Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Ca sa fim complet sinceri nu mai suntem in situatia de acum 15 ani cand nu aveam autostrazi deloc. In plus - cei care au mai calatorit in Germania si alte tari "vestice" au vazut ca si acolo este praf. Nu suntem chiar in tarile arabe unde avem praf si nisip in exces.

 

Parerea mea este ca depinde mult stilul de condus: daca mergi preponderent drumuri lungi/autostrada, nu stresezi masina pana uleiul ajunge la temperatura, etc. atunci nu ar trebui sa il schimbi la 10k km. Daca mergi preponderent urban, forjezi motorul la rece, etc - atunci merita o atentie mai speciala asupra uleiului si revizii mai dese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, nicusan said:

Și pe unde ar putea intra praf în ulei, respectiv motor?

🙂 Ai pus punctul pe I.

Moleculele de aer admis fie ele atomi de oxigen sau azot ori alte gaze din atmosfera trec nestingherite prin filtru daca acesta este functional.

In ceea ce priveste praful, pana si cea mai fină particulă contine cateva zeci sau chiar sute de milioane de atomi. Comparatia in volume intre molecula de aer admis si particula de praf este ciclopică. Ca si cum am compara un ciorchine cu o boaba de strugure.

 

Filtrele sunt facute sa opreasca toate particulele a caror granulatie ar putea afecta proprietatile de lubrifiere ale uleiului si l-ar transforma intr-un lichid abraziv.

Oricum eventualele particule aspirate prin filtru, pe langa faptul ca sunt foarte fine, in cea mai mare parte sunt evacuate o dată cu gazele arse.

 

Că vor fi particule de praf ultrafin care pe parcursul unui anumit numar de ore de functionare vor reusi sa contamineze uleiul, este de necontestat. Dar influenta lor in ecuatia proprietatilor uleiului este nesemnificativa. Nu praful este cel care reclama schimbarea uleiului mai devreme de 15.000

 

Ceea ce conteaza cu adevarat, așa cum mentiona si @Xman_ghio, este regimul de functionare in sarcini, respectiv turatii variabile, frecventa pornirilor, drumurile scurte in regim de motor/ulei rece etc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În totalitate de acord!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam niste studii cu filtrele de aer si de ulei dar nu le mai gasesc... ideea era in felul urmator:

Filtrele sunt caracterizate in primul rand de un randament de filtrare la o anumita dimensiune de particule: de exemplu 98% la 1 micron - asta s-ar traduce cu aproximatie ca 98% din porii filtrului au din fabrica dimensiune de maxim un micron iar 2% pot avea dimensiuni de peste un micron.

Cand se instaleaza filtre noi, acesti 2% vor fi infundati intr-un timp scurt de particule mai mari, dar, pana atunci, lasa o cantitate de particule mai mari de 1 micron sa treaca prin el. Cantitatea e infima conform tuturor studiilor. Dupa acest moment vor putea trece prin filtru doar particule sub 1 micron.

Filtrele sunt caracterizate in al doilea rand si de caderea de presiune pe acestea. Cu cat sunt mai imbacsite, cu atat diferenta de presiune inainte si dupa ele este mai mare. In functie de calitatea materialului filtrant (rigiditatea acestuia), aceasta diferenta de presiune poate forta particulele sa preseze asupra porilor, sa-i largeasca si sa treaca prin materialul filtrant la un moment dat (cand sunt foarte murdare).

Daca filtrul de aer se schimba la un timp corespunzator (in cazul VW, in tarile cu praf la maxim 30.000 km iar in cele curate la maxim 60.000 km) praful care contamineaza uleiul prin penetrarea filtrului de aer si care trece si de segmenti este neglijabil.

Particulele solide din ulei (eventualul namol) sunt formate in mod normal din particule metalice produse de frecarile din motor, din cenusa care trece de segmenti din camera de ardere si din unii compusi cu molecule cretze (asa arata desenate chimic) din aditivi si biocombustibili.

Praf din exterior apare in ulei in cantitate masurabila doar in cazul folosirii unui filtru necorespunzator sau a neschimbarii lui la timp.

Uleiul se schimba in principal din cauza deteriorarii eficientei ungerii (calitatii uleiului) iar filtrul de ulei odata cu acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru un TDI CR, varianta de 170 CP, cu soft si fara DPF si EGR, ce ulei recomandati ? La ultima revizie am folosit ulei original VW 0W-30 si cu un an inainte Mobil 1 ESP 5W-30.

