Jump to content

Instalatie Aer Conditionat


Turbocip
 Share

Postare recomandată

1.Daca se aud zgomote inseamna ca motoarele de actionare a clapetelor lucreaza. Trebuie vazut acum daca lucreaza toate. Furtunul spart este de la instalatia vacuumatica.

2. Piesa de sub vasul de expansiune se cheama Fan Control Module. El comanda pornirea ventilatorului si a compresorului. Sunt 2 modele functie de nr de viteze ale ventilatorului. Un model are o siguranta celalalt are 2 in acel compartiment. daca nu a avut si a functionat pana acum nu umbla.

3. sub releul 18 este puntea de la faruri. Daca o scoti trece in DRL (day running lights), adica se aprind luminile odata cu pornirea motorului - valabil pentru variantele SUA

Acum am vazut si prima poza. Daca te referi la mufa cu cele 2 fire verzi, acelea ar trebui sa duca la compresor. Ciudat e ca nu vad firele care vin de la ambreiajul compresorului si care ajung in acea mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 396
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_ral

    39

  • SethBv

    26

  • v@sy

    14

  • Bogdan-vwg

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc foarte mult Paul! Raman dator de cinste! Vii vineri seara la intalnire la Academie?

La Fan Control Module am mai pus eu o siguranta, 100%. Am mutat-o pe cea galbena in locul gol si in stanga am pus una albastra. Am facut schimbul dupa ce nu-mi mai mergea ventilatia insa fara niciun rezultat.

As incerca sa scot tabla aia de acolo pentru ca mi-ar placea sa nu mai am grija farurilor aprinse pt cand merg in afara orasului, desi modelul meu a venit din Italia..

Iar acolo pe langa mufa cu fire verzi mai trece un fir, care iese din camasa mai in stanga un pic si se cupleaza acolo la electromotorul ala..sau ce este. Poate este un alt fir. Sa incerc sa le schimb?

Modificat de Bogdan-vwg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

editeaza poza cu o sageata pt a-mi da seama. Eu cred ca compresorul nu este cuplat, nu vad firele. Uite in imagini cum ar trebui sa vina

post-6155-1256146244_thumb.jpg

post-6155-1256146294_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Paul, am editat poza, sper ca firul care l-am marcat eu sa fie firul de care intrebai tu.

Multumesc foarte mult!

post-55285-1256203683_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cel marcat de tine, cel marcat de tine este acolo unde trebuie si anume in alternator. Firul de care zice paul, este compus de fapt din 2 fire cu o mufa si vine din fata compresorulu,se vede in pozele postate de paul si se conecteaza cu mufa firelor verzi.

Modificat de delfinasul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..am verificat, am vazut clemele alea de metal prin care trece firul dar la mine nu este niciun fir. Sa fie altfel din cauza ca am instalatie de climatizare instalata si sa aibe alt compresor? :-s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alt compresor nu are cum sa fie. In mod sigur tie nu-ti merge nici pe aer rece atat timp cat compresorul nu lucreaza. Chiar daca este o instalatie aftermarket, foloseste componentele originale pe partea de AC. Sincer nu stiu ce modificari au adus aerotermei pentru a executa comenzile de la panou. Aeroterma pentru climatronic am vazut-o lucrand intr-un filmulet pe youtube, am postat link-ul in DIY.

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune o poza in care sa intre si compresorul, verifica daca iti cupleaza cupla electromagnetica de la compresor, pornesti motorul, sa ajunga la tmp (adica sa porneasca ventilatorul de la radiator) si pune pe cineva sa cupleze aerul conditionat si urmareste daca cupleaza, verifica aeroterma daca primeste curent , daca e functionala. vezi daca contactul din butoanele de pe panou nu sunt oxidate, inceraca sa pui pe direct aeroterma sa vezi daca se invarte.verifica sa nu ai un termostat pe furtunele de la radiator (alea groase ce intra si ies din radiator) care nu functioneaza (la mine am un termostat pus si pana nu ajunge motorul la temp nu porneste aerul cond).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! C

post-55285-1256678534_thumb.jpg

post-55285-1256678544_thumb.jpg

post-55285-1256679348_thumb.jpg

post-55285-1256679492_thumb.jpg

Modificat de Bogdan-vwg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa care sta in aer este de la sonda de temperatura a uleiului de la MFA. Din ce vad eu in imagine compresorul nu este alimentat (ai cablurile taiate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, din păcate nu mai găsesc poza cu compresorul din cealalta parte (pozat la capătul celălalt), unde nu se vedea niciun fir care să iasă din el, aşa cum ai pus tu poză mai sus..deci cu siguranţă nu cred că mai are rol dec

Modificat de Bogdan-vwg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa de la MFA nu influenteaza cu absolut nimic. Este buna daca vrei sa-ti pui MFA.

