Jump to content

Frana De Mana La Polo


Aditu
 Share

Postare recomandată

Asa tine si la mine... parca de la al 6-lea incepe sa tina si scapa un pic auzindu-se tamburii cum scartiai cat putin cand scapa. La 7 tine binisor si la 8 bine. Mai sus trag tare de ea si cred ca ingheata pe loc masina. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai ionel.d.2007...la cate posturi am citit pe acest forum chiar tind sa cred ca sunt o gramada care compara masinile cu tigaia sau frigiderul.

Ba mai bine....unii chiar le critica aspru insa ei nici nu au masina. S-au urcat si ei odata in POLO si sunt nemultumiti pana la Dumnezeu. Asa ca nu ma miram si inca nu ma mir ca mai sunt destui care au senzori de mai stii care fel la masina.

Mai lipsea sa aiba autofocus la senzorul de ABS si era setul complect :offtopic: :D :lol:

Apropo: sa vezi francezi ce brat mare de sonzori si fire au pe o masina(ca tot am desfacut renaultul de care am vb in postul trecut). Zici ca e avion.

See ya'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare

Dupa cum suna si titlul topicului,am o problema cu frana de mana,in sensul ca dupa ce cobor levierul franei de mana,rotile de pe spate imi raman usor blocate si chiar dupa mai multe ridicari si coborari ale franei de mana...situatia este la fel.La fiecare demaraj se simte ca masina se "smulge" ca sa poata pleca de pe loc iar cand o las pe liber sa "curga" usor,se simte cum se franeaza singura pana la oprire,cu un mic soc .Am tot verificat(cu mana) tamburii si sunt destul de calzi...aproape fierbinti.Intrebare:se poate regla de undeva tensionarea cablului de frana de mana sau este necesar demontarea tamburilor si daca da,se poate face usor(in fata blocului) :D sau trebuie mers in service.In speranta ca m-am facut inteles :ceuameni: ...astept parerile voastre.Multam' :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

Reglarea franei se face de sub consola franei de mana.Ideea e sa nu fie cablul de frana ruginit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reglarea se face din spatele manetei de frana, se scoate plasticul cu suportii de pahare si e o piulita ce tensioneaza sau mai elibereaza cablurile. si eu am patit asa ceva, numai ca la mine ramaneau blocate rotile si is dadeau drumul foarte greu (masina avea 30000km), am rezolvat problema prin schimbarea puntii cu totul cu una cu discuri. nici nu m-a interesat de ce se blocau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam' pentru sfaturi :blink: ....o sa demontez ornamentul de la frana de mana si o sa incerc sa reglez de acolo tensionarea...sper sa nu fie nevoie sa schimb cablurile de frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin u... daca dupa ce reglezi frana, problema nu se rezolva, te sfatuiesc sa verifici in tamburul rotii levierul in care vine prinsa sufa de pe cablul franei....am avut o problema similara in care acel levier a ramas blocat din cauza ruginii. Poti pune pe cineva sa traga/elibereze frana iar tu sa urmaresti daca sabotii revin la pozitia initiala....daca nu cauza poate fi ori de la levierul de care am mentionat mai sus ori din sufa de pe cablu, care poate sa ramana blocata pe traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu levierul a fost de vina...acesta se blocase deoarece era foarte ruginit si chiar daca am turnat o groaza de WD-40 pe el, nu si-a revenit.Dupa ce am scos sabotii si i-am schimbat, mi-am dat seama ca nici cu mana nu il puteam misca :ceuameni: ... iar pentru a scoate din suspiciuni ca poate fi din cauza sufei am "suflat" WD-40 pe cablul sufei pana a inceput sa curga in tambur. Pe saboti am dat 130 lei de la Volksparts

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

Avand in vedere ca nici la mine nu a prins frana de mana desii am discuri fata + spate, am reglat intre scaune, sub tapiterie, la surubul acela de 2 ori, odata l-am strans prea tare si s-au infocat discurile, dupa ce iam mai da drumu, o roata nu imi mai prinde nici cum, chiar daca ridic frana de mana cat pot eu, o roata....tot se invarte, ce ziceti, ce poate avea?

Modificat de microb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg de ce tine toata lumea sa faca astfel de reglaje acasa sau in parcare cand te poti duce frumos in orice service si se gaseste cate un nea gica care inainte lucra la dacii si acu`, ca e la moda, se pricepe si la masini straine si iti poate face reglaju` sa iti tina frana de mana la trei dinti ca sa poti face "drifturi" pe camp ... daca ai tambure nu e foarte mare diferenta intre dacii si asta ... daca ai discuri, la fel, nu consider ca e cu mult mai greu sa iti regleze sistemu la ambele roti in loc sa te apuci tu sa strangi un surub din masina si sa te astepti sa faca minuni ... parerea mea ... plus de asta astfel de operatii nu costa decat 20-30 de lei ... parca e mai important sa fii in siguranta decat sa faci o carpeala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Reglare pt. tambure : http://www.polo9n.info/Wissen/anleitungen/handbremse-richtig-nachstellen

