Jump to content

Instalatie Aer Conditionat


Turbocip
 Share

Postare recomandată

Ce a enumerat b-66-six sunt doar cateva din componentele unei instalatii A/C.Nixen te poti indruma citind Aici este in mare parte aceeasi poveste doar ca sunt mai putine piese fata de instalatia de climatronic.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 396
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_ral

    39

  • SethBv

    26

  • v@sy

    14

  • Bogdan-vwg

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

am si eu o intrebare referitoare la instalatia de aer cconditionat: stie cineva ce e mufa/bulbul incercuit cu rosu din imagine? e situat exact in coltul din dreapta fata al barii. masina a fost lovita iar mufa aia s-a rupt. a mers o vreme bandajata cu banda adeziva, insa a cedat iar pe langa a iesit un fel de gaz si un lichid verde (presupun freon). stiti cum se numeste? ca sa stiu ce sa cer cand merg sa o cumpar. mersi mult

post-14075-1270817701_thumb.jpg

post-14075-1270817701_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presostat (senzorul de presiune)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am inlocuit senzorul, s-a facut test la etanseitate, test de vacuum la supapele compresorului, am pus ulei in compresor, am pus freon, (in total vreo 380 lei) apoi au vazut aia ca de fapt compresorul meu e lenes/uzat si nu baga decat 5 bari iar normalul ar fi de 15. se simte ca baga aer rece in masina dar nu asa cum ar trebui. m-am interesat sa cumpar un compresor second (nou e vreo 1600 lei) dar m-am lovit de ptret: 200-250 euro. am vreo sansa sa gasesc mai ieftin?

Modificat de omu_negru84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi.

Ma intereeaza daca a montat cineva o instalatie de A/C pe un golf 3Tdi (cod motor 1Z). Intentionez sa fac acest lucru, dar as avea nevoie de cateva sfaturi. Masina de pe care intentionez sa iau este un Vr6. Sunt sanse sa se potriveasca A/C-ul si instalatia electrica pt tipul meu de motor?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura diferenta este data de compresor care este adaptat pentru motorul cu 6 cilindri,deci ti-ar trebui un compresor pentru motor in 4 cilindri indiferent ca este benzina sau diesel.Instalatia electrica este aceeasi cu mici diferente la culoarea lor dar daca iei instalatia de pe masina donatoare aranjata si etichetata nu vei avea probleme.Compensarea puterii motorului atunci cand vei da drumul la instalatia A/C se face pe pinii din ECU si anume pinii 37 si 28,unde numai pinul 37 are rolul de a mari turatia motorului sau invers atunci cand folosesti A/C si va trebui sa introduci pinii in ECU.La diesel sunt foarte importante traseele de vacuum deci va trebui sa le instalezi corect si anume rezervorul de vacuum,2 supape unisens,furtune la greu :blink: ,plus supapa care deschide si inchide clapeta de recirculare a aerului controlata electric.Cam asta este in mare,bineinteles sa ai toate piesele,si nu cred ca vei intampina probleme.Bafta!

Modificat de robert28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci eu mi-am pus , masina donatoare era un 1,8 benzina normal iar eu am 1,9 d si merge brici fara nici un pin legat nicaieri ca nici nu are golfu meu electronica , si nici cea mai mica schimbare in turatia motorului cand cuplez a/c in relanti bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inlocuit senzorul, s-a facut test la etanseitate, test de vacuum la supapele compresorului, am pus ulei in compresor, am pus freon, (in total vreo 380 lei) apoi au vazut aia ca de fapt compresorul meu e lenes/uzat si nu baga decat 5 bari iar normalul ar fi de 15. se simte ca baga aer rece in masina dar nu asa cum ar trebui. m-am interesat sa cumpar un compresor second (nou e vreo 1600 lei) dar m-am lovit de ptret: 200-250 euro. am vreo sansa sa gasesc mai ieftin?

Vezi ca atat in aria dezmembrari de pe forum cat si pe alte site-uri un compresor ajunge pe la 400 ron (100 euro), 200-250 euro este toata instalatia (compresor,conducte,radiataor,inst. electrica).Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna, am citit toate posturile de la acest topic si sunt interesat sa-mi pun climatronic sau AC pe golfuletul meu. Motorul e de 1.8 benzina GT din 1993 iar seria motorului e ABS. Am un priten care aduce masini de dincolo, in special Golfuri si e dispus sa ma ajute cu aceasta problema, insa nu stiu ce sa-i spun sa imi aduca... Am vazut ca instalatia de AC sau clima se potriveste doar de la anumite tipuri de golf cu anumite serii de motor.In concluzie, ce VW imi trebuie pentru a lua instalatia de pe el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi cade in mana o instalatie de AC am sa ma apuc si eu de treaba ca tot ma plictisesc.

