Jump to content

Instalatie Aer Conditionat


Turbocip
 Share

Postare recomandată

Sa va arat cam cum arata la mine ACul.

http://img688.imageshack.us/i/75665442.jpg/

http://img686.imageshack.us/i/67603677.jpg/

http://img202.imageshack.us/i/65059753.jpg/

http://img339.imageshack.us/i/84501592.jpg/

http://img718.imageshack.us/i/33259298.jpg/

http://img412.imageshack.us/i/94970304.jpg/

http://img691.imageshack.us/i/14928047.jpg/

http://img707.imageshack.us/i/17419971.jpg/

http://img824.imageshack.us/i/66977573.jpg/

http://img694.imageshack.us/i/87790784.jpg/

http://img706.imageshack.us/i/62047881.jpg/

http://img688.imageshack.us/i/82341099.jpg/

Prima poza e o privire de asamblu. 2 si 3 e un releu din poza 10 cel din stanga: am observat ca releul asta este actionat de butonul "max" care actioneaza motorasul care inchide clapeta si nu mai ea aer de afara ci din interior. 4 e o poza cu panoul electric, pozitia 1 este libera la mine unde ar trebui sa fie releul pentru climatizare. 5 este poza cu rezistenta si "dioda" (asta cred eu ca este, la mine a fost intrerupta si am pus o dioda industriala dar se incalzeste foarte rare si rezistenta si dioda) pentru treapta 1 a ventilatorului robert28. 6 7 8 poze cu releele si sigurantele de la ventilator si AC cred unde ar trebui sa fie FCM. 9 poza cu rele 2 furtune care intra in masina pentru AC si un al 3 furtun mai in dreapta jos pentru evacuarea condensului. 10 11 poze din spatele torpedoului. 12 poza cu mufa care intra in ventilatorul de aer proaspat. Tot in partea dreapta langa mufele care intra in burduf pentru usa copilot am un potentiometru daca invart complet se opreste compresorul habar nu am pentru ce este.

dorur: trimitemi te rog o schema electrica si mie pentru AC sa vad macar principiul de functionare asta e adresa de mail incaz ca nu poti sa le pui aici ass_alexandru@yahoo.com. De cand am luat masina 1.5 ani nu a mers ACul, de pe instalatie nu mai iese freon, iese doar aer cu un miros urat (am actionat ambele supape). Vreau intai sa fac niste verificari inainte sa ma duc sa-l umplu cu freon si sa ma pun un pic in tema. Cam la ce sa ma uit? Multumesc anticipat

Modificat de ass1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 396
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_ral

    39

  • SethBv

    26

  • v@sy

    14

  • Bogdan-vwg

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tare faza cu releele alea.

Ori nu ai avut AC din fabrica si s-a pus ulterior, ori a cedat FCM-ul si un electrician inteligent a pus cele 3 relee. Oricum arata bine, pare profesional facut. Si cu capac de protectie pe deasupra...

Oricum am mai vazut asemenea ciorchine de relee si la alte masini pe care s-a pus AC.

O sa vorbim pe mess sa-ti dau schemele si tot ce trebuie.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ass1 - ceea ce ai pe masina este o instalatie de aer montata de o firma specializata, am vazut astfel de instalatii si pe Ibiza, golf, Vento.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere este o instalatie aftermarket dar facuta profesional.Problema poate sa fie in acel manunchi de sigurante si relee,atat pot spune.Sfatul meu este sa te duci la un electrician bun (daca mai gasesti) si sa incerce sa ii dea de cap.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai indicat ar fi sa schimbe tragger-ul. Pune unul cu doua ventilatoare, ca sa se raceasca cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog toti cei care au AC sau clima sa ma ajute cu niste fotografii la compresor si suportul lui.

Am constatat ca sunt 2 tipuri de compresoare, 2 tipuri de suporti asa ca am nevoie de niste poze reale. Pozele sa cuprinda: compresorul, suportul, iesirea tevilor din compresor.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu ac-ul... presiune pe instalatie este, compresorul cupleaza, merg si ventilatoarele si totusi nu imi baga aer rece

trebuie schimbat freonul sau ce?

mc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil una din variante sa fie freonul in cantitate f mica, pune mana pe furtune unul ar trebui sa fie bocna de rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil clapeta de aer cald nu inchide ca lumea,se amesteca aerul racit cu aerul cald.Clapeta de aer cald este invelit cu burete,care in timp se sfarima.Desi clapeta este inchisa,prin gaurile clapetei circula aerul cald.Daca nu vrei sa demontez tot bordul ca sa repar clapeta,strapeaza furtunele de la incalzire sa nu intre apa in calorifer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme, necazuri, greutati,am trai prea usor fara ele, La mine de un timp huruie compresorul de clima de zici ca am o moara cu ciocane sub capota,dupa cite stiu compresorul are fulia pe un rulment si acela face urit.Se poate interveni fara sa mai dau compresorul jos ?sau daca aveti cumva o schema detaliata mi-ar fi de mare ajutor.Multumesc ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colegul Dorur

Sper sa te ajute aceste imagini.

