Jump to content

Instalatie Aer Conditionat


Turbocip
 Share

Postare recomandată

salut. Am si eu o problema la aer conditionat.Cand am luat-o baga putin aer rece si al 2-lea an nu a mai bagat deloc. Apas pe buton, se aude cum porneste compresorul si scade turatia la motor dar nu raceste aerul . Ce ar putea sa fie? Am fost cu ea la un service de frigidere la un prieten sa i-mi bage freon si a zis ca are freon dar am prea mare presiunea in instalatie si a zis ca compresorul e de vina ca nu mai face amestecul sau ceva de genul. Cum poate sa fie defect din moment ce el porneste ? Ceva pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 396
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_ral

    39

  • SethBv

    26

  • v@sy

    14

  • Bogdan-vwg

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

ciudat....nu inteleg de amestec..ai desfacut vreodata vreo bricheta cu gaz in ea pe unde se incarca ? daca da ai vazut si ca gazul lichefiat in timp ce trece in stare gazoasa se raceste instantaneu, acelasi principiu e si la aerul conditionat numai ca se foloseste freon, iar freonul trece din stare lichida in gazoasa prin radiatorul ala din bord si se raceste foarte tare, de acolo si frigul din masina :vaidecapulmeu:.. totodata freonul din stare gazoasa trebuie lichefiat si aici intra in schema compresorul care face treaba asta... si ciclul se repeta :vaidecapulmeu:..

bineinteles ca este o explicatie foarte rudimentara :icon_cheesygrin:

daca gresesc va rog sa ma corectati

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie defect compresorul si sa nu mai aiba suficienta forta de compresie. Darkgrin are dreptate, transferul de caldura se realizeaza in evaporatorul din aeroterma si condesatorul(radiatorul) din fata masinii prin modificarea starii freonului din lichida in gazoasa si viceversa iar in conditiile in care compresorul nu mai face fata aceste transformari sunt tot mai slabe scazand automat si randamentul. Din cate stiu rolul acelui presostat aflat pe filtrul dezumidificator este acela de a nu permite cuplarea compresorului daca presiunea in instalatie este prea mare sau prea mica. Din moment ce zici ca ti se cupleaza compresorul, nu cred ca e presiunea prea mare, cred ca pot exista alte probleme: 1- posibil ca filtru dezumidificator sa fie infundat (dar presupun ca asta ar avea drept efect cresterea presiunii si decuplarea compresorului), 2 -compresorul uzat si e posibil sa existe si a 3-a varianta despre care nu stiu nimic sigur dar am inteles de la cineva care se ocupa de partea de frig ca in conectorul acela de aluminiu de la aeroterma, in care intra tevile de la ac, ar exista un fel de valva care sunteaza evaporatorul din aeroterma in anumite conditii de presiune ale gazului(repet, nu sunt sigur de existenta acestei valve).

Am si eu o problema cu a/c ul meu montat pe un golf3-1781cc-90cp,pierd freon printr-o spartura de la radiator si putin si pe la cele 2 mufe unde se conecteaza instalatia ce incarca cu freon,daca are cineva spre vanzare asa ceva(radiator si cele 2 conducte) mi-ar fi de mare ajutor.Instalatia mea de a/c nu este stoc,dar cine stie,poate se gaseste ceva compatibil.

Si poza cu radiatorul..uitasem de el:)

Mai bine ia un radiator nou. Deja la 3 incarcari de freon pierdute depasesti costul unui radiator nou. Sunt patit.

