Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Ravenolul are pour point de sintetic  -45grd     Motulul are pour point de semisintetic  -39grd  RAVENOLU E INDUBITABIL SUPERIOR

 

 

VI mai bun

TBN mai bun

PPmai bun

 

Pai un Valvoline 10w40 durablend are pp -36grd  si e semi...  si motulul e un semi de grupa 3 marketat ca full syn  dar nu e full syn il tradeaza pp si faptul ca e mai gros la rece decat ravenolul la aceasi vascozitate .

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine acel mobil 1 0w-40 de care ziceai. le bate la toate capitolele.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic "parerea mea personala" si nu o lua ca axioma si poti asculta si alte pareri ca pt masina ta motor 1,4 si 8 ani cel mai bun e un  ulei  MOBIL 1 5w50   sau VALVOLINE VR1 5W50.   oricare din ele schimbate la 10000km cu filtre bune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gresit total, e prea "gros"  "50" pt masini obisnuite. 

 

ps: masina din semnatura merge perfect cu 5w-30 si sigur ar merge la fel sau mai bine cu 0w-40 si are 9 ani. inca nu are 700k+ km sa o carpesc cu uleiri groase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic "parerea mea personala" si nu o lua ca axioma si poti asculta si alte pareri ...

 

Mie mi se pare că a fost destul de clar, mi se pare ”greșit total” să abordezi problema așa din moment ce nec100 a spus clar că e parerea lui personală și nu ceva bătut în cuie. Nici eu nu sunt de acord 100% cu recomandarea aceea, dar nici unul nu deține adevărul absolut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vorbeam de SEATUL lui cuibusel de 1.4l motor turat  

5W50 se incadreaza la uleiuri subtiri   iar uleiul 5w50 acopera gama temperaturi cel mai bine  5w30 nu...cel mai simplu se verifica presiunea la cald dupa un drum la temperaturi mari vara de 30grd  daca presiunea uleiului la turatie nu e in parametri si e scazuta  se trece la o clasa cu un HTHS mai mare daca nu se merge in continuare pe aceeasi clasa ulei. INDUSTRIA foloseste 5w30 pt ca e f ieftin si reduce consumul dar nu si uzura exceptand cazul cand se recomanda un 5w30 premium cu boron nitride in compozitie.cu cat diferenta dintre prima cifra si ultima cifra e mai mare uleiul e mai perfortmant si are baza mai buna si pachetul de aditivi.

 

0W50  de la ENEOS tocat in motoare la drifturi in BMW-ul de 500cp al  lui CIORTAN n-a stricat motoarele nu cred ca strica un motor de 1.4 16v mic si turat dimpotriva ii creste protectia printr-un HTHS mai mare.

MOBIL 1 5W50 are pour pointul sub -50 grd E FF FLUID LA PORNIRE  e full sintetic  pe cand 5w30 uleiurle uzuale putine PP  trec sub -40grd. fiind semisintetice  exceptie facand cele premium cu BORON N.

 

Asa cum am spus de mai multe ori nu tot ce straluceste e aur...iata

 

http://web.tiscali.it/eclipse.dsm/olio_motore.html

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea asta am pune ulei de F1 care ar termina rapid motorasele noastre. nu mai insista, 5w-30 sunt foarte rezistente astea cu norme vw, toate graficele/tabele  arata ca rezista mai bine la uzura de exemplu norma vw 504/507. daca sunt si alte dovezi as vrea sa le vad.

 

nu am ceas de presiune, dar am vorbit mai demult(cativa ani in urma) cu un user de aici, nu mai stiu care, avea parca motor ca al meu si isi pusese ceas si a zis ca-i statea cel mai bine presiunea la cele 5w-30 (desigur, pusese de-ale bune 300v si redline).

 

poate sa puna si motul 8100 x-lite 0w-30, are HTHS  3,6

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se fac multe feluri si tipuri de ulei tocmai pentru ca se utilizeaza in motoare diferite si regimuri diferite

 

LE - recomand respectarea normelor daca se conduce obisnuit pe motor nemodificat, cum se zice mai sus norma vw 504/507 o consider si eu arhisuficienta cu mentiunea sa se schimbe uleiul la interval fix de max un an si max 10k km deoarece avem conditii de trafic fara autostrazi

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Ma bucur ca avem pareri variate. Dar baieti scopul meu inca este sa facem o lista in ordinea importantei caracteristicilor, exemplele mele de mai sus au fost la intamplare, doar pt a ilustra motivul postului. Uleiuri se gasesc fiecare cu diferite combinatii de caracteristici si de aceea o lista ne-ar ajuta la ce sa luam in calcul prima data.

