tot timpul, rar. de exemplu de cand am curatat clapeta si am resetat-o cu Vag-Comul pana astazi nu mi-a mai facut. e drept nu am mers mult cu ea. In jur de 100 de km de atunci. filtrul de benzina este schimbat. astazi am sesizat prima oara din nou ca variaza. a inceput sa faca figuri de cand am venit de la un drum lung cu ea.

LE: benzina carerra 100 de la OMV, am bagat de la MOL de 98 pana atunci si mi-au spus cei care au scanat-o sa bag de la OMV. naiba mai stie unde-i benzina cea mai buna. Cate masini atatea pareri depsre benzina.

Inca o chestie consumul este ok daca ar fi senzorul de temperatura ar consuma in draci. am patit-o la Golful 3. s-a dus senzorul de temperatura si-mi lua dintr-o data 20 in oras.

Inca o chestie importanta, sunt benzinar, nu cred ca seamana cu dieselul, no offence.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DTC 16555 (P0171) - Fuel Trim, Bank1 System too Lean

Insemna ca motorul merge cu un amestec mult prea sarac chiar si dupa ce ECU ajusteaza amestecul.

Daca nu ai MAF insemna ca ECU ar trebui sa se bazeze pe indicatiile MAP-ului (senzor de presiune). Ar trebui sa verifici ce valori primesti cu Vag-com pentru el, daca merge bine sau nu. Nu stiu in ce grup gasesti sa-l monitorizezi dar asta se rezolva repede :)

Apoi ar trebui sa mai vezi in grupul 032 valorile pentru fuel trims la relanti si in mers. Banuiesc ca una din ele este mult out-of-spec. Mai verifica si ce valori obtii de la sonda lambda in mers.

Alta cauza ar putea o ne-etanseitate in circuitul de vacuum.

Nu este neaparat nevoie sa primesti o eroare de la sonda lambda, ea poate sa mearga dar sa reactioneze mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, mai tii minte ca la telefon ti-am spus despre senzorul de presiune??? L-ai verificat?

post-14575-1216105294_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!