Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

Salutari tuturor !

cum a venit frigu au aparut problemele .

nu am avut probleme pana acum cu pornirea, dar zille trecute nu am putut sa pornesc masina.

face un clak si atat.

am pornit la sfert de cheie cu acumulatorul unui prieten.

dupa ce pornesc, pun acum. meu si merge ok.

daca o pornesc zilnic porneste, daca sta cateva zile nu mai vrea.

ce parere aveti? rog sfaturi practice.

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ar fi trebuit sa ajungi si singur la concluzia ca iti trebuie o alta baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut .am lovit ieri un caine (aveam vreo 50 km/h). a aparut imediat alternator workshop dupa care s-au stins toate becurile , am putut merge mai departe doar cu faza lunga aprinsa . cand am ajuns acasa dupa 170 km bateria era varza ieseau aburi din ea si nu a mai repornit masina . stie cineva care e posibila problema ? si caut un electrician in iasi . multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si asa din curiozitate nu ai deschis capota dupa incident ? cu siguranta s-a rupt vreun fir de la alternator, sau chiar alternatorul a fost atins.. desi ar fi trebuit sa iasa prin radiator cainele lovit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, tare....saracul caine. Oricum, dupa un astfel de incient, tragi pe dreapta, verifici cainele...daca mai ai ce, dupa care ridici capota si verific ce s-a intamplat.

Altfel, risti sa patesti cine stie ce....poti sa iei si foc, sau sa distrugi alte componente...mergand cu masina asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era noaptea nici nam mai vazut cainele , mam uitat sub capota , dar nu se vedea mare lucru . am sa o duc la un service ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inspecteaza vizual si dupa ce pornesti masina. Daca pare sigur, pleci cu ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

Am si eu o problema cu alternatorul...cred eu...la prima pornire imi pare in bord ca alternatorul nu incarca si martorul de baterie aprins.. trebuie sa accelerez pana la 3000 de turatii ca sa dispara martorul si sa incarce bateria...masurand inainte de a accelera pana la 3000 turatii am tensiune de 10,65 si cand accelerez am 13.80-14.03 variind...oare sa ma astept la un alternatori nou? mentionand ca am schimbat releul de incarcare cu acei carbuni..si puntea de diode e masurata si e in parametrii...merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai nimerit problema invers. Daca la pornire ai 10+ Volti in baterie si dupa ce accelerezi iti baga putin peste 14v, inseamna ca alternatorul e destul de voinic din punctul meu de vedere. Cred ca ai bateria pe cale de a deceda. In mod normal se stinge martorul de baterie imediat ce motorul a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria mea este noua....m-am dus la magazinul de unde am cumparat-o si mi s-a facut o verificare atat la baterie cat si la alternator....si totul e ok...si numai la acel magazin cat si la service....deci..eu trebuie neaparat sa o turez pana in 3000 de turatii...ca sa inceapa sa incarce...daca nu turez am 10.65 incarcare din alternator ,iar daca o turez imi incepe sa incarce normal....mentionez ca numai la prima cheie ca dupa ce merg cu ea aprox 15 min...nu mai face figuri..imi incarca normal toata ziua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de accesorii ai verificat-o, e tensionata? Daca intinzatorul nu lucreaza bine poti sa ai surpriza sa patineze cureaua pe fulia alternatorului si sa nu il invarta suficient.

10V e ca si cum nu ti-ar incarca deloc, practic consumi curent din baterie. In mod normal o baterie trebuie sa aiba peste 12V cu motorul oprit asa ca atentie sa nu te trezesti cu bateria descarcata complet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era sa patineze cureaua, mai degraba patina pe compresorul de A/c sau pe pompa de servo spre exemplu si acum scria si/in alt topic.

Parerea mea e ca e posibil sa se intample asta si daca ai joc in ax, deci rulmentii uzati peste masura. Daca erau duse rotorul sau bobinajul ca sa fie nevoie de alternator nou asa cum te temi tu cred ca ar fi facut mereu, nu doar la rece.

De ce nu incerci ca la urmatoarea prima pornire pe o zi anume sa ciupesti putin firele ce pleaca din puntea de diode si sa masori cu un voltmetru? Ca sa stim sigur daca e problema sau nu din alternator. Desi altceva nu vad ce-ar fi de vina. Daca si pe firele alea iti masoara la fel, daca te pricepi da alternatorul jos si vezi intai daca ai joc in ax si daca are joc, schimba-i ce-are pe-acolo. Rulmenti sigur, dar poate o mai avea vreo bucsa/saiba speciala la capatul opus fuliei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la releul de incarcare iese un senzor cu 2 fire..ce duc nush unde....am ciupit un pic firele si am masurat cu un verificator de sigurante sa vad daca se aprinde beculetul ....si nu se aprinde..deci nu trimite nici curent prin acel senzor....dupa ce turez in 3000..incepe sa aibe curent si pe acele fire....problema e in felul urmator...dupa ce am dat alternatorul de i-am schimbat releul de incarcare, cureaua a inceput sa scratzaie la turatii mari...m.am dus la un service sa mi-o intinda si mi s-a zis ca are un intinzator care o intinde automat...a tras un pic de curea si a dat cateva jet-uri de WD si nu mai scartzaie acum...Problema e alta...de cateva zile..o baterie e deja moarta ...are 11,80...am pus alta..pana dimineatza ...varza....fura si curent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil ca alternatorul sau ma rog componente din el sa ramana pe consum cateodata si sa imi duca bateria la 0?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul poate sa consume curent doar daca are puntea de diode strapunsa. Mai fa o verificare tureaza masina la 3000 de ture sau acolo unde zici tu ca incarca si porneste mai multi consumatori(faruri, ventilatie, dezaburire) daca scade tensiunea cu consumatori desi masina e turata parerea mea e ca iti patineaza cureaua->intinzator stricat.

