Jump to content

Instalatie Aer Conditionat


Turbocip
 Share

Postare recomandată

Am o intrebare si eu. Am inteles ca daca ai prea mult freon sau prea putin freon in instalatie nu cupleaza copresorul, eu nu stiu cat am de cand nu a fost schimbat ca am luat masina acum vreo 7 luni. La mine cupleaza compresorul dar nu baga aer rece. La fel am inteles ca daca e presiune prea mica sau prea mare la fel nu cupleaza compresorul. Aveti vreo idee ce este sau cear putea fi? Cand actionez AC mi se aude si am si vazut cum cupleaza compresorul si se mai aude cum pleaca ceva lichit prin tezi.

Si am o rugaminte la cei ce sunt de prin Brasov cam cat costa de umplut cu freon si pe unde este prin Brasov. Si daca merita sa merg la astia cu reparatii frigidere.Tipul de freon este R134A 0.8 g. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 396
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_ral

    39

  • SethBv

    26

  • v@sy

    14

  • Bogdan-vwg

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chiar nu ma poate ajuta si pe mine cineva o sugesti orice este bine venit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai destul freon.verifica dupa ce il incarci daca nu ai scapari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constatarea nu costa incercati sa bagati freon e undeva la 150 ron .freonu tre schimbat la 4 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut @ass1 in cazul tau as incerca sa vad daca nu cumva ai pierderi pe undeva .dupa simtomele date de tine inseamna ca nu mai ai agent frigorific.parerea mea sa fii atent ce agent frigorific bagi ca nu este la fel cu cel de frigidereiar cei de la frigidere nu au statie sa arate ce cantitate a bagat ei se orienteaza dupa presiunesi poti avea probleme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verifici la cei care fac incarcari cu freon. Au instrumente de masura cu care poate determina acest lucru.

ai spus ca vrei sa iti pui climatronic ai reusit ca si eu miam cumparat si nu prea stiu cu partea electrica ca de unde am luato eu mio dat toata instalatia electrica a masini daca ai o schema sa vad unde vine mufele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult la toti pentru sfaturi. O sa verific intai etanseitatea si dupaia o sa bag freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca e cald afara si se tot vorbeste de aer conditionat, climatronic, etc...si eu am ajuns la capatul aventurii de a adapta o instalatie de aer conditionat pe masina mea tin sa mai fac cateva precizari pentru cei care vor sa isi monteze pe masini asa ceva.

1 - Desi toti care au oferte de aer conditionat pe net sustin ca dau instalatia completa, adevarul e undeva la mijloc. Din ce am constatat, instalatie AC completa, inseamna in viziunea celor care vand asa ceva (fara sa le monteze ei pe masina clientului): aeroterma, tevaraie, compresor, radiator AC, filtru uscator, flansa pompa de apa. Practic mai ai nevoie de cateva chestii marunte dar necesare si destul de greu de gasit daca nu le iei de prima data si anume: toata instalatia electrica de sub capota (pt tipul tau de masina, eu am primit de 1.6 si a trebuit sa o fac bucati, impreuna cu paul_ral si practic sa facem o instalatie suplimentara pentru AC), nu stiu daca e la toate asa dar la a mea a mai necesitat si schimbarea modului care comanda ventilatorul radiatorului si refacerea legaturilor cu instalatia masinii,senzorul de temperatura exterioara (prins pe angrenajul stergatoarelor de parbriz, senzorul de temperatura exterioara din bara din fata a masinii-pe acesta il aveam), senzorul suplimentar de temperatura a lichidului de racire (amplasat langa cel cu 4 fire de pe motor, este defapt o termocupla care opreste ac-ul cand motorul se supraincalzeste), electrovalva care deschide circuitul de vacuum pentru partea de recirculare a aerotermei (amplasata pe langa bobina de inductie), supapa de eliminare a apei de condes din aeroterma si alternatorul de 90A sau mai mare. Eu nici acum nu am recirculare, senzorii de temperatura de pe motor si cel de la stergatoare si nici supapa respectiva pt ca vanzatorul nu le mai avea.

2- Nu va faceti iluzii ca va merge sa pastrati alternatorul vechi. Se schimba suportul de pe motor pe care este prins alternatorul si alternatorul vechi nu se mai potriveste la prinderi, evident veti avea nevoie de alte curele si probabil ca va trebuii sa schimbati si fulia pompei de apa.

3- Inainte sa luati instalatia AC verificati integritatea radiatorului AC, bagati presiune de aer si apa cu sapun si verificati vizual urmele de coroziune. (Eu am mers pe incredere, ca omul activa pe forumuri si se ocupa cu dezmembrari de g3, drept urmare a trebuit sa imi cumpar radiator nou si sa platesc degeaba un plin de freon, nu se pune problema de bani pe radiator vazuti inapoi sau de schimbarea radiatorului.)