In poza de mai jos am surprins un G3 motor 1,8 cu instalatie AC pe compresor DiAvia. Totul difera de instalatia pe compresor Sanden

IMG_0243.jpg

Aici ai suportul de alternator pe masinile fara AC

SN852283.jpg

Suportul pentru compresor si alternator pentru modelele cu AC pe benzina

SN852285.jpg

Diferentele dintre cei 2 suporti

SN852284.jpg

Compresorul pus pe suport

compresorpesuport.jpg

Compresorul Sanden pt 4 cilindri

SN852286.jpg

acmufa.jpg

Alternatorul de 120A pentru instalatia de AC. Este de pe motorizarea de 2 litri

SN850064.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul de 1,8 la montarea AC-ului este necesar sa se schimbe fulia pompei de apa. La motoarele fara AC fulia pompei de apa este actionata de cureaua cu caneluri ce antreneaza alternatorul. Fulia are codul

037 121 031C

SN850078.jpg

Aceasta fulie se inlocuieste cu una cod 037 121 031C care va fi antrenata de o curea V impreuna cu pompa de servodirectie. Acestea sunt diferentele intre fulii

SN850070.jpg

si

SN850071.jpg

Am instalat noua fulie pe pompa de apa

SN850075.jpg

Din alt unghi

SN850076.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mi-am gasit instalatie AC de pe un golf 3 1.9 TDI. Dar eu am 1.6 benzina.

Din cate am vazut in manual suportul la compresor difera desi compresorul e acelasi.

Asa ca daca are cineva cu 1.9 tdi instalatie de AC luata de pe benzinar si vrea suportul sunt dispus sa fac un schimb.

Acum alta intrebare: este cineva care si-a pus instalatia de ac de pe un diesel pe benzina si a intampinat alte probleme? Ca sa stiu la ce sa ma astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dorur: Din pacate nu te pot ajuta, dar am si eu o intrebare... cat te ajunge toata instalatia? Caut si eu una de AC dar pentru motor AEE si as vrea un pret aproximativ.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, mi se intampla o chestie ciudata....cand dau drumul la aer conditionat si accelerez "fluiera" ceva pe undeva...la fel se intampla si cand franez mai brusc.

Stiti de la ce poate veni acel fluierat? Se aude doar uneori...aerul cond merge bine.

MI-a zis cineva sa inchid aerul conditionat inainte sa inchid motorul ca cica il stric si s-a mirat ca nu stiu chestia asta...eu habar nu aveam...voi ce stiti de treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la 500 de lei instalatie completa de AC de pe un golf 3 GTI.

Faza e ca dupa VIN iese anul 1993 si e varianta care are instalatia electrica bazata pe releul ala FCM din compartimentul motor in varianta 4+8 pini plus un releu suplimentar pentru AC acolo sub volan.

Eu preferam sa fie varianta noua de FCM(4 + 10) si fara acel releu suplimentar.

Releul ala suplimentar arata asa.

post-15350-1279221190_thumb.jpg

Poate ca am sa fac instalatie electrica dupa tipul nou dar asta implica sa-mi gasesc un FCM de tip nou si sa refac instalatia electrica.

Am timp sa ma gandesc 2-3 zile daca sa ma duc sa desfac AC-ul de pe acel golf 3 GTI. Partea buna e ca totul e pe masina si am sa vad fiecare chestie cum vine.

Vad eu daca fac achizitia asta sau mai astept alt model cu instalatie electrica dupa luna august 1993.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dorur: Multumesc pentru raspuns.

Pai daca e de pe un GTI si al tau e motor de 1.6 esti sigur ca va merge? Din ce am citit pe aici o sa-i trebuiasca si un alternator mai mare... sau iei si alternatorul de pe GTI? vreo sansa sa gasesc si eu o instalatie de pe o masina cu motor cod AEE?

Multumesc.

