Jump to content

Frana De Mana La Polo


Aditu
 Share

Postare recomandată

Salutare! dupa ce am mai mers si cu alte masini (din clasa superioara lui Polo) am ajuns sa ma intreb de ce la ele cand tragi frana de mana inghetaza imediat si tine fara sa scartaie - pur si simplu blocheaza, iar la mine la Polo 9n nu? Sa fie din cauza ca ei au discuri si eu tambure pe spate? sau e altfel actionata.

Cursa franei mele de mana e undeva pana 7 dinti, cam pe la al 6-lea prinde prinde cat de cat, dar daca e in vale trebuie sa o ridic mai fortat la 7 sau chiar 8. Si apoi tot stau cu teama sa nu scape la vale. In functie de caz o asigur cu trepta I dar nu sunt fan al lasatului in viteza.

Ca sa nu mai vorbesc ca eu nu pot sa imi blochez rotile in mers (la viteze mici vorbesc).

Voi ce ziceti? Cei care aveti discuri pe spate e altfel?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi am mai scris. Ai reglaj brut la saboti. Se da un surub jos ( de la roata ) si se umbla prin gaura respectiva cu o surubelnita pana se strang sabotii.

Asa au facut la mine si prinde la al doilea dinte. Nu pot sa o salt mai sus de trei.

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la frana de picior cum se simte reglajul asta? ca banuiesc ca nu afecteaza doar frana de mana. Mie nu mi se ridica f mult manerul franei de mana, 30 de grade poate, dar nu imi place ca nu tine foarte tare.

O sa ma interesez...Se poate ca daca nu regleaza suruburile alea indentic pe ambele parti sa franeze mai puternic una din roti le de pe spate ... Ma insel?

Nu as vrea sa se strice echilibrul franelor.

LE: abs-ul e prezent si pe spate nu?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca se simte si in pedala dupa efectuarea reglajului.

Eu pentru asta l-am facut.

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu? Nu se poate. E in functie de echipare? de generatie? de anul de fabricatie ??? Poate pt modelul 2005 e pe toate 4 rotile. Sper!

Si dupa regaljul sabotilor, Mihai60, se simte o franre mai buna? eventual si o inclinare spre in fata mai mica?

Chiar as face si eu acest reglaj.

Poti te rog sa detaliezi un pic? Poate sa il faca orice macanic priceput sau trebuie sa masoare ceva? Daca nu ii regleaza identic stsnga-dreapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt michael 9n sa sti ca are senzori de abs si pe spate ca altfel ar luao razna masina teai rasturna cu ea pe strada nu crezi?rotile fara senzor s-ar bloca imediat si te-ar suci pe strada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa nu te sucesti daca spate;e e reglat mai slab...astfel incat oricat de tare frnaezi nu se blocheaza.

De asta intreb si cu reglajul mai stans al sabotilor pe spate ... Evetula daca se pot regla identic st/dr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa ii reglezi identic trebuie sa mergi la un service care are stand de verificare frane

(gen itp)masina poate sa fuga de spate si daca sunt franele mai moi daca esti pe un drum cu polei ce faci?senzorii sunt pe toate rotile asa ca daca ai 3 roti pe asfalt si una pe pietris absul va creea presuinea in cilindrii asa fel in cat sa nu infraneze nici o roata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

exista decat un senzor de ABS pe fata stanga..si in functie de ala se franeaza. asa e la VAG.

pt michael 9n sa sti ca are senzori de abs si pe spate ca altfel ar luao razna masina teai rasturna cu ea pe strada nu crezi?rotile fara senzor s-ar bloca imediat si te-ar suci pe strada

unde ai avzut asta?

stati fara grija..daca se invarte masina, tot in pozitia de unde pleaca ajunge. deci face o rotatie completa de 360 de grade. ca are senzor de rotatie sub volan. G200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi a venit din fabrica asa cum sunt reglati sabotii acum. Nu? Porbail ca e bine asa.

Initial am intrebat cum e la voi, daca frana de mana blocheaza imediat sau nu.

La un Passat 2003 treg de ea putin si gata au inghetat rotile spate. E normal cum se intampla la mine? tinand cont si de clasa masinii si de faptul ca constructorul nu face masini sa ne dam noi cu frana de mana.

