Jump to content

Instalatie Aer Conditionat


Turbocip
 Share

Postare recomandată

Guest ghicicine

Vali...din 2003 si-o fi pus omul AC sau o fi dat deja masina...Tu ti-ai pus pe a ta AC, sau avea din fabrica?Vad ca avem acelasi tip de motor(teoretic, nu stiu din ce an e a ta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 396
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_ral

    39

  • SethBv

    26

  • v@sy

    14

  • Bogdan-vwg

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

O intrebare:sunt un incepator in domeniul auto.

Am o pb cu aerul conditionat care nu raceste.

Am considerat ca este o problema cu cantitatea de freon si am mers la un service sa-mi bage freon.

Baietii de acolo pareau ca sunt out de domeniu sau macar neinteresati de pb mele(pret mic la lucrarea asta).

Au desfacut capota NU au gasit decat supapa de highh pressure mi-au conectat cablul rosu de la aparatul de umplere cu freon din service.

Este posibil sa bagi freon in instalatie doar cupland furtunul de high pressure si cu compresorul oprit?

Am lucrat in domeniul frigotehnic naval si bagam freon cu manometrele si nu cu un aparat care face tot el automat.

Intrebarea mea este este posibil sa nu am freon in instalatie ptr ca pur si simplu nu a stiut sa bage cel de la service?A masurat cantitatea care era pe instalatie,de freon, a spus unuia ca este 400 si apoi a intrebat daca e putin(desi exista pe capota scris clar ca am nevoie de 650+50 grame).

Am pus inainte de pb asta si tsesterul si aveam eroarea 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85),41-00 - Blocked or No Voltage (aceatsa eroare nu are legatura cu temperatura rece care trebuie sa o bage macar initial instalatia de ac)apoi am desfacut bordul si am verificat daca motorasele merg si sunt ok.Dupa ce "au pus freon" in instalatie nu am nici o schimbare la temperatura e la fel de mort ca inainte

Care este parerea voastra?Mi-au bagat freon sau nu?Dupa ce a considerat ca a bagat freon mi-a spus sa pornesc masina asa ca nu am putut sa mai urmaresc cat indica manometrul si am ramas cu parerea ca ca nu am alt freon in instalatie decat cantitatea initiala.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai climatronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall ghicicine.dupa c am dat add am vazut de cand era post-ul avea AC 94 daca iti trebuie ceva am eu,kiar si scaune gti din piele cu incalzire ca a mea e lovita si vreau sa o dau fie intreaga fie p piese

Modificat de valy_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai climatronic?

Relax PAUL.Nu cred ca este posibil sa aiba cineva pe Vento comparabil cu ce ai tu.Pentru asta Respect!!!

Este un climatronic de la passat si nu pe vento.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e, ceva nu se lega, am cautat repede prin scheme si nu gaseam motorul respectiv (V85) la Golf 3. Vezi ca am postat in subaria DIY un topic legat de instalarea climatronicului si am pus un pdf pentru Octavia care e cam acelasi cu cel de pe passat. Acolo am dat de motorul respectiv. E in rusa dar se poate rezolva cu o traducere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e, ceva nu se lega, am cautat repede prin scheme si nu gaseam motorul respectiv (V85) la Golf 3. Vezi ca am postat in subaria DIY un topic legat de instalarea climatronicului si am pus un pdf pentru Octavia care e cam acelasi cu cel de pe passat. Acolo am dat de motorul respectiv. E in rusa dar se poate rezolva cu o traducere

Paul daca tot intamplator ai adus vorba ce este V85?Daca da ala eroare nu raceste instalatia?Nu permite aerului rece sa intre?Ca exact la ala am eroare?

Acum am inteles ca tu de fapt imi raspundeai la ce e bun motorasul ala..Multumesc o sa caut ce e in documentul ala!

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V85 este un servomotor care actioneaza un flaps. Dupa schema din pdf este cel care directioneaza aerul spre picioare si pentru dezghetarea parbrizului, mai studiez fluxurile de aer pe o aeroterma de golf 3 cu thermotronic. In acelasi timp, pozitia flapsului este inregistrata de un potentiometru, in acest caz are codul G114 si transmite informatia despre acesta la calculatorul climatronicului J255 pentru a afisa pe display fluxul de aer. Defectiunea ta indica acest lucru Footwell/defroster Flap Positioning Motor deci motorul ori nu primeste tensiune, ori este bocat sau ars. Este foarte probabil ca acest lucru sa determine blocarea compresorului N25, acesta ffind comandat la randul sau de Fan Control Module (FCM), cod J293.