Teoretic in maxim 6 ore ar trebui sa fie pusa instalatia. Teoretic... ca practic am mai dat jos de pe alte masini instalatii de AC si mai mult de 4 ore nu mi-a luat.

Instalatia cred ca va fi hibrida ca am de gand sa imprumut ceva piese (mecanice si electrice) de la Audi ca tot am vreo 2-3 instalatii aproape complete ramase. Oricum mai mult de 600 ron n-as da pe o instalatie completa. Cu 700 le dau eu pe alea de audi ce naiba...

Imi trebuie in schimb aeroterma completa de golf/vento, suportul de compresor si compresorul in sine. Si am impresia ca sunt 2 tipuri de compresoare si 2 tipuri de suporti pentru modele pe benzina in 4 cilindri.

Scheme electrice se gasesc din belsug iar instalatia electrica ca atare e simpla de tot la AC manual comparativ cu cea de la AC automat.

Are cineva poze reale cu reperele de golf 3 care trebuie la AC? Sa ma mai lamuresc la unele amanunte.

Iar cei care ati montat vreau sa-mi aratati o poza in ce loc ati dat gaura prin caroserie sa ajungeti cu furtunele in interior.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajutati cu niste fotografii la locul in care intra furtunele de la AC in habitaclu. Ca sa stiu cum si unde imi dau gaura in caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dorur nu am poze acum dar pot sa iti explic cum am facut eu,cum stai cu fata catre motor in partea stanga sub protectia ignifuga pe panou este stantat din fabrica gaura unde ar trebui sa intre conductele de A/C,decupezi acel patrat,taietura sa fie cat mai fina.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robert, poate imi pui la dispozitie si vreo 2-3 fotografii sa-mi dau seama la ce te referi.

Vad ca spre deosebire de tine, Paul a prezentat varianta decuparii din interiorul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic exista 2 posibilitati

1. Inlocuirea completa a panoului cu unul care provine de pe o masina cu AC. Este mult de lucru, aceasta presupunand pe langa demontarea bordului, desfacerea a tot ce este prins de acest panou (frana, directie, legaturi electrice.

2. Procurarea panoului cu AC, taierea lui pe jumatate (sa cuprinda si gaura pt evacuarea condensului), demontarea bordului, scoaterea aerotermei, pozitionarea jumatatii decupate pe panoul masinii, trasarea gaurilor, decuparea lor cu un flex sau o foarfeca de tabla. Aceasta varianta presupune sa ai sculele necesare.

Eu optez pentru cea de-a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema tare ciudata. Am apasat pe supapele (cele 2 pentru umplere cu freon) si iese doar aer de pe amandoua. Daca cuplez ACul compresorul cupleaza dar ventilatorul nu pleaca (un singur ventilator merge pe ambele viteze). E normal sa mearga asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este normal sa functioneze asa,pentru ca un singur ventilator este actionat de un motor iar celalalt cu ajutorul unei curele.Daca vrei sa incerci sa vezi functionarea electroventilatorului pe ambele trepte procedeaza astfel:

-scoti mufa de la termocupla si acolo ai 3 fire (1 de culoare rosie +,1 de culoare rosu cu dunga alba,1 rosu cu dunga maro)

-faci strap (o bucata de sarma) intre firul de culoare rosie si cel rosu cu dunga alba=ar trebui sa iti cupleze ventilatorul pe treapta 1

-faci strap intre firul de culoare rosie si cel rosu cu dunga maro=ar trebui sa iti cupleze ventilatorul pe treapta 2

Nu sunt sigur dar daca ventilatorul nu porneste pe treapta a2-a atunci cand se porneste A/C-ul,nu vei avea rece in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine porneste treapta a doua daca stau mai mult timp pe loc. Cand pornesc aerul merge doar prima treapta.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah_: taz21: Scuze cred ca nu am fost destul de explicit. Pe topicul celalalt am postat o problema care am identificat-o si pe care ar putea ajuta pe persoana careia iam dar reply. O sa continui aici daca e k.

Da am AC cu un singur ventilator cu 2 trepte. Nu stiu daca are si treapta a 3-a (in manualul de reparatii si intretinere specifica ca sunt modele care au si a 3 treapta).

robert28: Eu ma refeream ca in instalatie nu are pic de freon pentru ca am actionat valvele respective si iese doar aer. Ma intrebam dece cupleaza compresorul in cazul asta dar ventilatorul nu? Am verificat deja ventilatorul cum ai specificat si tu si imi merg ambele trepte acum. Intrebare: Pentru prima treapta a ventilatorului curentul la mine trece printro rezistenta de 0.23 ohmi (pentru a scadea puterea curentului sa dea o rotire mai lenta a ventilatorului) care este inseriata cu o "dioda" (asa cred eu) ce piesa este exact asta si ce valori are? Multumesc pentru promtitudine. O zi frumoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ass1 ca sa-ti dai seama cel mai usor daca ai tr. a -3a te uiti la FCM (fan controle module).