Intrebarea mea este cum ti-a mers aerul conditionat fara compresor. Cred ca s-a intamplat ceva, s-a slabit clema de prindere si ti-a sectionat cablul, altfel nu-mi explic. Si de-atunci nu mai merge nici aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dis de dimineaţă o să merg la maşină şi o să ma apuc de investigat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu poze. La compresor nu se vede nicun fir, doar clemele prin care trecea firul şi am mai facut o poza la ventilatoare. Cu motorul pornit de 20 de scunde nu se

post-55285-1256721508_thumb.jpg

post-55285-1256721515_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cele mai multe ori chestiile astea au rezolvari foarte simple... cu putin noroc! Verifica lamela din spatele manetei de pornire a aerotermei, posibil sa nu faca contact, smulge pur si simplu butonul din bord o vei gasi dedesupt

verifica lamela din spatele butonului de actionare a aerotermei, e cea mai simpla si sigura varianta ajutatoare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am ajuns azi la un coleg de forum care a incercat sa ma ajute, insa nefiind instalatie OEM, nu am reusit sa facem mare lucru asa ca m-a directionat catre un electrician. Plecand de la el, am cuplat mufa de la ventilator la loc..si a pornit din nou ventilatorul. Ajuns la electrician problema s-a rezolvat in 2 minute. Clapa de jos in dreapta pe la orificiul de ventilare de la picioare era prinsa cu un "soricel" ca sa nu lase sa intre aer cald de la motor. A taiat soricelul..si "voila" caldura! La primavara ma voi ocupa de compresor sa vedem daca mai are bobina inauntru sau cumpar un alt compresor. Va multumesc foarte-foarte mult pentru sfaturi si pentru incercarile de a ma ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare ... am ceva probleme cu instalatia de ac ... am fost la mecanic si mi-a zis ca imi trebuie un agregat nou ... sau ceva de genu ..... imi puteti da mai multe detalii despre ce imi trebuie si unde as putea sa gasesc . Multumiri anticipate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uitam la furtnele care intra in masina din cavitatea motor si am vazut un furtun care la un capat e liber iar celalalt duce in masisa in ac langa ventilatorul care baga aer in masina. Furtunul asa e pozitionat chiar in spatele motorului putin lateral stanga cum te uiti la motor si are o lungime de vreo 30 cm. Eu mam gandit ca e un furtun prin care se elimina condensul. Pt. Ce este? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Zilele tecute a fost mai cald si ma batea gandul sa bag si eu freon in instalatie pt a folosi aerul conditionat ...dar cand am incercat sa actionez butonul pt a verifica daca mai functioneaza compresorul ....pauza :( . Nici nu s-a aprins becul de la buton, eu nu am folosit aerul condtionat decat foarte putin de cand am luat masina si vara trecuta deloc deoarece nu racea si nu l-am mai incercat . Se poate strica stand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor deci sunt nou pe aici dar sufar de acelasi sindrom ca voi GOLFURI-LE am si eu unul care a fost varianta standard adica CL iar din varianta asta de VW adica asa am mostenit-o de la taica-miu care voia sa o duca la remat ,cu vreo 2 luni de studiat cateva scheme electrice si cu ajutorul lui paul-ral am reusit sa-l imbunatatesc nitel adica A/C geamuri fata spate oglinzi elct. si multe altele adica cam totul ce se putea sch in ea si sunt mandru rau de investitie mai ales ca acum a dat putin caldura si am bagat freon in instalatie si functioneaza perfect . iar ca investitie nu mi se pare foarte costisitor eu pt A/C am optat la o instalatie auxiliara pozata frumos pe langa arborele de cabluri si pe drager si a intrunit elementele originale adica FCM-UL cel cu 10 pini ceea ce eu nu am avut inainte cei 2 senzori +un releu de protectie montat de mine practic o schema luata tot dupa forum care mie imi funct perf eu am luat tot dupa un golf instalatia cu toate elementele necesare asta dupa ce am studiat forumul vostru cam 2 luni abia dupa aceea am achizitionat elementele necesare partea electrica mi se pare mai dificila eu n-am mai avut rabdare si timp sa iau sau sa extrag din instalatia dupa masina donatoare totul ma refer la partea electrica dar am luat toata instalatia cu totul si mi-am refacut-o singur in una auxiliara si merge , asa ca daca aveti nevoie de o mica parere sunt la dispozitie oricand mie unul mi se pare foarte simplu sa montezi A/C pe golf 3 si as face aceasta operatiune pt cine este interesat fara nici-un cost decat elementele sa le aveti in rest marea mea bucurie este ca sunt si eu un impatimit al golfurilor si as vrea sa ajut si pe altii cum si pe mine m-a ajutat cu cateva sfaturi esentiale paul-ral BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu instalatia de clima, am schimbat radiatorul instalatie, si tot imi scapa pe la o inbinare, am schimbat garnitura, am incercat sa lipesc dar nu tine presiunea mai mult de cateva zile, ce as putea s-ai fac?