4- Atentie la oringurile de etansare pentru ca in cele mai multe cazuri lipsesc sau sunt uzate - din fericire le-am gasit la reprezentanta vw din constanta

5- In cazul in care compresorul nu e scos de pe masina direct, ci a stat prin raft, plimbat, etc...mai trebuie sa cumparati si ulei pentru el

6- In general trebuie schimbat si filtru uscator care este in jur de 250 ron, il mai poti folosi uneori pe cel vechi doar daca acestuia i s-au astupat gaurile dupa ce a fost scos de pe masina.

Dupa ce am tras linie (bani cheltuiti+munca depusa+timp pierdut) am ajuns la concluzia ca cel mai bine este sa iti monteze AC-ul vinzatorul, si sa dai banii cand pleci acasa cu el mergand.

Modificat de delfinasul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ne poti spune cat te-a ajuns pana la urma instalatia de ac?

fara a evalua efortul fizic depus!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, se pare ca postul de ieri s-a pierdut, nu mai am acum timp sa detaliez iar, total cheltuieli inseamna in jur de 800E, asta in conditiile in care imi lipsesc in continuare supapa de evacuare a apei de condes, sonda de temperatura de pe motor si senzorul de temperatura exterioara de langa stergatoarele de parbriz.

Modificat de delfinasul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cinev ideea daca se poate monta A/C pe un Golf 1,6 AEA 55kw? si daca da, cam cat ar costa?si une sama interesez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

500 E... in Galati, montaj inclus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat m-ar costa sa imi pus instalatie climatronic pe un golf 3 variant 98' cu instalatie de aer conditionat? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
6- In general trebuie schimbat si filtru uscator care este in jur de 250 ron, il mai poti folosi uneori pe cel vechi doar daca acestuia i s-au astupat gaurile dupa ce a fost scos de pe masina.

eu am cumparat furtune si filtru uscator Sh si nu a avut gaurile astupate,l-am montat pe masina si functioneaza de aprox 3 luni fara probleme,adica baga aer rece de aprox 4-5 grade.

ce se intampla daca nu a avut gaurile astupate

Modificat de Cata BOSS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi, nu-i prea rece aerul? 4-5 grade..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cu acelasi termometru am masurat si pe passat de 98 cu climatronic si tot atat indica,acu daca nu o fi termometrul calibrat de vreo institutie acreditata,zic si eu ce am citit pe el,nu imi da-ti in cap. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cumparat furtune si filtru uscator Sh si nu a avut gaurile astupate,l-am montat pe masina si functioneaza de aprox 3 luni fara probleme,adica baga aer rece de aprox 4-5 grade.

ce se intampla daca nu a avut gaurile astupate

Daca a fost tinut intr-un loc cu umiditate mare, ex in sopronul din curte si a plouat e posibil ca acel filtru sa fie saturat de vapori de apa si sa se infunde sau sa nu mai opreasca vaporii de apa din instalatie si aceastia sa inghete in evaporator si sa-l infunde. Ceea ce spuneam in postul de de mai devreme am auzit de la prieteni care repara si ac-uri auto. Nu stiu exact care sunt particularitatile unui sistem ac auto, eu am reparat cativa ani frigidere si cand schimbam motorul sau alte chestii care necesitau taierea tevilor si reumplerea cu freon, schimbam filtrul iar la frigiderele care stateau mai mult cu tevile de la motor taiate bagam cativa ml de alcool metilic, pana sa fie interzisa folosirea lui, pentru a preveni inghetarea vaporilor de apa in sectiunea ingusta a evaporatorului (congelatorul). Daca nu faceam asta frigiderul mergea cateva minute si apoi dupa ce ingheta acolo nu mai racea si crestea presiunea in instalatie putand duce la blocarea compresorului. Uneori trebuia sa schimbam si 2,3 filtre,chiar daca bagam si alcool, pana mergeau cu trebuie, in cazul frigiderelor care statusera foarte mult timp cu tevile taiate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca iti da si toti senzorii necesari (cel de temperatura exterioara, interioara,temperatura agent de racire, presostat,etc) si probabil o sa mai ai nevoie de flansa pompa de apa si cureaua respectiva. Mi se pare ca la climatronic ai nevoie si de rezervorul de vacuum si nu-l vad mentionat nicaieri in anunt.

Modificat de delfinasul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In pretul acela intra aeroterma, panoul climatronica, conducte, senzori si ce mai trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu, o sa las un mesaj d-nului cu licitatia sa-l intreb ca nu am gasit nici un numar de telefon.va tin la curent imediat ce primesc raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e userul U-god de pe forum, dar climatronic e de passat - electrica identica, difera panoul de control putin pe la forma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat m-ar costa sa-mi pun o instalatie de aer conditionat pe un Golf3 si cam ce ar trebui modificat la masina ?

sall iti dau eu daca mai e valabil instalatie de ac in 300 cu totul tu te descur


ci de montaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!