La aerul conditionat climatic J293 comanda compresorul in functie de semnalele transmisee de senzorii de la AC si de comanda soferului.

Poti pacali toata instalatia dand un plus separat compresorului printr-un buton si releu separat si o masa de pe la motor :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V85 este un servomotor care actioneaza un flaps. Dupa schema din pdf este cel care directioneaza aerul spre picioare si pentru dezghetarea parbrizului, mai studiez fluxurile de aer pe o aeroterma de golf 3 cu thermotronic. In acelasi timp, pozitia flapsului este inregistrata de un potentiometru, in acest caz are codul G114 si transmite informatia despre acesta la calculatorul climatronicului J255 pentru a afisa pe display fluxul de aer. Defectiunea ta indica acest lucru Footwell/defroster Flap Positioning Motor deci motorul ori nu primeste tensiune, ori este bocat sau ars. Este foarte probabil ca acest lucru sa determine blocarea compresorului N25, acesta ffind comandat la randul sau de Fan Control Module (FCM), cod J293.

La aerul conditionat climatic J293 comanda compresorul in functie de semnalele transmisee de senzorii de la AC si de comanda soferului.

Poti pacali toata instalatia dand un plus separat compresorului printr-un buton si releu separat si o masa de pe la motor :icon_thumright:

Nu cred ca asta este pb.

Daca pun mana pe teava care trebuie sa fie rece cand am Clima pornita aceatsa teava este RECE.

Deci din cate stiu V71 dirijeaza aerul rece si il lasa sa intre iar acesta functioneaza.

Cu alte cuvinte compresorul raceste aceasta teava doar cand am activa pe display acel fulg de zapada dar in masina este aer nu foarte rece,

daca opresc AC-ul se deschide trapa care permite aerului de afara sa intre, se opresc niste ventilatoare(se simte cum scade puterea fluxului de aer) si aerul e cam la aceeasi temperatura iar teava isi pierde raceala si devine mai calda sensibil(deduc ca merge tot, compresor, etc).

In continuare CRED ca baietii nu mi-au bagat freon in instalatie cat trebuie.

Nu stiu cum au reusit ei sa bage freon doar pe valva de high pressure cu compresorul oprit.Nu am bagat asa freon niciodata in instalatiile frigorifice dar poate la auto este mai simplu totul si din cauza asta inca nu sunt ferm in pareri.

Acum ma uitam pe un magazin sa-mi cumpar tot ce am nevoie sabag singur freon si poate fac si un ban si tot ce am nevoie costa vreo 10 milioane....

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am pus sa bage iar freon si concluzia a fost ca am compresorul dus.

Accept explicatia ptr ca nu cunosc domeniul auto.O sa cumpar alt compresor ptr ca altceva nu ami are ce sa fie.Totusi in domeniul naval din miile de containere friigorifice nu am avut nici macar unul care sa aiba compresor "care e varza" aceste erau ori arse ori faceau scandal(de la deformari si frecau in carcasa) ori mergeau fara pb desi aveau 10-12 ani vechime....interesant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ma aflu in plin proces de montare a instalatiei de a/c si as vrea o parere de la cineva care a montat asa ceva de la zero, adica pe un g3 fara a/c din fabrica. Probabil ca am primit la achizitionare o instalatie electrica de 1.6 nu de 1.8 ptr ca am in componenta ei doua fire care duc la mufa ECU, problema e ca am deja pe masina mufa cu cele 2 fire ptr ECU si sunt nedumerit cum sa le leg tinand cont ca pe instalatia a/c-ului firele ECU duc in directii diferite(cel verde la mufa N in blocul de relee si cel albastru la o mufa tata cu 2 fire, pe acelasi pin cu un fir catre senzorul de presiune iar celalalt fir la valava de vacuum. Daca mufa asta o introduc in cea de pe masina(la ECU) raman cu firul verde de la mufa N(din blocul de relee) in aer! Ma ajutat paul_ral cu niste scheme electrice dar nu prea le-am inteles... Mai am o problema la butonul de comanda a aerului: din mufa butonului pleaca fire spre aeroterma o mufa, spre blocul de relee alta mufa si foarte aproape de blocul de relee o alta mufa mama cu 8 pini dar pe a carui tata nu-l gasesc pe masina. Ce modificare ar trebui sa fac, sau sa caut la dezmembrari alta instalatie a butonului de comanda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, din ce am vazut la mine, partea electrica din interior s-a potrivit. Cumva acel conector cu 8 pini e unul verde ingust? Din ce imi aduc aminte parca ala l-am taiat si am folosit doar un singur fir, cel care dadea "semnal" ca e e apasat butonul de ac (practic un plus cu tensiune de 12v) si apoi am dus din el fire catre ecu si fcm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa stiu in ce a constat partea ta electrica de la interior, ca eu am doar o mufa verde cu 6 pini(mufa N din blocul de relee),bine si cele doua fire de la senzorul de temp exterioara, si firele ce duc la ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu exact, memoria mea nu e tocmai grozava :P , eu aveam deja senzorul de temperatura exterioara (cel din bara), si in principiu, au fost legaturile care mergeau la vechea aeroterma, conectorul obd eu aveam obd1 (2 mufe) si asta era obdII ale carui fire veneau, in bord, in caseta aia de conexiuni de sub axul volanului si mufa verde care a fost taiata si facute conexiunile pe direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Am si eu 2 intrebari , se poate monta AC de pe un motor de 1.6 pe un motor de 1.8. si montajul AC are vreo legatura cu cureaua de distributie sau se modifica doar cureau de servo/ alternator care va angrena compresorul..