LE: merci, m-ati lamurit cu ABS-ul pe Polo meu :) Deci o sa scriu la VW.de sa ii intreb daca mi-au pus ABS pe toate rotile la masina cu seria...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este intr-adevar pe fata stanga si ala e creierul care trimite impulsuri sub forma de unde radio catre celelalte 3 roti. Astfel, computerul de sub bord controleaza franarea tuturor celor 4 roti simultan si instantaneu. La ultimele generatii de masini au aparut discurile cu memorie fotovoltaica care sunt si mai eficiente. De exemplu daca o roata prinde ploaie, una uscat si alta gheata, roata creier face repede media ponderata cu regula de 3 simpla si le da sarcini tuturor astfel incat franarea sa fie optima. Acu, normal ca depinde si de calitatea gumei folosite. Daca avem mai stiu eu ce orbit sau montana nu ne asteptam sa se faca primavara. Folosim numai Goodyear, Michelin...si atunci ABS ne rasplateste !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, am trecut si eu pe frane ce folosesc tehnologia fotovoltaica amintita de Fusco, si chiar pot sa spun ca se observa diferenta.La mine la BMW exista doua roti "creier", una fiind de backup.

Nu mai tin minte... la VAG, senzorul ABS este de tip CMOS sau CCD? Ma gandesc ca daca ar fi CMOS, in conditii de noapte franarea ar trebui sa fie mai slaba... corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci o sa scriu la VW.de sa ii intreb daca mi-au pus ABS pe toate rotile la masina cu seria...

adresa lor e usor de gasit pe forum, si te rugam sa postezi aici mailul complet cu raspunsul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am inteles ca e un singur senzor abs dar atunci de ce pe fiecare roata e cate o mufa.asa e la mine la masina din semnatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni... Voi glumiti sau chiar nu stiti despre ce vorbiti??? :blink:

Un singur senzor... Unde radio... senzori fotovoltaici... CCD sau CMOS??? :blink: :blink:

Intotdeauna, senzorii de la ABS, care la turisme intotdeauna sunt in numar de 4 (patru), cate unul pe fiecare roata, sunt inductivi. Cum puteti spune ca sunt optici? Nu va ganditi ca acolo e vorba de mediu cu mizerie la greu? Cum poate sa ramana sistemul fiabil cand o simpla depunere de praf ar afecta functionarea daca ar fi optici??? Ce credeti ca e mouse pentru calculator? Pe cand magnetismul/inductia nu este influentata de mizerie...

Toate sistemele Bosch existente (cele relativ noi, Bosch Mark 5.7, Mark 60, Mark 8.0) folosesc senzori inductivi. (La VW: G44-rear right, G45-front right, G46-rear left, G47-front left)

Mai putin de 4 senzori se folosesc doar la camioane si van-uri. Sistemul cu 3 senzori, unde pe spate e numai unul, si sistemul cu 1 senzor doar pe osia spate.

Doamne... :screwy: Puneti mana si mai cititi...

ABS:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm

http://www.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm

Senzori:

http://rb-kwin.bosch.com/en-na/en/systemsa...peedsensor.html

Imi pare rau sa o spun, unii sunteti membrii vechi, s-ar spune ca stiti mai multe in felul asta, dar nici chiar asa... :blink:

Sau, daca e gluma, dati-o-ncolo de treaba, unii chiar o sa va creada... :)

Si mai si scriu la VW sa-i ia pe aia la rost:

Auzi, bre nea Titi, de ce-mi pusesi, bre, doar un senzor pe roata 'naintasa, ai?? Ce facusi, bre, cu ailalte? Daca prinz o coaj' di banana taman pe roata far' di ABS? Ai?... :icon_cheesygrin:

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa mah ca astia pe Kikipedia ala si whystuffworks mai zic si prostii. Senzori inductivi sau deductivi...ce conteaza ? Fotovoltaismul lu Voltaire functioneaza si in mediu prafos ca la aparatele foto. Senzorul emite semnalul lui si stie sa vibreze in acelasi timp pentru a se lepada de praf (principiul cam asta ar fi > http://www.digital-slr-guide.com/digital-s...nsor-dust.html) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tin sa il felicit pe alex pescaru pentru postul lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tin sa il felicit pe Fusco :D

Sau, daca e gluma, dati-o-ncolo de treaba, unii chiar o sa va creada...