Am vazut si uleiuri cu PP la fel dar unul cu TBN mai mare iar celalat cu HTHS mai mare. Am vazut si uleiuri cu HTHS la fel dar cu VI si TBN diferite, etc.

 

Un alt exemplu: 

Ravenol VSI 5w40

API SM/CF (aprobare  VW)

VI: 174

PP: - 45

TBN: 10

Vasc. la 40 grd.: 80

Vasc. la 100 grd.: 14

Ash: 1,1 %

 

Repsol elite evolution 5w40

API SN/CF (aprobare VW)

VI: 170

TBN: 7,5

PP: - 45

Vasc. la 40 grd.: 88

Vasc. la 100 grd.: 14,5

Ash: 0,8 %

 

Si aici un ulei are VI si TBN mai bun, iar celalat vascozitate cinematica mai mare si cenusa mai putina. Ce caracteristica este mai "safe" de ignorat? Cenusa mare, TBN-ul mai mic sau VI-ul mai mic? Intelegeti unde bat??

Adica e ok sa ignor valoarea mai mica a vascozitatii la 40/100 de grd. pentru a avea VI si TBN mare?? sau ea e mai importanta decat acestea?

Cel mai simplu e sa va intreb asa: cunoscatorii si priceputii, la ce caracteristica va uitati prima data sa implineasca o valoare buna, in alegerea unui ulei? dar a doua care e? a treia? etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima si unica caracteristica e norma producatorului daca folosesti masina normal si ai motor normal, apoi alegi calitatea dupa buzunar sau preferinte

 

nu exista o regula care din acele proprietati de mai sus e mai importanta si nu exista vreo ordine a importantei, alegi ce ti se potriveste dar ma tem ca pe hartie toate uleiurile sunt performante peste necesitatile noastre, mai ramane sa ne convingem si in practica

 

cel mai mult conteaza cat timp isi pastreaza acel ulei proprietatile, spun asta deoarece cred ca la majoritatea uleiurilor aceste proprietati incep sa scada pe la ~5k/ o jumatate de an sau chiar mai devreme dar cu alte uleiuri mai putine cei drept, chiar daca pe hartie se prezinta mai slabut sa se tina mult mai bine dupa un an sa zicem, zic asta deoarece toate proprietatile incep sa se deterioreze din momentul ce il torni in motor (vascozitati, protectie uzura, curatire motor etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles punctul tau ;) dar eu totusi cred ca numerele acelea nu sunt chiar degeaba si definesc un ulei, doar sa le stim citi, lucru ce incercam sa invatam pe aici.

Cat despre norma, nu stiu daca ea chiar sa fie asigurarea ca acel ulei e  de calitate. Daca exista norma de VW pe seria MOBIL Super (care e net inferioara celei MOBIL 1), si pe unele Castrol made in EU, raspovestite printre utilizatori, nu mai stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ti-am raspuns prin uleiuri(adica proprietatilor lor care difera se vad). la vascozitate nu te uiti la cifre, nu conteaza, decat 30 sau 40.

norma vw e mai buna in sensul ca sunt o gramada fara norme vw si au cel putin HTHS mai mic si poate dauna motorului, mai ales la solicitari.

 

ideal e cam in ordinea asta: norma vw(obligatorie), HTHS 3,5 sau peste( si e legat de norma practic desi teoretic n-au legatura), PP "mic", vascozitate cat mai mica 0w ideal(si "-30" sau daca nu "40"), index VI mare. FP mare, TBN variaza in functie de cenusa, "degeaba" e mic daca are cenusa putina, nu mai conteaza. la acelasi procent de cenusa ne uitam daca e mai mare sau mai mic.

 

ordinea asta va fi mai buna cu cat uleiul e mai bun/firma/sortimentul. iar daca e contrafacut sau ceva de genul atunci e bun de aruncat.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun.Avem o prima lista in ordinea importantei.

- certificarea producatorului

- HTHS (3,5 sau peste)

- PP (preferabil de la -45 in jos)

- VI 

- FP

- TBN

 

Asta inseamna de exemplu ca dintre 2 uleiuri asemanatoare, unul cu VI mai mare si celalalt cu TBN mai mare, mai bine este sa il alegi pe cel cu VI mai bun in detrimentul TBN-ului. 

