Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

Am fost azi si am luat masina, au schimbat releul de incarcare, si mi-au recomandat alta baterie, surpriza e ca cei de la garantie nu au vrut sa imi acorde garantia pentru ca alternatorul nu incarca suficient, tensiunea la bornele bateriei nu sare de 13.6 volti nici cu slujbe.

Recunosc, e si vina mea, la service nu i-am pus sa-mi arate in fata ca incarca atat cat trebuie, m-am bazat doar pe bonul scos de tester-ul de baterie care arata 14.1 V tensiune de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am rezolvat in afara de releul de incarcare mai era un contact imperfect in cutia de sigurante de pe baterie intre firul care vine de la alternator(firul negru) si siguranta acestuia. Preventiv am cositori firul de papuc si am curatat locul in care face contact papucul pe siguranta. Concluzia: 14.2 V :icon_thumright:

P.S. Inainte de a schimba releul de incarcare verificati tensiunea care vine pe firul negru, eu cred ca am schimbat releul degeaba ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU inteleg de ce ai schimbat releul daca alternatorul scotea 14V.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut o singura masuratoare pe borna alternatorului si in acel moment intradevar aveam 14 V dar si la baterie aveam fluctuatii destul de mari, acu putea sa incarce(nu suficient) iar peste 5 min sa nu incarce deloc. Eu am banuit ca este un contact imperfect dar neavand schema cablajului de la alternator la baterie nu am stiut unde este regulatorul de tensiune (pe traseu sau in corpul alternatorului) si deci nu am putut identifica exact defectul. Iar electricianul din cate mi-am dat seama s-a bazat doar pe testerul de baterie care ii afisa: regulator tensiune defect fara sa faca o verificare a traseului de la alternator la baterie.

Pe de alta parte nici nu pot fi sigur ca releul vechi e bun sau defect. Pot sa consider ca a fost invatare de minte ca de acum incolo sa ma duc la service doar dupa stiu exact care e defectul altfel risc sa schimb jumatate de masina degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutari.

Am schimbat si eu bateria saptamana trecuta si am luat una BOSCH de 60 Amperi.

Dupa ce am pus-o pe masina si am pornit-o, am verificat bateria cu un Voltmetru si nu incarca decat pana la 13.80 - 13.85 volti.

Daca aprind si farurile, incepe sa scada tensiunea. Nu am mai incercat cu alti consumatori, dar sigur va scadea si mai jos. Am inteles ca nu trebuie sa scada sau sa am variatiile astea de tensiune atata timp cat motorul este pornit.

Problema vine cumva de la regulatorul de tensiune ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu

electricianul a zis ca e de vina bateria

a inlocuit cu alta care zice el ca e mai buna ca rombatul meu si sa refac masuratorile dupa un drum mai lung

din pacate tot acelesi valori la masurare

nu creste peste 13.85 fara consumatori

ce am mai observat este ca variaza incarcarea dar in jos

astept sugestii

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul cald si cald afara e ok. Ia refaceti masuratorile dimineata cu motorul rece si mai racoare afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am observat de curand, nopatea, ca atunci cand actionez unul din butoanele de comanda geamuri, scade in intensitate lumina farurilor.

La voi face asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, face si la mine la fel, dar foarte putin.

de 2 zile mi-a aparut si mie in bord "alternator workshop". ma duc maine cu ea s-o testez, sa vad ce are. am citit topicul nu cu foarte multa atentie, dar doar cat sa-mi dau seama ca pot fi destule motive pentru care s-a intamplat problema. mentionez ca in ultimul timp am cam dat in gropi cu ea, nu exclud nici posibilitatea unui contact sarit, imperfect, etc.

martorul de la baterie imi sta aprins continuu acum, din cand in cand apare sunetul acela de eroare si mesajul de mai sus.

voi vedea maine si incerc sa va tin la curent cu remedierea (sper) a problemei mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut o problema si la mine

ieri in timp ce imi faceam legaturile electrice la senzorul de temperatura exterioara am dat bateria jos

si surpriza

constat ca s-a scurs acid din ea

masina porneste doar ca da ceva semne deoboseala pe timp mai rece

mi-a topit inclusiv o protectie de plastic din imediata apropiere a cutiei bateriei

la mine incarcarea de ceva vreme(6luni)e 13.85 cu motorul cald si 14.2 dimineata la rece, valori masurate cu aparatul de masura

am sunat un electrician care in urma cu 1 luna masurase si el incarcarea si a zis ca e gata bateria si trebuie aruncat