Tu cam ce crezi? :D

Modificat de alexrosiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, ai sa va spun eu pe ce am dat 500000 mii lei vechi... pe prostia mea, adica nu tinea frana de mana decat sus ... A fost la service si exact unde vine frana de mana are un capac de plastic care regleaza cablul la ambele roti concomitent cu o cheie de 10 fixa, dar atentie sa nu fie prea mare uzura la saboti si spatele trebuie sa tina egal la franare. Se pun doua persoane in spate se baga in marsarier pe un teren unde nu circula masini, se accelereaza si se pune frana brusc astfel incat sa intre ABS-ul in functiune (daca s-a mai ridicat cel putin 2-3 dinti la frana de mana, atunci se umbla la reglajul cablului din interior cu cheia fixa... daca nu s-a ridicat frana de mana dupa ce ati dat cu spatele si a-ti pus frana, atunci cere saboti... DE CE se da cu spatele si se pune frana pentru ca are niste "clapeti" care scapa in jos din diferite motive si numai asa pot fi ridicati, fara a mai fi nevoie sa-i dati jos tamburii momentan). BAFTA !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare interesant ce spui tu Florin... Asta ti-au facut cei din serivice? Care e procedura? fii mai explicit si putin mai coerent.

Poti sa detaliezi te rugam, ca eu personal nu am inteles asa de bine ce vrei tu sa zici si as vrea sa inteleg exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haide ma alex_pescaru, lasa-i sa aiba ABS prin telepatie. Ca probabil s-a inventat si asta.

De cand a aparut sistemul ABS o mare parte din el a ramas cam la fel. De exemplu s-a schimbat doar distribuitorul de forta care la un RENAULT 21 2.0 MPI pe care il aveam era complect mecanic. Si trebuia sa ma sui cu ambele picioare pe frana sa o dovedesc (normal ca functiona si cu un picior dar asta ca idee); era foarte tare pedala iar atunci cand intra ABSul imi juca pedala deoarece era in pistonas care impingea pedala inapoi pentru ca toata presiunea era facuta de piciorul meu.

La PASSAT distribuitoru de forta este mai mic, electronic iar pedala nu mai caraie. Este foarte fina.

Senzorii bineinteles ca sunt inductivi (pentru cei care nu stiu ce inseamna inductivi, gasiti destule cursuri despre senzori si actuatori). Pe scurt, acel senzor inductiv transmite un camp electromagnetic de o anumita frecventa si lungime de unda catre planetare ce sunt dotate pe partea metalica (capul de planetara ) cu niste zimti destul de desi, iar in spate acei zimti sunt pusi in spatele discului de frana. Acei zimti rotindu-se fac, ca senzorul sa "rezoneze"(isi schimba valoarea curentul dar foarte putin) si sa trimita catre unitatea centrala a ABSului aceste modificari. In cazul in care nu mai "rezoneaza" atunci el stie ca roata s-a oprit si dupa caz ii mai da drumul sau nu si mai departe etc - ce calcule s-or mai face pentru franare. Senzori sunt pe toate rotile ca altfel prin "spiritism" nu ar avea de unde sa stie despre starea celorlalte roti. Odata am avut pus pe RENAULT un cap de planetara de la un RENAULT fara abs (pana mi-a venit capuil de planetara comandat)...adica nu avea zimti. Martorul ABS statea aprins si frana mergea clasic.....asta deoarece masina citea trei roti in miscare iar a patra "in pom" adica statea. Normal ca ii cam dadea cu virgula calculul.

Acum, pe acei senzori de ABS mai functioneaza si celelalte sisteme, ASR, ESP, doar ca sunt calcule diferite pentru ele.

Pentru cei cu discuri fotovoltaice, vi se incarca cumva la soare discurile si noi nu stim? Ce faceti cu acel curent obtinut...incarcati ABSul? :D

FOTOVOLT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Chiar nu ati remarcat ca postul #12 al lui fuscobal si postul #13 al lui alexrosiu au fost scrise "la biza", cu toate ca mai sunt cititori pe forum care nu sunt asa de priceputi la mecanica si e posibil sa le creada.

Pentru Aditu - nu e indicat sa opresti masina cu frana de mana(numai ca o ultima solutie in caz ca ai ramas complet fara frana de serviciu). Safe drive :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Stiu ca nu e indicat... :icon_thumright: nici nu vreau sa o opresc cu frana de mana - imi place sa o chinui. Insa uneori mai incerc si eu in joaca pe tarana sau pe iarba si nu imi place sa trag de ea foarte tare (sau mai mult decat urca ea ushor) ca sa o blochez sa fuga putin spatele.

Atat!

Am vazut atatea Polo cu frana de mana pe vericala in stationare :)

La mine sta la nivel cu sezutul scaunelor, nu iese mai mult in evidenta.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Pentru a avea certitudinea ca nu pleaca la vale trebuie sa tragi ferm de maneta,pana la maxim, nu usor. Nu mai retin exact dar mi se pare ca frana este bine reglata cand tine la 7-8 dinti. :icon_thumright:

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!