Modificat de Cristi N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si treaba asta ..si nu scade deloc...cred ca ma duc sa ii fac o verificare cu vagcom...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vreun martor aprins in bord ca sa ai de ce sa mergi sa faci diagnoza?

Singurul consumator de curent atat de calic pe care-l stiu eu este electromotorul. Dar presupun ca asta e in regula pentru ca n-ai zis nimic de el.

Carbunii aia pe care i-ai schimbat calca bine pe rotor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Problema : alternatorul nu incarca - mi s-a intamplat in mers, mi s-a oprit motorul, bateria moarta. Am apucat de am mers vreo 2 minute in oras.

Rezolvare : papuc de la cablul ce vine de la alternator la baterie (pe firul negru gros la baterie). Pe la acest papuc oxidat (aveau si o alta culoare firele de cupru) nu mai venea curent deloc.

Schimbat papucul si.............. 14.2 V. Am scos si martorii ramasi aprinsi in bord, si gata. Am avut noroc, am crezut ca e dus de tot alternatorul, nu prea am crezut - doar 10 ani si 105.000 km.

Modificat de dragosatinge
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 ani..... nu e putin. Sunt si mai noi, care au probleme cu incarcarea, modulul dus, diode arse sau colector uzat.

Aplica niste vaselina, pe contacte, ca sa previi oxidarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu un sfat.Nu stiu daca careva dintre noi a mai intampinat asemenea problema.De 2-3 zile intampin probleme la pornirea masinii dupa o stationare mai mare de 5-6 ore, mai precis nu mai am curent in baterie.Prima data am luat curent de la alta masina si a pornit.Dupa o deplasare de vreo 15 km am oprit motorul si a pornit.Dimineata urmatoare nu a mai vrut,am inlocuit bateria cu una imprumutata am pornit,iar seara dupa o stationare de cca 8 ore nu a mai vrut sa porneasca.Am pus o baterie noua(aprox 3 luni) de pe masina de serviciu,a pornit dar dimineata urmatoare nu a mai vrut.Am masurat tensiunea pe batereie,7,7 v ,am luat curent de la alta masina ,a pornit, am masurat incarcarea 13,8 v cu farurile aprinse.Seara nu a mai pornit,baterie descarcata,mentionez ca nu am nici un consumator in functie,nici un mesaj pe bord,nici un bec aprins in bord.Cind am schimbat bateria apare o sarcina cind pun borna (scinteie).este normal?.pe borna + am un curent de 4A fara contact(cheia scoasa) si fara consumatori in functie.

Modificat de 72MAY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti face scanteie cand pui plusul pentru ca ai ceva care iti consuma curent imediat ce primeste. Poti ori sa scoti borna si sa vezi daca asa iti porneste ca sa excluzi bateria, dar asta e deja exclusa din moment ce ti-a descarcat cateva baterii. Poti sa stai cu aparatul de masura pe baterie dupa ce opresti motorul si sa vezi cat curent consuma. Ceva timp, iti scade tensiunea din baterie ca e normal, dar la un moment dat trebuie sa se stabilizeze, undeva peste 11V din cate stiu eu.

Mai mult ca sigur ai ceva care ori e in scurt, ori a luat-o razna de-ti descarca bateria asa repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4A este semn ca alternatorul este in scurt. Scoate borna de la alternator si vezi daca iti mai descarca bateria, sau scoate cablul dde la aqlternator din panoul de sigurante/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut cablul negru din panoul de sigurante de pe baterie(cablul ce merge la alternator)si dispare scurgerea de curent.Sa fie defect alternatorul? Atunci cum de incarca ,in relanti si fara consumatori incarca 13,96 -14,1 v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum a spus Al Bundy, una din diodele de pe alternator este in scurt. Iti incarca in continuare pentru ca sunt in total 6 diode, daca una din ele este in scurt este suficient ca circuitul sa se inchida prin ea si prin infasurarile alternatorului si sa iti descarce bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate inlocui separat sau numai intreg blocul de diode ?

Cum pot demonta alternatorul, mai precis cum detensionez cureaua care antreneaza alternatorul,pompa servo si celelalte accesorii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!