 

Masina merge 99% din timp in oras si nu face mai mult de 7000 km pe an, de obicei vreo 10-15 km pe zi. Si vede forja in fiecare zi 🙂

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc de cativa ani Castrol 5W40 si nu am avut probleme pana acum. Nu l-as schimba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vechile coduri de uleiuri 5W-40, 505.01 de la VW au fost inlocuite cu GS55505M2.

Pe eticheta acestuia scrie in mod explicit ca este produs de Shell Spania.

GS55505M2 - 5W-40.jpg

GS55505M2 - Special D - back.jpg

GS55505M2 - Special D.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgstelsib
On 30.05.2022 at 17:31, GeorgeTSI a scris:

Pentru un TDI CR, varianta de 170 CP, cu soft si fara DPF si EGR, ce ulei recomandati ? La ultima revizie am folosit ulei original VW 0W-30 si cu un an inainte Mobil 1 ESP 5W-30.

 

Masina merge 99% din timp in oras si nu face mai mult de 7000 km pe an, de obicei vreo 10-15 km pe zi. Si vede forja in fiecare zi 🙂

Fuchs Titan GT1 XTL 5w40 sau Valvoline Synpower MST 5w40, ambele au norma vw505.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, pentru un Tiguan AD1 2017 2.0 TSI 180cp, cod motor 'CZPA' ma puteti ajuta cu tipul sau codul de ulei ? As prefera codul OEM dar daca exista ceva care considerati mai bun merg si pe ala (la vechiul auto am folosit liqui moly). Va multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM este doar Shell.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am spus OEM ma gandeam la acel ulei de Volkswagen. Ma poate ajuta cineva cu norma de ulei pentru motorul asta? 

 

EDIT: Am gasit ceva in manual, doar ca vad trei norme diferite pentru motoarele TSI:  VW 502 00, VW 504 00, VW 508 00.. Eu intentionez sa schimb la intervar fix 10000 - 15000 KM.  Sa inteleg ca trebuie sa caut VW 502 00? 

VW Oil.png

Modificat de Chaingun9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei motor VW Longlife III 0W30 cu certificare VW 504.00/507.00.

Doar ca e produs de Shell acum, nu de  Castrol, asta voia sa iti spuna colegul.

 

40783.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Chaingun9 said:

Cand am spus OEM ma gandeam la acel ulei de Volkswagen. Ma poate ajuta cineva cu norma de ulei pentru motorul asta? 

 

EDIT: Am gasit ceva in manual, doar ca vad trei norme diferite pentru motoarele TSI:  VW 502 00, VW 504 00, VW 508 00.. Eu intentionez sa schimb la intervar fix 10000 - 15000 KM.  Sa inteleg ca trebuie sa caut VW 502 00? 

VW Oil.png

Pe tine te intereseaza ulei OE, nu OEM sau pe romaneste "original". cauti un ulei cu norma 508 sau 504.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oferta e mare, cele mai la indemana  pe care le gasesti  ar fi  Mobil 1 ESP 5w30  sau Castrol Edge Professional LL III 5W30 (daca esti fan Castrol).

 

Cele cu norma  VW 508 sunt pentru motoarele cu DPF, in 2017 nu puneau filtru de particule la benzinare, doar  motorizarile pe benzina >2019 au asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Chaingun9, mai jos ultimele coduri OE in functie de standard:

 

504.00/507.00

- GS55545C2 - 0W-30, 1L, branded VW

 

502.00/505.00

- GS55502M2 - 5W-40, 1L, branded VAG

 

508.00/509.00

- GS60577M2 - 0W-20, 1L, branded VAG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut.
Pentru un 2.0 tdi caha cu 280k km, ce ulei credeți ca e mai bun intre mobil 1 esp 5w30 la 350 lei, lm top tec 4200 5w30 la 320 lei și ravenol vmp usvo la 360 lei? Schimbul îl fac la 10k km și parcurg 80% extraurban 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...as zice ca Ravenol de departe 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu schimb la 10k, oricare e ok. Toate cele de top isi vor face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Xman_ghio said:

...as zice ca Ravenol de departe 😉

Am un prieten care foloseste Ravenol cum a vazut pe YT la specialistii auto si de atunci nici distributia nu mai necesita schimbare, bucsele nu mai bat, practic i s-a schimbat viata!

Subscriu ce spune colegul de mai sus, oricare dintre brandurile cunoscute se va comporta foarte bine atat timp cat respecti norma.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"nici distributia nu mai necesita schimbare, bucsele nu mai bat, practic i s-a schimbat viata!" - daca adaugai si "geamurile nu i se mai aburesc" era gluma perfecta... chiar m-a distrat copios!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca reclama agresiva a Ravenol-ului da roade. 

 

LE: @florilar1 Sutem in SYNC rau azi 😀.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!