 

Mai raman cativa parametrii de stabilit unde s-ar incadra ca importanta: vascozitatea cinematica si eventual CCV.

Acum, despres vascozitatea cinematica la 40/100 grd eu am inteles asa, corectati-ma daca gresesc: 

cSt @ 100 : cu cat este mai mare numarul cu atat este mai vascos uleiul la 100 de grd, deci va proteja mai bine piesele in miscare avand in vedere ca uleiul se subtiaza la cresterea in temperatura??

cSt @ 40 : cu cat este mai mic numarul cu atat este mai putin vascos uleiul la 40 de grd, deci va lubrifia mai bine avand in vedere ca uleiul se solidifica la temperaturi scazute??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cineva sa faca o separare pe mari de uleiuri in ceea ce priveste clasa PAO? Vad ca unele sunt 3 (HC), altele 4 si au norma 507. Cred ca ar ajuta mult in alegerea unui ulei potrivit. Eu nu ma pricep indeajuns de mult incat sa pot face asta dar, aici vad oameni care ar putea sa faca asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lista aia e veche. in afara de redline nu as garanta PAO/sintetic la 5w-30, doar in proportii mici.

 

oricum, cat de buna ar fi baza, fara aditivi e nimic. conteaza cat de optimizata e cu aditivii. deci un grupa 3 HC cu pachet de aditivi bun nu e de aruncat. 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum e nevoie de de grupa 3 pentru a ingloba aditivul in suspensie, altfel doar cu grupa 4 si 5 aditivul se va sedimenta in bidon din aceasta cauza se face mix/blend cu grupa 3 orice ulei aprobat pentru ca altfel pachetul de aditivi cerut de producator nu mai e de incredere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti de unde se poate lua ulei Redline? Am gasit doar in State si in UK; in state pretul e bun, dar cu shipping si taxe se dubleaza iar in UK e cam scump.

 

In materie de filtre de ulei ce recomandari aveti?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca ulei Redline mi se pare prea scump pentru o masina simpla eu prefer sa iau 5L de Motul xclean+ 5w30 la ~200 lei

 

in materie de filtre Mahle e mai ieftin decat Mann si mi se pare mai bun, am taiat cateva filtre de ulei Mann si nu seamana cu Mahle:

in ideea ca Mann are arc lamelar nu elicoidal ca Mahle si hartia de filtru nu e indoita la fel de frumos si de uniform distrituite pliurile ca la Mahle

 

am taiat mai multe filtre Mann de ulei, in poze nu e unul de VAG, din ce imi aduc aminte a mers mai mult de un an undeva ~10k km, ce am dedus eu dupa aspectul elementului filtrant e ca acolo unde distanta e mare intre pliuri trece mai mult ulei asfel se deformeaza mai tare hartia in acele zone datorita filltrarii neuniforme, ceea ce ma gandesc eu ca duce la scaderea randamentului la filtrare

 

daca sunt doritori pot face poze si la filtrul Mann ce a fost la mine pe masina, de aceea am pus acum pe masina Mahle iar la schimbul de ulei il voi cerceta si pe acesta sa vad daca se tine de cuvant producatorul fata de ce zice in reclama din clip

post-75511-0-54594600-1399750857_thumb.j

post-75511-0-57877800-1399750861_thumb.j

post-75511-0-97670100-1399750867_thumb.j

post-75511-0-82023000-1399750872_thumb.j

post-75511-0-94368800-1399750879_thumb.j

post-75511-0-58362100-1399750885_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma mai ajuta cineva cu asta?:

 

Despre vascozitatea cinematica la 40/100 grd eu am inteles asa, corectati-ma daca gresesc:

cSt @ 100 : cu cat este mai mare numarul cu atat este mai vascos uleiul la 100 de grd, deci va proteja mai bine piesele in miscare avand in vedere ca uleiul se subtiaza la cresterea in temperatura??

cSt @ 40 : cu cat este mai mic numarul cu atat este mai putin vascos uleiul la 40 de grd, deci va lubrifia mai bine avand in vedere ca uleiul se solidifica la temperaturi scazute??

 

Multumesc ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun.Avem o prima lista in ordinea importantei.