La acel modul ai 2 mufe, la cea cu 10 pini trebuie sa ai ai la pinul 5 un fir care duce la termoswitch-ul aferent treptei 3 de viteza.

Ai schema electrica mai jos. In partea de jos a schemei alectrice pentru aer conditionat e reprezentat acel FCM.

Daca acel pin e liber atunci nu ai treapta 3.

post-15350-1277292980_thumb.jpg

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ass1- La tine mi se pare curios ca ai un singur ventilator. Eu stiam ca toate masinile cu AC au doua ventilatoare. Al doilea pe curea.

Instalatia ta e cumva pusa ulterior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dorur mersi de informare o sa caut sa vad.

Taz21 mai mult ca sigur e pusa ulterior se vede cum au fost date gaurile si a fost decupat insonorizantul. Am si niste relee peacolo care nus om

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ass1 imi este greu sa te ajut fara sa vad cum arata la tine partea de comanda a A/C-ului,ma refer la acea rezistenta,dioda,daca poti pune si poze ar fi mai bine.Compresorul mai cupleaza pentru ca inca mai ai presiune in sistem,apropo de ce nu incerci sa incarci instalatia cu freon sa vezi cum se comporta?

Dorur cand scriu acest reply inca sunt la servici,cand voi ajunge acasa ma uit in calculator si sa vad ce poze am pe acolo.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am sesizat... dar stiti vorba aia: niciodata nu e prea tarziu.

Pe schema electrica care am pus-o mai sus in speranta sa-l ajut pe ass1, exact acolo in patratelul care reprezinta acel termoswitch de care am mentionat apare cifra romana III. Apere scris cu carectere destul de mici dar se vede perfect.

Deci e clar ca acel "III" roman inseamna treapta nr. 3 !

Oricum imediat ce-mi cade in mana o instalatie de AC am sa-mi pun si eu. Teoretic stiu tot ce tre sa fac (am scheme de AC manual dar si scheme de CLIMA) si practic mai mult de 6 ore n-ar trebui sa-mi ia. :coffee_lol:. Singura chestie foarte distractiva va fi sa decupez cu flexul din caroserie, acolo unde intra conductele in masina. :nono:

Apropo... aveti grija pe ce instalatie de AC si pe ce schema electrica mergeti deoarece eu le-am studiat si vreau sa va spun ca sunt diferente(mici dar sunt !!!) in functie:

1. de anul de fabricatie,

2. de motorizari,

3. de nr. trepetelor de viteza aferente electroventilatoarelor de racire,

4. de tipul FCM-ului: sunt FCM-uri cu 12 pini in total (8+4), altele cu 14 pini (10+4) iar la ultimul tip de FCM mentionat exista si aici variatii in functie de nr. trepetelor de viteza(2 respectiv 3 trepete)

5. pana spre sfarsitul lui 1993 avem un senzor in plus de temperatura la evaporator, de asemenea si FCM-ul difera

6. in primii 2 ani de fabricatie (sf. lui 1991 si inceputul lui 1992) e foarte posibils a gasiti sisteme AC pe baza de R12, care nu se mai foloseste in prezent iar la conversia spre R134a va trebui sa schimbati si uleiul din compresor.

7. la unele motoare veti gasi suplimentar un releu AC in panoul de sub volan; eu voi merge pe varianta fara acel releu cand am sa-mi montez AC-ul.

8. la unele motoare apare si un senzor de temperatura pe flansa de apa care inchide compresorul cand temperatura citita e prea mare.

9. ...aveti grija ce ventilator aveti pe masina. de cati WATTI. ca o sa aveti surpriza in trafic, la semafor ca ventilatorul stock de 100 watti putere pe treapta a doua (deci cea mare de viteza) nu va face fata deloc la racirea antigelului si o sa fierbeti motorul :eek:. Pentru AC sunt si electroventialoare de 300 chiar 400 Watti la golf3/vento. Nu neglijati altfel puteti avea parte de un ceai cu gust amar.... asa zic eu cand iti fierbe motorul.

In final ce sa va mai zic... sa pui AC e simplu (se poate face fara prea multe cunostinte de electrica) dar sa pui climatronic e multa munca, multe fire, multe servomotoare, cunostinte temeinice de electricitate auto. Partea buna e ca atat pentru AC cat si pentru CLIMA se gasesc multe scheme electrice.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!