la motoarele de 1,8 compresorul de ac este actionat cu aceeasi curea cu care se actioneaza si alternatorul.

nu are legatura cu cureaua de distributie.

Modificat de geo-x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saluare! Fiind nou posesor de G3, am şi eu o problemă cu instalaţia de climatizare.. Este una aftermarket pusă in Italia (de unde a venit maşina) Acum făc

post-55285-1255717544_thumb.jpg

Modificat de Bogdan-vwg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..si ca sa fie "tac

Modificat de Bogdan-vwg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam greu de gasit problema, deoarece este o instalatie after market si nu prea stie nimeni.Cand dai la cald porneste si ventilatorul ?(nu cele de sub capota)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand dateam si la rece si la cald pornea un ventilator care sufla prin gurile de aerisire. De sambata nu mai sufla nimic prin gurile alea de aerisire, desi eu ma pot juca prin comenzi, mai cald/mai rece, mai tare/mai incet, pe la picioare/pe la parbriz, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

siguranta de la la ventilaro este ok? acea din partea dreapta, unde intra mufa in ventilator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitate sa vezi daca nu ii cumva furtunu de la vacum spart ca mai mult ca sigur clapetele le deschide prin furtunasu ala de vacum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ v@si - sigurantele le-am scos pe toate, una cate una si le-am verificat. Nu era niciuna arsa. Din ce am citit pe capacul de la sigurante am indentificat-o atunci si era in ordine :D

@ yvu - cand dau sa schimb directia pe unde sa bata aerul - pe la parbriz, prin fata sau la picioare se aud niste clapete in spatele bordului cum se misca. O alta problema ar mai fi, in spatele bordului se tot aud niste zgomote, gen motorase care se invart, ca localizare, zgomotele se aud in spatele torpedoului. Si mai am o intrebare: pe langa tevile de caldura care intra in masina mai intra si un furtun de genul celui care merge la stropitorile de parbriz. Acolo era spart furtunul si l-am schimbat. De la ce este furtunul acela?

Am sa mai atasez inca 3 poze din compartimentul motor.

La prima poza, langa vasul de expansiune este o singura siguranta desi acolo este loc de 2 sigurante. Nu ar trebui sa-i pun si a doua siguranta? :hainoroc:

La a doua poza, pe firul care merge spre electromotor ramane in aer, necuplat la nimic. Este normal sa stea asa?

Iar la a treia poza, sub releul 18 (releu cred ca este) parca este o tabla bagata ca sa faca atingere pe acolo.. Nu cumva de pe acolo pleaca problema mea de la climatizare?

le: vad ca pozele au intrat in alta ordine pe site decat ordinea de upload.

post-55285-1256120133_thumb.jpg

post-55285-1256120142_thumb.jpg

post-55285-1256120166_thumb.jpg

Modificat de Bogdan-vwg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma refer la acea siguranta care este in aeroterma, nicidecum cele de sub bordul soferului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia inca nu stiu unde este. Am inteles ca ar trebui sa mai verific si in partea dreapta sub bord..acolo ar mai fi in contact, o mufa care se oxideaza. De siguranta din aeroterma nu stiu unde sa o caut :-s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!