- certificarea producatorului

- HTHS (3,5 sau peste)

- PP (preferabil de la -45 in jos)

- VI 

- FP

- TBN

 

Asta inseamna de exemplu ca dintre 2 uleiuri asemanatoare, unul cu VI mai mare si celalalt cu TBN mai mare, mai bine este sa il alegi pe cel cu VI mai bun in detrimentul TBN-ului. 

 

Mai raman cativa parametrii de stabilit unde s-ar incadra ca importanta: vascozitatea cinematica si eventual CCV.

Acum, despres vascozitatea cinematica la 40/100 grd eu am inteles asa, corectati-ma daca gresesc: 

cSt @ 100 : cu cat este mai mare numarul cu atat este mai vascos uleiul la 100 de grd, deci va proteja mai bine piesele in miscare avand in vedere ca uleiul se subtiaza la cresterea in temperatura??

cSt @ 40 : cu cat este mai mic numarul cu atat este mai putin vascos uleiul la 40 de grd, deci va lubrifia mai bine avand in vedere ca uleiul se solidifica la temperaturi scazute??

 

Salut,

Foarte utila sintetizarea de mai sus (scurta si la obiect).

Am si eu cateva intrebari :

- de unde stim care este certificarea producatorului? Este vorba despre norma aici?

- pentru ultimele 3 marimi (VI, FP si TBN), valorile mari sunt preferate ?

 

Si o alta intrebare obiectiva, de exemplu, uleiul Redline/Motul este certificat de Skoda ?

 

Multumesc pentru lamuriri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Certificarea de care ai nevoie o gasesti in manualul de utilizare al masinii si este trecuta pe eticheta uleiului daca o indeplineste (VW 500 / 502/ 505 / 507 etc.

Grija ca este o diferenta intre aprobare (aprovals) si recomandare (recomanded, suitable).

Pe acei parametrii valorile mai mari atesta performante mai mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

...

Am si eu cateva intrebari :

- de unde stim care este certificarea producatorului? Este vorba despre norma aici?

...

 

Si o alta intrebare obiectiva, de exemplu, uleiul Redline/Motul este certificat de Skoda ?

 

Multumesc pentru lamuriri

 

 

Grupul VAG in care intra si Skoda are norme specifice generic denumite vw 50x

 

intr-adevar un ulei aprobat pentru anumita norma inseamna ca are incuvintarea fabricantului masinii adica e verificat de acesta sa respecte ce trebuie SI cel ce face uleiul isi asuma responsabilitatea sa respecte "reteta" uleiului si daca o schimba se obliga la o reverificare

un ulei recomandat pentru o anumita norma inseamna ca mergi la risc pe increderea in producatorul uleiului ca stie ce face

 

Motul are aprobarile marilor constructori de masini VAG, MB, BMW, Renault, GM etc. pe diferite tipuri de ulei in functie de proprietatile acestora pe cand Redline nu are nici una, ei doar recomanda ca produsul lor e bun la orice masina fara ca cineva sa ateste daca produsul lor se incadreaza in niste parametrii sau sa certifice calitatea,

practic pe ei nu-i restrictioneaza nimic sa-ti vanda ceea ce rezulta din procesul lor tehnologic fiindca nu s-au angajat fata de nici un constructor de masini sa respecte macar o proprietate necesara pentru uleiul unuia, desi ei zic ca au inventat uleiul bun la toate

nu cred in uleiul minune care merge in orice motor de pe pamant, daca te uiti doar la diferentele intre normele ACEA C1, C2, C3, C4 fara sa mai pui in calcul si si subcategoriile Ax si Bx cred ca devine clar faptul ca motoare diferite necesita proprietati diferite si asta nu o spune un "druid" care produce "potion magique" ci o institutie la nivel european si nu numai: http://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine poate sa ia asa ceva din germania e norocos zic. PP -60  :winter:  ambalajul arata asa: http://castroledge.de/produkte/motorenole

 

BPXE-9GJ3KY.pdf

 

 

si ceva interesant despre preafericitul ZDP, care se incheie asa " Despite the pains taken in developing special flat-tappet camshaft wear tests that these new oils must pass and the fact that the ZDP level of these new oils is comparable to the level found necessary to protect flat-tappet camshafts in the past, there will still be those who want to believe the myth that new oils will wear out older engines.

Like other myths before it, history teaches us that it will probably take 60 or 70 years for this

one to die also.": oil_myths.pdf

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!