Modificat de delfinasul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare.. sper sa ma ajutati. am gasit o instalatie AC de pe un passat din 93 motor 1.8, s-ar potrivi pe golfu meu din 93?.. motor 1.6 ABU.. ? inca nu am poze sa atasez pentru ca persoana respectiva e din Ploiesti..

ce ziceti merge? daca da ..cam ce ar trebui modificat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o dilema - golful meu vechi - golf IV 1.6 benzina, (una din primele masini livrate de Porsche Romania - in 1998) nu are aer conditionat, sa nu mai vb de geamuri electrice etc. Masina nu e intr-o stare grozava (are un prag lovit, usa spate infundata, bara fata lovita, etc) in schimb motorasul merge bine. Trebuie schimbate si amortizoarele si probabil inca una alta. Intrebarea mea e - merita sa o repar (eu am din 2009 un golf 6 - 2.0 tdi de care sunt super multumit) ca sa o vand sau sa o vand asa cum este? adica ma intrebam daca ar cumpara cineva o masina fara AC in Ro si fara geamuri electrice, si care ar fi un pret care mi-ar permite sa vand masina asa cum e... masina a aut un singur proprietar - tatal meu si e cumparata asa cum am spus de noua de la Porsche Romania. Meci mult de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca baietii din aria golf IV te-ar putea ajuta mai bine decat noi. In legatura cu vanzarea, te orientezi un pic in piata,vezi cam cu cat se vand si pui si tu un pret. Piata se regleaza singura asa ca daca iti convine la ce pret se ajunge ai scapat de ea. Bafta

Modificat de Dacro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Alex,

Merci mult de sfat. O sa ma mai informez de pe autovit si mobile. apropo, ce site imi mai recomanzi ca benchmark de pret pentru piata RO?

Merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ia un radiator nou. Deja la 3 incarcari de freon pierdute depasesti costul unui radiator nou. Sunt patit.

Am luat radiator dar faza e ca al meu(cel defect) nu seamana cu ce exista pe golfurile 3,eu aveam ambele mufe spre dreapta si astea au una jos-dreapat si alta sus-stanga...sper sa reusesc sal montez!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie defect compresorul si sa nu mai aiba suficienta forta de compresie. Darkgrin are dreptate, transferul de caldura se realizeaza in evaporatorul din aeroterma si condesatorul(radiatorul) din fata masinii prin modificarea starii freonului din lichida in gazoasa si viceversa iar in conditiile in care compresorul nu mai face fata aceste transformari sunt tot mai slabe scazand automat si randamentul. Din cate stiu rolul acelui presostat aflat pe filtrul dezumidificator este acela de a nu permite cuplarea compresorului daca presiunea in instalatie este prea mare sau prea mica. Din moment ce zici ca ti se cupleaza compresorul, nu cred ca e presiunea prea mare, cred ca pot exista alte probleme: 1- posibil ca filtru dezumidificator sa fie infundat (dar presupun ca asta ar avea drept efect cresterea presiunii si decuplarea compresorului), 2 -compresorul uzat si e posibil sa existe si a 3-a varianta despre care nu stiu nimic sigur dar am inteles de la cineva care se ocupa de partea de frig ca in conectorul acela de aluminiu de la aeroterma, in care intra tevile de la ac, ar exista un fel de valva care sunteaza evaporatorul din aeroterma in anumite conditii de presiune ale gazului(repet, nu sunt sigur de existenta acestei valve).

Mai bine ia un radiator nou. Deja la 3 incarcari de freon pierdute depasesti costul unui radiator nou. Sunt patit.

of doamne! as incerca sa cumpar un compresor second dar tare imi este frica sa nu fie altceva si sa cumpar compresorul degeaba. Freon nu pirde pe nicaieri . am fost la service si am bagat-o la aparatul acela al lor si are tot freonul in instalatie 850 de grame. Deci freon are , compresorul cupleaza dar nu raceste absolut deloc. Am sa merg la un service mai specializat sa imi zica sigur daca este compresorul defect ca sa nu cumpar degeaba. Ma omoara caldura asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate s fie de vina si recipientul unde sta gazul. am inteles k are o tija prin care trage gazul si daca se rupe din diferite motive nu mai raceste. acum verifica la un service specializat pe astea.

Modificat de arabel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ia un radiator nou. Deja la 3 incarcari de freon pierdute depasesti costul unui radiator nou. Sunt patit.