Modificat de Chris_r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT BAIETI! APROPO DE AERUL CONDITIONAT ;LA MINE NU MAI MERGE ,APAS BUTONUL RAMANE APRINS DAR NU SE MAI SIMTE SCADEREA DE TURATIE CA ATUNCI CAND MERGEA ,VOI CE SPUNETI AM RAMAS FARA FREON SAU SA DUS COMPRESORUL. PANA MAI FAC ROST DE UN BANUT AS VREA SA AFLU CE PARI SI INFORMATI POT OBTINE DE LA VOI. MULTUMESC! MULTA BAFTA . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si tu mai multe detalii. De cand nu l-ai mai pornit? Daca nu a mai fost pornit de mult probabil ca a pierdut freonul si ar trebui sa verifici si garniturile ca alea se duc daca nu-i dai drumul periodic. Cel putin asa am patit eu la Espero.

Modificat de Chris_r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU M-AI MERGE DE VARA TRECUTA SI NU AM AVUT BANI NECESARI SA -L DUC LA DOCTOR ,VROIAM DOAR SA AFLU CITE CEVA DE LA VOI.MULTAM PENTRU INTERES. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..... senzorul suplimentar de temperatura a lichidului de racire (amplasat langa cel cu 4 fire de pe motor,

2- Nu va faceti iluzii ca va merge sa pastrati alternatorul vechi. Se schimba suportul de pe motor pe care este prins alternatorul si alternatorul vechi nu se mai potriveste la prinderi, evident veti avea nevoie de alte curele si probabil ca va trebuii sa schimbati si fulia pompei de apa.

Senzorul ala apare intr-adevar la motorul tau 2E, dar nu apare la toate motorizarile.

Alternatorul vechi de la motoarele 1.4 si 1.6 vine pe suport la prinderi !

Dupa o discutie si cu Paul care mi-a zis si el ca nu vine m-am hotarat sa verific.

Am luat un suport de motor pentru compresor Sanden, cel mai des intalnit si am pus foarte usor alternatorul meu pe el. De proba doar.

Am pus si alternatorul de la un motor 1.4 ABD si vine perfect pe gaurile de prindere de la suportul compresorului.

Deci se poate !

Momentan eu mi-am gasit doar suportul pentru AC. La urma urmei asta ma interesa cel mai mult.

Zilele urmatoare am sa vad daca se pupa cu blocul motor de 1.6 ABU. M-a speriat unul a zis ca nu se potriveste, desi nu prea cred.

De asta e bine sa verific sa nu dau bani degeaba pe toata instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. de vreme ce topicul este cu subiectul racirii aerului din habitaclu adresez o intrebare care nu are legatura cu conexiuni, instalari de aere etc....am cautat cu search dar nu am gasit, pe google am gasit cateva site-uri si forumuri dar de la intrebare se ajungea la principiul termodinamicii si etc...deci...exista acele mini aere conditionate portabile care se alimenteaza la bricheta...stiti un site, ceva de unde se poate procura acest dispozitiv?concret va rog nu doresc sa intru in polemici ca ii bun ca nu ii bun bla bla...deci?stie cineva? am cautat dar nu am gasit nimic...doar anunturi expirate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia care au facut ETKA m-au facut sa plang :icon_thumright:

Codul din catalog pentru suportul compresor (adica 037 903 139 M care inlocuieste pe 037 903 143 G) nu e bun pentru 1.6 ABU. E o greseala grosolana zic eu.

Vine doar la 1.8 si 2.0. Asa ca am dat banii degeaba pe suport.

In primul rand gaurile care vin in partea de sus pe blocul motor nu se pupa ca distanta iar cele in partea de jos nu vin nici la distanta, nici ca aliniere. La 1.6 ABU prinderea pe partea inferioara a blocului motor se face prin 2 orificii paralele la planul motor.

Dar gasesc eu o solutie.

post-15350-1279876646_thumb.jpgpost-15350-1279876976_thumb.jpg

PS: n-am ce face cu suportul asa ca il vand la pret bun pentru un posesor de 1.8 sau 2.0.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 2.o mar cam interesa pt ca vreau si eu aer..

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu a/c ul meu montat pe un golf3-1781cc-90cp,pierd freon printr-o spartura de la radiator si putin si pe la cele 2 mufe unde se conecteaza instalatia ce incarca cu freon,daca are cineva spre vanzare asa ceva(radiator si cele 2 conducte) mi-ar fi de mare ajutor.Instalatia mea de a/c nu este stoc,dar cine stie,poate se gaseste ceva compatibil.

Si poza cu radiatorul..uitasem de el:)

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!