De asememenea pt. cei ce au blocaje ar fi bine sa desfaceti tamburii si sa mai curatati praful depus de la ferodo. Eu am avut o problema cu un sabot blocat, si dupa ce am desfacut, curatat si reglat totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se poate intampla si la cele pe disc, era sa schimb pana la urma etrierul deoarece nu-i dateam de cap, frana de picior tinea extrem de bine pe roata dreapta spate dar cand actionai frana de mana nu tinea decat foarte putin, pana la urma i-am schimbat pozitia si totul este in regula acum, axul fiind destul de uzat, multa rugina si mizerie la fel cum sunt se prezinta si 1/2din discuri, ciudat dupa numai 55.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati daca sint offtopic...o mica intrebare.Dupa ce frinez folosind frina de servici si eliberez pedala se aude un mic scirtiit la rotile din spate.Am obs la toate masinile cu frina pe tambur cam au la fel acelasi scirtiit.Ce trebuie gresat?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie gresat nimic,doar curatat ansamblul.Si la mine face asa.Asa "face toate"!Curata bine ansamblul si dai un puf de wd 40 pe pirghii,dar doar acolo si nu in exces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
LE: abs-ul e prezent si pe spate nu?

nu

ABS ai si pe spate :) nu se poate doar fata sau doar spate, sau mai rau :) vezi ca se vede senzoru' fara sa dai jos roata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este intr-adevar pe fata stanga si ala e creierul care trimite impulsuri sub forma de unde radio catre celelalte 3 roti. Astfel, computerul de sub bord controleaza franarea tuturor celor 4 roti simultan si instantaneu. La ultimele generatii de masini au aparut discurile cu memorie fotovoltaica care sunt si mai eficiente. De exemplu daca o roata prinde ploaie, una uscat si alta gheata, roata creier face repede media ponderata cu regula de 3 simpla si le da sarcini tuturor astfel incat franarea sa fie optima. Acu, normal ca depinde si de calitatea gumei folosite. Daca avem mai stiu eu ce orbit sau montana nu ne asteptam sa se faca primavara. Folosim numai Goodyear, Michelin...si atunci ABS ne rasplateste !

daca se transmite prin unde radio informatia, ce-i cu firele alea care duc la senzorii ABS de pe spate ?

Salut, ai sa va spun eu pe ce am dat 500000 mii lei vechi... pe prostia mea, adica nu tinea frana de mana decat sus ... A fost la service si exact unde vine frana de mana are un capac de plastic care regleaza cablul la ambele roti concomitent cu o cheie de 10 fixa, dar atentie sa nu fie prea mare uzura la saboti si spatele trebuie sa tina egal la franare. Se pun doua persoane in spate se baga in marsarier pe un teren unde nu circula masini, se accelereaza si se pune frana brusc astfel incat sa intre ABS-ul in functiune (daca s-a mai ridicat cel putin 2-3 dinti la frana de mana, atunci se umbla la reglajul cablului din interior cu cheia fixa... daca nu s-a ridicat frana de mana dupa ce ati dat cu spatele si a-ti pus frana, atunci cere saboti... DE CE se da cu spatele si se pune frana pentru ca are niste "clapeti" care scapa in jos din diferite motive si numai asa pot fi ridicati, fara a mai fi nevoie sa-i dati jos tamburii momentan). BAFTA !!!

da-mi si mie niste detalii despre acel capac de la manerul franei de mana. cat despre saboti, au un auto reglaj, care se poate da "inapoi", daca te chinui putin, chiar fara sa dai roata jos: scoti un prezon, si pe raza corespunzatoare orei 14:00 aproximativ, vei vedea, prin gaura ramasa in locul prezonului, un arc prins de o bucata de fier (sa-i zicem). tii roata pe loc, bagi o surubelnita pe gaura, si impingi acea bucata de fier in sus, facand parghie pe marginea de jos a gaurii prezonului - gata! ai dat autoreglajul inapoi - prima pedala de frana va fi foarte lunga. Daca ai avea roata data jos, aproape ca ti-ar cadea tamburul in brate (sau pe podea :) ). pentru uzura, au o gaura de vizitare, in spatele unui mic dop de cauciu ;) nemtii nu-s francezi! :) (pe parte dinspre interiorul puntii)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

am si eu o intrebare legata de frana de mana la polo 9N3. Am discuri pe spate si cand am desfacut plasticul de la frana de mana dintre scaune am vazut ca tabla de acolo e stramba adica se trage de cablu mai tare la roata din dreapta spate decat la cea din stanga. Intradevar daca incerc sa plec cu frana de mana trasa se simte ca trage intr-o parte. Intrebarea e: de unde pot sa reglez frana de mana? De la roti sau de la "distribuitorul" de pe sasiu?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de mana se regleaza de la surubul de la maneta de frana. Daca sta intr-o parte tabla aceea inseamna ca unul din cabluri e mai intins, mai obosit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si are vreun reglaj individual pe cabluri?

sau trebuie sa schimb unul dintre cabluri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu schimbi niciun cablu,si daca egalizatorul sta intr-o parte,inseamna ca trebuie reglati sabotii spate,nu ca este vreun cablu mai intins.Se regleaza sabotii pe rotile spate,si abia la urma,daca e necesar,se regleaza cursa manetei.Intinsul cablurilor din surubul manetei e apa de ploaie...

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baiatu a spus deja ca are frana pe disc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si invelitoarea prin care trece cablul defecta si ori cat strangi nu rezolvi mare branza. Trebuie verificat. Si eu am avut probleme si a trebuit schimbat cablul pe partea dreapta tot din cauza invelitoarei respective (nu stiu denumirea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baiatu a spus deja ca are frana pe disc

Scuzele mele,eram cu gindul la altceva si am omis acest lucru.Poate fi si etrierul blocat si nu se autoregleaza din melc.Sau cum zice colegul,poate fi cablul,pui pe cineva sa traga de frina si vezi cum culiseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!