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa-i o etansare cu azot la baetii care introduc freon in instalatii,sa-ti determine scaparea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma plangeam in postul de mai sus ca nu mai merge compresorul de aer conditionat. Astazi m-am uitat putin sa vad daca nu cumva este vreo mufa scoasa si parea totul in regula dar mie nu i-mi mergea compresorul ! Si am scos mufa , am cuplat-o la loc si acum mrge compresorul se aprinde si becul la bord acum ramane sa bag freon in instalatie . Nu stiu ce s-a intamplat dar nu mai facea contact mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor deci sunt nou pe aici dar sufar de acelasi sindrom ca voi GOLFURI-LE am si eu unul care a fost varianta standard adica CL iar din varianta asta de VW adica asa am mostenit-o de la taica-miu care voia sa o duca la remat ,cu vreo 2 luni de studiat cateva scheme electrice si cu ajutorul lui paul-ral am reusit sa-l imbunatatesc nitel adica A/C geamuri fata spate oglinzi elct. si multe altele adica cam totul ce se putea sch in ea si sunt mandru rau de investitie mai ales ca acum a dat putin caldura si am bagat freon in instalatie si functioneaza perfect . iar ca investitie nu mi se pare foarte costisitor eu pt A/C am optat la o instalatie auxiliara pozata frumos pe langa arborele de cabluri si pe drager si a intrunit elementele originale adica FCM-UL cel cu 10 pini ceea ce eu nu am avut inainte cei 2 senzori +un releu de protectie montat de mine practic o schema luata tot dupa forum care mie imi funct perf eu am luat tot dupa un golf instalatia cu toate elementele necesare asta dupa ce am studiat forumul vostru cam 2 luni abia dupa aceea am achizitionat elementele necesare partea electrica mi se pare mai dificila eu n-am mai avut rabdare si timp sa iau sau sa extrag din instalatia dupa masina donatoare totul ma refer la partea electrica dar am luat toata instalatia cu totul si mi-am refacut-o singur in una auxiliara si merge , asa ca daca aveti nevoie de o mica parere sunt la dispozitie oricand mie unul mi se pare foarte simplu sa montezi A/C pe golf 3 si as face aceasta operatiune pt cine este interesat fara nici-un cost decat elementele sa le aveti in rest marea mea bucurie este ca sunt si eu un impatimit al golfurilor si as vrea sa ajut si pe altii cum si pe mine m-a ajutat cu cateva sfaturi esentiale paul-ral BAFTA

salutare tuturor!

as vrea sa stiu daca pot monta A/C pe un diesel simplu, motor 1Y, in sensul daca duce motorul aceasta clima.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate monta. Trebuie sa iei instalatia tot de pe un diesel pt. ca ai multe de schimbat (aeroterma, suportul pt. compresor, alternator)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!