Am luat radiator dar faza e ca al meu(cel defect) nu seamana cu ce exista pe golfurile 3,eu aveam ambele mufe spre dreapta si astea au una jos-dreapat si alta sus-stanga...sper sa reusesc sal montez!

Azi am aflat problema..eu nu am clima de golf 3 sau vreo adaptare..ci este un kit care se vindea acum ceva timp,deci singura solutie este sa caut o firma care face radiatoare de clima dupa model.Am gasit pe net cateva,sa vad ce raspunsuri primesc.Daca cunoasteti asa ceva sau ati auzit de astfel de firme...orice informatie este binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am aflat problema..eu nu am clima de golf 3 sau vreo adaptare..ci este un kit care se vindea acum ceva timp,deci singura solutie este sa caut o firma care face radiatoare de clima dupa model.Am gasit pe net cateva,sa vad ce raspunsuri primesc.Daca cunoasteti asa ceva sau ati auzit de astfel de firme...orice informatie este binevenita.

Revin cu ceva detalii,am trimis prin curierat rapid radiatorul defect la o firma din Brasov,ei confectioneaza toata gama de radiatoare dupa modele sau scheme.Acum astept sa vad rezulatatul,o sa revin cu poze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut va intreb cateva chestii pt ca nu stiu daca e normal sau nu sa se intample asa.

- am mers cu masina pe niste drumuri rele...piatra sparta ,praf la greu...si aerul conditionat mi-a bagat praf in habitaclu, a ramas praf peste tot (mentionez ca am filtru de polen cu carbon activ schimbat in primavara). Am avut mai inainte cu Ford Escort care nici nu avea filtru de polen si pe orice drum as fi mers nu intra praf absolut deloc.

- intr-o zi pe cand am lasat-o pe nevasta-mea in masina cu motorul si aerul conditionat pornit (ca era f cald) si m-am intors cam in 10 min maxim , am observat ca de sub motor curgea ceva...m-am uitat la ulei e ok, temperatura motorului sta la 90 grade, masina merge bine.........O fi oare apa care se elimina de la aerul conditionat, precum la aparatele obisnuit de AC ?

SAU o fi vreo spartura prin care curge apa si intra praful in habitaclu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi oare apa care se elimina de la aerul conditionat, precum la aparatele obisnuit de AC

Exact!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar legat de cealalta problema, respectiv aerul conditionat care intra cu praf in habitaclu aveti vreo sugestie? sau asa e normal la Golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai mers pe acel drum ai mai verificat filtru?..trebuie curatat sau in cel mai rau caz, altu nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul vad ca esti mai priceput in ale AC ! Ce as putea sa verific la instalatie daca am freon in instalatie nu scapa pe nicaieri , compresorul porneste dar nu baga aer rece deloc ? Mi sa spus ca e de vina compresorul . Masina era cam statuta cand am luato si ma gandesc sa nu se fi blocat vreo supapa ceva sau .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu 2 ani la un audi a4 cumparat din Germania nu merga AC-ul.M-am dus la service si mi-au bagat freon dar nu racea si mi-au spus ca e dus compresorul.Cum eu ma ocupam cu containere frigorifice nu am fost convins ca au facut treaba bine.M-am reintors la service si le-am cerut sa scoata freonul VECHI sa bage iar freon NOU.Au fost destul de nervosi si mi-au repetat ca este de vina compresorul(palete uzate cum spuneau ei).

Dupa reumplere am plecat tot cu aerul cald in masina.Pe drum a inceput sa mearga AC-ul(de fapt era klimatronic) si am iesit din masina si mi s-au aburit ochelarii.De atunci AC-ul merge si necesita reumplere cu 200ml anual.