problema nu ar fi din incarcare ci ca e bateria proasta

mentionez ca bateria am primit-o de la cineva(nu cunosc vechimea sau daca a avut probleme cu ea)fiindca a mea m-a lasat dintr-o data dupa 1 an si ceva

care ar fi problema?a fiert?sau e proasta si a facut ceva reactii

oricum imi iau alta baterie

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o mica problema si la mine

in unele zile la pornirea la rece o ia mai greu, in sensul ca trebuie sa tin cheia 1-2 secunde pana porneste motorul

de vreo 2 ori mia aparut si "alternator workshop" insa doar pentru 1 secunda

care sa fie cauza de porneste mai greu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia vezi dupa ce porneste cat iti incarca.Eventual incearca o pornire cu alta baterie.A....si vezi cat ai in baterie si INAINTE sa o pornesti dimineata.Iar cand o pornesti sa vezi pana la cat scade(atunci pe moment).Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema - mi se rupsese fulia si a defectat rotorul, ceva de genul asta. a fost desfacut alternatorul si inlocuite piesele. m-a costat, cu tot cu manopera, 300 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salll , am si eu o problema mai ciudata la masina , un golf 4, 1,9sdi. din cand in cand in momentul in care opresc masina se aude ca un carait ( un sunet ciudat ) in bord si se reseteaza cd-payerul si afisajele din bord . de obicei inainte sa se intample faza asta in momentul cand puneam frana sau semnalizam , palpaiau farurile , iar cand opream masina se reseta tot . am facut o scanare dar nu am gasit nimic . nu stiti ce ar putea fi , ca deja incepe sa ma dispere

imi cer scuze daca nu am postat unde trebuia , dar chiar nu am mai gasit discutii despre problema asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica bornele bateriei sa fie bine stranse si curatate de depuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-am verificat , sunt ok amandoua bornele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa cauti un contact, sau un cablu, care din cauza vibratiilor carioseriei se misca si pierzi alimentarea.Eventual sa caut sa-ti indic unde este comuna instalatia de alimentare si sa cauti pana in punctul ala.

Problema apare si apoi dispare? Are o periodicitate?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este cand imi face faza asta de doua ori pe saptamana si nu mai face o perioada de cateva saptamani , problema apare asa aiurea , nu are o periodicitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza asta mi se intampla numai cand opresc motorul , niciodata in timpul mersului . cand iau contactul se aude sunetul acela si se reseteaza ceasturile si cd-playerul. dupa ce suna masina porneste , ca si cum nu ar avea nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,si eu am probleme cu bateria si as vrea sa mi iau o varta dar nu stiu cati Amperi.Ma puteti ajuta va rog?

Pt motor 1.9 tdi bora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mese_adi bordul isi pierde alimentare si daia face asa. De ce? Sunt multe cauze si trebuie verificate mai multe. Nu stiu daca se poate sa rezolvi pe forum.

@krumel ce motor ai? Seria? Fabricantul are un catalog din care poti alege sau poti sa te uiti in manualul masinii. La 110 cai un 70Ah, la 90 un 65Ah.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa cauti un contact, sau un cablu, care din cauza vibratiilor carioseriei se misca si pierzi alimentarea.Eventual sa caut sa-ti indic unde este comuna instalatia de alimentare si sa cauti pana in punctul ala.

Problema apare si apoi dispare? Are o periodicitate?

Nu are cum,un contact imperfect la alimentarea masini inseamna scantei multe,cabluri impuscate ,miros foarte puternic(ca de clor) si plastice topite

Eu asa am patit la in cablu de pe baterie,contact imperfect si a facut dezastru acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intalnit pb asta la un golf la care ii sarea borna de la baterie datorita tran trantitului capotei, am dedus eu. Dadeai de cheie si apareau tot felul de cifre si vitezometrul tremura si se auzeau un zgomot de roti dintate din plastic. Se reseta tot bordul si masina nu mai pornea. I-am strans bine si pb nu a mai aparut. Bineinteles doar manifestarea seamana ptr ca a verificat bornele si deci are alta cauza.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu miroase a ars , nici plastice topite si cel mai ciudat masina face asa numai cand opresc motorul si daca ii dau cheie imediat dupa ce suna , porneste , nu are nici o problema . e ciudat ca apare si aiurea , cand vrea ea . am dus masina la tester , nu am gasit nimic , am lasat masina la mecanic , sa mearga cu ea sa vada si el , la el nu o facut . deocamdata cred ca o las asa ca vad ca e ceva ciudatenie :blink:

divinewind , asa suna si la mine , ca doua roti dintate din plastic

Modificat de mese_adi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!