Poate te ajuta cu ceva povestea mea.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul porneste si se aude click-ul acela specific dar nu raceste . Eu cand am luat-o mai racea foarte putin si apoi nu a mai vrut deloc si am crezut ca nu mai are freon dar deoarece nu am folosit AC-ul pana acum nu ma interesat si acum cand am vrut sa il incarc am fost la un service care aveau aparat special pt AC si mi-au cuplat aparatul, au scos freon 850 grame si a zis ca freon are dar nu raceste si este ceva in neregula cu compresorul si m-au expediat. Dar mie nu imi vine sa cred din moment ce porneste compresorul ar trebui sa mearga, adevarul ca am vazut la fratele meu la vectra ca atunci cand porneste compresorul se balbaie putin motorul lucru care la mine nu se intampla , mi-au zis ca nu mai aspira sau ceva de genu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, problema pe care o am la masina este legata de aerul conditionat. Sa va explic cum a inceput totul, ca sa va puteti face o parere: 1. vara trecuta aerul conditionat mergea numai cand vroia el (nu cupla compresorul). 2. Am fost cu ea la service cu gandul ca nu are freon (freon avea suficient ), s-a verificat compresorul si s-a constatat ca este in regula cu el, treaba este ca nu ajunge comnda la el ca sa porneasca. 3. am plecat din service cum venisem (cu aerul mergand numai cand vroia el). 4. Si acuma ultima este cea mai tare....dupa ce ca merge cand vroia el , la un moment dat nu a vrut sa se mai opreasca compresorul ...dai apasa butoul de aer, opreste motorul ...el nimic compresorul mergea incontinuare..... pana nu am scos bornele n-a vrut sa se opreasca, si din acel moment n-a mai pornit deloc. 5. Am fost iar la service...cei de la service mi-au spus ca sa dus modulul de comanda al aerului conditionat (cel de sub vasul de expansiune) . Intrebarea mea este urmatoarea: A mai avut cineva problema mea? Modulul de comanda este acela de sub vasul de expansiune? Aveti idee cam cat costa un astfel de modul? Stiti cumva care este releul pt. aerul conditionat? ( ca ma gandesc sa nu fie releul).

va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de AC este situat pe pozitia 1 si are inscris pe el nr.13.

Modulul de comanda al compresorului este situt sub vasul de expansiune, intradevar, il gasesti pe la dezmembrari. Atentie sa iei cu acelasi numar de pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca freonul sa isi piarda din proprietati si sa nu mai raceasca ? Eu am masina de aproape 3 ani si nu am folosit deloc aerul conditionat de cand am luat-o , la service cand am fost mi-au spus ca este compresorul defect dar mie cand pornesc AC se aude acel click specific si contrar a ceea ce am spus mai sus azi am observat ca creste si relantiul cand actionez AC deci compresorul pare sa functioneze normal. nu am timp sa merg la service ca sa vad ce si cum si mai intreb si eu pe aici pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cresterea relantiului este un normală, deci calculatorul lucreaza in parametrii. Ma gandesc sa nu ai cumva vreo clapeta blocata si jetul de aer sa nu patrunda in interior (cam aiurea ce am zis da ma gandesc ca poate fi). Sub masina se aduna condens? Daca nu inseamna ca nu circula freonul prin instalatie, deci compresorul e dus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Revin cu ceva detalii,am trimis prin curierat rapid radiatorul defect la o firma din Brasov,ei confectioneaza toata gama de radiatoare dupa modele sau scheme.Acum astept sa vad rezulatatul,o sa revin cu poze!

Am revenit cu info noi.Am primit si montat radiatorul nou,dar din pacate iarasi am ramas fara freon!Am citit pe net ca se folosesc"detectoare cu ultraviolete sau analizoare/detectoare de gaz (a se citi freon)".Daca am dreptate eu am incercat prima varianta,cea in care se pune odata cu freonul o substanta fluorescenta si se verifica instalatia cu o lampa speciala..dar dupa vizita la 2 ateliere(protos si autovalex) am ramas din nou fara freon,de data asta si mai repede(2 saptamani!)!Stie careva vreun atelier unde se poate verifica instalatia de aer conditionat/clima,sa fie in zona judetului Alba sau pe aproape?Sunt interesat daca exista alta metoda mai performanta si cu rezultate "pe loc"sau in timp cat mai scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!